Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+15
cfr500
IonutFanRailway
kristi kkk
ldh80
Vitosa
DAS 2011
razvan - trenuri
IonutCFR2009
riciu
Ony_x
Laurentiu Ciobanu
dan tm
Dr2005
AeroX
Adrian78
19 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Urmatorul
AutorMesaj
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1293
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6394
Data de inscriere : 27/06/2010

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeMier 08 Mai 2024, 12:46

La privat, nu exista fitele astea. Daca e legal, si nu vrei sa faci, zbori.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18102
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23490
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeMier 08 Mai 2024, 23:18

Jud. Alba || Sibiu (Valea Lungă || Copșa Mică)
Viitură în această după-amiază ‼8 mai

Revista presei - Pagina 15 Fb_im789
Revista presei - Pagina 15 Fb_im790
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1037
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3498
Data de inscriere : 24/08/2017

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 09:27

Linia pare reabilitata acolo; canalele colectoare nu si-au facut treaba?

Ca ce numim noi viitura, in alte parti e ceva normal.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3168
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 7992
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 11:20

Angajatii de la CFR pot fi concediati atunci cand vor face greva!

La firmele private din ROMANIA angajatii nu pot face greva caci sunt concediati, grevele NU sunt acceptate de patroni, sefi, manageri, actionari. Daca nu iti convine cum functioneaza treburile, pleci in alta parte.

Cetatenii din Romania nu stiu ca mecanicii de locomotiva pot castiga si 10.000 lei net/luna, ca ar fi mai multi doritori, ar face mai multi cursurile de profil, ar fi concurenta mai puternica.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6397
Reputatie : 12078
Data de inscriere : 09/07/2009

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 12:37

Faceau 10.000 net cu multe ore suplimentare si festive... De cand le-a taiat Titi macaroana, nu cred ca mai castiga atat. Smile
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3168
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 7992
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 12:41

Aici Cătălin Drula are dreptate, deși face campanie electorală. Oricum, a stat puțin timp la Ministerul Transporturilor ca să poată realiza ceva bun. Dar miniștri, secretarii de stat de la PSD, PNL sunt de 30 de ani la transporturi și lucrurile evoluează ca melcul sau leneșul (animal din America Latină).

https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/catalin-drula-transmite-ca-falimentul-cfr-calatori-e-aproape-compania-avand-pierderi-de-peste-1-miliard-de-lei-2787027
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18102
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23490
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 12:48

razvan - trenuri a scris:
Angajatii de la CFR pot fi concediati atunci cand vor face greva!

La firmele private din ROMANIA angajatii nu pot face greva caci sunt concediati, grevele NU sunt acceptate de patroni, sefi, manageri, actionari. Daca nu iti convine cum functioneaza treburile, pleci in alta parte.

Cetatenii din Romania nu stiu ca mecanicii de locomotiva pot castiga si 10.000 lei net/luna, ca ar fi mai multi doritori, ar face mai multi cursurile de profil, ar fi concurenta mai puternica.

Ba câștigă și mai mult 20000 da lucrează 550 de ore in total cu regii și dormitoare
Stai liniștit că jumătate din aia care au terminat școala de mecanici ori au plecat la metrou ori au ieșit din sistem că mulți au crezut că lucri 8 ore și pleci acasă ,in weekend liber sa mergi la club și sărbătorile.stai acasă cu familia
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20105
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24859
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 13:13

Laurentiu Ciobanu a scris:
Linia pare reabilitata acolo; canalele colectoare nu si-au facut treaba?

Ca ce numim noi viitura, in alte parti e ceva normal.
Nu e treabă de canal colector, că aia nu e doar apă. Au venit bușteni, crengi de copac și mâl de pe versantul din apropiere.

razvan - trenuri a scris:
Angajatii de la CFR pot fi concediati atunci cand vor face greva!

La firmele private din ROMANIA angajatii nu pot face greva caci sunt concediati, grevele NU sunt acceptate de patroni, sefi, manageri, actionari. Daca nu iti convine cum functioneaza treburile, pleci in alta parte.
Fals. Orice angajat are dreptul la grevă. Dacă angajatorul consideră că greva e ilegală, face plângere la tribunal, care se judecă în regim de urgenţă (de regulă de pe o zi pe alta). Dacă tribunalul zice că e ilegal, atunci angajaţilor nu li se pontează orele şi pot fi concediaţi dacă lipsesc nemotivat de la muncă minim 3 zile (sau mai mult, depinde cum au în contractul de muncă). În caz contrar, desfacerea contractului de muncă e ilegală.
A, că angajaţii din privat nu-şi cunosc drepturile, e altă mâncare de peşte. Când iei minimul pe economie în acte şi diferenţa în plic, nu poţi să te plângi, că pici şi tu de fraier că accepţi dacă te prinde ITM-ul.

razvan - trenuri a scris:
Cetatenii din Romania nu stiu ca mecanicii de locomotiva pot castiga si 10.000 lei net/luna, ca ar fi mai multi doritori, ar face mai multi cursurile de profil, ar fi concurenta mai puternica.
10.000 lei net faci cu ore suplimentare la limita legalităţii (sau peste) şi cu foi de parcurs diferite şi stat şi 20 de ore pe locomotivă. Nu mulţi au tăria fizică pentru aşa ceva sau aia de caracter să mintă în acte oficiale. Situaţia e asemănătoare cu domeniul rutier, unde se mânăresc tahografele şi se merge peste viteza legală la noroc... pentru că chiar dacă plăteşte patronul amenda şoferului, punctele de penalizare le ia şoferul, iar un şofer fără permis rămâne şomer imediat.

Nea Drulă numai falimente visează. S-a bătut el o laie, s-au bătut alţii şi el a semnat ca primarul, pardon, ca ministrul. Şi ăia care s-au bătut, pe lângă multe idei bune (de exemplu deja celebrele "quick wins") au mai băgat şi trenuri pe hidrogen.

Adrian78 a scris:
lucrează 550 de ore in total cu regii și dormitoare
Peste 48 ore/săptămână cu media la 4 luni este ilegal.

Codul Muncii:

Art. 114. - 26/12/2020 - Derogare prin Lege 270/2020.
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
(3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care să nu depăşească 6 luni.
(4) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele colective de muncă pot prevedea derogări de la durata perioadei de referinţă stabilite la alin. (3), dar pentru perioade de referinţă care în niciun caz să nu depăşească 12 luni.
(5) La stabilirea perioadelor de referinţă prevăzute la alin. (2) - (4) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual şi situaţiile de suspendare a contractului individual de muncă.
(6) Prevederile alin. (1) - (4) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani.
Art. 115. - (1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de muncă mai mică sau mai mare de 8 ore.
(2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore.
[...]
Art. 120. - (1) Munca prestată în afara duratei normale a timpului de muncă săptămânal, prevăzută la art. 112, este considerată muncă suplimentară.
A fost respinsă pronunţarea unei hotărâri prealabile prin Decizie 90/2017 la 01/03/2018.
(2) Munca suplimentară nu poate fi efectuată fără acordul salariatului, cu excepţia cazului de forţă majoră sau pentru lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecinţelor unui accident.
Art. 121. - (1) La solicitarea angajatorului salariaţii pot efectua muncă suplimentară, cu respectarea prevederilor art. 114 sau 115, după caz.
(2) Efectuarea muncii suplimentare peste limita stabilită potrivit prevederilor art. 114 sau 115, după caz, este interzisă, cu excepţia cazului de forţă majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecinţelor unui accident.
Art. 122. - A se vedea şi Ordin 4/2015.
(1) Munca suplimentară se compensează prin ore libere plătite în următoarele 90 de zile calendaristice după efectuarea acesteia.
05/10/2021 - alineatul a fost modificat prin Ordonanţă de urgenţă 117/2021
(2) În aceste condiţii salariatul beneficiază de salariul corespunzător pentru orele prestate peste programul normal de lucru.
(3) În perioadele de reducere a activităţii angajatorul are posibilitatea de a acorda zile libere plătite din care pot fi compensate orele suplimentare ce vor fi prestate în următoarele 12 luni.
Art. 123. - A fost respinsă pronunţarea unei hotărâri prealabile prin Decizie 17/2018 la 05/04/2018.
(1) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut de art. 122 alin. (1) în luna următoare, munca suplimentară va fi plătită salariatului prin adăugarea unui spor la salariu corespunzător duratei acesteia.
(2) Sporul pentru munca suplimentară, acordat în condiţiile prevăzute la alin. (1), se stabileşte prin negociere, în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază.
Art. 124. - Tinerii în vârstă de până la 18 ani nu pot presta muncă suplimentară.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3168
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 7992
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 13:29

Eu stiu ca este LEGAL sa faci greva in Romania, dar legile, din pacate, nu se aplica la firmele private deoarece nu suntem in Occident, cu exceptia SUA, sa nu fie repercursiuni pentru angajati.

Patronii au multi bani si timp de pierdut dar angajatii sunt saraci si cu putin timp disponibil de stat prin tribunale si mai este teama de repercursiuni.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18102
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23490
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeJoi 09 Mai 2024, 21:40

https://clubferoviar.ro/video-foto-siemens-a-prezentat-trenul-imun-la-furtunile-de-nisip-din-desert-si-la-temperaturi-de-80-grade-in-sine/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0FfTEGdHb-ZN7G1qelIWZ_2JOuizvXy_a5sM5WHyf2TMMw2MNes1gmmRg_aem_AdRy-ZVI2Ub7fVJnTF7F0RFQNVih35NO3oiaQCyd5wpZjKD5QuaUoWQEZnwZXLN_C2AOmgU21oawJRx4p39Vz1-s
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3168
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 7992
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeVin 10 Mai 2024, 19:50

În România câte miliarde de euro s-au investit după anul 2000?
Prea puțini kilometri reparați, modernizati, 0 (zero)  construiți între localități care nu au avut deloc cale ferată, nu pun la socoteală cei de pe coridorul IV!

Polonia are un produs intern brut total dublu iar situația lor economică nu este cu mult în fața României. Doar că ei nu dezavantajează transportul feroviar în raport cu cele rutier și aerian!

https://clubferoviar.ro/27-de-miliarde-de-euro-pentru-caile-ferate-poloneze-in-ultimele-doua-decenii/
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18102
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23490
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeVin 10 Mai 2024, 21:52

https://www.economica.net/maersk-romania-port_745465.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0PVSTyo0XUokk-2qn-cHdKMCV8x_v0XDafFhFx7klyOoCdUGQYjC_QbLI_aem_AXYSczec3Sx8bDgWYRxGj9svO7o-_pfvmC18qvyEch1rksKu3dGffNXuHyjrnRdUm37AObhbB4LDEM82THTBLzTY
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20105
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24859
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeVin 10 Mai 2024, 23:23

razvan - trenuri a scris:
În România câte miliarde de euro s-au investit după anul 2000?
Prea puțini kilometri reparați, modernizati, 0 (zero)  construiți între localități care nu au avut deloc cale ferată, nu pun la socoteală cei de pe coridorul IV!
Şi în Polonia câţi km s-au construit ,, între localități care nu au avut deloc cale ferată"? Îţi spun eu că fix zero! S-au construit nişte racorduri la aeroporturi (de ex. la Varşovia) şi cam atât.
Iar Polonia post-PiS nu prea îşi mai permite cai verzi pe pereţi... chiar şi proiectul CPK e, momentan, blocat, mai ales că scopul lui principal nu era calea ferată, ci un mega-aeroport (şi sifonarea de rigoare a miliardelor de euro către cine trebuia), de 2 ori mai mare decât Berlin-Brandenburg.

razvan - trenuri a scris:
Polonia are un produs intern brut total dublu iar situația lor economică nu este cu mult în fața României. Doar că ei nu dezavantajează transportul feroviar în raport cu cele rutier și aerian!
O avea un PIB total dublu, dar cel per capita e $23,014, faţă de $19,530 la noi. Ceea ce înseamnă că oamenii nu o duc cu mult mai bine decât la noi. Pentru comparaţie, Belgia are $53,377.
Şi, după cum ziceam, cel mai mare proiect de infrastructură din Polonia e fix un mega-aeroport.

În rest, comparaţia numărului de km nu e neapărat relevantă, câtă vreme Polonia are o populaţie dublă faţă de România (38 mil. faţă de 19 mil.). Are, însă, o densitate a populaţiei cu 50% mai mare decât a noastră.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6365
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11508
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeSam 11 Mai 2024, 16:28

Oricum este meritul guvernelor poloneze (inclusiv a celor formate de partidul Pis) care au alocat fonduri consistente din bugetul de stat al Poloniei pentru infrastructura feroviară și că au reușit să acceseze fonduri europene pentru infrastructura feroviară!

Că sa facem așa o comparație - cât la sută din bugetul de stat al Poloniei a fost alocat pentru infrastructura feroviară și cât la sută din bugetul de stat al României a fost alocat pentru infrastructura feroviară ?

Cât despre politicile și măsurile luate de partidul Pis unele din ele chiar le apreciez: refuzul închiderii termocentralelor poloneze pe baza de cărbuni (în condițiile în care Polonia nu are resurse proprii de gaze naturale sau de petrol ar fi o prostie să închidă termocentralele pe cărbune că nu ar mai aveea cu să producă energie electrică), interzicerea avorturilor, faptul că Polonia are totuși o agricultură și industrie dezvoltata (numai cât exportă firma Solaris sau daca am ajuns noi românii să importăm lapte sau conserve de legume din Polonia )!

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20105
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24859
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitimeSam 11 Mai 2024, 17:40

Eu aş întreba cât la sută din fondurile alocate de guvern pentru calea ferată au fost alocate transparent şi legal şi cât la sută au fost cadouri către firme falimentare de stat. Una din firmele alea în faliment ne pregătim să o scoatem noi din faliment, e vorba de PESA Smile)

Firma Solaris nu mai e de mult poloneză, e cumpărată de CAF (Spania). La autobuze, motoarele sunt Cummins sau Daf, la troleibuze sunt Skoda sau Medcom. Doar Medcom produce în Polonia.

Gândirea medievală a PiS a ţinut Polonia departe de fonduri europene în ultimii 4 ani, de aici şi ambiţia de a pompa bani în CPK. În fine, PiS a primit ce a meritat la ultimele alegeri Twisted Evil Oricum, activitatea PiS excedează obiectului de activitate al acestui forum.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 15 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 15 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 15 din 18Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei (partea I)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: