| | Discutii generale despre Regiotrans | |
|
+46vatmanul marius_catalin84 TonyCFR dan tm M.I.C.I. marius664 Norbi AndreiCFRbv gvd IonutChircu gardianlinux TVlad maris.constantin Andrey_tm Jhonyla cristi_tgv Cont dezactivat cristy79 IonutCFR2009 Bobby_TM Rarau cristi CFR Spartan1948 FeroFan97 MariusM didinul kristi kkk bogdan srl billy752-istu Adirmvl razvan - trenuri Adrian78 Vitosa baiazid Radu Tudor gica38 Teodor halmarius COSTACHE MIHAIL AndiCFR Dr2005 Luna Nesebar orestte @ndrey DUAL 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13080 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:15 pm | |
| Daca CFR abandoneaza sectii nu e normal, dar cand RT abandoneaza sectii e foarte normal..Nu o lua ca un atac, explica-ne te rog, daca doresti, aceasta logica minunata.. Sunt foarte foarte foarte curios... |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 6909 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:29 pm | |
| E ceva de genu ... 5-10 calatori. Daca era vorba de CFR trebuia NEAPARAT sa existe tren indiferent de cati calatori erau ca sa aiba omu` cu ce merge. Fiind vorba de privat, mai bine sa renunte la sectie, ca aia 5-10 calatori oricum nu conteaza. Privatu` trebuie sa faca profit, iar CFR sa circule indiferent daca face profit sau nu. Cam asa inteleg eu traducerea. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18070 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23446 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:29 pm | |
| La Cfr Călători e transport social la privați e afacere |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22197 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:35 pm | |
| Exact, CFR-ul este tinut in spate de stat deci trebuie sa circule indiferent de cati calatori exista pe linia x, in schimb la privat este vorba de profit. Au profit, circula, nu au profit, nu circula. CFR-ul este transport social deci trebuie sa fie obligat sa asigure macar 2 perechi pe zi, daca se tot bat cu pumnu in piept atat ca trenul e transport social, nu sa abandoneze, dar daca CFR abandoneaza privatul de ce sa nu o faca? |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13080 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:35 pm | |
| Ce bani ia in plus CFR de la stat inafara de aceeasi subventie ca privatu ? De cine e tinut in spate ? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22197 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:40 pm | |
| - DUAL a scris:
- Ce bani ia in plus CFR de la stat inafara de aceeasi subventie ca privatu ? De cine e tinut in spate ?
Privatul nu a primit subventie de doua luni, si nu se stie cand si cat va primi pe viitor, cum vreti sa circule cu atatea cheltuieli daca cu trenul circula cei cu reduceri si biletele emise sunt foarte ieftine, din banii castigati nu se poate tine in spate o firma cu atatia angajati si atatea cheltuieli. E normal ce se intampla, nu sunt calatori se anuleaza si se inchide. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18070 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23446 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:45 pm | |
| Foarte ciudat când încasau sute de milioane de lei era bine și aveau si trenuri mai putine |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4908 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:51 pm | |
| - DUAL a scris:
- Ce bani ia in plus CFR de la stat inafara de aceeasi subventie ca privatu ? De cine e tinut in spate ?
Subventia e aceeasi, insa diferenta aici e: CFR e de stat, privatul e privat. Privatului daca nu-i iese afacerea pleaca, pe cand CFR-ul e un serviciu social pentru care nu banii ar trebui sa fie pe primul loc ci faptul de a le asigura oamenilor tren. Evident au si banii o importanta, majora chiar. Insa la CFR mai apare problema (nu ca la privati n-ar mai aparea pe ici-colo) "mersului cu nasu". La privati se intampla mai rar. Pentru ca nasul de pe privat, ce zice? Daca fac trebui d'astea si ma prinde am zburat. Si daca nu ma prinde, n-or fi incasari si maine scot sefii trenul si eu tot sunt afectat, pe cand nasul CFR-ului pune altfel problema: si daca dau bilete si daca nu dau, trenul tot circula, eu tot am lucru, salarul tot vine. Si cu gandirea asta am ajuns si a ajuns si CFR unde e azi. Indiferent cat de stabil parea locul de munca intr-o vreme, in ciuda mersului cu nasul, mai devreme sau mai tarziu, tot s-a rupt craca de sub picioare. Asta pe langa alte fel si fel de manevre care au adus CFR si nu numai la nivelul de azi.
Ultima editare efectuata de catre vatmanul in Sam Apr 04, 2015 12:51 pm, editata de 1 ori |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 6909 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:51 pm | |
| - Karpaty a scris:
-
CFR-ul este transport social deci trebuie sa fie obligat sa asigure macar 2 perechi pe zi, daca se tot bat cu pumnu in piept atat ca trenul e transport social, nu sa abandoneze Poate nu sunt eu destul de documentat sau nu traiesc in realitatea actuala, dar n-am vazut nici unde ca CFR sa trambiteze ca transportul feroviar este un transport social. Era, pe vremea lui nenea Nicu, dar traim in secolul XXI cand ai atatea variante de transport. Tocmai de asta transportul feroviar a devenit o modalitate de transport, una dintre vastele variante de transport existente azi si nu un transport social. Sincer, eu cand aud de ``social`` automat ma gandesc la PSD si la pomeni. Era doar o comparatie, fara vreo intentie sa amestesc politica in discutie dar mi-a fost exemplul cel mai la indemana.
Ultima editare efectuata de catre alex.alexus.tm in Sam Apr 04, 2015 12:52 pm, editata de 1 ori |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13080 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 12:52 pm | |
| CFR Calatori ia bani imprumut pentru salarii cand nu au bani.. Dar sa revenim ce bani are CFR in plus fata de privat?! De cine sunt tinuti in spate? Ca pe o sectie nu sunt profitabili ca taraie DA+ 2 vagoane si 3 nasi e alta discutie, dar repet a 3-a oara intrebarea de sus .. Poate imi raspunde careva. Daca nu, ar fi bine sa o lasati mai moale cu sunt tinuti in spate, caci sunt doar vorbe fara sustinere. Da! sa se acorde subventie pentru a plimba chiar si trenul gol indiferent de firma, caci se intampla si la case mai mari chestia asta.. Dar totusi pana la unele afirmatii total eronate pe care le vad pe forum e cale lunga.
@ Vatmanul, total eronat dragul meu.. Nu mai e ceea ce zici tu de cand s-a intrat in UE.. Orice ajutor de la stat duce la litigiu. Ar trebuii sa citesti mai cu atentie ce s-a scris in ultimii 2 ani pe aici. Mersul cu nasul e iar alta discutie.. Care nu are treaba cu fondul problemei care se discuta.Daca ar fi cum pui tu problema dpvd al nasului, ar exista multe trenuri CFR pe secundare, deci atat tu, cat si nasul v-ati inselat amarnic. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24819 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 7:37 pm | |
| Subvenţiile se dau de către MT, dar fondurile vin de la Ministerul Finanţelor Publice (MFP). Ei bine, anul ăsta, MFP a dat bugetul împărţit pe ,,CFR" şi ,,privaţi", nu pe ,,compensaţii transport călători" cum a fost anul trecut. Iar actele adiţionale la contractele de servicii publice pe 2015 nici nu s-au semnat încă. În plus, în urma unui raport al Curţii de Conturi, a reieşit că, cică, trenurile ar circula goale. S-a ajuns în aşa fel încât au venit operatorii cu poze şi filmări cu călătorii, pentru că ăia - care n-au mers în viaţa lor cu trenul - să fie convinşi. Peste asta, şi-au mai băgat şi alţii coada, de riscăm ca, în câteva luni, să nu mai fie voie să circule trenuri cu mers de IR şi tarif (şi subvenţie) de R şi să nu se mai subvenţioneze decât un operator pe fiecare rută (vă daţi voi seama care). Na, că v-am dat bomba. Practic, tot ce s-a reuşit anul trecut se va nărui din cauza unor oameni înguşti la minte de la MFP şi Curtea de Conturi.
Referitor la ASFR, acelaşi ASFR a făcut inspecţii în decembrie - ianuarie şi a dat certificat. Acum, brusc, l-a anulat... ocazie cu care le mai ies nişte bănuţi (200 euro de vehicul feroviar x 150 de vehicule... faceţi voi calculul). Mai nou, prelungirea certificatului se face în acelaşi mod ca emiterea unuia nou, deci cu re-verificarea tuturor vehiculelor. Sunt curios cum au făcut la CFR Călători... sau unii sunt mai egali ca alţii? _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 374 Reputatie : 4996 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Sam Apr 04, 2015 9:19 pm | |
| Eu cred ca liberalizarea transportului feroviar s-a facut fara legiferarea unor reguli clare. Obtinerea traselor, corelarea mersului de tren a tuturor operatorilor, tarifele practicate, forma de eliberare a biletelor si valoarea subventiei trebuiau stabilite foarte clar. Daca mai punem la socoteala si societatea corupta in care traim, ajungem la situatii gen Regiotrans. Ca ASFR-ul este atat de "atent" cu Regiotrans-ul este datorita DNA-ului, dar pe ASFR cine ii trage la raspundere ca sunt duplicitari ? Aceleasi vehicule feroviare circulau si in ianuarie cu aceleasi probleme, bandajele rotilor nu se uzeaza toate in 2 luni de zile. Aceleasi probleme apar la toate vehiculele feroviare. De ce sa aruncam cu noroi in Regiotrans, cand orice afacere cu statul in Romania se face pe baza de spaga ? In ritmul asta ASFR-ul poate veni la fiecare 3 luni sa retraga certificatul de siguranta. Ma astept ca urmatorul pas sa fie legat de starea infrastructurii. Vina celor dela Regiotrans este a patronilor care au incasat subventii de zeci de milioane de euro / an si nu au modernizat parcul de automotoare, nu au facut aproape nimic la infrastructura. In schimb apar in TOP 300. Pentru ca afacerea sa functioneze si peste 10 - 15 ani ai nevoie de automotoare modernizate ( au Marub-ul ) si de utilaje pentru intretinerea infrastructurii. Acum depinde de cat de competenta si unita este echipa de conducere care a ramas acum la firma ! In legatura cu modul de acordare a subventiei, raman la parerea ca ea trebuie sa contina 2 componente. O componenta fixa egala ca valoare cu TUI-ului, pe care MFP- ul sa o vireze direct firmelor care intretin infrastructura ( CFR SA, RC-CF, etc.) si o componenta variabila care sa fie in functie de calator x km. Astfel, s-ar asigura numarul de trase, nu ar mai fi discutii privind numarul de calatori, nasii vor trebui sa elibereze bilete, s-ar reduce puhoiul de economisti care impart bani bugetului. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3149 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 7963 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Dum Apr 05, 2015 1:49 am | |
| - Dr2005 a scris:
- Peste asta, şi-au mai băgat şi alţii coada, de riscăm ca, în câteva luni, să nu mai fie voie să circule trenuri cu mers de IR şi tarif (şi subvenţie) de R şi să nu se mai subvenţioneze decât un operator pe fiecare rută (vă daţi voi seama care). Na, că v-am dat bomba. Practic, tot ce s-a reuşit anul trecut se va nărui din cauza unor oameni înguşti la minte de la MFP şi Curtea de Conturi.
Oricum fiind guvern SOCIALIST la putere nu cred ca vor anula trenuri multe si subventii se vor oferi in continuare. Cunosc o persoana care lucreaza la Curtea de Conturi si care merge cu trenul zilnic. Or mai fi si alti... Cred ca trenurile de la Regiotrans, TFC pot merge si fara subventii pe magistrale, caci au suficenti pasageri pentru a avea un mic PROFIT. Privatii NU realizeaza profit pe linile secundare inchiriate lor. Legile se pot schimba oricum... In prezent sunt mai putini de 40% fara bilete si abonamente fata de acum 2-3 ani pe ruta Bucuresti - Rosiori. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24819 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Dum Apr 05, 2015 2:56 am | |
| Niciun tren nu poate circula fără subvenţie... ai de plată TUI, remizare, combustibil, acciză... apoi în fiecare an alt certificat de siguranţă (200 euro/vehicul verificarea AFER), o dată la câţiva ani trebuie să prelungeşti avizul tehnic al materialului rulant (alte sute de euro la AFER), tot personalul trebuie periodic instruit (deci, bani la CENAFER, înainte de asta verificare medicală, alţi bani). Mai faci şi reviziile la materialul rulant (un RG la o locomotivă te duce la vreo 30.000 euro), mai plăteşti şi salariile şi paza materialului rulant, chiria pentru dormitoare - dacă nu ai avut norocul să poţi amenaja unul pe vreo neinteroperabilă ş.a.. Te rupe la bani. La un drum Bucureşti - Buzău doar TUI-ul bate spre 1200 lei. Pe Bucureşti - Roşiori ultima dată când am mers au tăiat bilete de 12 lei la câte 2-3 oameni, puneau toţi cât aveau la ei până se făcea de un bilet ) _________________ :TTT:
|
| | | Alex:D
Numarul mesajelor : 16 Reputatie : 4421 Data de inscriere : 20/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans Dum Apr 05, 2015 11:32 pm | |
| - Dr2005 a scris:
- să nu mai fie voie să circule trenuri cu mers de IR şi tarif (şi subvenţie) de R
De fapt, de ce n-ar putea circula in aceleasi conditii ca Regio Express ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans | |
| |
| | | | Discutii generale despre Regiotrans | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |