| | 308 : Sighisoara - Odorhei | |
|
+29matei vulcan dan tm riciu Adrian78 didinul Katalyn kristi kkk Vitosa mielutu zburator Katalin4653 Vlad Dr2005 Czirjak Arpad Silviu Sintea orestte Andrey_tm AMX 97-0548-4 Caravelle_Zg Cobra FeroFan97 cristi CFR COSTACHE MIHAIL Nesebar Mihai-Aurel cortexedge razwy Norbi Lde 2100 myster2008 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4652 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Odorhei Sam 18 Aug 2012, 17:45 | |
| Ieri am călătorit cu un tren 2 vagoane clasa 2 automotor second-hand Franța de la Sighișoara la Odorhei. Trenul venea din Sibiu. Mi-a plăcut enorm, că biletul o procuram cu zâmbet de la controlor la urcare, după pornire, mi-a numărat și ultimii mei bănuți, trenul oprea doar pentru un minut coborâre-urcare călători, dar în toate stațiile de pe parcurs, totul era ca în Franța, *urățenie, chiar și în budă, etc. Oamenii nu mâncau semințe... Nici un țigan pe tren, dar nici pe traseu. Majoritatea numai unguri:
http://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%9Ainutul_Secuiesc
Cu zâmbetul pe buze, optimiști, deschiși... Sunt și unii mai săraci, dar nici un amărât, nici un cerșetor. Nici un maxi-taxi, nici un autobuz, deși șoseaua mai peste tot merge în paralel cu calea ferată, totuși oamenii iau trenul! Nu se înghesuie ca peștișorii în conservă... Copii au mai toți câte o bicicletă... Toată lumea lucră, pe bani puțini, adevărat, dar mai bine lucră decât să steie-n casă toată ziua făcând nimic... Nici un alcoholic n-am văzut... Parcă nu mi-e frică să fiu furat aici, nici nu se fură la văzul lumii, ziua! Eu m-am căcat în budă cam 5 minute, și toate bagajele mele cu acte și bani, telefon (laptopul în rucsac), au rămas pe unde le-am lăsat... Trenul era aproape plin, pe anumite porțiuni mai stăteau și în picioare... Deci oprea în fiecare stație. Vitezele nu sunt chiar atât de mici, sunt porțiuni și cu 100 km/o, altele cu traverze din lemn. Mi-a plăcut faptul că la fiecare trecere la nivel cu drum asfaltat NU era barieră, nici semi, nici lumini. Deci era la liber. Trenul avea o limitare de 20 km/o, înainte și după trecere 50 de m, și atât. Gări doar: Cristur și Odorhei, semnalizare mecanică, în rest rămășițele desființate ale gărilor la Lutița, Porumbeni, etc. Nu mi-a plăcut însă, că în Odorhei, deși trecerile la nivel sunt la fel, totuși trenul a oprit la fiecare, controlorul de bilete făcea pe polițaiul pentru oprirea mașinilor, apoi trenul intra pe trecere, lua controlorul, și continua drumul. Pierdere de timp. Nu știu de ce nu sunt de ajuns goarna și cei 20 km/o? La Odorhei femeia de serviciu făcea curat (lua tot gunoiul din coșuri), automotorul se alimenta cu combustibil... Pauză de nici o oră, și drum înapoi. La Cristur multe automotoare zac pe linii (sunt 5 linii). În rest: nici un marfar, dar nici un fel de vagon lăsat pe linii, dar absolut nici unul (deși e zonă cu prelucrarea lemnului), nici o linie industrială, nici o locomotivă de manevră. Nimic. La Odorhei, dar și la Cristur, fiind orașe cu peste 10.000 loc., sunt blocuri de 10 etaje, chiar lângă gară, proaspăt termoizolați. Aer curat, orășele liniștite, fără mari probleme criminale... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20147 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24913 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Sam 18 Aug 2012, 18:26 | |
| Zona e mai săracă... fiind vorba de o comunitate oarecum închisă de oameni. La fel e şi pe linia Sf. Gheorghe - Breţcu. Dpdv economic cauza e clară: mulţi dintr locuitorii din zonă nu cunosc limba română sau nu o cunosc foarte bine (aici e şi vina sistemului educaţional, dar şi a unora dintre locuitori care refuză să înveţe româna), prin urmare nu îşi pot continua studiile, aşa că sunt condamnaţi să rămână în zona aia şi să facă ce pot pe acolo, pe salarii de nimic. Mare păcat, sunt oameni muncitori, prin Covasna nu am văzut petic de pământ necultivat (spre deosebire de Câmpia Română, unde de-a lungul DN1 vezi numai câmpuri cu buruieni). _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22219 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Sam 18 Aug 2012, 18:40 | |
| La urma urmei avem nevoie si de oameni care sa faca si munca de jos nu doar de oameni cu scoala care sa vina la oras , deci este chiar nevoie de oameni care sa ramana la sate si sa cultive pamantul sa creasca animale etc , ce am face daca toata lumea ar face scoala atunci nu ar mai avea cine sa ne aduca in piete tot felul de zarzavaturi , legume etc . Si este normal si scoala sa fie facuta de cine e capabil nu cum era pana acum toata lumea lua bacul si repede la o facultate cu bani si uite asa se trezea Gheorghe din Vascauti cu diploma de facultate , nu domnule , bine le face acum , cine invata ia bacul cine nu avem nevoie si de meseriasi sa se duca la scoala de meserii ca nu toata lumea trebuie sa fie pe functia de director , trebuie si instalatori , elctricieni , zugravi , etc etc etc .
Am fost si eu pe 308 de mai multe ori , ultima data anul asta in Iunie si chiar asa a fost , trenul plin cu oameni in picioare si lumea din zona chiar este mai civilizata fata de zona de sud a tarii , de altfel zona de sud nu se compara cu restul tarii , aici in sud zona e plina de tigani iar fenomenul de a fi furat pandeste la oricare minut si nu doar de tigani ci si de romani care au dobandit obiceiurile proaste ale tiganilor . |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13632 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Sam 17 Aug 2013, 23:58 | |
| Poziţii kilometrice linia 308
0+000 Macaz ramificaţie Vânători 2+805 Săcuienii Noi h. 6+523 Sântămaria h. 9+514 Cristur Hm. 10+795 Beteşti h. 12+719 Beteşti Est h. 15+521 Porumbenii Mici h. 18+524 Porumbenii Mari h. (fostă Hm.) 22+774 Lutiţa h. 24+268 Dobeni Hm. (complet desfiinţată) 25+130 Dobeni h. 28+878 Feliceni h. 34+152 Odorhei Sud hc. 35+308 Odorhei
Cine are livretul pe regionala Braşov, poate observa unele erori în ceea ce priveşte distanţa între staţii Între Cristur şi Beteşti h. sunt 1,3km, nu 2,2 cum e în livret sau 3 km cum e în mersul trenurilor. Între Beteşti h. şi Beteşti Est h. sunt 1,9 km, nu 1,0 cum e în livret sau în mersul trenurilor. Între Lutiţa h. şi Dobeni h. sunt 2,4 km nu 3,0 Între Dobeni h. şi Feliceni h. sunt 3,7 km, nu 3,0 |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6145 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 23 Aug 2013, 14:30 | |
| |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13632 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 23 Aug 2013, 14:41 | |
| - Katalin4653 a scris:
Intrare pe fir 2:
E firul 1. Din firul 1 pleacă linia 308. |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6145 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 23 Aug 2013, 14:47 | |
| - Vlad a scris:
- Katalin4653 a scris:
Intrare pe fir 2:
E firul 1. Din firul 1 pleacă linia 308. Si aici e numerotarea pe invers ca pe 702? |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13632 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 23 Aug 2013, 14:56 | |
| Dar nu e invers. Pe firul 1 (impar) circula normal trenuri cu număr impar (de la Bucureşti), iar pe firul 2 (par) circulă trenuri cu număr par (spre Bucureşti). În cazul de acolo un tren care vine de la Bucureşti va circula normal pe firul din care se desprinde 308, adică firul 1.
Şi pe 702 e la fel. Firul 1 e cel spre sud, iar 2 cel spre nord. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22219 Data de inscriere : 06/12/2009
| | | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22219 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 04 Iul 2014, 13:48 | |
| |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2635 Varsta : 30 Localizare : Bistrita Reputatie : 8494 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Lun 08 Iun 2015, 09:14 | |
| Ca să nu zică RegioTrans că s-a retras de pe această secţie din lipsă de călători. Personal eu în loc de Ineu - Cermei aş fi reintrat pe această secţie. Cristur Hm. DSCN0288 by Tottosy Norbert, on Flickr Porumbenii Mari h. DSCN0296 by Tottosy Norbert, on Flickr Lutita h. DSCN0298 by Tottosy Norbert, on Flickr Feliceni h. DSCN0303 by Tottosy Norbert, on Flickr Odorhei Sud h. DSCN0308 by Tottosy Norbert, on Flickr |
| | | AMX 97-0548-4 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1300 Varsta : 28 Localizare : ARAD Reputatie : 6778 Data de inscriere : 20/09/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 12 Iun 2015, 14:42 | |
| Ce va doare pe toti de Ineu Cermei....... |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11481 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Vin 12 Iun 2015, 18:34 | |
| Nu are nimeni nimic cu Ineu - Cermei. Problema e ca au ramas fara tren linii cu multi calatori. La Cermei nu merge prea multa lume. Mai rau, in unele parti nici transport auto nu exista. La Jimbolia multi oameni au ramas fara loc de munca, iar elevii/studentii trebuiau sa se mute in gazda in Timisoara. Automotorul acela de la Cermei prinde bine pe unele linii care nu au alternativa rutiera. |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2635 Varsta : 30 Localizare : Bistrita Reputatie : 8494 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Sam 22 Aug 2015, 21:29 | |
| Raspuns oficial primit de la CFR Calatori: Contractul de servicii publice pentru perioada 2012-2015 al Societăţii Nationale de Transport Feroviar de Călători, în vigoare din 6 februarie 2012(H.G..nr.74/2012), obligă CFR Calatori să introducă în circulaţie, cu prioritate, numărul şi categoriile de trenuri incluse în pachetul minim social - aprobat, structurat pe servicii tip Regio şi InterRegio, pentru care se primeşte compensaţie de la bugetul de stat şi/sau bugetele locale. Pentru anul 2015, SNTFC CFR Calatori SA avea alocată o compensație pentru susținerea transportului feroviar de călători cu 20% mai mică decât compensația alocată în anul 2014.
Efectul negativ generat de degradarea performanței infrastructurii feroviare, fiecare reducere de viteză, precum și distrugerea liniei, au determinat costuri emergente majorate (costuri mai ridicate pentru utilizarea extensivă a resurselor umane și materiale, costurile sporite datorită productivității scăzute a resurselor utilizate, creșteri substanțiale de consumuri de energie, combustibili și piese de schimb), în paralel cu o reducere a veniturilor prognozate precum și riscul de a plăti costuri compensatorii clienților datorită calității slabe a serviciului prestat ( întârzieri, durate mari de parcurs, nerespectare drepturile minime ale călătorilor așa cum sunt ele stipulate în Regulamentul CE 1371/2007).
În situația în care Ministerul Transporturilor va aloca o compensație pentru susținerea transportului feroviar de călători, cu acoperirea în totalitate a cheltuielilor de operare pe această secție de circulație, putem încerca reluarea circulației pe secția Sighișoara – Odorhei a trenurilor de călători care au fost aprobate prin ordinul de punere în aplicare a planului de mers 2014/2015.
În speranţa că veţi înţelege punctul nostru de vedere, vă asigurăm de toată consideraţia noastră. Cu stimă, SNTFC CFR CĂLĂTORI SA Compartimentul Relaţii cu Clienţii |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2635 Varsta : 30 Localizare : Bistrita Reputatie : 8494 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei Mier 26 Aug 2015, 23:07 | |
| Weekendul trecut am fost la bunici la Odorheiu Secuiesc. Profitând că eram cu maşina personală, am mers pe drumul judeţean Odorheiu Secuiesc - Cristuru Secuiesc să văd starea liniei. Iată pozele făcute din păcate cu telefonul mobil, neavând aparatul la mine. Odorhei, linia 2 directă a fost curăţată de bălării Feliceni h. Dobeni h. Lutiţa h. Între ieşirea din pădure din Porumbenii Mari până la Lutiţa linia este curăţată de bălării. Între Lutiţa şi Porumbenii Mari la iesşirea din pădure Vedere spre Vânători, unde linia încă nu e curăţată Porumbenii Mari h. Porumbenii Mici h. Bătrânica care locuieşte în canton văzând că am venit cu maşina cu număr de Cluj şi fac poze la canton şi la linie a crezut că sunt de la Cfr sau vreo firmă privată şi m-a întrebat, dacă nu ştiu când se va reporni "Rapidul Secuiesc" (aşa este numit trenul pe această secţie de către localnici). Eu i-am spus că sunt doar pasionat de trenuri, nu îi pot spune nimic concret. După aceasta îmi zice bătrâna să încercăm să facem demersuri să repornească trenurile pe secţie, deoarece ea din martie nu a mai putut ajunge la Odorheiu Secuiesc, neavând alt mijloc de transport la dispoziţie. Îmi mai spunea că cine nu are maşină personală în sat se descurcă foarte greu, ajunge la oraş doar dacă se roagă de vreun consătean să îl ducă sau stă la ocazie. Cristur Hm. Şi aici linia 2 directă este curăţată de bălării. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 308 : Sighisoara - Odorhei | |
| |
| | | | 308 : Sighisoara - Odorhei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |