| | Zone Neutre | |
|
+23TVlad Goanga Czirjak Arpad AndiCFR lapsanszkitamas Cont dezactivat lokomo69 daniel_c Nesebar basil Dr2005 Rarau DUAL Vitosa nenuandrei cont dezactivat . Adrian78 cortexedge Raduku09 halmarius buldozer2 Luna electrica912 27 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
electrica912
Numarul mesajelor : 637 Varsta : 27 Localizare : Pascani Reputatie : 5398 Data de inscriere : 07/06/2011
| Subiect: Zone Neutre Joi 15 Mar 2012, 18:53 | |
| Am cautat peste tot acest topic si nu l-am gasit.Daca este pe undeva si nu l-am vazut eu sau trebuie postat in alta parte rog un moderator sa imi mute mesajul! Zona Neutra by electrica912, on Flickr Stolniceni |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8106 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Zone Neutre Joi 15 Mar 2012, 23:43 | |
| Eu am o curiozitate, in caz ca nu e panta, cum mai pleaca de pe loc o locomotiva electrica oprita intr-o zona neutra ? |
| | | buldozer2
Numarul mesajelor : 352 Varsta : 37 Localizare : Buzau Reputatie : 5704 Data de inscriere : 05/10/2009
| Subiect: Re: Zone Neutre Joi 15 Mar 2012, 23:52 | |
| Nu mai pleaca! Ori e scoasa de acolo cu Diesel ori se pune zona sub tensiune dar trebuie echipaj specializat |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 56 Localizare : Buc Reputatie : 5357 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Vin 16 Mar 2012, 18:55 | |
| - Luna a scris:
- Eu am o curiozitate, in caz ca nu e panta, cum mai pleaca de pe loc o locomotiva electrica oprita intr-o zona neutra ?
Se pune zona neutra sub tensiune cu ajutorul separatoarelor cu cuțit de la capetele zonei neutre, nu vine nimeni cu Dieselul sa te tragă de acolo! Operația se poate face si de mecanic nu trebuie un echipaj de la retele pentru asta, dar trebuie aprobare de la Dispecerul electric Feroviar. Regula de baza nu se franeaza trenul la trecere prin ZN, iar semnalele de parcurs nu trebuie sa fie amplasate pe ZN sau chiar in apropierea lor. |
| | | Raduku09
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 32 Localizare : Brasov Reputatie : 5075 Data de inscriere : 08/12/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:03 | |
| Salutare tuturor.
Asi dori si eu sa stiu daca este cu putinta si daca se poate realiza,sa aflu raspunsul concret la cateva intrebari:
1.cate puncte de zona neutra sunt in tara noastra?,doresc sub forma de lista,exemplu: N puncte neutre:intre statia X si statia Y,chiar si daca se afla pe racorduri,insa mai ales m-ar ajuta daca are cineva timpul si documentatia necesara sa realizeze o harta a infrastructuri CFR(doar linii)cu amplasarea zonelor neutre,sau exemplu: Intre statia X si statia Y si harta (din acea zona cu amplasamentul) 2.aproximativ la ce distanta se amplaseaza o zona neutra fata de alta?,sau cine sa pricepe sa explice despre acest lucru. 3.aproximativ la ce distanta se amplaseaza o zona de schimb de fire fata de alta?
Multumesc mult pentru ajutor. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9166 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:11 | |
| - Citat :
- 2.aproximativ la ce distanta se amplaseaza o zona neutra fata de alta?,sau cine sa pricepe sa explice despre acest lucru.
3.aproximativ la ce distanta se amplaseaza o zona de schimb de fire fata de alta?
Ai intrebat acelasi lucru de 2 ori. Zonele neutre au fost amplasate in functie de traficul preconizat pe sectiile deservite. Nu se respecta un tipar anume pentru numarul si distanta dintre ele, dar o medie ar fi de ~30-40km. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Raduku09
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 32 Localizare : Brasov Reputatie : 5075 Data de inscriere : 08/12/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:14 | |
| nu prea este acelasi lucru...una e zona neutra unde pe acea portiune nu exista tensiune si alta e schimbul de fire de pe pracurs oricarei linii,unde intre doua statii pot fi destul de multe. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9166 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:29 | |
| Eu nu inteleg ce vrei sa zici prin schimb de fire. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 56 Localizare : Buc Reputatie : 5357 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:40 | |
| - cortexedge a scris:
-
- Citat :
- 2.aproximativ la ce distanta se amplaseaza o zona neutra fata de alta?,sau cine sa pricepe sa explice despre acest lucru.
3.aproximativ la ce distanta se amplaseaza o zona de schimb de fire fata de alta?
Ai intrebat acelasi lucru de 2 ori. Zonele neutre au fost amplasate in functie de traficul preconizat pe sectiile deservite. Nu se respecta un tipar anume pentru numarul si distanta dintre ele, dar o medie ar fi de ~30-40km.
Nu a intrebat acelasi lucru: prima intrebare se refera practic la distanta dintre 2 substații de tractiune in dreptul carora se afla zonele neutrale; a doua intrebare se refera la lungimea sectiunilor continue ale firului de contact! |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9166 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:47 | |
| Substatia de tractiune e un lucru, zona neutra e alta. Din substatie se ia o faza si se leaga la catenara, care pleaca in ambele directii. Sa zicem ca la distanta de 50 km se mai afla o statie de tractiune. Undeva la km 25 intre cele doua statii de tractiune fiind amplasata o zona neutra. Niciodata 2 statii de tractiune consecutive nu vor alimenta catenara cu aceeasi faza a tensiunii, acesta fiind si rolul zonelor neutre, schimbarea fazelor.
Acum inteleg intrebarea cu firele, insa n-am idee. Am observat si eu din loc in loc puncte de ancorare, unde se trece de pe un fir pe altul. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 56 Localizare : Buc Reputatie : 5357 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 16:54 | |
| - cortexedge a scris:
- Substatia de tractiune e un lucru, zona neutra e alta. Din substatie se ia o faza si se leaga la catenara, care pleaca in ambele directii. Sa zicem ca la distanta de 50 km se mai afla o statie de tractiune. Undeva la km 25 intre cele doua statii de tractiune fiind amplasata o zona neutra. Niciodata 2 statii de tractiune consecutive nu vor alimenta catenara cu aceeasi faza a tensiunii, acesta fiind si rolul zonelor neutre, schimbarea fazelor.
Acum inteleg intrebarea cu firele, insa n-am idee. Am observat si eu din loc in loc puncte de ancorare, unde se trece de pe un fir pe altul. Stai jos 5! mai pune mana pe o carte de inginerie. Nu e rolul ala pe care il sustii tu pentru substația de tractiune! |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9166 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 17:10 | |
| Argumenteaza. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23453 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 17:30 | |
| Zona neutrala este acea portiune N a catenarei, care in mod normal nu este sub tensiune. Ea separa electric sectoarele de faze diferite ale catenarei si se plaseaza in dreptui substajiei de tractiune astfel ca toate pantografele locomotivelor electrice ce tree peste jonctiune, sa treaca mai intii de pe firul de contact, de exemplu de faza K, pe zona neutra N, si apoi, de pe ea pe firul de faza S. Pentru ca pantogra¬ fele sa nu acopere simultan ambele faze si sa provoace scurtcircu.tarea lor. lungimea zonei neutrale trebuie sa fie mai mare decit distanta dintre panto¬ grafele extreme ale locomotivelor in multiple tractiune (fig. 23). Trecerea locomotivelor pe sub zona neutrala se face prin inertie. cu deconectarea disjunctorului. Pentru a scoate trenul oprit accidental sub zona neutrala. aceasta se poate pune sub tensiune prin separatoarele de sectionare S1 si 52. Zona neutrala se semnalizeaza in ambele sensuri de circulate, chiar si la liniile pe care se circula normal intr-un singur sens
Căderea de tensiune şi intensitate,respectiv rezistenta electrică impusă de clementul liniei de contact, obligă amplasarea zonelor de joncţiune a substaţiilor de tracţiune la distanţe de cel mult 60 Km una faţă de alta. Căderea tensiune AU între două puncte de secţionare nu trebuie să scadă sub valoarea de 19 KV,la solicitarea maximă a porţiunii care intră în calcul. Pentru evitarea unor supraîncălziri a L.C. secţiunile constructive care asigură trecerea curenţilor de forţă la sarcini nmaxime pe sistem poate ajunge de la 100-150 mm2 pentru curent alternativ şi până la 300-400 mm2 pentru curent continuu iluminat.
Jonctionarea liniei de contact Catenara nu este un fir continuu de-a lungul unei sectii de remorcare. Proprietatile materialului folosit pentru conductoare, necesitatea intinderu si fixarii lor, precum si cerintele exploatarii impun ca linia de contact sa fie executata din tronsoane numite zone de ancorare. Locul in care se racordeaza doua zone de ancorare alaturate se numeste jpnepune. Jonctiunea trebuie sa asigure mentinerea pozitiei in inaltime a pantografulut si trecerea lui lina de pe firul de contact a unei zone de ancorare, pe tirul de contact al zonei urmatoare, fara intreruperea prizei de curent si fara mic- sorarea vitezei de circulate- Dupa funcfla pe care o au, se disting: — jonctiuni fara sectionare; — jonctiuni cu sectionare; — jonctiuni cu zona neutrala.
a) Joncfiunile tara sectionare denumite si jonctiuni neizolate sau mecanice, au rolul sa asigure continuitatea electrica a zonelor de catenara care se racordeaza (fig. 21a). Pentru aceasta intre stilpii de trecere St, firele de contact ale ambelor zone de ancorare se suspenda de consolele c asttel incit pe portiunea D din mijlocul deschiderii ele se gasesc la aceeasi inal- time Ho deasupra coroanei sinei. Capetele care merg la stilpii de ancorare Sa, se ridica treptat astfel incit la consolele care marginesc desch.derea ajung cu 200 mm mai sus decit nivelul Ho. b) Jonctiunile cu sectionare (fig. 21b) denumite si jonctuni izolate, au rolul de a mentine sau a intrerupe voit continuitatea electrica a zonelor care se racordeaza. Ele se amplaseaza in punctele la care o data cu separarea mecanica a zonelor de ancorare trebuie creata si independenta lor elec¬ trica: la posturile de sectionare, sau la capetele statiilor (intre semnalul de intrare si primul macaz al statiei). La trecerea peste jonctiunile cu sau fara sectionare. pantograful alu-neca mai intii pe firul de contact al sectiunii A. apoi pe portiunea D atinge firele ambelor sectiuni si apoi trece pe firul de contact al sectiunii B.
Ultima editare efectuata de catre adrian78 in Sam 17 Mar 2012, 17:32, editata de 1 ori |
| | | Raduku09
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 32 Localizare : Brasov Reputatie : 5075 Data de inscriere : 08/12/2010
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 17:31 | |
| cu cat mai multe informatii cu atat mai bine.ma intereseaza pentru a putea implementa zona neutra cat mai bine intr-un simulator. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9166 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Zone Neutre Sam 17 Mar 2012, 17:33 | |
| Pai si eu ce am zis?? Am vazut zone neutre amplasate pe parcurs, de exemplu la Lunca Bradului, pe M400. Statia de tractiune e in Deda, iar zona neutra e la LB, ~20km departare. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Zone Neutre | |
| |
| | | | Zone Neutre | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |