| | 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
|
+48billy752-istu Czirjak Arpad laurentzu mishu88 Vale_ntin Cipri Andrei Neculai alex.alexus.tm Balto Vitosa mielutu zburator Andrey_tm Davee91 marius664 Luca tgv MariusM dan tm alliens Costin.B vanchorusebulgaria riciu DUAL boldalexandru Lumunita Stana COSTACHE MIHAIL vatmanul FelixTheBear030 Adrian78 Mihay Razvan Tudor Adirmvl Dr2005 Katalin4653 phnegativ IonutCFR2009 Vlad ldh80 Norbi TVlad ionutz85 kristi kkk Semafor srazvi Andrei Alexandra cristi CFR Nesebar razvystefan myster2008 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8106 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Lun 08 Ian 2018, 22:14 | |
| Hai sa recunoastem ca daca s-ar vrea s-ar putea face mici reparatii, nu toate costa o avere. Bine zici insa ca la noi totul trebuie sa fie atribuit la firme de apartament si supraevaluat. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6338 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11471 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 23 Ian 2018, 16:33 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
Inseamna ca trebuie modificata/schimbata legislatia!
Ar trebui introdus un paragraf in legislatie, cam in acest fel: "Executarea unor lucrari de reparatie, RK, modernizare, reconstructie, pe caile ferate care nu fac parte din reteaua feroviara trans-europeana TEN-T, indifferent ca aceste cai ferate sunt interoperabile sau neinteroperabile, daca aceste lucrari nu se fac cu bani din fonduri europene, se decide prin ordin al ministrului transporturilor sau prin ordin al directorului general al CFR-SA-Infrastructura, fara a mai fi necesara intocmirea studiilor de fezabilitate si fara alte aprobari.
Identificarea surselor de finantare (altele decat fonduri europene) pentru astfel de lucrari cade in sarcina ministerului transporturilor sau al CFR-SA-infrastructura". Nu ai voie să faci nicio investiţie fără studiu de fezabilitate! Asta este practica europeană. De altfel, nici pe vremea lui Ceauşescu nu se făcea nimic fără un studiu de fezabilitate, chiar dacă nu se numea aşa. Că altfel te lua imediat pentru subminarea economie naţionale. Practica europenă e clară - ce nu e pe reţeaua TEN-T nu e de interes european sau măcar naţional, e de interes local, prin urmare trebuie întreţinută şi dezvoltată la nivel local. Şi ca stat, până nu faci reţeaua TEN-T şi nu o menţi la standardele TEN-T, dacă modernizezi ceva pe neinteroperabil ai pus-o rău de tot, se lasă cu infringement şi amenzi mari. Repet, vorbesc de lucrări de modernizare, nu de lucrări de întreţinere, care se pot face şi pe linii neinteroperabile. Ridicarea unei restricţii de viteză sau refacţia liniei pentru aducerea în parametrii proiectaţi nu sunt lucrări de modernizare. Deci, ca sa intelegem: -Nu exista nici o prevedere legala prin care sa se interzica efectuarea de lucrari de RK pe linii secundare neinteroperabile, inclusive aducerea acelor linii la parametric tehnici si de exploadare din 1990- inclusiv reinfiintarea de statii sau HM-uri desfiintate dupa 1990! Concret, nici o prevedere legala nu impiedica CFR-SA-Infrastructura , de exemplul, sa faca lucrari de RK si sa readuca la starea tehnica din 1990 linii secundare neinteroperabile precum Vama- Moldovita, Gura Putnei- HM Nisipitu, Dornesti- Siret, etc! -In privinta lucrarilor de modernizare (folosirea altor solutii tehnice , mai moderne fata de cele din 1990, ori reconstructia liniilor pe alte amplasamente- inclusiv corectari de trasee, realizarea unor raze in curba mai mari, etc), inteleg ca in cazul liniilor de cale ferata- atat interoperabile, cat si neinteroperabile- care nu fac parte din reteaua TEN-T, exista o prevedere legala (ar fi bine de spus numarul legii si articolul in care este mentionata aceasta prevedere legala), prin care este interzisa efectuarea de astfel de lucrari. Aceasta prevedere legala ar trebui schimbata , astfel incat, daca de exemplul guvernul si ministerul transporturilor ar adopta o decizie politica prin care- de exemplul- sa se realizeze modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Barlad- Crasna- Iasi (care este o linie interoperabila care nu face parte din reteaua TEN-T), acest lucru sa se poata face, fara ca legea sa fie incalcata. Si, din moment ce astfel de lucrari s-ar putea face fara a apela la finantari europene (cu bani atrasi din alte surse decat fonduri europene- bugetul de stat, imprumuri sau alte finantari international, etc), nu cred si nu vad de ce ar aveea ceva UE impotriva eliminarii acelei prevederi legale. Regulile europene ar trebui sa se refere strict numai la lucrari efectuate cu bani din fonduri europene (in cazul cailor ferate regulile europene sa se aplice strict numai la caile ferate modernizate/reconstruite cu bani din fonduri europene)! |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 44 Localizare : Alexandria Reputatie : 6717 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 23 Ian 2018, 18:04 | |
| - ldh80 a scris:
Concret, nici o prevedere legala nu impiedica CFR-SA-Infrastructura , de exemplul, sa faca lucrari de RK si sa readuca la starea tehnica din 1990 linii secundare neinteroperabile precum Vama- Moldovita, Gura Putnei- HM Nisipitu, Dornesti- Siret, etc!
Exista ceva insa ce impiedica pe CFR sa investeasca in aceste linii...Lipsa de clienti, atat calatori cat mai ales marfa... |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6369 Reputatie : 12042 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 23 Ian 2018, 18:38 | |
| - ldh80 a scris:
Aceasta prevedere legala ar trebui schimbata , astfel incat, daca de exemplul guvernul si ministerul transporturilor ar adopta o decizie politica prin care- de exemplul- sa se realizeze modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Barlad- Crasna- Iasi (care este o linie interoperabila care nu face parte din reteaua TEN-T), acest lucru sa se poata face, fara ca legea sa fie incalcata. Urziceni - Faurei - Tecuci este linie neinteroperabila, din pacate... Asa au hotarat cei din birourile ministerului, ca o magistrala trebuie sectionata in doua, chiar daca este drumul cel mai scurt si cu cele mai putine dificultati in traseu. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6369 Reputatie : 12042 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 07 Sept 2021, 21:43 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8772 Reputatie : 12483 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Vin 22 Apr 2022, 20:52 | |
| uite ce zic astia
https://clubferoviar.ro/cale-ferata-inaugurata-de-razvan-cuc/
https://timponline.ro/singura-varianta-ocolitoare-pentru-sangeorz-bai-in-discutii-la-ministerul-transporturilor/ |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 23 Apr 2022, 15:41 | |
| Redeschisă de Cuc, că nu a inaugurat-o el, nu s-a construit în mandatul său ca să fie inaugurată, și oricum în calitate de ministru nu a avut nici o realizare. În ce privește ce vor ei să facă pe acolo, să facă șosea pe locul căii ferate, se cunoaște demult problema asta. Politicul nu e interesat de calea ferată ci de șosele. De pe urma CFR nu ar avea nimic de câștigat, pe când pe rutier ei și prietenii lor care au firme de transport mănâncă bine de tot. De ce să câștige Statul când poate să câștige privatul? Că vorba aia ministerul transporturilor pentru ei fac jocurile. Și poate îi aduce cineva aminte lui Răzvan Cuc că doar 3 luni a rezistat trenul de Rodna. De ce nu a mai intervenit să continue trenul pe ruta asta? Și iar să ne reamintim că la orele la care erau puse cele 3 perechi de trenuri nu prea erau utile mai deloc și nici la trenurile rutei Cluj - Ilva Mică - Suceava nu se pupau la legătură. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23453 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 23 Apr 2022, 15:47 | |
| Sa nu mai pomenim de viteza de circulație de 30km/h deci mergea numa bine pusa o aburoasa și să o facă linie de mocănița.. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 23 Apr 2022, 15:53 | |
| Te contrazic umpic, ridicaseră viteza de la 30 la 35 km/h, dar evident că mecanicul mergea preventiv tot cu 30 km/h. Păi la 50 minute cât făcea trenul pe Rodna Veche - Ilva Mică cine să meargă cu trenul când pe rutier făceai 25 minute și aveai microbuze gîrlă. Că de aia erau puse trenurile la ore aiurea, să nu deranjeze rutierul. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 27 Mai 2023, 16:48 | |
| Ce mai vedem prin România
https://www.bistriteanul.ro/badea-ion-s-a-razgandit-a-ngradit-terenul-si-a-pus-poarta-pe-calea-ferata/
De unde deducem că românului nu îi place calea ferată / trenul |
| | | CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 360 Reputatie : 1520 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 27 Mai 2023, 17:55 | |
| |
| | | Ionut31
Numarul mesajelor : 106 Varsta : 15 Localizare : Falciu Reputatie : 566 Data de inscriere : 11/02/2023
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mier 26 Iul 2023, 21:07 | |
| - Vitosa a scris:
- Ce mai vedem prin România
https://www.bistriteanul.ro/badea-ion-s-a-razgandit-a-ngradit-terenul-si-a-pus-poarta-pe-calea-ferata/
De unde deducem că românului nu îi place calea ferată / trenul Tot un Badea Ion pe 603 a ingradit cu gard electric o parte din linie pentru animale, macar asa mai scapam de vegetatia de pe linie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
| |
| | | | 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |