Am fost pe 12 octombrie cu Regiojet-ul de la Praga la Brno si retur.
La dus am stat in vagonul Astra, la retur am fost la compartiment in clasa business.
(da, e cam deranj pe masa, dar vor fi stranse toate ulterior de insotitori).
Pret bilet la vagon Astra: 12,4 euro
Pret bilet la vagon business: 20,8 euro
Dar, sincer, la clasa standard (vagonul Astra) mi-a placut mai mult. Nu neaparat ca am un bias ca e romanesc. Dar nu m-am simtit cu mult mai bine la business. Poate a contribuit si faptul ca in garnitura la care am nimerit pe ambele sensuri nu aveau espressorul / aparatul functional pentru bauturi calde / cafea. Plus ca nici colegii de compartiment n-au fost prea cool. Zici ca umblam cu naveta de Titu dupa mine. Trancaneau non stop, in conditiile in care acolo se presupunea ca trebuie sa stai in liniste ceva mai buna, consumau cate doua sticle de bere (si de 0,5) si cam duhneau a transpiratie. Efectiv era trenul full ca altfel m-as fi mutat numai ca sa nu mai simt duhoarea.
Asa ca mi s-a parut cam fail clasa business. Oricum pentru un drum de 2h30m e prea ok la vagonul Astra. Poate pentru distante mai mari as intelege rostul, in ideea ca servirea la bord e corespunzatoare, nu sa nu mearga aia si ailalta.
Partea buna e ca ai acces pe baza biletului in lounge-urile Regiojet si acolo ai WiFi si apa + cafea la discretie (gratis, da). Daca in tren nu ai. Era si cazul sa mai astepti in lounge, oricum trenul a intarziat 20 minute la retur spre Praga (dinspre Viena). Poti avea acces in lounge cu 1h inainte de plecare.
La baie era relativ ok. Nu pot sa zic ca am gasit vreun WC infundat sau mai stiu eu ce.
Una peste alta, destul de curatel in trenurile Regiojet, insotitorii veneau sa stranga mizeria cu sacii menajeri daca aveai ceva sa arunci.
Deci nu e prima oara cand observ acest amanunt, e o practica foarte raspandita, adica asta se practica si la est si la vest de Romania, se mentine civilizatia, nu se da vina pe calatori ca nu sunt civilizati.
Mai degraba as comenta ca garniturile nu pareau prea spalate prin exterior (locomotiva, vagoane). Unele da, altele nu prea.
Nu, dar pe bune acum, cati pasionati pe aici prin comunitate (forum, Facebook, YouTube) au tot timpul mania asta prosteasca ca vai Doamne cum abuzeaza CFR-ul cele mai bune vagoane la nespalati si blatisti si cine o mai fi, dar uite ca nu e asa deloc.
Stiti prea bine ce fauna umbla prin trenurile internationale (la noi in tara). Si dintre ai nostri si alte natii.
Si uitati ca si-n Cehia dau peste sconcsi in compartiment. Mai ziceam daca era la clasa economy.
V-am mai povestit candva ca si pe IR 1821 acum multi ani cand avea 20-49 sau 20-76 efectiv cred ca n-am vazut tren mai imputit si cu o fauna care mai de care. Asta cu "lung parcurs" si vagoanele nu stiu care corespunzatoare, stati cuminti ca starea vagoanelor nu are treaba cu ce rang are trenul. E o utopie sa crezi ca la rang superior vine numai lume stas. Ca trebuie vagoane mai comode pe o ruta mai lunga sunt de acord, dar sub nicio forma nu pun botul la ce zic altii cu "pe trenul sau ruta cutare e mai bine sa fie vagonul cutare" pentru ca sunt multi alti factori trecuti cu vederea si realitatea are obiceiul imprevizibil de a da cu noi de pamant. Bine, cu mine nu pot sa zic ca a dat, cumva aveam deja o imagine formata despre civilizatia in trenuri, dar altii in locul meu...foarte vehementi in credintele lor sa le raspandeasca cat mai departe...asa se vede cine merge cu trenul mai mult.
|
|
Se dadea o sticluta de apa, am primit si la vagonul Astra si la cel business. La cel business iti mai dadeau un suc sau o mini-sampanie.
Aplicatia mobila Regiojet trimitea status live cu progresul efectuarii drumului.
In fine, rezumand, m-am simtit mai bine in vagonul Astra. Tabletele alea incorporate pentru infotainment chiar functionau.
Insotitorii vindeau casti daca n-aveai si te-ar fi interesat sa conectezi in acele tablete (sa asculti muzica sau sunetul la un film). Puteai sa faci si browsing, puteai citi o stire ceva. Dar la randurile cu mese la mijloc n-aveai tablete. Bine, iti asumi cand iti selectezi locul la achizitia biletului. Dar oricum, mai atractiv cred ca e asta pentru pasageri ca sa treaca timpul. Cred eu ca te poti lipsi de mai toate asa-zisele avantaje de la vagonul business (poate e util daca mergi in gasca sa umpleti un compartiment, altfel e loterie). Iti poti comanda la locul tau diverse chestii ambalate de prin meniul lor oricum si in vagonul Astra.
Mai sunt si alte tipuri de vagoane/clase, dar am spus impresia mea doar acolo unde am calatorit. Mai planuiesc sa ajung si anul viitor in Cehia si poate voi incerca si celelalte vagoane daca mai am ocazie de a ma plimba cu Regiojet.