Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Baia Mare - Baia Sprie

In jos 
+6
Vlad
Semafor
Ionutz
Dr2005
IonutCFR2009
Czirjak Arpad
10 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie   Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Icon_minitimeMier 07 Iun 2023, 21:35

SMDS a scris:
https://sighet247.ro/s/maramures-tren-metropolitan-pentru-conectarea-oraselor-baia-sprie-baia-mare-seini-valoarea-proiectului-este-de-92-milioane-euro-640aec40f4113
Practic acelasi link cu acelasi plan de tren metropolitan intre Baia Sprie - Baia Mare Nord - Baia Mare Sud - Seini.
Tot nu cred ca se va realiza vreodata, dar visele sunt gratis.
Și ți-au spulberat visele ăștia https://www.graiul.ro/2023/06/06/straniu-frumos-baia-sprie-face-strada-din-fosta-cale-ferata/?fbclid=IwAR36IARQMJnkjas4kDGsiRLB5VkaNd7FE0Tkq7ASe2qtKBktuZkXX30fO8k
Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2171
Data de inscriere : 30/08/2019

Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie   Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iun 2023, 08:59

Vitosa a scris:
SMDS a scris:
https://sighet247.ro/s/maramures-tren-metropolitan-pentru-conectarea-oraselor-baia-sprie-baia-mare-seini-valoarea-proiectului-este-de-92-milioane-euro-640aec40f4113
Practic acelasi link cu acelasi plan de tren metropolitan intre Baia Sprie - Baia Mare Nord - Baia Mare Sud - Seini.
Tot nu cred ca se va realiza vreodata, dar visele sunt gratis.
Și ți-au spulberat visele ăștia https://www.graiul.ro/2023/06/06/straniu-frumos-baia-sprie-face-strada-din-fosta-cale-ferata/?fbclid=IwAR36IARQMJnkjas4kDGsiRLB5VkaNd7FE0Tkq7ASe2qtKBktuZkXX30fO8k

Am ras. Nu-s visele mele. Visele lor ma refeream.
Oricum, realist vorbind, nu se va intampla nimic.
Sa dai comunicate de presa e gratis, mai faci putina campanie, lumea oricum uita.
Iti zic, nici tren metronapolitana, nici drum, nici pista de biciclete nu o sa fie. Nimic.
Pentru ca Baia Mare are o administratie inepta.
Nici cladirile de patrimoniu nu le repara. Nici drumurile nu le deszapezesc iarna. Nu fac nimic.
Dar hei macar e "stabilitate", vorba unor politicieni.
Deci linia asta Baia Mare-Baia Mare Nord-Baia Sprie (spre Baia Sprie nu mai exista) va ramane tot in mlastina, cum e acum.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie   Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iun 2023, 10:01

dan tm a scris:
Am pus dincolo la Baia Mare Sud din greseala , la vremea aia

https://cfr.ro/files/hot_aga/2021/HAGA%20nr.%202%20din%2017.02.2021.pdf

acuma ce ar trebui expropriere sau orasul Baia Sprie sa faca linie de tren in loc de sosea?

peste 20 de ani zic

eu am pus aici hotarîrea AGA de trecere a terenului la Baia Sprie.

Asa ca degeaba orasul Baia Mare are o administrație inepta, pentru că discuția este despre ce se face pe teritoriul orasului ...Baia Sprie.

Se pare că Baia Sprie știe ce vrea de vreme ce a reusit sa obtina terenul de la CFR.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24828
Data de inscriere : 17/08/2011

Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie   Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iun 2023, 13:00

Închiderile de linii şi transferurile de terenuri nu se fac prin hotărâri AGA, ci prin hotărâri de Guvern. AGA doar dă acordul pentru solicitarea către MTI de emitere a unei HG.
Ordinea operaţiilor este:
- trecerea mijloacelor fixe din domeniul public al statului în domeniul privat la CFR SA - prin HG;
- aprobarea casării şi valorificării - prin HG (merge şi să faci un singur HG cu ambele activităţi);
- demontarea efectivă şi valorificarea prin BRM;
- trecerea terenului domeniu public din administrarea MTI şi concesiunea CFR SA în administrarea UAT-ului;
- modificarea contractului de concesiune al CFR SA;
- predarea-preluarea terenului de comisiile MTI şi ale preluatorului.

Atenţie şi că dacă nu a fost deja aprobată demontarea liniei până anul trecut, sunt aplicabile dispoziţiile art. 27 din OUG 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
,, Art. 27. - (1) Liniile ferate aparţinând infrastructurii feroviare publice pot fi închise pentru transport, din considerente tehnologice sau de eficienţă economică.
(2) Închiderea liniilor ferate din motive tehnologice se face de către compania naţională care administrează infrastructura feroviară, în conformitate cu normele de exploatare a infrastructurii în condiţii de siguranţă a circulaţiei.
(2^1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pe baza recomandărilor unor studii de specialitate realizate din iniţiativa sa, stabileşte şi propune spre aprobare, prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la emiterea avizului de oportunitate de către administratorul infrastructurii, liniile de cale ferată identificate pentru închidere, din motive de eficienţă economică.
(2^2) Studiile de specialitate prevăzute la alin. (2^1) realizează analize multicriteriale cuprinzătoare pentru fiecare linie de cale ferată care face obiectul studiului, pe o perioadă de referinţă de minimum 30 de ani, cel puţin pe baza următoarelor elemente şi criterii:
a) necesităţile de mobilitate a persoanelor şi mărfurilor;
b) concurenţa între modurile de transport şi distribuţia modală a cererilor de transport;
c) costurile şi beneficiile la nivelul societăţii şi al economiei naţionale, inclusiv costurile externe ale diferitelor moduri de transport;
d) creşterea eficienţei economice a sistemului naţional de transport şi reducerea costurilor totale generate de sectorul transporturi la nivelul economiei naţionale;
e) politicile şi strategiile la nivel naţional şi sectorial în domeniul transporturilor;
f) politicile şi strategiile Uniunii Europene în domeniul transporturilor;
g) cele mai bune practici în domeniul feroviar ale statelor membre.
Aceste studii sunt supuse dezbaterii publice anterior adoptării oricărei decizii.
(3) Închiderea liniilor ferate din motive de eficienţă economică, urmată de conservare sau de dezafectare, se adoptă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu avizul Ministerului Apărării Naţionale şi al autorităţilor administraţiei publice locale interesate.
(4) Costurile ocazionate de conservarea sau de dezafectarea liniilor de cale ferată închise prin hotărârea prevăzută la alin. (3) se suportă de la bugetul de stat.
(5) Unităţile administrativ-teritoriale, în colaborare cu administratorul infrastructurii şi cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pot stabili soluţii de finanţare a infrastructurii feroviare de la bugetele locale, în completarea fondurilor publice alocate administratorului infrastructurii de la bugetul de stat, inclusiv în scopul menţinerii în exploatare a unora dintre liniile prevăzute la alin. (2^1)."

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie   Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iun 2023, 14:52

https://cfr.ro/wp-content/uploads/2021/02/files_hot_aga_2021_HAGA-nr.-2-din-17.02.2021.pdf

Si pe o portiune din Huedin, pe linia Călățele deja este facuta pista de biciclete.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie   Baia Mare - Baia Sprie - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Baia Mare - Baia Sprie
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» P6817(Baia Mare-Debrecen) si P6816(Debrecen-Baia Mare)
» dfdggg
» M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
» Baia Mare Nord - Baia Mare Sud
» IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-
Mergi direct la: