Coloanele hidraulice.
Le mai vedem in garile importante pastrate probabil ca elemente strategice pentru alimentarea cu apa a locomotivelor cu aburi.
Ele au forme deosebite de la gara la gara dar majoritatea sunt incomplete.
Conform instructiei de semnalizare ele putea fi folosite si ca semnal de oprire pentru trenuri, dar pentru aceasta trebuia sa mai aiba
felinarul de deasupra dotat pe doua din laturile opuse cu sticla rosie si pe celelalte doua cu sticla alba cu dunga rosie inclinata spre linia pe care o semnalizau noaptea.
Ziua era suficienta rotirea bratului coloanei hidraulice perpendicular pe directia de mers.
Iata, extras, articolul din instructie la care am facut referire:
<<SECTIUNEA a 12 - a
Indicatorul coloanei hidraulice
Art. 137 Indicatorul coloanei hidraulice indică dacă este permisă
sau nu trecerea unui tren pe lângă coloana hidraulică.
Fig. 173. Trecerea oprită pe lângă coloana
hidraulică.
Ziua - bratul coloanei hidraulice, vopsit în rosu,
asezat transversal pe linie
Noaptea - felinarul coloanei hidraulice indică în
ambele sensuri de circulatie o bandă de culoare
rosie, înclinată către linia spre care este
îndreptat bratul coloanei hidraulice
Fig. 174. Trecerea liberă pe lângă coloana
hidraulică.
Ziua - bratul coloanei hidraulice în pozitie
normală, de-a lungul liniei
Noaptea - felinarul coloanei hidraulice iluminat
alb în ambele sensuri de circulatie >>
Din pacate am doar o singura fotografie cu o coloana hidraulica din gara Buzias:
Poate aveti voi mai multe imagini cu aceste coloane hidraulice.