Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Sensuri de circulatie

In jos 
+2
cristi CFR
Vlad
6 participanți
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMar 21 Iun 2011, 14:03

M-am gandit sa fac un topic cu sensurile de circulatie de pe CF pentru a intelege care sunt capetele X si Y din statii, firele I si II de pe liniile duble.

Cand un tren merge in sensul "dinspre Bucuresti" el intalneste semnale cu litera X, semnale de bloc cu ultima cifra impara, intra in fiecare statie prin capatul X, pe dubla merge normal pe firul I si cel mai important numarul acestuia (al trenului) se termina cu o cifra impara.

Cand un tren merge in sensul "spre Bucuresti" el intalneste semnale cu litera Y, semnale de bloc cu ultima cifra para, intra in fiecare statie prin capatul Y, pe dubla merge normal pe firul II si numarul acestuia (al trenului) se termina cu o cifra para.

Iata o harta a sensurilor "spre Bucuresti" (Y) al liniilor din Romania
La liniile infundate sensul "spre Bucuresti" este sensul dinspre statia terminus (exceptie facand linia Holod - Vascau unde trenurile ce merg spre Vascau sunt cu numere pare (nu stiu de ce))
Sensuri de circulatie Sens

Concluzii:
- daca sageata de pe harta ar fi o statie, varful ei ar fi capatul X su coada capatul Y
- pe linie dubla linia din stanga sagetii este firul I si cealalta firul II (sageata luata cu varful in sus)

Sper sa va fie de folos aceste informatii
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9502
Data de inscriere : 02/11/2008

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMier 22 Iun 2011, 02:31

O mica corectie.

Atat pe Oradea Est - Holod cat si pe Holod - Vascau

Sensul par spre Bucuresti este Oradea Est - Holod - Vascau.

Este normal daca iei in considerare faptul ca linia a fost gandita sa se uneasca cu tronsonul Brad - Deva, unde sensul par spre Bucuresti era pe directia Brad - Deva.

O alta exceptie este linia Oradea Vest - Cheresig , sensul par fiind spre Cheresig.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Vizitator
Vizitator




Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMier 22 Iun 2011, 10:52

Asa apar confuziile, trenul spre Bucuresti desi iese pe capul X intilneste semnal cu inscriptia Y.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMier 22 Iun 2011, 20:35

dan tm a scris:
Asa apar confuziile, trenul spre Bucuresti desi iese pe capul X intilneste semnal cu inscriptia Y.

Asta pentru ca merge in sensul Y si trebuie sa intalneasca semnale de intrare/parscurs/ramificatie/iesire si prevestitoare notate cu litera Y

P.S. Litera de pe semnal da sensul de mers si nu capatul statiei (nu au nici o legatura una cu alta)
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13083
Data de inscriere : 05/01/2011

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMier 22 Iun 2011, 21:34

Daca o luam asa Smile ... 1821 circula cu numar impar spre Bucuresti de la Constanta pana la Bucuresti Smile, nu e cea mai stralucita regula asta cu numere spre/dinspre Bucuresti Razz
Sus In jos
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8193
Data de inscriere : 03/09/2010

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMier 22 Iun 2011, 21:58

pai 1821 de la Bucuresti la Arad are numarul asta
de la Constanta la Bucuresti poate sa fie 1821-2
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9502
Data de inscriere : 02/11/2008

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMier 22 Iun 2011, 22:02

Trenurile care schimba sensul in parcurs vor avea in dreptul numarului un indice impar (1) si par (2)

De exemplu :

A 1834-1 Timisoara Nord - Oradea
A 1834 Oradea - Iasi
A 1833 Iasi - Oradea
A 1833-2 Oradea - Timisoara Nord

Acest mod s-a pus in aplicare din 2008.
Pana la aceasta data trenurile schimbau numerele in parcurs ex :

A 1835 Timisoara Nord - Oradea
A 1834 Oradea - Iasi
A 1833 Iasi - Oradea
A 1836 Oradea - Timisoara Nord

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMar 06 Mar 2012, 13:49

Schita cu capetele unei statii in raprt cu sensul de deplasare:
Sensuri de circulatie Capete

P.S.
- In cazul liniei duble la semnalele de bloc se mai adauga un 1 sau 2 in functie de firul pe care este situat semnalul.
- Firul 1 este cel pe care circula normal un tren cu numar impar (de la Bucuresti), iar firul 2 este firul pe care circula normal un tren cu numar par (spre Bucuresti).
- La fel e si la semnalele de avarie in sensul X sunt cu numar impar si Y cu numar par.
Sus In jos
Costin.H

Costin.H


Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 5964
Data de inscriere : 15/12/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMar 06 Mar 2012, 14:34

poate ar fi bine sa pui si semnalele de manevra si numele macazurilor pt a avea o imagine cat mai clara Smile
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMar 06 Mar 2012, 14:35

Am vrut sa pun dar am zis sa nu incarc desenul.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeMar 06 Mar 2012, 16:32

Am facut o schita pentru linie dubla ceva mai detaliata. Am pus si numerele macazurilor si semnalele de manevra s.a.

Este vorba de o statie imaginara cu 5 linii si 5 sectoare de bloc intre ea si statiile vecine.

Sensuri de circulatie Dubla
Sus In jos
Sergiu rmn

Sergiu rmn


Numarul mesajelor : 487
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 4896
Data de inscriere : 25/04/2012

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeSam 01 Iun 2013, 18:14

Cred ca si pe linia 317 sensul par este (sau cel putin a fost) spre Brad, din cate tin eu minte, pe vremuri (anii 90), cand exista statia Almas macazele nr 2 si 4 erau la iesire spre Gurahont (Brad), iar macazele 1 si 3 erau la iesire spre Sebis (Arad). Poate datorita faptului ca linia se continua pana la Deva (Bucuresti).
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3653
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9502
Data de inscriere : 02/11/2008

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeSam 01 Iun 2013, 20:18

Sensul Arad - Brad este impar chiar tu ai spus cum erau macazele, suprapune imaginar pe schema lui Vlad.

Brad - Deva era alta sectie, acolo situatia era invers: Deva - Brad impar.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Vizitator
Vizitator




Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeLun 03 Iun 2013, 10:50

Cum Arad-Brad impar Deva -Brad impar si atunci cum erau semnalele in Brad? care par care impar??
Cum erau X Y sa respecte ceea ce zice Vlad intilnea X X X si apoi Y?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13613
Data de inscriere : 08/04/2009

Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitimeLun 03 Iun 2013, 11:03

Da, aşa erau sensurile.
În Brad, ca şi în celelalte staţii de pe linia 317 sunt semnale mecanice, deci nu sunt notate cu X şi Y. Dacă ar fi fost notate cu X şi Y, atunci ar fi fost X de la Arad şi Y de la Deva, chiar dacă staţiile de pe Deva - Brad ar fi fost invers.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Sensuri de circulatie Empty
MesajSubiect: Re: Sensuri de circulatie   Sensuri de circulatie Icon_minitime

Sus In jos
 
Sensuri de circulatie
Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Automotoare clasa DH2 Transferoviar
» Vitezele de circulatie pe liniile din Romania
» Inchirierea unor sectii de circulatie neinteroperabile
» 702 : Buzau - Faurei - Tandarei - Fetesti
» 100 : Bucuresti Nord - Rosiori Nord - Craiova - Caransebes - Timisoara

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: