Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Eurostar 2018 Lun 15 Oct 2018, 15:09
Cateva detali despre calatoria cu trenurile Eurostar de pe ruta Londra - Paris si retur.
De 1 an de zile tot ma tineam sa prind cele mai ieftine bilete pe ruta Londra - Paris si retur la acest tren Eurostar ce alearga cu viteza de 300 km/h. Am mers in Romania c 160 km/h, in Anglia cu 160-180 km/h cu ramele Desiro clasa 350 varianta UK dar si cu Pendolino VirginTrains cu 220 km/h si vroiam sa incerc si acest tren de 300 km/h. As vrea in viitor sa ajung in Italia sa ma dau cu Frecciarossa1000 de ~350km/h dar fara sa vizez la Japonia si la Shinkansen de 500-603 km/h. M-am tot uitat luni de zile sa prind in week-end biletele de Ł29/sens ( 145RON/sens ) dupa zeci de cautari ajunsesem la concluzia ca numai martea si miercurea puteai calatori la acest pret dar chiar si asa trebuia sa le cumperi cu cel putin 1 luna inainte. Ai mei s-au tot sucit ca merg, ba nu mai merg apoi s-au dus cu masina in drumul lor spre Spania. Am luat pe 26 august bilet Londra-Paris pentru 13 octombrie si intoarcerea pentru 14 octombrie tot la acelasi pret de Ł29 ( 145 RON ) iar 2 zile mai tarziu am mai luat un dus-intors locurile unul langa altul atat la dus cat si la intors. Sambata dimineata cu cateva ore inainte inca se mai gaseau bilete la Ł144 ( 720 RON ) la dus iar pentru intoarcere la Ł240 ( 1.200 RON )
La dus am mers cu 9032 Londra St Pancras International 14:22 - Paris Nord 17:47 tren ce a mers ceas fara niciun minut de intarziere. Pe teritoriul UK parca a prins maxim 270 km/h nu-mi mai aduc aminte in tunel 160 km/h ( conform Wikipedia ) iar pe teritoriul Frantei am mers constat cu 280-298 km/h si de cateva ori arata GPS-ul 300 si o singura data 304 km/h cu marja de eroare a GPS-ului.
La dus am fost cu Eurostar E300 nr ramei 3215/3216 confrom Wikipedia e in circulatie din perioada 1992-1996 deci de mai bine de 22 ani. Biletele au fost la Standard Class nici gand de Premier sau Business acolo nici macar e pentru alta categorie de oameni.
Accesul se face ca la avion cu controlul bagajelor si poarta de siguranta cu scanarea biletelor si verificarea pasapoartelor la Londra iar la Paris la sosire doar verificarea pasapartelor. La intoarcere acelasi lucru control total doar ca la Londra nimic pur si simplu cobori din tren urmezi traseul spre iesire si nu te mai verifica nimeni desi erau 4 insi care probabil selecta la nevoie cei carora li se pareau suspecti. Poti lua mancare la tine ( la fel ca la avion ) insa la Eurostar poti lua si lichide: apa, bere, vin sau sampanie. La dus inaintea noastra a fost o neagra cu 2 bagaje voluminoase si 2 bidoane de 5 litri ceva ulei de gatit in schimb la avion nu e permis cu lichide decat parfumuri de maxim 100ml sau siropuri/pastile la fel de maxim 100ml. Gradul de ocupare in vagonul 14 a fost 100% avand ca vecini numai francezi. Prin vagonul 14 spre unul din cele 2 vagoane Bar au trecut la dus vreo 20 persoane iar la intoarcere nu am observat majoritatea drumului am dormit.
Exista insotitori de bord ( sefi de tren ) dar nimeni nu te intreaba de bilet. Practic scanezi biletul, treci la control intri in zona duty-free apoi cu 20 minute inainte de plecare se afiseaza linia si se deschid usile spre accesul la linia unde e trenul garat. Cu 2 minute inainte de ora plecari oficiala a trenului se inchid toate usile iar trenul pate pleca si cu 30 secunde mai devreme. Trebuie sa vi la gara cu 45-60 minute dar poti prinde trenul si daca ajungi cu 32 minute inainte de plecare portile inchizandu-se cu 30 minute inainte. La Paris era coada la acces pentru cei fara pasapoarte, pentru cei cu pasapoarte biometrice accesul a fost si mai rapid.
La dus am avut priza la 2 locuri nu stiu daca sunt cate una la fiecare loc. La intoarcere am mers cu Siemens Velaro E320 in vagonul 4 masuta spatiu mare la picioare dar fara prize, am cautat prizele peste tot si nu am gasit nimic. Probabil doar la Premier si la Business sa aiba. Temperatura din tren ok, AC setat ok doar la intoarcere ultimele 20 minute a fost mai frig.
La intoarcere vagonul 4 a fost ocupat 95% toata lumea cu castile in urechi, pe carti sau direct la somn.
Intoarcerea a fost duminica cu 9015 Paris Nord 09:13 - Londra St Pancras International 10:39 unde trenul a ajuns la destinatie exact la timp.
Pozele :
Biletele la dus.
https://flic.kr/p/2aFpWt8
https://flic.kr/p/2aYeg3S
https://flic.kr/p/2bZGRLu
https://flic.kr/p/2c576nB
https://flic.kr/p/PW6Rvw
Sampanie la 2 francezi luata la pachet, nu din tren.
https://flic.kr/p/29iEZiG
Viteza maxima atinsa conform GPS. Cand a aratat 300 si 304 nu am fost pe faza cu telefonul.
https://flic.kr/p/PW6QMs
Interiorul vagonului 14 E300.
https://flic.kr/p/2c575St
Paris Gare du Nord la ora 08:10.
https://flic.kr/p/2c575Jx
https://flic.kr/p/29iEYcJ
https://flic.kr/p/NiVuSk
London St Pancras International.
https://flic.kr/p/2c57568
ES 9015 la destinatie : Siemens Velaro E320 nr 4023/4024.
https://flic.kr/p/2c574Wv
Mai am o postare cu cateva minusuri de ieri dar care nu m-a afectat pe mine. Revin.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Lun 15 Oct 2018, 15:50
https://flic.kr/p/29iSiv1
Ieri au aparut ceva probleme astfel ca majoritatea trenurilor Eurostar au avut intarzieri iar 2 curse au fost anulate.
https://flic.kr/p/2c574NK
https://flic.kr/p/NiVtan
https://flic.kr/p/2aFpPKi
https://flic.kr/p/PW6M1Q
https://flic.kr/p/NiVs4z
https://flic.kr/p/2bZT9zu
https://flic.kr/p/2aFpN6r
https://flic.kr/p/PW6KV3
https://flic.kr/p/2aFpMZK
Nu cunosc motivele intarzierilor de ieri, e bine ca nu m-au afectat pe mine si daca ma afectau tot nu as fi ascuns ca alti pasionati. Daca intarzierile astea afectau pe cineva care tot pacaleste lumea cum sunt cativa experti pe aici ar fi aruncat cu noroi in sus si in jos dar in acelasi timp aparand cu 2 guri adevaratul noroi de la CFR Calatori.
Din pacate si azi problemele continua si sunt afectate cateva trenuri. Pe site apare ca a fost un incident in tunel cu un tren de marfa probabil se refera la trenul Eurotunel care transporta masini, autocare, tiruri.
Am fost super-multumit de acest serviciu Eurostar la putini bani pe care i-am platit Ł58 ( 290 RON ) dus-intors chiar daca la intoarcere nu am avut prize si putin norocos ca problemele cu intarzierile au aparut dupa ce am ajuns la Londra.
https://flic.kr/p/2bZT9zu
Oricum erau oameni de la Eurostar care dirijau calatori de la trenul anulat ES 9036 LDN 15:31 - Paris 18:47.
Legat de Brexit si de teoria chibritului vazuta prin ochi lui Dr2005 care prevedea sfarsitul erei Eurostar odata cu Brexitul. Nu stiu cum va fi dar trenurile astea catre Paris, Bruxelles si Amsterdam vor circula si dupa iesirea Anglei din EU. Sunt ~23 trenuri/zi/sens ( in week-end sunt 25-26 trenuri ) cu o capacitate de 750 locuri ( E300 ) si 890 locuri ( E320 ) care circula 95-100% ocupate peste noapte vor disparea. Hai sa fim seriosi treaba asta cu controlul plus mecanici francezi/englezi e fix apa de ploaie, acest serviciu va circula si dupa Brexit.
Ultima editare efectuata de catre Katalyn in Lun 15 Oct 2018, 17:34, editata de 1 ori
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Lun 15 Oct 2018, 16:12
Eurostar E300 nr 3213/3214 la St Pancras International se retrage la depou.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Lun 15 Oct 2018, 16:54
Am uitat sa mentionez ca am avut probleme cu semnalul atat in trenuri cat si la Paris dar surpriza la intoarcere am avut semnal tot Eurotunelul si primisem un apel din Romania dar pe care l-am respins.
In 21 minute se traverseaza Eurotunelul cu trenul Eurostar.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12477 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Lun 15 Oct 2018, 21:01
Fain, dar nu ai avuut priizee? Cred ca e prima relatare despre Eurotunel pe forumul asta.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Mar 16 Oct 2018, 00:29
La dus in E300 a fost una la cele 2 locuri pe perete adica sub geam. Nu stiu daca pe undeva era pitita si cea de-a doua priza in schimb la Velaro desi e scos de cativa ani nu am gasit prize nicaieri, m-am uitat intre scaune, sub scaune sub masuta nimic. Tind sa cred ca doar la Standard sa nu fie prize caci la Premier si Business sigur au.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22197 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Eurostar 2018 Mar 16 Oct 2018, 01:28
Am fost si eu la clasa Premier si au prize atat model EU cat si UK, mai multe nu mai spun, nu are rost din simplul motiv ca aici se gaseste cate un "destept" care "stie" el mai bine si chiar nu are rost sa imi fac nervi aiurea, viseaza Gigi cai verzi, crede el ca e intr-un fel sau are impresia.
_________________
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Mier 17 Oct 2018, 23:38
Kapпaтй a scris:
Am fost si eu la clasa Premier si au prize atat model EU cat si UK, mai multe nu mai spun, nu are rost din simplul motiv ca aici se gaseste cate un "destept" care "stie" el mai bine si chiar nu are rost sa imi fac nervi aiurea, viseaza Gigi cai verzi, crede el ca e intr-un fel sau are impresia.
Si cu tine acuma. Incearca si el problema e ca a pierdut din fani si va mai pierde. Eu daca as merge pe bani ministerului mi-ar fi rusine sa vin aici sau pe FB sa vorbesc.
Deja m-a luat capul si vreau sa merg iar cu 290-300 km/h asa ca m-am apucat sa caut bilete ieftine. E prea smecher trenul ala sa mergi 1h20' numai cu 290-300 km/h inca nu imi vine sa ma trezesc din vis.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24819 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Eurostar 2018 Joi 18 Oct 2018, 15:34
Katalyn a scris:
Deja m-a luat capul si vreau sa merg iar cu 290-300 km/h asa ca m-am apucat sa caut bilete ieftine. E prea smecher trenul ala sa mergi 1h20' numai cu 290-300 km/h inca nu imi vine sa ma trezesc din vis.
Poţi să faci o călătorie prin Germania (că găseşti şi acolo 300 km/h), cu siguranţă pentru un om muncitor ca tine o sută de euro cât să faci un drum Muenchen - Berlin cu ICE e o nimica toată.
_________________ :TTT:
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Joi 18 Oct 2018, 18:07
Nu sunt om de afaceri sa arunc cu bani, nu am venit in UK sa bag bani in bilete de trenuri sau sa pierd zile de concediu de odihna prin trenuri. Caut numai biletele ieftine , cele mai mici tarife plus ca aici in UK e o vorba "save money" si nici sponsori nu am sa ma intretina ca pe alti.
Acum vine frigul nu o sa mai merg decat acasa la Ploiesti un week-end si 2 week-end-uri la Londra iar de la primavara am pe lista Italia ( Freciarossa ) dar si alte tari numai si numai la cele mai mici tarife de pe piata.
Daca tu ai sponsori poti sa mergi unde doresti si sa ne impartasesti si noua experientele de la bordul trenurilor de 300 km/h.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6366 Reputatie : 12037 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: Eurostar 2018 Joi 18 Oct 2018, 19:50
Deci concluzia e una singura: calatoriile cu trenuri in UE la 300 km/h costa ceva banuti... Asa ca in Romania, avem servicii in raport cu pretul social mentinut artificial de catre Stat. Traiasca partidul !
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 10997 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Eurostar 2018 Joi 18 Oct 2018, 21:42
E si scump si ieftin depinde de zile de perioade la fel ca la avioane. Am zburat cu Ł40 ( 200 RON ) Luton-Otopeni-Luton la sfarsitul lui noiembrie, sf lui ianuarie si sf lui aprilie bilete luate cu maxim 2 luni inainte. Dar in aia Ł40 erau si locurile platite separat. La Eurostar am asteptat aproape 6 luni de zile pana am gasit bilete la cel mai mic tarif in week-end ca puteam sa iau mereu pentru marti sau miercuri dar in cursul saptamani eu lucrez.
Vorba unui prieten nu e un tren care sa te dea pe spate dar viteza face diferenta iar eu tot stau si ma intreb cum un tren atat de lung 16/20 vagoane poate fuge atat de tare iar ele de 20 vagoane deja au peste 24 ani. Daca era un tren mai scurt mai ziceam dar cand il vezi cat e de lung nu poti decat sa te gândesti la cat de mult a avansat tehnologia. Ce e aia restrictie? Nici 3 km nu a parcurs ca deja avea 180 km/h accelereaza foarte tare e o adevarata uzina pe roti. La noi nici macar pe M800 nu se poate merge fara sa scada viteza sub 120 km/h de la Buc la CTA, acolo doar la vreo 2 curbe a scazut la 280 in rest 290-300. Pentru mine venit de jos a fost ceva wow si care vreau sa repet cat de curand posibil. Cel mai mic tarif este de Ł29 ( 145 RON ) dar sunt totuși 492 km pe care i face in 2h20' la noi pe cea mai rapida ruta din tara 492 km in cat timp s-ar face cu doar 1 oprire ? Si daca comparati tarifele de la noi cu celende afara si apoi comparati si salariile o sa vedeti ca in Romania transportul cu trenul IR e prea scump.
Ca sa nu mai deschid alt subiect de la Northampton la London Euston si inapoi am fost cu LondonMidland rame Desiro clasa 350 varianta UK cei 107 km cu 2 opriri i-am facut in 52' iar viteza maxima a fost de 180 km/h la doar Ł7,5 ( 37,5 RON )
In Anglia circula deja de vreo 2 ani rame electrice la operatorul GWR ( Hitachi clasa 800 ) care sunt electric dar si diesel, exact ca la troleibuzele Neoplan din Ploiesti lasa pantografele jos si merge pe diesel. Astea inseama trenuri nu ce avem noi Malaxa din 1900 toamna.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18070 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23446 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Eurostar 2018 Joi 18 Oct 2018, 22:37
Catalin au 12000kw adica vreo 16400cp si greutate 750t Si Eurostar au politica companiilor aeriene bilete ieftine gasesti doar cu doua luni inainte si daca vrei lux platesti si au destui clienți