| Sensuri de circulatie | |
|
|
|
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13613 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Sensuri de circulatie Mar 21 Iun 2011, 14:03 | |
| M-am gandit sa fac un topic cu sensurile de circulatie de pe CF pentru a intelege care sunt capetele X si Y din statii, firele I si II de pe liniile duble. Cand un tren merge in sensul "dinspre Bucuresti" el intalneste semnale cu litera X, semnale de bloc cu ultima cifra impara, intra in fiecare statie prin capatul X, pe dubla merge normal pe firul I si cel mai important numarul acestuia (al trenului) se termina cu o cifra impara. Cand un tren merge in sensul "spre Bucuresti" el intalneste semnale cu litera Y, semnale de bloc cu ultima cifra para, intra in fiecare statie prin capatul Y, pe dubla merge normal pe firul II si numarul acestuia (al trenului) se termina cu o cifra para. Iata o harta a sensurilor "spre Bucuresti" (Y) al liniilor din Romania La liniile infundate sensul "spre Bucuresti" este sensul dinspre statia terminus (exceptie facand linia Holod - Vascau unde trenurile ce merg spre Vascau sunt cu numere pare (nu stiu de ce)) Concluzii: - daca sageata de pe harta ar fi o statie, varful ei ar fi capatul X su coada capatul Y - pe linie dubla linia din stanga sagetii este firul I si cealalta firul II (sageata luata cu varful in sus) Sper sa va fie de folos aceste informatii |
|
| |
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9502 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mier 22 Iun 2011, 02:31 | |
| O mica corectie.
Atat pe Oradea Est - Holod cat si pe Holod - Vascau
Sensul par spre Bucuresti este Oradea Est - Holod - Vascau.
Este normal daca iei in considerare faptul ca linia a fost gandita sa se uneasca cu tronsonul Brad - Deva, unde sensul par spre Bucuresti era pe directia Brad - Deva.
O alta exceptie este linia Oradea Vest - Cheresig , sensul par fiind spre Cheresig.
_________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mier 22 Iun 2011, 10:52 | |
| Asa apar confuziile, trenul spre Bucuresti desi iese pe capul X intilneste semnal cu inscriptia Y.
|
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13613 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mier 22 Iun 2011, 20:35 | |
| - dan tm a scris:
- Asa apar confuziile, trenul spre Bucuresti desi iese pe capul X intilneste semnal cu inscriptia Y.
Asta pentru ca merge in sensul Y si trebuie sa intalneasca semnale de intrare/parscurs/ramificatie/iesire si prevestitoare notate cu litera Y P.S. Litera de pe semnal da sensul de mers si nu capatul statiei (nu au nici o legatura una cu alta) |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13083 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mier 22 Iun 2011, 21:34 | |
| Daca o luam asa ... 1821 circula cu numar impar spre Bucuresti de la Constanta pana la Bucuresti , nu e cea mai stralucita regula asta cu numere spre/dinspre Bucuresti |
|
| |
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8193 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mier 22 Iun 2011, 21:58 | |
| pai 1821 de la Bucuresti la Arad are numarul asta de la Constanta la Bucuresti poate sa fie 1821-2 |
|
| |
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9502 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mier 22 Iun 2011, 22:02 | |
| Trenurile care schimba sensul in parcurs vor avea in dreptul numarului un indice impar (1) si par (2)
De exemplu :
A 1834-1 Timisoara Nord - Oradea A 1834 Oradea - Iasi A 1833 Iasi - Oradea A 1833-2 Oradea - Timisoara Nord
Acest mod s-a pus in aplicare din 2008. Pana la aceasta data trenurile schimbau numerele in parcurs ex :
A 1835 Timisoara Nord - Oradea A 1834 Oradea - Iasi A 1833 Iasi - Oradea A 1836 Oradea - Timisoara Nord _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13613 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mar 06 Mar 2012, 13:49 | |
| Schita cu capetele unei statii in raprt cu sensul de deplasare: P.S. - In cazul liniei duble la semnalele de bloc se mai adauga un 1 sau 2 in functie de firul pe care este situat semnalul. - Firul 1 este cel pe care circula normal un tren cu numar impar (de la Bucuresti), iar firul 2 este firul pe care circula normal un tren cu numar par (spre Bucuresti). - La fel e si la semnalele de avarie in sensul X sunt cu numar impar si Y cu numar par. |
|
| |
Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 5964 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mar 06 Mar 2012, 14:34 | |
| poate ar fi bine sa pui si semnalele de manevra si numele macazurilor pt a avea o imagine cat mai clara |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13613 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mar 06 Mar 2012, 14:35 | |
| Am vrut sa pun dar am zis sa nu incarc desenul. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13613 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Mar 06 Mar 2012, 16:32 | |
| Am facut o schita pentru linie dubla ceva mai detaliata. Am pus si numerele macazurilor si semnalele de manevra s.a. Este vorba de o statie imaginara cu 5 linii si 5 sectoare de bloc intre ea si statiile vecine. |
|
| |
Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 4896 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Sam 01 Iun 2013, 18:14 | |
| Cred ca si pe linia 317 sensul par este (sau cel putin a fost) spre Brad, din cate tin eu minte, pe vremuri (anii 90), cand exista statia Almas macazele nr 2 si 4 erau la iesire spre Gurahont (Brad), iar macazele 1 si 3 erau la iesire spre Sebis (Arad). Poate datorita faptului ca linia se continua pana la Deva (Bucuresti). |
|
| |
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9502 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Sam 01 Iun 2013, 20:18 | |
| Sensul Arad - Brad este impar chiar tu ai spus cum erau macazele, suprapune imaginar pe schema lui Vlad.
Brad - Deva era alta sectie, acolo situatia era invers: Deva - Brad impar. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Lun 03 Iun 2013, 10:50 | |
| Cum Arad-Brad impar Deva -Brad impar si atunci cum erau semnalele in Brad? care par care impar?? Cum erau X Y sa respecte ceea ce zice Vlad intilnea X X X si apoi Y? |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13613 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie Lun 03 Iun 2013, 11:03 | |
| Da, aşa erau sensurile. În Brad, ca şi în celelalte staţii de pe linia 317 sunt semnale mecanice, deci nu sunt notate cu X şi Y. Dacă ar fi fost notate cu X şi Y, atunci ar fi fost X de la Arad şi Y de la Deva, chiar dacă staţiile de pe Deva - Brad ar fi fost invers. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Sensuri de circulatie | |
| |
|
| |
| Sensuri de circulatie | |
|