Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Bucureşti Cotroceni

In jos 
+7
RobertCodescu
membru inactiv
tudor_toma82
mishu
loryjonel
zenox4500
COSTACHE MIHAIL
11 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator




Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeVin 29 Ian 2010, 11:21

Mishu, mi se pare ca incurci afirmatiile.
A fost, s-a demontat, era comunism, s-a dorit.
Gara nu a fost electrificata, nici nu s-a urmarit asta, catenarele tren tramvai se pot intersecta precum cele de la Arad, dieselul poate circula sub firul de contact.

Consider ca e cazul sa incheiem acest subiect.
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat



Numarul mesajelor : 898
Varsta : 47
Reputatie : 6357
Data de inscriere : 10/10/2009

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeVin 29 Ian 2010, 16:43

Mishu, asa este! Dieselul poate circula pe sub fir de contact( deci pe sectoare/tronsoane electrificate) si chiar pe vremea lui Ceausescu vedeam deseori locomotive Sulzer care erau ,,impingatoare" ale garniturilor de marfa ce mergeau catre Braila---Buzau si mai departe Dumnezeu stie unde.In alta ordine de idei,...fii sigur ca si pe vremea raposatului se defectau locomotivele-electrice si la nevoie ce locomotiva venea la tractiune????Diesel, normal! Si lucrurile astea le spun deoarece le-am vazut si trait!
Sus In jos
RobertCodescu




Numarul mesajelor : 23
Varsta : 52
Localizare : Ploieşti
Reputatie : 3056
Data de inscriere : 28/01/2016

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Felicitări   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeDum 31 Ian 2016, 12:06

Lăsând deoparte detaliile tehnice, vreau să te felicit sincer pentru curajul de a te aventura în acea zonă şi mai ales pentru abere aceste informaţii şi fotografii document, eu zic că în scurt timp vor rămâne singurele dovezi că a existat oată gara Bucureşti-Cotroceni !!!
Sus In jos
http://www.articolepractic.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6339
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11472
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeLun 01 Feb 2016, 12:42

Cateva date -sa le spun istorice- despre aceasta gara.

A fost construita in anii 1950 (perioada 1946-1959, din istoria evolutie cailor ferate romane), o data cu linia ferata simpla Bucuresti Vest- Bucuresti Cotroceni (Militari, pentru a nu fi confundata cu fosta gara regala Cotroceni)- Fosta ram. Panduri (locul unde, pana in anii 1960, linia mentionata se unea cu linia ce venea de la Gara de Nord).

Statia Bucuresti-Cotroceni-(Militari) a fost dotata (la momentul constructiei) cu cca 7-8 linii, si o instalatie tip SBW cu semnalizare mecanica.
Circulatia intre statiile Ciorogarla (acum Bucuresti-Vest) si Bucuresti-Cotroceni-(Militari), se realiza in sistemul intelegerii telefonice a caii libere.
Dupa 1960, circulatia intre statia Bucuresti-Cotroceni-(Militari) si statia Bucuresti Progresul se considera manevra, linia care traversa Bucurestiul fiind considerata dupa 1960 linie industriala.

Rolul statiei Bucuresti-Cotroceni-(Militari) era acela de a deservi unele unitati industriale, grupate in 3 zone distincte

-Zona cuprinsa intre Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, Strada Lujerului, Bdul. Vasile Milea. Aici erau situate- UMEB (unde acum este AFI Palace Cotroceni), UM speciala 0920 (Fabrica de diamante artificiale), Fabrica de paine Lujerului, o betoniera, Faberom, Apaca, o alta întreprindere, rampa de produse petroliere a CET Grozavesti, rampa de marfuri a Cora Lujerului.

-Zona situata la nord de Bdul. IUliu Maniu/Armata Poporului.
Pana in anul 1987 exista o cale ferata industriala, ce traversa acest bulevard la nivel (in zona Liceului Tudor Vladimirescu), iar apoi imediat din ea se desprindea linia industriala pentru Pumac (care traversa curtea politehnicii).
Apoi linia trecea printre blocuri, prin parcul Fabricii/Iuliu Maniu, traversa strada Fabricii si ajungea intr-un mini-triaj.
De aici o linie industriala se desprindea pentru uzina Semanatoarea.
Tot in acest mini-triaj exista si o linie a metroului care iesea la suprafata, cu ecartament de 1432 mm. Pana in acest mini-triaj ramele de metrou IVA erau aduse de la Arad pe boghiuri provizorii Diamond, iar apoi, cu ajutorul unei macarale tip pod-rulant, erau ridicate de pe boghiurile provizorii Diamond si puse pe boghiuri definitive de metrou (ecartament 1432 mm), iar apoi introduse in subteran in reteaua de metrou (linia de metrou, dupa ce intra in subteran, se racorda la reteaua Metrorex in linia dintre statia semanatoarea si Depoul Ciurel).
In anul 1987, o data cu inaugurarea pasajului Lujerului, in acest pasaj este realizat si un racord cf, care, dupa iesirea din pasaj, mergea paralel cu strada Fabricii, traversa strada Apeductului si ajungea tot in acel minitriaj. Ca urmare, linia care traversa parcul Fabricii/Iuliu Maniu este mentinuta dupa 1987 numai pentru deservirea Pumac, fiind desfiintata trecerea la nivel cu Bdul. Iuliu Maniu/Armata poporului.

-Frigocom, Radox, Comet, Comat Auto, printr-o linie industriala ce merge paralel cu linia curenta.


Dupa 1990, incepe declinul acestei gari.



-
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6339
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11472
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeLun 01 Feb 2016, 12:55


In primul rand, in perioada anilor 1990- 1995, linia industriala dintre statiile Bucuresti Cotroceni-(Militari) si Bucuresti Progresul este intrerupta si desfiintata din teren in anumite zone, ultimul tren de marfa circulând intre aceste doua statii in anul 1995.
Ulterior au mai circulat sporadic trenuri de marfa de la statia Bucuresti-Cotroceni-(Militari), spre intersectia de la Razoare , pentru uzina Vulcan, uzina Electromagnetica si Titan Marmura (in februarie 2011 cladirile Titan Marmura sunt demolate).
Ultimul tren de marfa a traversat Bdul. Vasile Milea si intersectia de la Razoare in anul ?


Apoi rand pe rand falimenteaza si dispar si celelalte unitati industriale din cele 3 zone amintite anterior.
Ultimul tren de marfa a trecut prin pasajul Lujerului in anul ?, iar apoi Metrorex renunta a mai introduce ramele de metrou in subteran prin acel racord (in anul ?), uzina Semanatoarea renunta la utilizarea transportului feroviar in anul ?, iar Pumac procedeaza la fel in anul ?.
Ca urmare, toate liniile ferate situate la nord de Bdul. Armata poporului/Iuliu Maniu sunt desfiintate si demontate din teren, inclusiv linia din pasajul Lujerului (in anul ?).


Apoi si întreprinderile situate intre Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, Bdul. Vasile Milea si strada Lujerului isi inceteaza activitatea.


In anul ? instalatia SBW si semnalizarea mecanica a fostei statii Bucuresti-Cotroceni-(Militari) este scoasa din functiune, marea majoritate a liniilor din statie (cu exceptia a doua) sunt demontate din teren, iar cladirile lasate in paragina.
In anul ? fosta statie Bucuresti-Cotroceni-(Militari) este transformata in grupa a statiei Bucuresti-Vest.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6339
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11472
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeLun 01 Feb 2016, 13:04

Din pacate dupa 1990, nu a existat un proiect si plan general de sistematizare urbana a municipiului Bucuresti, care sa prevada exact ce zone sa fie rezervate pentru industrie, transporturi, servicii, locuinte, birouri, etc, construindu-se haotic si desfiintandu-se multe linii ferate industriale din interiorul municipiului Bucuresti (unele trebuiau intradevar desfiintate, dar altele trebuiau pastrate).

Astfel, sunt de acord ca fostele unitati industriale situate la nord de Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului trebuiau relocate in alte zone (nu desfiintate!)- ma refer aici la Semanatoarea si Pumac.
Insa racordul cf prin pasajul Lujerului trebuia pastrat si bine intretinut, ca un racord de avarie si siguranta pentru depoul Metrorex Ciurel.

Apoi, intreaga zona cuprinsa intre Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, Bdul. Vasile Milea , strada Lujerului, dupa desfiintarea fabricilor de acolo, trebuia cedat gratuit de Primaria Bucuresti catre CFR-Infrastructura, iar acolo se putea amenaja foarte bine un muzeu al cailor ferate (fiind aproape de centru, si loc suficient pentru gararea si expunerea materialului rulant de epoca).

Astazi, fosta statie Bucuresti-Cotroceni-(Militari) mai este utilizata extrem de rar, doar de trenurile cu produse petroliere pentru rampa CET-Grozavesti.
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 488
Data de inscriere : 04/08/2023

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeDum 20 Aug 2023, 13:05

Astăzi, 20.08.2023 am făcut o vizită la fosta stație CF București Cotroceni.

Trecerea la nivel (ma mir de cum nu au demontat-o incă)
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2010

Cândva un peisaj feroviar și locomotive tip LDE și LDH manevrănd, astăzi un parc! ( Se poate vedea în dreapta imagini cât de "luxoase" sunt blocurile noi nouțe, am constatat ingrozit ce inghesuite sunt)
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2011

Aici intrare catre tunelul feroviar care duce către fosta platforma industriala Semănătoarea și către depoul ciurel (Metrorex)
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2012

Mai aproape de cladirea fostei stații se gasesc cateva traverse, am incercat sa identific data fabricației pe una scria 84.
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2013

Cladirea garii, astazi proprietate privata!
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2014

La Moinești linia directă (care este în condiție destul de bună) si cea secundara cu ramificațiile industriale.
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2015
Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Img_2016
Sus In jos
Ionut31

Ionut31


Numarul mesajelor : 106
Varsta : 15
Localizare : Falciu
Reputatie : 566
Data de inscriere : 11/02/2023

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeDum 20 Aug 2023, 15:38

Pe ce strada se afla trecerea la nivel ?
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 488
Data de inscriere : 04/08/2023

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeDum 20 Aug 2023, 15:57

Ionut31 a scris:
Pe ce strada se afla trecerea la nivel ?

Strada Lujerului
Sus In jos
Ionut31

Ionut31


Numarul mesajelor : 106
Varsta : 15
Localizare : Falciu
Reputatie : 566
Data de inscriere : 11/02/2023

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeDum 20 Aug 2023, 18:30

IonutFanRailway a scris:
Ionut31 a scris:
Pe ce strada se afla trecerea la nivel ?

Strada Lujerului

Multumesc pentru raspuns!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeDum 20 Aug 2023, 21:22

Si apoi coboara in pasajul Lujerului?
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 176
Localizare : București
Reputatie : 488
Data de inscriere : 04/08/2023

Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitimeMier 06 Mar 2024, 20:04

Revin pe acest subiect cu niste nelamuriri.
Am cautat pe diverse forumuri feroviare pentru imagini vechi, ce am gasit a fost doar pe forumul lokomotiv, zeci de imagini postate in 2007 cu Gara Cotroceni ce nu mai sunt valabile. Este vreo modalitate ce pot fi recuperate (din ce am vazut au fost incarcate utilizand platforma imageshack, ce a sters zeci de imagini din sute de forumuri) si incarcate aici pe forum sa le avem ca arhiva?


Ultima editare efectuata de catre IonutFanRailway in Mier 06 Mar 2024, 20:05, editata de 1 ori (Motiv : Corectarea de greseli a cuvintelor.)
Sus In jos
Continut sponsorizat





Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Bucureşti Cotroceni   Bucureşti Cotroceni - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Bucureşti Cotroceni
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI
» Bucuresti - Vadu Siret - Kiev - Slawsko - Chop - Debrecen - Bucuresti.
» O scurta excursie intre Bucuresti Nord si Bucuresti Est cu Regio 13105
» Bucuresti Nord - Bucuresti Obor (29 aprilie 2014)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (A, B, C)-
Mergi direct la: