Hai sa o luam logic, atata timp cat 5 ani au avut trenuri la ore diferite iar numarul calatorilor nu depasea 5 maxim 10 pe cursa, ce rol are sa mai menti trenuri pe acea sectie? Blochezi un automotor, consumi motorina, cheltuieli cu angajatii, cheltuieli cu paza automotorului daca ramane peste noapte acolo plus multe alte cheltuieli, deci practic acea linie aduce pierdere nu profit. Daca trimiti acel automotor pe alta sectie, unde circula plin atunci alta e treaba, profit maxim in primul rand si altfel stau lucrurile. RT a luat aceasta linie ca era la pachet cu Jimbolia ca altfel era abandonata si asta si cum sunt obligati sa aibe si tren in circulatie vor baga in zile de duminica o pereche sau cine stie cum fac mersul. Oricine ar fi patron la o firma nu ii convine sa circule in pierdere, deci nu e vorba ca iau apararea la RT sau mai stiu eu ce alte intitulari dar asta e adevarul, ca patron vrei sa ai profit ceea ce cu linia de Graniceri nu ai cum sa faci, prea putini mai merg cu trenul pe acolo indiferent de ce orar vei pune lumea nu mai vine la tren, nu mai sunt vremurile de acum 20-30 de ani, asta e realitatea, trebuie sa ne obisnuim cu ea. Ca si pasionat e greu si dureros sa vezi o linie ruginita si fara trafic dar astea sunt vremurile, nu avem ce face.
Si la Felix TFC a incercat, a pus intr-un an trenuri aproape din ora in ora, erau multe perechi pe zi, si ce crezi? Nu a facut profit deloc, in toamna au redus considerabil trenurile ca nu mergea nici dracu cu ele. Sa fim seriosi acum, lumea in Romania cel putin nu este iubitoare de tren, s-au dus vremurile alea, inteleg ca este greu pentru un pasionat sa accepte asta dar cam asta e adevarul, sunt sectii secundare care mai devreme sau mai tarziu vor muri, nu ai ce sa le mai faci, mijloacele de transport concurente au castigat, in primul rand masina personala cu care pleci din fata casei si te duce pana in varful muntelui direct si fara sa schimbi autobuz-tramvai-tren-autobuz-caruta-magar.
Asta e, suntem in 2015 nu mai suntem in 1985, eu inca mai tin minte cum era pana in revolutie dar si dupa, te calcai in picioare prin trenuri, s-au dus vremurile alea in care un personal avea si 10 vagoane etc etc.
Deci in cazul asta, linia de Graniceri trebuie sa te bucuri ca inca 4 ani va mai fi un tren in zilele de duminica, dupa 4 ani cine stie ce va mai fi. Sa nu crezi ca nu vor urma si alte secundare, mai devreme sau mai tarziu urmeaza si alte secundare sa ramana fara trafic sau scazut drastic cu circulatie doar intr-o anumita zi.
Ca fapt divers RT are nevoie de automotoare sa intre pe Ploiesti-Urziceni, de acolo se scoate profit bun, nu de pe Graniceri.
_________________
cristi ar
Numarul mesajelor : 862 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6354 Data de inscriere : 28/05/2009
De ce nu sunt calatori? In primul rand ca linia e praf, se circula cu 25-30 km/h si in al doile rand ca nu sunt directe spre Arad sau cu legatura la 10-15 minute. Cine merge cu trenu sa faca 20 km in o ora, sa fim seriosi. Daca s-ar investi putin in linie cum s-a facut pe Nadlac si s-ar ridica viteza la 40-50 km/h plus trenuri directe sau legatura buna spre Arad/Oradea alta ar fi treaba. Cele trei sate din zona plus Padureni (cartier din Ch. Cris) au legaturi aproape inexistente cu autobuse. Lumea merge cu ce poate, cu microbuse si autobuse care duc muncitorii la munca. Era un tren care mergea direct la Arad sosea pe la 11,30 si avea ceva calatori 15-20. Chestia e ca nu se vrea, mai bine baga pe sectiile unde iese banu fara investitii prea mari si restu dale dracului.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22197 Data de inscriere : 06/12/2009
Noul mers pe Graniceri http://www.regiotrans.ro/mersul--trenurilor-santana-graniceri
O pereche pe zi si doar in zilele de duminica!
_________________
vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4908 Data de inscriere : 14/10/2012
Subiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri Mar 13 Ian 2015, 14:15
Ca pasionat feroviar, vreau sa-mi exprim nemultumirea si indignarea fata de noul mers aplicat pe aceasta sectie. Cunosc bine situatia de acolo si imi sunt clare si motivele pentru care s-a ajuns aici, dar iata ca acum mai avem inca o sectie pe care mai circula un singur tren pe saptamana. Veti veni altii si veti spune ca e bine si asa decat sa fie sectia inchisa si intr-adevar, aveti pe undeva dreptate. Dar totusi, un singur tren pe saptamana? Si mai ales la ora aceea, la 6:09 plecare din Nadab la Graniceri? Pai e clar ca trenul ala va merge vesnic gol. De ce nu l-au pus cu plecare din Nadab la o ora in plina noapte? Tot acolo era. Cu trenul ala ar mai merge eventual pasionatii feroviari. Desi am fost si eu pe acolo de cateva ori, atat cu Regiotrans cat si cu CFR, daca imi doresc sa fac din nou o cursa, cum ajung eu din Oradea sa fiu in Nadab pe 6:09? Singura solutie ar fi sa plec cu IR 1744 la 3:11 din Oradea pana la Sintana (ca la Nadab nu opreste) si sa stau acolo pana porneste Regiotrans spre Graniceri. Si daca mai vreau sa vad si ceva pe-afara si sa mai fac si niste poze, nu pot merge numai pe timp de vara, singurul anotimp cand la 6:09 e lumina. Indiferent ce cred unii, eu zic ca si linia aceea ar fi putut aduce profit si s-ar fi circulat si azi cu trenul daca se faceau mici investitii in linie astfel incat sa se poata circula cu 50 - 60 km/h, daca s-ar fi pus 4 - 5 perechi de trenuri directe catre Arad (primul pentru navetisti, sa ajunga la Arad undeva la 7:00) si daca s-ar fi facut si ceva oferte de pret la abonamente, astfel incat oamenii sa aleaga trenul in locul autobuzului. Idem si pentru Liebling. Nu cred ca daca s-ar fi realizat toate aceste lucruri, n-ar fi existat calatori pe aceste sectii. Si inca ceva: operatorii care iau trase pe anumite sectii ar trebui sa fie obligati sa circule cu minin 2 perechi de trenuri pe zi, inclusiv sambata, duminica si sarbatori legale. Nu esti de acord, nu primesti sectia. Dar nu asa ca o iei, si circuli odata pe saptamana. Nici asta nu-i treaba. Numai ca atunci se ridica intrebarea: cine ar mai fi luat sectiile astea? Nimeni, clar. Iar motivul este unul bine stiut, despre care s-a tot vorbit: privatii umbla dupa profit, nu sa faca investitii. Si uite asa, fara investitii, fara trenuri directe si fara oferte (indiferent cine e operatorul) ajungem sa inchidem sectiile una dupa alta. Trist, dar adevarat.
riciu
Numarul mesajelor : 1285 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6376 Data de inscriere : 27/06/2010
Statia de undeva de prin banat se numeste LIEBLING . Acum sa vedem cat vor circula si acolo avand in vedere ca incepand de de saptamana asta Regiotrans s-a retras definitiv de pe Nabab-Graniceri.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12477 Data de inscriere : 16/07/2014
incepand de saptamana asta Regiotrans s-a retras definitiv de pe Nabab-Graniceri.
Nu s-a retras definitiv. Mai circula un singur tren pe saptamana pe relatia Santana - Nadab - Graniceri. Trenul circula doar duminica dimineata, iar plecarea din Nadab se face la 6:09.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12477 Data de inscriere : 16/07/2014
Pai cine naiba pleaca la ora aia si mai ales duminica.Trenul asta e pus cred sa verifice linia si sa incaseze subventia, calatori la ora aia nu o sa fie
vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4908 Data de inscriere : 14/10/2012
Padureni Arad, la 2 iulie 2015. Daca stiam ca urma sa ajung si pe aici, puneam la mine aparatul foto si faceam niste fotografii mai bune. Asa, le-am facut cu telefonul si sunt de o calitate mai slaba. Vedere spre Nadab.
Vederi spre Graniceri.
In gara, nici o miscare si liniste de mormant. Stau cateva minute si privesc peisajul, uimit de faptul ca vegetatia n-a invadat inca linia.
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11459 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri Mar 06 Oct 2015, 19:09
O filmare de pe vremea în care mai circulau trenuri pe aici:
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2200 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8121 Data de inscriere : 27/08/2008