Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11465 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: International - diverse Mier Iun 12, 2013 11:40 am
Aici ar fi doua chestiuni distincte:
-sa inteleg ca prizele electrice (acelea de sub tampoane), in cazul locomotivelor GM, sunt folosite nu numai pentru incalzirea electrica a trenului iarna, dar si pentru alimentarea cu curent a instalatiilor de climatizare a vagoanelor care au astfel de instalatii ?
-in cazul vagoanelor rusesti, ce am vazut: au doua sisteme de incalzire: unul autonom cu sobe la capatul vagonului (folosit probabil numai pe linii neelectrificate), dar si prize electrice la capat (probabil pentru a se putea folosi incalzirea electrica pe linii electrificate. Nu stiu daca tensiunea si intensitatea curentului livrat de locomotivele noastre electrice ori GM ar fi compatibile cu instalatia de incalzit electrica a vagoanelor rusesti) In privinta sistemului de climatizare din vagoanele rusesti, o anumita ventilatie (dar numai cand trenul se afla in miscare) se simtea in compartiment, insa nu era aer conditionat "adevarat"!
In orice caz, macar ca si prestigiu si "blazon" a CFR si implicit a Romaniei, la trenurile "Bulgaria Express" si "Prietenia", pe parcursul neelectrificat, ar trebui folosite locomotive diesel mai noi, ori cele mai noi diesele a CFR-Calatori sunt GM-urile!
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20078 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24823 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: International - diverse Mier Iun 12, 2013 11:58 am
Pentru o singură pereche de trenuri, nu se justifică şcolirea şi autorizarea personalului pentru un alt tip de locomotivă.
Normal că alimentarea aia electrică (la 1500 V 50 Hz c.a.) dată de GM (şi de Sulzerele cuinstalaţie produsă de INDA) e bună pentru orice serviciu auxiliar al vagoanelor... care poate să fie şi încălzire şi aer condiţionat şi orice. Nu ştiu ce alimentare electrică au ex-sovieticii... dar în România sigur nu se alimentează electric vagoanele lor.
_________________ :TTT:
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: International - diverse Joi Iun 13, 2013 8:59 am
Statia Vicsani are semnale luminoase spre Ucraina. E un fel de BLA? inseamna ca semnalele de iesire sint in dependenta cu statia Vadul Siret din Ucraina?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11465 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Internationale diverse Joi Iun 13, 2013 9:13 pm
Nu cred! Statia Vadu Siret are semnale luminoase (asemanatoare cu cele de la CFR), insa macazele sunt mecanice! Cel mai probabil intre Vicsani si Vadu Siret se circula la cale libera. Nu stiu de ce semnalele luminoase de iesire din Vicsani spre Vadul Siret nu au inductori!
De asemenea, nu stiu ce cautau acele boghiuri "Diamont" de ecartament larg depozitate la Vicsani, in conditiile in care in Vicsani nu am vazut sa existe instalatie de schimbat boghiurile (translatie)! Pareau nemiscate de mult timp de acolo, unele fiind ruginite!
Si daca ma poate lamuri cineva cum ar putea fi configuratia macazelor si inimilor de incalecare-descalecare din Vadul Siret, deoarece am intalnit acolo o situatie cu totul deoasebita: grupa de calatori are 4 linii, din care: prima cu siguranta este incalecata cu 4 sine, a doua probabil normala (ca sa poata rebrusa locomotiva romaneasca), a treia presupun ca larga, iar a patra cu siguranta larga (deoarece pe ea astepta locomotiva ucraineana)! In plus, ca sa fie situatia si mai complicata: din grupa de calatori pana in zona de translatie, vagoanele (aflate inca pe boghiuri de ecartament normal) sunt impinse de o locomotiva de manevra ucraineana de cale larga tip TSCHM3! Liniile de ecartament normal se termina brusc in capatul nordic al zonei de translatie, cele doua linii propriu-zise pentru translatie avad 4 sine. Din cate am vazut sinele exterioare ar fi pentru ecartament larg, iar cele interioare pentru ecartament normal! Sinele de ecartament normal se termina brusc, nemaifiind legate intre ele la capatul nordic al zonei de translatie! Din pacate poze nu se pot face acolo, din doua motive: geamurile vagoanelor rusesti nu se deschid ori se deschid foarte putin, iar daca incercai sa scoti aparatul foto acolo vamesii ucrainieni reactionau imediat! La un moment dat un vames ucrainean chiar ne-a atras atentia ca pe durata operatiunilor de translatie sa ramanem in compartimente!
Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 40 Localizare : Timisoara Reputatie : 5054 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: International - diverse Joi Iun 13, 2013 9:37 pm
Descalecarea liniilor se face ca in poza...
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20078 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24823 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: International - diverse Joi Iun 13, 2013 9:50 pm
Boghiurile DiamonD de la noi probabil sunt cele ale CFR, într-o vreme aveam şi noi boghiuri de ,,închiriat" pentru vagoane transpuse.
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11465 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Internationale- diverse Vin Iun 14, 2013 12:20 am
Da- comparand cu Google earth aceea poza e luata undeva la capatul grupei de calatori spre zona de translatie!
Ideea este ca trebuie sa existe 2-3 macaze mai speciale, construite astfel incat ca linia (ecartamentele) sa nu descalece, dar totusi sa fie montate si macaze! Altfel nu vad cum este posibil ca vagoanele (aflate inca pe boghiuri de ecartament normal!) sa fie impinse cu o locomotiva de cale larga din grupa de calatori pana in zona de translatie!
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9500 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: International - diverse Vin Iun 14, 2013 8:55 pm
In Cernauti nu am avut probele cand am facut cateva poze. Tu ai reusit sa faci ceva poze ?
Trebuia sa iti iei bilet international doar Suceava - Cernauti cred ca ieseai mai ieftin.
In orasul Cernauti, la obiectivele turistice , intradevar nu am avut probleme cand am facut poze, insa in zona statiilor de frontiera (unde, din punct de vedere tehnic feroviar, ar fi fost interesant) nu am vrut sa risc sa scot aparatul foto!
In plus, aparatul meu foto nu e digital, ci "clasic" cu film, ori un film "Kodak" are 36-40 pozitii! Ori in atatea poze de-abia am reusit sa surprind principalele obiective turistice din Cernauti!
Multumesc si pentru sugestia cu biletul din Suceava- de-acuma poate data viitoare! Pentru cine locuieste in Suceava e mai usor, insa tocmai de la Husi e un pic mai dificil- trenul regio care asigura legatura cu "Bulgaria Express" in Pascani circula de la Iasi la Bacau!
In concluzie este un oras frumos, ce merita vizitat! Asa o calatorie cu trenul pana acolo (desi mai scumpa si dureaza mai mult decat cea cu autobuzul) ar fi frumos de facut cu mai multi pasionati de cale ferata (deoarece pe cei care nu-i pasioneaza calea ferata nu cred ca ar face acest drum cu trenul)
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 35 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6761 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: International - diverse Joi Sept 12, 2013 8:49 pm
vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4909 Data de inscriere : 14/10/2012
Subiect: Re: International - diverse Mier Oct 16, 2013 9:38 pm
Pasiunea nu a tinut niciodata cont de sex si varsta. Iata o tanara simpatica, plina de pasiune si buna meseriasa.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13081 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: International - diverse Vin Oct 18, 2013 1:38 am
Cum arata regiotransu pe la altii .. care culmea ,au bani?! https://www.youtube.com/watch?v=kX-G-ogBKms
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6541 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: International - diverse Vin Oct 18, 2013 9:31 am
Au luat teapa cu materialul ala rulant si cu piata ceha , trebuiau sa vina in Romania si sa invete de la RT cum se fac banii, aici plimbi trenuri goale pe profit in timp ce acolo esti plin de leasinguri si datorii.
La bordul unui astfel de tren Regiojet:
https://www.youtube.com/watch?v=Ktf3A4AehoM
Cu ce ,,jafuri'' face servicii regio aceasta companie privata :
https://www.youtube.com/watch?v=iStZIlleAiI
La noi cred ca era pe post de intercity
Nu, multumesc, n-am nevoie de ,,talente'' pe caile ferate romane, cele mai tari trenuri sunt si raman ramele pe care vrem sa le tinem o suta de ani.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18073 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23450 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: International - diverse Vin Oct 18, 2013 11:57 am
Pai si CFR putea cumpara de la OBB vagoane din astea sa le bage pe trenuri IC
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22198 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: International - diverse Vin Oct 18, 2013 12:29 pm
Dual , vrei trenuri moderne pe liniile secundare sa le faca praf tiganimea din RO , ai uitat in ce tara traiesti ? Nu mai compara gradul de civilizatie din Europa cu Romania , aici e plin de tigani care strica si distrug dar si navetistii elevii romani fac la fel , se comporta ca in jungla , taie scaunele , scriu pe pereti te miri ce , la o astfel de populatie chiar nu este nevoie de mai mult fata de ce este acum , e chiar perfect ce au , sa zica mersi ca le au si pe astea .