Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Cele mai accentuate urcuşuri

In jos 
+16
mielutu zburator
mircea.predoni
Amiralul
c o r v i n
Adrian78
Dr2005
halmarius
ravers75
Costin.H
daniel_c
ionutz72
cont dezactivat .
Vlad
DUAL
Ionutz
Czirjak Arpad
20 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator




Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 13:11

Pai la Izvorul Muresului nu opreste ca e statiune?

Contrar, trenurile opresc pentru ca seful de tren urca pe locomotiva.
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4633
Data de inscriere : 07/08/2012

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect:    Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 15:08

Nu prea înțeleg argumentul, pentru că opresc și toate marfarele, indiferent dacă au sau nu cale liberă...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 17:05

Dan tm are dreptate, acesta e motivul pentru care trenurile de calatori opresc in statiile varf de panta (Predeal, Balota, Mestecanis etc)
Sa iti dau un exemplu, in anii 90 circula un Expres Iasi - Timisoara cu putine opriri. De la Suceava pana la Dej oprea doar la Vatra Dornei Bai hc. pentru ca era statiune si la Mestecanis (un mic sat) pentru ca era varf de panta (bine, pe atunci se facea si revizia vagoanelor), atat.

Trenurile marfare opresc in varf de panta pentru a se face proba franei pentru coborare. MariusD iti poate da mai multe detalii.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6259
Data de inscriere : 30/03/2010

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 17:52

R006 a scris:

Art.69.
(1) În staţiile vârf de pantă prevăzute în Anexa 12, la trenurile de marfă în tranzit, când nu intervin modificări în compunerea acestora se va executa verificarea ieşirii aerului prin robinetul frontal de la ultimul vehicul feroviar remorcat din compunerea trenului, astfel:
a) după oprirea trenului în staţie, mecanicul va efectua slăbirea frânelor automate şi implicit alimentarea conductei generale de aer a trenului la presiunea de regim;
b) agentul autorizat al OTF se deplasează la urma trenului şi deschide robinetul frontal de aer de la ultimul vehicul feroviar remorcat din tren timp de 15 – 20 secunde, în funcţie de lungimea trenului, mecanicul urmărind în acest timp scăderea bruscă a presiunii în conducta generală de aer a trenului şi creşterea presiunii în cilindrii de frână ai locomotivei.
(2) La trenurile în tranzit la care au intervenit modificări în compunere în staţiile vârf de pantă, verificarea funcţionării semnalului de alarmă de la vagonul de semnal se face numai dacă vagonul de semnal a fost înlocuit.
(3) La trenurile compuse în staţiile vârf de pantă, proba frânei se execută conform instrucţiunilor în vigoare, identic probei complete care se efectuează trenurilor în cadrul reviziei tehnice la compunere.
(4) În toate cazurile proba frânelor, respectiv verificarea ieşirii aerului prin robinetul frontal de la ultimul vehicul feroviar remorcat din tren, în staţiile vârf de pantă se execută cu locomotiva, respectiv automotorul care remorcă trenul.
(5) La automotoarele DESIRO nu se execută probă completă în staţiile vârf de pantă prevăzute în Anexa 12, orice defect apărut în circulaţia automotorului (tracţiune, sisteme de frânare şi instalaţii anexe) fiind semnalat imediat pe ecranul calculatorului de bord.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 17:57

Va multumesc pentru completari!
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4633
Data de inscriere : 07/08/2012

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect:    Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 20:59

Acum am înțeles, mulțumesc pentru precizări! Deci avem o anexă cu numărul 12! Deci mă gândesc că nu figurează acolo toate pantele, că sunt trenuri IR între Cluj Napoca - Oradea, care nu opresc decât la Huedin și Aleșd. Deși punctul culminant e tunelul dintre Jebuc - Stana! Panta aceasta nu are 2%, dar e o pantă destul de accentuată, ca să forțeze locomotivele neelectrice. La fel nu opresc pe punctul culminant nici trenurile accelerate dintre Câmpia Turzii - Apahida, deși panta e destul de accentuată ca să forțeze locomotivele...
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6259
Data de inscriere : 30/03/2010

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 21:26

Citat :

ANEXA 12
la Regulamentul nr.006


Staţiile vârf de pantă şi secţiile de circulaţie caracterizate prin pante mari

1. Balota:
- pentru secţia Balota – Şimian cu pantă caracteristică de 27 ‰.
2. Predeal:
- pentru secţia Predeal – Braşov cu pantă caracteristică de 26 ‰;
- pentru secţia Predeal – Câmpina cu pantă caracteristică de 20 ‰.
3. Livezi Ciuc:
- pentru secţia Livezi – Ciceu cu pantă caracteristică de 25 ‰;
- pentru secţia Livezi Ciuc – Ghimeş cu pantă caracteristică de 25 ‰.
4. Vârful Dealului:
- pentru secţia Vârful Dealului – Ilieşti cu panta caracteristică de 23 ‰;
- pentru secţia Vârful Dealului – Cacica cu panta caracteristică de 28 ‰.
5. Mestecăniş:
- pentru secţia Mestecăniş – Iacobeni cu panta caracteristică de 26 ‰;
- pentru secţia Mestecăniş – Valea Putnei cu panta caracteristică de 28 ‰.
6. Bârnova:
- pentru secţia Bârnova – Ciurea cu pantă caracteristică de 24 ‰.
7. Palas:
- pentru secţia Palas – Constanţa Port, zona A, cu panta caracteristică de 17 ‰;
- pentru secţia Palas – Constanţa Port, zona B cu panta caracteristică de 12 ‰.
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4633
Data de inscriere : 07/08/2012

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect:    Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 22:04

Păi pe lista asta nu prea figurează Izvoru Mureș. Ș-atuncea ce ne facem? Că opresc toate trenurile. Să conchidem că e o stațiune montană? Totuși, tare interesant că e vârful pantei și opresc și marfarele... Salva - Vișeu nu apare? Că e o pantă atât de abruptă acolo, oprea în fiecare stație, iar pe anumite mici porțiuni călătorii coborau în timpul mersului între 2 stații periclitând propria lor viață...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Aug 2012, 22:13

Panta medie intre Izvorul Oltului si Izvorul Muresului este de 12 la mie iar intre Izvorul Muresului si Voslabeni e 10 la mie, deci nu e asa mare panta.
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4633
Data de inscriere : 07/08/2012

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect:    Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeVin 24 Aug 2012, 00:27

Vlade! M-am mirat în cazul personalului de la Mihăileni cu oprire în fața semnalului de ieșire pe liber, că regulamentul MAV interzice așa ceva pe teritoriul Ungariei. Așa cum lumina roșie ordonă oprirea, așa și lumina verde ordonă trecerea, deci interzice oprirea (ca în cazul nostru)! Semnalul de ieșire în aceste cazuri pe teritoriul MAV se poate pune pe liber DOAR DUPĂ CE trenul cu oprire obligatorie în stația respectivă a oprit și după staționare i-a venit minutul pornirii.

Se face așa tocmai pentru a evita șirurile neterminat de lungi de la trecerile la nivel aflate în interdependență cu semnalul de ieșire din raza gărilor.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeVin 24 Aug 2012, 00:43

Rosu ordona oprirea, intradevar, insa verdele NU ordona trecerea si NU interzice oprirea. Verdele, la fel ca si galbenul si celelalte indicatii permisive indica faptul ca trecerea pe langa semnal e libera, ca nu exista tren pana la semnalul urmator si ca parcursul e inzavorat, barierele sunt inchise etc. Daca situatia o impune se poate opri si la semnal pe liber asa cum se opreste in linie curenta in halte chiar daca exista semnal de bloc pe verde.
Si la noi e la fel ca la unguri, dar sunt unii impiegati care pun pe liber iesirea mai devreme (bineinteles, nu inainte ca trenul sa depaseasca semnalul de intrare pe galben) de obicei cand trenul e intarziat.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
ionutz72


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 51
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 6259
Data de inscriere : 30/03/2010

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeVin 24 Aug 2012, 02:15

R005 a scris:

Art. 175. - (1) Trenurile care au oprire în staţie se primesc cu semnalul de ieşire pe oprire.
(2) La trenurile de călători şi mixte care au opriri de cel mult 3 minute, semnalul de ieşire se poate pune pe liber numai după ce trenul s-a angajat pe linia de primire.
(3) În staţiile necentralizate electrodinamic, situate pe secţii de circulaţie cu trafic redus, în care administratorul infrastructurii feroviare a aprobat ca serviciul de mişcare să se execute de către IDM şi un singur acar pentru ambele capete ale staţiei, primirea trenurilor de călători şi mixte, cu oprire în staţie, se poate face şi cu semnalul de ieşire pe liber.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeVin 24 Aug 2012, 09:30

Eu de cind ma stiu si de cind am navetat cu trenul am urcat in tren cu semnalul de iesire pe liber.
Aici la mine pe un capat e BLA pe celalalt semnale mecanice.
Trenul intra in statie, se pune semnalul pe verde, ajunge la peron, opreste, i se da plecarea si gata.

cred ca nu e relevanta comparatia cu MAV unde e alt sistem de semnalizare.

In ce priveste rampele si pantele mari, nu toate sint trecute in lista, dar exista reglementari pentru fiecare zona in parte, asa de exemplu chiar in livret exista o mentiune ca se intirzice folositea EA ca impingatoare pe linia Petrosani -Banita daca nu ma insel, fara a da detalii.

Idem in livretul de marfa exista o lista cu modul de stabilire a tonajelor trenurilor cu mentiuni: ,, 3000 de tone fara oprire la semnalu de intrare in statia X, contrar 2500 tone" sau tonaj pe baza de experienta cu EA , cu EC *** tone"

Avind aceste date se tine cont la stabiulirea traselor si rimpilor de mers.

Statia Livezi Ciuc este intr-o zona izolata unde nu urca si nu coboara nimeni, (era un reportaj al nostru pe rfr) dar IR opresc acolo pentru ca instructia prevede ca seful de tren sa urce pe masina. De aceea probabil opresc si in Izvorul Muresului, desi eu am crezut ca e statiune balneara.

Nu este necesar ca toate pantele sa fie in lista pentru ca doar cele foarte mari impun anumite masuri speciale sa zicem.
Sus In jos
daniel_c




Numarul mesajelor : 461
Reputatie : 4836
Data de inscriere : 25/05/2012

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeVin 24 Aug 2012, 13:18

Vlad a scris:
Rosu ordona oprirea, intradevar, insa verdele NU ordona trecerea si NU interzice oprirea. Verdele, la fel ca si galbenul si celelalte indicatii permisive indica faptul ca trecerea pe langa semnal e libera, ca nu exista tren pana la semnalul urmator si ca parcursul e inzavorat, barierele sunt inchise etc. Daca situatia o impune se poate opri si la semnal pe liber asa cum se opreste in linie curenta in halte chiar daca exista semnal de bloc pe verde.
Si la noi e la fel ca la unguri, dar sunt unii impiegati care pun pe liber iesirea mai devreme (bineinteles, nu inainte ca trenul sa depaseasca semnalul de intrare pe galben) de obicei cand trenul e intarziat.
cu ani in urma imi aduc aminte de o intamplare, un mecanic mai atzos de la Arad, proaspat autorizat la rapide/accelerate a trecut printr-o statie, nu-mi aduc aminte care inainte de Brasov, imediat dupa schimbarea mersului, cand s-a introdus respectiva oprire

asta s-a intamplat in anii ´90, mai aproape de 2000 cred, mecanicul respectiv fiind dat afara, intalnindu-l dupa incident la uzinale
Sus In jos
Czirjak Arpad




Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 4633
Data de inscriere : 07/08/2012

Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect:    Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitimeVin 24 Aug 2012, 14:16

[quote="ionutz72"][quote="R005"]
Art. 175. - (1) Trenurile care au oprire în staţie se primesc cu semnalul de ieşire pe oprire.
(2) La trenurile de călători şi mixte care au opriri de cel mult 3 minute, semnalul de ieşire se poate pune pe liber numai după ce trenul s-a angajat pe linia de primire.
(3) În staţiile necentralizate electrodinamic, situate pe secţii de circulaţie cu trafic redus, în care administratorul infrastructurii feroviare a aprobat ca serviciul de mişcare să se execute de către IDM şi un singur acar pentru ambele capete ale staţiei, primirea trenurilor de călători şi mixte, cu oprire în staţie, se poate face şi cu semnalul de ieşire pe liber.
[/quote][/quote]

În Ungaria aliniatul 2, respectiv 3 NU există în regulamentul MÁV. Singurul articol e cel de la aliniatul 1: Trenurile care au oprire în stație se primesc cu semnalul de ieșire pe oprire. Semnalul de ieșire se pune pe liber doar după ce trenul respectiv a intrat pe linia respectivă, a oprit, și îi vine minutul în care trenul respectiv are oră de plecare, cu nici un minut mai devreme (nu m-am uitat la capitolul sancțiuni și pedepse, dar știu sigur, că în ultimii 22 de ani niciodată n-am văzut la MAV semnalul de ieșire pe liber ca în cazul de la Mihăileni - să mă scuzați mirarea mea, dar eu consider acest fenomen ca fiind ceva anormal și destul de periculos), tocmai pentru a evita șirurile neterminat de lungi de la trecerile la nivel din raza gărilor care depind de indicația de liber a semnalului de ieșire.

Aș recomanda specialiștilor în domeniu ca și la CFR să se abroge aceste aliniate cu numărul 2, respectiv 3.

A, că la noi se pune pe liber mult mai devreme, destul de periculos, și eu o consider PROSTIA impiegaților. Că până ce trenul intră în gară, oprește, staționează, îți dai seama pot trece chiar și 10 minute. În 10 minute o să ai la trecere un șir, care va fi din ce în ce mai nerăbdător, și va încerca să treacă calea ferată chiar și pe roșu, mai ales vâzând trenul care staționează în gară!!!

Deducem de aici automat, că trenurile care nu au oprire în stație, dar au roșu la ieșire, și între timp calea devine liberă, semnalul schimbându-se în verde, iarăși foarte periculos, că mecanicul în mod normal încetinește să oprească la lumina roșie, dar văzând lumina verde BRUSC va accelera, iar timpul la trecerea la nivel e PERICULOS de scurtă, aici întotdeauna se vor petrece accidente, că deși trenul se află în raza de acțiune a trecerii la nivel, din cauza semnalului de ieșire pe roșu nu este activat. Din păcate aceste cazuri nu s-au abrogat din regulamentul MAV, nici din cel al CFR, și cred că vor rămâne și în continuare la goarnele tari și lungi, repetate ale mecanicului (măcar ei au inteligență și știu despre ce e vorba), deci rămân foarte periculoase.

Referitor la BLA, semnalele sunt pe liber toată ziua, chiar și fără trenuri, daca calea e liberă, că aceste semnale BLA nu depind de nici un impiegat, sunt automate, și bagă roșu doar pentru trenurile din spatele tău...

Citind Instrucția de semnalizare a MAV (e pus pe net), sunt mici diferențe, dar sistemul în fond e desigur același, aproape identic cu cel românesc, cu mici îmbunătățiri mai severe...

Și la MAV e adevărat și viceversa: dacă semnalul e pe liber, îți ordonă trecerea, și tu nu treci (cum am văzut aici cazul de la Mihăileni), ci oprești (să faci un pipi, sau să coboare colegul, sau să-ți vină minutul de plecare stipulat în Mersul Trenurilor de Călători, sau nu mai știu ce chestii am văzut la CFR), iarăși vei fi tras la răspundere, poate dat afară de pe orice locomotivă...

Regula este valabilă indiferent de tipul de semnalizare, deci chiar și la semnalele mecanice.


Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Vin 24 Aug 2012, 14:51, editata de 3 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat





Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Cele mai accentuate urcuşuri   Cele mai accentuate urcuşuri - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cele mai accentuate urcuşuri
Sus 
Pagina 2 din 7Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Cele mai proaste cai ferate
» Secţii desfiinţate
» Vagoane seria 20/21-87 (AVA salon,cele gri)
» Dublări de linii
» Revista presei (partea III)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: