| | Zone Neutre | |
|
+23TVlad Goanga Czirjak Arpad AndiCFR lapsanszkitamas Cont dezactivat lokomo69 daniel_c Nesebar basil Dr2005 Rarau DUAL Vitosa nenuandrei cont dezactivat . Adrian78 cortexedge Raduku09 halmarius buldozer2 Luna electrica912 27 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9167 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 03 Dec 2012, 00:54 | |
| Deobicei au autotrafuri de 16 MVA, deci cam 16MW putere activa. Conteaza numarul de consumatori de pe respectiva sectie de linie electrificata, dintre 2 zone neutre si depinde de valorile curentilor la care sunt reglate releele de declansare a intreruptoarelor de celula din substatie. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8107 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 03 Dec 2012, 01:26 | |
| Totusi pe sectii intens circulate cu locomotive electrice unde e si trafic mare de marfa si de calatori, doar atat sa duca substatia ? Ce se intampla daca e depasita ? Nu mai pot pleca locomotivele decat pe rand ? |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9167 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 03 Dec 2012, 02:48 | |
| Cum adica doar atat? Intr-un apartament ai electrocasnice care insumeaza maxim 6-7 kW... Si pana la urma, cate trenuri ar putea sa fie pe o sectiune delimitata de 2 zone, de ~20-30km lungime? Daca ar fi depasita, ar pica tensiunea, iar la revenire probabil s-ar comunica mecanicilor sa mearga mai incet. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | basil
Numarul mesajelor : 73 Reputatie : 4767 Data de inscriere : 13/07/2011
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 03 Dec 2012, 09:46 | |
| - Bobby_TM a scris:
- Ce puteri au substatile de tractiune in general ? 16 MW ?
Puterea unei substatii de tractiune limiteaza nr. de locomotive ce se pot afla pe sectorul alimentat de ea ?
In substatiile de tractiune sunt doua transformatoare de 16 MW 110KV-27,5KV,fiecare alimentind cate o linie sau cu posibilitatea de permutare in cazul avariei unuia. Limitarea vine de la catena care are o sectiune ce nu suporta mai mult de cateva sute de amperi deci cam 2-3 locomotive care demareaza simultan. |
| | | Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 40 Localizare : Timisoara Reputatie : 5056 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 03 Dec 2012, 20:44 | |
| De aici vine limitarea de a avea 3 EA-uri active la remorcarea unui tren de marfa sau datorita posibilitatii ruperi cuplei de tractiune ? Sau datorita cosumului marit tensiunea la capetele unei zone alimentate de o substatie scade sub 19kv minimul la care EA-urile pot functiona...
Pe sectiile mai grele distanta dintre 2 substatii de tractiune e mai mica ?
|
| | | basil
Numarul mesajelor : 73 Reputatie : 4767 Data de inscriere : 13/07/2011
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 03 Dec 2012, 22:01 | |
| EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw. Asta inseamna cam 500 A in catena... |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 900 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6257 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Zone Neutre Mar 04 Dec 2012, 11:31 | |
| - basil a scris:
- EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena... Carligul( aparatul de legare/cuplare) tine pina la 850KN,daca ai pus trei masini active in cap, e posibil sa demareze numai cu un vagon din cauza fortei de tractiune. |
| | | Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 40 Localizare : Timisoara Reputatie : 5056 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 10 Dec 2012, 20:09 | |
| - Alex Avram a scris:
O mini zona neutra in poza lui Alex ? Ma refer la portiunea dintre ce-i 2 separatori... |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 56 Localizare : Buc Reputatie : 5358 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 10 Dec 2012, 22:25 | |
| - basil a scris:
- EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena... EA are forta de tractiune maxima 420 KN deci 2 EA ajung la maxim admis de aparatul de tractiune adica 850 KN! |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 56 Localizare : Buc Reputatie : 5358 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Lun 10 Dec 2012, 22:30 | |
| - @ndrey a scris:
- basil a scris:
- EA de 5400 Kw are forta de tractiune la demaraj de 34 tf, deci trei locomotive au impreuna o forta de tractiune de 100 tf , din cate imi amintesc carligul de remorcare "tine" 120 de tf, deci cam pe acolo, daca luam in calcul si puterea absorbita din retea, intr-adevar e vorba de maxim 3 locomotive pe un tronson. Sau doua locomotive de 8000 Kw.
Asta inseamna cam 500 A in catena... Carligul( aparatul de legare/cuplare) tine pina la 850KN,daca ai pus trei masini active in cap, e posibil sa demareze numai cu un vagon din cauza fortei de tractiune. Cred ca demareaza numai cu primul carlig! |
| | | donpetru
Numarul mesajelor : 10 Varsta : 44 Localizare : Galati Reputatie : 4161 Data de inscriere : 01/01/2013
| Subiect: Re: Zone Neutre Mar 01 Ian 2013, 19:50 | |
| - basil a scris:
- Bobby_TM a scris:
- Ce puteri au substatile de tractiune in general ? 16 MW ?
Puterea unei substatii de tractiune limiteaza nr. de locomotive ce se pot afla pe sectorul alimentat de ea ?
In substatiile de tractiune sunt doua transformatoare de 16 MW 110KV-27,5KV,fiecare alimentind cate o linie sau cu posibilitatea de permutare in cazul avariei unuia. Limitarea vine de la catena care are o sectiune ce nu suporta mai mult de cateva sute de amperi deci cam 2-3 locomotive care demareaza simultan. Corectez putin: nu alimenteaza fiecare cate o linie. O substatie de tractiune electrica are doua sau trei transformatoare de 16MVA. In cazul unei substatii de tractiune electrica care are numai doua transformatoare, acestea functioneaza prin rotatie, deci la un anumit moment functioneaza doar un singur transformator. In perioada de pionerat a caiilor ferate, au fost cazuri cand functionau doua transformatoare (sau trafo) in paralel dar acum, in aceste momente, nu mai exista acest caz. Deci, un singur trafo alimenteaza intreaga zona compusa de regula din 2, 4 sau mai multi feeder-i de alimentare. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9167 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Mar 01 Ian 2013, 20:36 | |
| Al doilea e rezerva calda, pregatit sa intre in functiune la inchiderea AAR. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | donpetru
Numarul mesajelor : 10 Varsta : 44 Localizare : Galati Reputatie : 4161 Data de inscriere : 01/01/2013
| Subiect: Re: Zone Neutre Joi 03 Ian 2013, 11:09 | |
| Intr-adevar, al doilea transformator poate fi in rezerva calda, dar NU intra in functie la inchiderea AAR, asta din cauza ca intr-o substatie de tractiune electrica nu exista automatizare AAR care sa lucreze cu cele doua transformatoare de putere.
numai bine |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9167 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Joi 03 Ian 2013, 14:38 | |
| Interesant. Substatiile de tractiune sunt in retea buclata sau radiala? Automatizare RAR au? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | donpetru
Numarul mesajelor : 10 Varsta : 44 Localizare : Galati Reputatie : 4161 Data de inscriere : 01/01/2013
| Subiect: Re: Zone Neutre Joi 03 Ian 2013, 18:47 | |
| Exista automatizare RAR pe intrerupatoarele de feeder. Si inca un lucru, protectia de sectionare este setata sa lucreze la curentii cuprinsi intre 650...1000A, cu cateva exceptii, daca mi-aduc bine aminte, pe magistrala 300 intre Campina si Sighisoara si chiar pe o alta sectie feroviara: Vatra Dornei - Suceava (Roman) - Pascani - Iasi. Atentie, a nu se confunda acest curent cu valoarea curentului nominal absorbit de cea mai puternica locomotiva din Romania, pentru ca nu este asa. In regim nominal de functionare curentul e mult mai mic decat acei 650A si poate creste in regim tranzitoriu (ex. la pornire) la o valoare instantanee care poate fi sesizata de releele de protectie. In acest sens au fost semnalate cateva cazuri - in special datorita locomotivelor modernizate - care la punerea sub tensiune au provocat declansarea intrerupatorului care alimenta zona respectiva unde se afla locomotiva.
In ceea ce priveste configuratia retelei de 25kV / 50Hz utilizata la alimentarea locomotivelor electrice, putem vorbi, desi nu prea este cazul, de mai multe retele buclate care sunt transformate in retele radiale prin deschiderea separatoarelor longitudinale din posturile de sectionare si din zonele neutre. Deci, pe tot cuprinsul tarii putem spune ca avem mai multe retele buclate la un moment dat dar care in mod normal sunt transformate in retele radiale din cauza ca, in regim nominal de functionare, separatoarele mentionate anterior sunt deschise. Din acest motiv, atunci cand o locomotiva electrica trece prin dreptul unui post de sectionare aceasta trebuie sa aiba disjunctorul deconectat (sau deschis), tocmai pentru a evita "scurtcircuitarea" a doi feeder-i care au faze electrice diferite.
Zonele neutre sunt in dreptul substatiilor de tractiune electrica care au transformatoare legate in schema V/V. Apoi, din cauza ca posturile de sectionare pot fi, din punct de vedere functional, normal inchise si normal deschise, zona neutra intr-un post de sectionare (PS) se foloseste numai in cazul PS-urilor normal deschise.
Deci nu este corect ca un post de sectionare sa-l denumim zona neutra - asa cum s-a lasat sa se inteleaga din acest topic.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Zone Neutre | |
| |
| | | | Zone Neutre | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |