Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Viitorul umanitatii

In jos 
+5
CalinIonMihai
ldh80
Adrian78
riciu
TVlad
9 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
CalinIonMihai




Numarul mesajelor : 360
Reputatie : 1522
Data de inscriere : 25/03/2021

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 8:20

E scump da... Stii... nu subventia asta ma intereseaza. Ma doare ca au venit cu o minciuna.
Daca clientul accepta si fara sa vi tu cu baliverne? Bun. Trecem peste. Revin la vechiul furnizor si stau acolo.
De ce are România cele mai mari creșteri de preţ la gaze și energie electrică din Europa? "Nu este întâmplător"
Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, susţine că nu este întâmplător că România are cele mai mari creșteri de preț la gaze și energie electrică din Europa. Datele Eurostat arată că România este campioană în UE la scumpirea curentului iar la gaz suntem pe locul doi. O situaţie paradoxală, câtă vreme suntem mari producători de energie.
Președintele Asociației Energia Inteligentă apreciază că principalele cauze pentru creşterea de preţ la curent şi gaze, cu mult peste media europeană, au fost interne. "Plasarea României în topul creșterii prețului la nivel european, conform datelor Eurostat, demontează ideea mult vehiculată, cum că prețurile au crescut peste tot și se datorează conjuncturii internaționale. Faptul că în România aceste prețuri au crescut cu mult peste media europeană, arată că într-o țară ca România unde peste 90% din energia electrică și gaze sunt produse la nivel național, cauzele principale au fost interne", arată Dumitru Chisăliță într-o analiză trimisă Observator.

"În urmă cu mai bine de un an (31 ianuarie 2022), arătam că românii sunt condamnați să scoată oricum banii din buzunar, prin facturi mărite sau prin impozite mărite. Atunci s-a ales prima soluție, găsindu-se o modalitate de a aduce bani la bugetul de stat prin derularea unor acțiuni de stimulare a măririi prețului la gaze și energie electrică. Însă de la acel moment nevoile statului au crescut și este nevoie de alți bani, pe de o parte prin refuzul modificării plafoanelor ridicate la prețul gazelor și energiei electrice (astfel încât să se mențină prețul mare la consumatorul final) și pe de altă prin noi biruri care se vor aplica românilor.

Mărirea prețurilor din anul 2021, trebuia să asigure "suficiente" resurse la bugetul de stat până după alegerile din 2024, până când probabil se dorea amânarea supraimpozitării, dar scăderea prețurilor la energie la nivel mondial și mâna prea lungă a cheltuielilor statului, face necesară creșterea impozitelor încă din acest an. Alimentarea cu bani a bugetului de stat, este o normalitate atât timp cât acești bani se cheltuie în intersul cetățenilor (spitale, autostrăzi, drumuri etc.) și colectarea lor se face în mod transparent (fără a recurge la generarea de scumpiri ale utilităților)", mai susţine expertul.

"Modificarea legislație românești, în iunie 2020, introducerea obligației pentru furnizorii de gaze să nu vândă toate gazele a creat o falsă cerere a gazelor mai mare decât oferta și astfel a fost demarat, în luna octombrie 2020, procesul de creștere a prețului gazelor naturale în România. Este important să vedem statisticile, care arată că în anul 2020 când prețurile în Europa scădeau, în România acestea creșteau. În a doua parte a anului 2021, când deja prețurile la gaze în România erau pe trend de creștere de 6 luni, au început să crească prețul și în Europa", apreciază Chisăliță.

"Al doilea moment în care acțiunile autoritățile au "tras" prețul în sus a fost chiar prin legea plafonării în octombrie 2021, atunci când autoritățile au impus un preț de referință de 370 lei/MWh, preț de 2,4 ori mai mare decât prețul anului 2020 și de 1,8 ori mai mare decât prețul din septembrie 2021. Dacă înaintea stabilirii acestui preț de referință de către stat oferta de preț la consumatorul casnic era de 220 lei/MWh, după "permisiunea" dată de stat furnizorilor de a se vinde gazele cu 370 lei/MWh, ofertele de preț a ajuns rapid să depășească această valoare", mai transmis expertul în energie.
"Statul și-a crescut încasările din creșterea prețurilor la gaze cu 60%, în doi ani, dar are nevoie de mai mulți bani. Atenționam în 25 februarie 2022 că măsurile de scădere a prețurilor la gaze ale autoritățiilor vor aduce prețuri mai mari la consumatori cu până la 130% . Astăzi ne dăm mirați, când Eurostatul arată că prețul gazelor în România a crescut cu 165%", concluzionează Chisăliță.
sursa Observator

Sus In jos
CalinIonMihai




Numarul mesajelor : 360
Reputatie : 1522
Data de inscriere : 25/03/2021

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 11:11

Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 15:54

La mine la ușă nu a venit nimeni cu așa ceva și nici prin cartier pe cine am întrebat nu a auzit de așa ceva. Cum adică să mă amenințe că mă lasă fără curent ? În secunda 1 îi basculam de-a dura pe scări de la etajul 2 și până la parter Mad
Nu știu cum de li se întâmplă nu mai unora, dar cred probabil că ăia care se ocupă cu așa ceva se mai uită și la moaca omului când fac deastea Smile
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 20:42

Se mai aude că anul 2035 ar putea înseamna adio doar pentru vehiculele rutiere cu combustibili fosili sau și pentru cele feroviare. Eu unul nu sunt de acord și nici nu mi-aș cumpăra mașină electrică. Păi cu un Spring nu ajungi, vară / iarnă, de la Cluj la Oradea că îți consumă clima bateria. Astea sunt bune să te deplasezi cu ele doar prin oraș. Păi iți dai seama când ți-o pica electronica din ea câți bani te costă reparația? Pentru mine tot mașina pe benzină rămâne sfântă.

Sau cu interzicerea animalelor de companie la bloc. Am și pisică și bichon. Băi vedeți-vă de treaba voastră că dacă vă prind la mine la ușă vă rup picioarele. Cum adică să dictezi tu ce să am eu sau nu la mine în casă? Vezi-ți de drumul tău și de furăciunile tale că mor cu tine de gât și la animalul meu nu renunț.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20090
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24838
Data de inscriere : 17/08/2011

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 22:05

Vitosa a scris:
Se mai aude că anul 2035 ar putea înseamna adio doar pentru vehiculele rutiere cu combustibili fosili sau și pentru cele feroviare.
Nu există nicio propunere de directivă sau de altceva pentru transportul feroviar. E vorba doar de transportul rutier şi doar de cel cu maşini mici, cel mult de autobuze. Camioanele vor rămâne diesel, locomotivele la fel, nu mai vorbesc de nave şi avioane, numai că astea din urmă vor avea nişte accize atât de mari, de nu o să mai merite să zbori cu ele, o să zboare doar Ţiriac şi Wolfgang Porsche cu avionul.

Vitosa a scris:
Sau cu interzicerea animalelor de companie la bloc. Am și pisică și bichon. Băi vedeți-vă de treaba voastră că dacă vă prind la mine la ușă vă rup picioarele. Cum adică să dictezi tu ce să am eu sau nu la mine în casă? Vezi-ți de drumul tău și de furăciunile tale că mor cu tine de gât și la animalul meu nu renunț.
Asta era şi până acum, adică nu ai voie să ţii un animal într-un apartament fără acordul vecinilor şi fără să ai carnet de sănătate şi microcip pe el.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 22:13

Deoarece au fost amintite si cateva aspecte legate de politica si situatia energetica a Romaniei, ar trebui cred mentionate cateva aspecte:

-Actuala politica energetica a UE este una in mare parte gresita si guvernul Romaniei ar trebui sa refuze ferm aplicarea unora din masurile aberante , in domeniul energetic, pe care incearca UE sa le impuna si dimpotriva sa adopte masuri de genul:

-Romania trebuie sa produca, pe plan intern, cel putin canditatea de energie electrica care sa acopere intreg consumul Romaniei si al Republicii Moldova (cu exceptia consumului din stanga Nistrului) sau Romania sa produca cel putin acceiasi canditate de energie electrica pe care o producea la nivelul anului 1990! Aceasta trebuie sa fie tinta , astfel incat Romania sa nu mai trebuiasca sa importe energie electrica si sa poata furniza energie electrica catre toti consumatorii din Republica Moldova (cu exceptia celor din stanga Nistrului);

-Acuma se pune problema cum ar putea sa produca Romania aceasta energie electrica, la un pret de cost cat mai scazut, astfel incat si pretul energiei electrice pentru consumatorii finali sa fie cat mai scazut!

-Este adevarat ca pretul de cost al energiei electrice produse in termocentrale pe baza de carbuni este mai ridicat, dar, fiindca cel putin deocamdata Romania nu are cu ce inlocui aceste termocentrale pe carbuni, mentinute in functiune si redeschise si alte termocentrale pe carbuni, indiferent ce zice UE!

Aici atitudinea guvernului Romaniei in raport cu UE trebuie sa fie urmatoarea: daca vreti sa renuntam la termocentralele pe carbuni ne dati atatea bani cat e nevoie (sume de ordinul zecilor de miliarde de euro) ca sa terminam toate reactoarele de la Cernavoda si sa mai construim inca doua-3 centrale atomoelectrice, care sa aibe o putere instalata si sa poata produce cel putin acceiasi canditate de energie electrica cat produceau toate termocentralele pe carbuni, care existau in 1990 in Romania!

-Toate companiile de stat care produc energie electrica (Hidroelectrica, Nuclearelectrica, CEO, CEH, Electrocentrale Bucuresti, etc) sa fie obligate prin lege sa vanda energia electrica numai catre furnizorii si distribuitorii de energie electrica care au in portofoliu clienti finali, pentru eliminarea intermediarilor si a "baietilor destepti", care se imbogatesc numai cumparand si revanzand energie electrica;

-Pretul de vanzare a energiei electrice de catre companiile de stat sa fie strict reglementat de guvern, tinandu-se cont de doua aspecte:
-Sa fie cat mai scazut posibil;
-Sa asigure acoperirea costurilor de productie si de functionare a companiilor de stat care produc energie electrica, astfel incat aceste companii sa fie rentabile si sa inregistreze profit!

De exemplul cam cu cat (cu ce pret) ar trebui sa vanda energia electrica produsa "Complexul Energetic Oltenia" sau "Complexul Energetic Hunedoara", astfel incat acestea sa inregistreze profit ?

Pentru ca nu cred ca ar fi de dorit ca CEO sau CEH sa ajunga in situatia fostei regii autonome RENEL de la nivelul anului 1996, cand fostul "RENEL" vindea energie electrica produsa la un pret destul de scazut si evident avantajos pentru populatie si pentru agentii economici, dar, in accelasi timp, inregistra datorii destul de mari !

Daca as fi ministrul energiei as numi la conducerea CEO sau CEH un director cu o misiune clara: intr-un termen rezonabil sa aduca companiile respective pe profit, iar daca nu reuseste sa stie ca la expirarea acelui termen va fi schimbat din functie!

-Pretul de vanzare a energiei electrice catre consumatorii finali (indiferent ca sunt casnici sau industriali) sa fie strict reglementat de stat, de catre ANRE, asa cum era pana in 2020

-Eliminate orice fel de "certificate verzi", etc, iar consumatorii finali sa plateasca strict numai: costul de productie a energiei elctrice (pretul cu care vand energie electrica producatorii de stat), costul de transport a energiei electrice (prin reteaua "Transelectrica") si adaosul comercial practicat de furnizorii si distribuitorii de energie electrica (diferenta intre pretul cu care cumpara energie electrica si pretul cu care o vand)

-TVA-ul la energie electrica vanduta sa fie cat mai mic (de preferinta 5%) si eliminate orice alte taxe (cu exceptia impozitului pe profit) pentru energie electrica vanduta.

-In regim de urgenta intreprinse demersuri si alocate fonduri catre "Transelectrica" pentru constructia liniilor electrice aeriene de 400 Kv Suceava- Balti, Iasi- Straseni- Chisinau si eventual Galati- Vulcanesti si inaintata o propunere de catre guvernul roman catre cel de la Chisinau ca "Transelectrica" sa cumpere sau sa devina actionar majoritar la compania de stat "Moldelectrica".

-In privinta gazelor naturale Romania trebuie sa faca tot posibilul pentru cresterea productie de gaze naturale si pentru ca pretul acestora sa fie cat mai scazut posibil!
In acest sens "Romgaz" (care este companie de stat) trebuie sa inceapa cat mai rapid posibil exploatarea zacamintelor de gaze naturale din Marea Neagra si sa faca prospectiuni pentru identificarea si punerea in exploatarea a unor eventuale noi zacaminte de gaze naturale de pe teritoriul Romaniei!
Cu zacamintele de gaze naturale din Marea Neagra cred ca s-ar putea acoperi intreg consumul de gaze naturale a Romaniei si a Republiciii Moldova (cu exceptia zonei din stanga Nistrului).
Pretul de vanzare a gazelor naturale de catre "Romgaz" sa fie cat mai scazut posibil, dar, in accelasi timp, suficient cat sa acopere costurile de productie si de functionare a "Romgaz", astfel incat aceasta sa inregistreze profit.

-Pretul de furnizare a gazelor naturale catre consumatorii finali (indiferent ca sunt casnici sau industriali) sa fie strict reglementat de stat, de ANRE

-O alta masura aberanta propusa de UE , in domeniul energetic, este cea privind interzicerea in viitor a centralelor termice de apartament, pe baza de gaze naturale, chipurile pentru ca acestea produc "poluare"!

Este o masura care trebuie combatuta si care nu trebuie aplicata, sub nici o forma, in Romania!

In orasele mici si mijlocii din Romania (nu mai zic ca si in Bucuresti sistemul centralizat de termoficare nu se afla intr-o situatie foarte buna), unde fostele sisteme centralizate de termoficare au disparut de mult, centralele termice de apartament, pe baza de gaze naturale, la blocuri, sunt practic singura modalitate eficienta si reala pentru asigurarea energie termice!

Alte sisteme "propuse" (de genul pompe de caldura, panouri solare, etc) sunt utopice si nu pot fi aplicate pentru blocurile de locuinte, construite inainte de 1989!

Asadar guvern nu ar trebui sa impuna nici un fel de restrictie pentru cei care vor sa-si monteze centrale termice de apartament, pe baza de gaze naturale!

Sau spus la UE: daca sunteti dispusi sa ne dati orice suma de bani este nevoie (de ordinul miliardelor de euro), ca sa reconstruim, cu cele mai moderne tehnologii, toate sistemele centralizate de termoficare, in toate orasele in care existau astfel de sisteme la nivelul anului 1989, atunci si numai atunci vom putea discuta interzicerea centralelor termice de apartament, in aceste orase!

Sa dau exemplul Husului: in 1989 si la Husi a exista un sistem centralizat de termoficare, compus din 10 "centrale termice de cartier", functionand pe baza de "CLU" (combustibil lichid usor), la care erau racordate cca 5000 de apartamente si garsoniere.
In anii 80' (datorita restrictiilor in aprovizionarea cu CLU) si mai ales in anii 90' (datorita situatiei economice dezastroase a fostei regii autonome "Goscomloc Husi") parametri in care se livra energie termica catre populatie erau din ce in ce mai slabi- se dadea caldura doar cateva ore seara si dimineata, iar de apa calda menajera nu s-a mai livrat la Husi, in sistem centralizat, din 1991- starnind mari nemultumiri din partea populatiei, mai ales ca si facturile erau destul de mari!

Atunci multa lume din Husi injura- mai ales iarna- Goscomloc-ul, dar, neexistand inca in Husi gaze naturale, de voie de nevoie, ramaneau la sistemul centralizat de termoficare! Multi si-au facut sobe cu lemne in apartamente, ca daca era sa stea numai cu "caldura" Goscomloc-ului inghetau de frig!

Apoi imediat in 2004- cand a fost inaugurata aductiunea de gaze naturale la Husi- in cativa ani majoritatea s-au debransat de la fostul sistem centralizat de termoficare si si-au pus centrale termice de apartament!

Prin 2006 si cei de la "Goscomloc" isi trecusera centralele termice de cartier pe baza de gaze naturale, dar a fost o investitie inutila, pentru ca, in cativa ani , ramasesera fara abonati! Degeaba au schimbat ei cateva arzatoare (de pe CLU pe gaze naturale) in centralele termice de cartier, daca restul echipamentelor si instalatiilor (cazane, schimbatoare de caldura, retele termice, etc) erau intr-un stadiu avansat de degradare.

Iar astazi singura solutie reala si eficienta pentru locuitorii de la blocurile din Husi (majoritatea construite inainte de 1989) si la fel si in celelalte orase mici sunt centralele termice de apartament, pe baza de gaze naturale!

Si daca tot zice UE ca , chipurile, sunt mai "bune" sistemele centralizate de termoficare as pune o intrebare: ar fi dispusa UE sa aloce suma necesara de bani (cred ca ar depasi 100 milioane euro) pentru municipiul Husi, ca sa-si reconstruiasca fostul sistem centralizat de termoficare, cu cele mai moderne tehnologii in domeniul, care exista astazi pe plan mondial ?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18086
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23466
Data de inscriere : 05/10/2010

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 22:25

Dr2005 a scris:
Vitosa a scris:
Se mai aude că anul 2035 ar putea înseamna adio doar pentru vehiculele rutiere cu combustibili fosili sau și pentru cele feroviare.
Nu există nicio propunere de directivă sau de altceva pentru transportul feroviar. E vorba doar de transportul rutier şi doar de cel cu maşini mici, cel mult de autobuze. Camioanele vor rămâne diesel, locomotivele la fel, nu mai vorbesc de nave şi avioane, numai că astea din urmă vor avea nişte accize atât de mari, de nu o să mai merite să zbori cu ele, o să zboare doar Ţiriac şi Wolfgang Porsche cu avionul.

Vitosa a scris:
Sau cu interzicerea animalelor de companie la bloc. Am și pisică și bichon. Băi vedeți-vă de treaba voastră că dacă vă prind la mine la ușă vă rup picioarele. Cum adică să dictezi tu ce să am eu sau nu la mine în casă? Vezi-ți de drumul tău și de furăciunile tale că mor cu tine de gât și la animalul meu nu renunț.
Asta era şi până acum, adică nu ai voie să ţii un animal într-un apartament fără acordul vecinilor şi fără să ai carnet de sănătate şi microcip pe el.

Este vorba de interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare cu propulsie pe combustibili fosili
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20090
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24838
Data de inscriere : 17/08/2011

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 7 Mai 2023 - 23:23

Da, ,,maşini", adică autoturisme, nu locomotive.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1027
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3482
Data de inscriere : 24/08/2017

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeLun 8 Mai 2023 - 11:43

Dr2005 a scris:
Nu există nicio propunere de directivă sau de altceva pentru transportul feroviar. E vorba doar de transportul rutier şi doar de cel cu maşini mici, cel mult de autobuze. Camioanele vor rămâne diesel, locomotivele la fel, nu mai vorbesc de nave şi avioane

La motociclete se va aplica, ca sa scapam de paraitori? Sau doar fraierii...
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 14 Mai 2023 - 13:58

Că tot vorbeam mai acu câteva zile despre cât de fiabile sunt

https://autolatest.ro/stiri/a-cazut-la-datorie-primul-spring-a-luat-foc-prima-dacia-spring-din-romania-rezultatul-fiind-dauna-totala/

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20090
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24838
Data de inscriere : 17/08/2011

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeDum 14 Mai 2023 - 18:04

Dacă a luat foc doar una în 2 ani şi ceva de producţie, înseamnă că stă mai bine ca Tesla la capitolul ăsta Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18086
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23466
Data de inscriere : 05/10/2010

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeLun 15 Mai 2023 - 11:02

Dr2005 a scris:
Dacă a luat foc doar una în 2 ani şi ceva de producţie, înseamnă că stă mai bine ca Tesla la capitolul ăsta Laughing

Vorbim de cifre diferite
Tesla.vanzari in 2022 907000 bucăți
Renault electric 130000 dar aici intra și Zoe Nissan Leaf
Sus In jos
CalinIonMihai




Numarul mesajelor : 360
Reputatie : 1522
Data de inscriere : 25/03/2021

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeLun 15 Mai 2023 - 20:08

am o intrebare pentru voi... deja a doua motocoasa care s-a dus... la toti care am fost... cel mai mare dusman pare a fi benzina noastra. vreau sa iau cinci tari. sa imi spuneti o parere difera calitatea benzinei la aceste tari?
-SUA
-China
-Germania
-Rusia
-Romania

care sunt diferentele.
multumesc mult.

era sa uit. cum arata benzina romaneasca din 1970 sau 1980 cu cea din 2023 exista si aici aspecte diferite?
Sus In jos
CalinIonMihai




Numarul mesajelor : 360
Reputatie : 1522
Data de inscriere : 25/03/2021

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeLun 29 Mai 2023 - 18:18

capitala europeana 2023.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8221
Data de inscriere : 16/01/2010

Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitimeLun 29 Mai 2023 - 18:37

Benzina romaneasca din anii ‘80 continea tetraetil de plumb, cea de azi nu. Se pare ca era introdus pentru prevenirea detonatiilor (autoaprinderii) si avea ca efect secundar limitarea uzurii supapelor. Intre timp s-au inventat alte materiale mai rezistente si alti aditivi pentru cresterea cifrei octanice.

A propos de asta, in America sistemul e diferit: benzina de 98 de la noi e echivalenta cu cea de 75 de la ei, daca tin bine minte.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Viitorul umanitatii - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Viitorul umanitatii   Viitorul umanitatii - Pagina 8 Icon_minitime

Sus In jos
 
Viitorul umanitatii
Sus 
Pagina 8 din 9Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Idei de reformare a CFR

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: