| | 214 : Livezeni - Lupeni | |
|
+47marius664 mielutu zburator Warrington LanceR IonutCFR2009 theblackstigx dan tm ets2oltromânia lifetec Cris_Cr AndiCFR Andrey_tm mariuskl bogdan.perejuc orestte alex1987 Adirmvl Czirjak Arpad sorin.soso.35 NicuS lokbob Teodor elm Dr2005 Gaby005 Radu razvan - trenuri Luna DUAL cristi CFR Adrian78 cont dezactivat . Vlad ldh80 Nesebar sorinucu MariusM jionutz Tomi13leu srazvi cortexedge marius_catalin84 alex.alexus.tm Ionutz Caravelle_Zg Csortan RADU myster2008 51 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
aris86
Numarul mesajelor : 285 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3223 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Lun 30 Apr 2018, 19:48 | |
| Am efectuat măsurători pentru studiul de fezabilitate. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8106 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Mier 30 Ian 2019, 13:44 | |
| Primaria vrea sa demonteze calea ferata ce traverseaza soseaua prin centrul Lupeniului, oricum nu mai e folosita, se vede si dupa zapada neatinsa de pe sine. Pacat, microbuzele isi fac de cap cat incape pe ruta asta, scumpe, proaste, etc. desi in contextul actual cu gratuitatea pentru studenti + cresterea aberanta a tarifului la dube cred ca ar fi ceva calatori + ca la tren s-ar putea face si abonamente nu ca la microbuze. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6369 Reputatie : 12042 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Mier 30 Ian 2019, 18:04 | |
| Primaria nu poate demonta ceva ce nu-i apartine... E adevarat ca multi au gasit un tertip ca sa scape de caile ferate nefolosite si au asfaltat trecerile la nivel, dar sinele inca sunt acolo neatinse. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8106 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Mier 30 Ian 2019, 23:15 | |
| Sper si eu sa nu demonteze linia inainte de a se inchide definitiv ultima mina. Pana atunci ar fi trebuit pastrat si un trafic minim de calatori, dupaia chiar nu ar mai avea rost. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6338 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11471 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Joi 31 Ian 2019, 11:15 | |
| Aici e vorba de doua aspecte:
-Cel al transportului de Marfa si aici este necesara o discutie mai ampla despre perspectivele mineritului din Valea jiului, iar principal intrebare este: la ce poate fi folosita, in mod efficient economic, huila extrasa din Valea Jiului ?
Pentru producerea de energie electrica , in viitor, nu prea!
Tendinta generala- si fireasca- este renuntarea la arderea carbunelui (indifferent de tipul carbunelui- huila, lignit, etc) in termocentrale pentru producerea de energie electrica si/sau termica.
Dar aici guvernul ar trebui sa adopte o politica energetica coerenta a Romaniei, in care sa se arate clar resursele energetice pe care se va baza Romania in perspectiva pentru producerea energiei electrice.
Si cred ca resursele pe care ar trebui sa se bazeze Romania pentru asigurarea producerii de energie electrica sunt: in primul rand cele nucleare (daca s-ar realiza toate cele 5 reactoare, centrala de la Cernavoda ar putea produce peste 50% din necesarul de energie electrica a Romaniei), apoi cele hidro si gazele naturale si in mod exceptional si doar in situatii speciale pacura.
Insa la arderea carbunilor de orice fel pentru producerea de energie electrica si/sau termica trebuie in perspectiva renuntat.
In afara de acestea, la ce ar mai putea fi folosita huila extrasa din Valea Jiului ? Poate doar in siderurgie (pentru producerea de cocs necesar la furnale) sau poate in industria chimica.
-Cel al transportului de calatori
Chiar daca se vor inchide in viitor toate minele din Valea Jiului, linia aceasta tot va aveea potential pentru calatori, tinand cont de faptul ca trece practic prin interiorul oraselor Lupeni si Vulcan, si poate asigura transportul facil al calatorilor din Uricani, Lupeni si Vulcan la Petrosani.
Sigur ca dupa ce se vor inchide minele se va pune intrebarea cine va mai locui in aceste orase si cu ce se vor ocupa oamenii care vor mai locui acolo.
Aici se pune problema de valorificat potentialul turistic al zonei si in acest context linia trebuie complet regandita ca si functionalitate: de la o linie care a fost construita in special pentru transportul de Marfa, la o linie dedicate transportului de calatori , ceva in genul unui tramvai interurban, cu material rulant adecvat, opriri mai dese, etc. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Joi 31 Ian 2019, 22:25 | |
| Nu că nu pui bine unele probleme dar ești și de o naivitate ieșită din comun. În ce țară trăiești măi omul lui Dumnezeu? Tu nu vezi cât se fură la nivel înalt? Cine să facă toate astea când rechinii auto cotizează unde trebuie tocmai ca trenul să nu-i încurce?! Chiar vrei să îți dau și nume de directori de regionale prieteni la cataramă cu patronii auto? Doamne dumnezeule la ce sub nivel a ajuns și forumul ăsta! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Vin 01 Feb 2019, 09:21 | |
| Cu sau fără auto, extracţia cărbunelui din mine e absolut nerentabilă. Condiţiile de siguranţă impuse la nivelul UE fac ca operarea unei mine să fie foarte costisitoare... prin urmare, genul ăsta de minerit va rămâne pe seama ţărilor de prin Africa sau Asia care încă nu au norme de siguranţă şi unde accidentele sunt la ordinea zilei. În Europa se va mina la suprafaţă, mecanizat, cu personal redus. Dacă adăugăm la asta şi trecerea la alte surse de energie (eoliană mai ales, dar şi hidro), viitorul cărbunelui în Europa e la muzeu.
Valea Jiului este o zonă moartă, la fel ca toate zonele miniere din ţară. Mineritul a distrus mediul, nu se mai poate face nimic acolo, sunt peste tot halde de steril, terenul e instabil din cauza galeriilor abandonate şi inundate care se pot sursa oricând. Degeaba a încercat Udrea să facă turism pe Valea Jiului, că nimeni nu vrea să se cazeze cu vedere la halda de steril. Până nu se rezolvă problema zonei, linia de pe Valea Jiului nu va fi decât o variantă de ocolire a Balotei, cum este şi acum. Dacă Valea Oltului ar fi fost dublată şi electrificată, linia de pe Valea Jiului probabil ajungea la neinteroperabile. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23453 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Vin 01 Feb 2019, 14:57 | |
| - Dr2005 a scris:
- Cu sau fără auto, extracţia cărbunelui din mine e absolut nerentabilă. Condiţiile de siguranţă impuse la nivelul UE fac ca operarea unei mine să fie foarte costisitoare... prin urmare, genul ăsta de minerit va rămâne pe seama ţărilor de prin Africa sau Asia care încă nu au norme de siguranţă şi unde accidentele sunt la ordinea zilei. În Europa se va mina la suprafaţă, mecanizat, cu personal redus. Dacă adăugăm la asta şi trecerea la alte surse de energie (eoliană mai ales, dar şi hidro), viitorul cărbunelui în Europa e la muzeu.
Valea Jiului este o zonă moartă, la fel ca toate zonele miniere din ţară. Mineritul a distrus mediul, nu se mai poate face nimic acolo, sunt peste tot halde de steril, terenul e instabil din cauza galeriilor abandonate şi inundate care se pot sursa oricând. Degeaba a încercat Udrea să facă turism pe Valea Jiului, că nimeni nu vrea să se cazeze cu vedere la halda de steril. Până nu se rezolvă problema zonei, linia de pe Valea Jiului nu va fi decât o variantă de ocolire a Balotei, cum este şi acum. Dacă Valea Oltului ar fi fost dublată şi electrificată, linia de pe Valea Jiului probabil ajungea la neinteroperabile. Te doare mintea ce vorbesti unde sunt halde de steril te le vezi de pe geam? Problema e alta Straja e o statiune dezvoltata are telecabina dar deja a ajuns ca Mamaia inghesuita si multa cocalareala In Parang e mult mai frumos liniste dar nu e amenajat mai nimic si greu de ajuns 17 lei taxiul pana la telescaun apoi 20 de lei telescaunul pntru doua persoane care face mult si se mai opreste si ingheti in el cand deja sunt incepute lucrarile la o telecabina din Petrosani pana la Rusu |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8106 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Dum 03 Feb 2019, 00:25 | |
| Doamne ce citesc pe aici. Nu exista halde de steril vizibile prea usor. Straja e cocalareala cum zici tu dar maxim cateva week-enduri pe an, in rest pustie, nu poti sustine zona si linia in cauza doar cu atat. Fara trafic de marfa macar 3-4 trenuri pe zi ce sa faci? Pentru turisti 2-3 trenuri pe zi vinerea si duminica + de sarbatori si vacante iarna ajung, vara doar la 2-3 evenimente in rest 0 barat.
@ldh80 Clar linia asta nu prea isi mai are rostul dupa decizia de inchidere definitiva a mineritului din Valea Jiului! Zona deja e depopulata puternic si continua sa se depopuleze, cei care raman in zona fiind pensionari calatoresc prea putin incat sa renteze pastrarea unei cai ferate doar pentru ei, majoritatea nu isi consuma nici biletele reduse/gratuite de tren. Pierderea de populatie e pe la 70%, in 5-10 ani clar va ajunge la 85-90%. Pe partea turistica ar merge niste trenuri turistice, dar sezonier doar. Oricum turismul e destul e fragil in zona. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Dum 11 Iun 2023, 23:00 | |
| Să mai trăim să o vedem și pe asta
https://fb.watch/l5MNqW32Ns/ |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1287 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6380 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Lun 12 Iun 2023, 11:45 | |
| Nu e tocmai un site credibil... |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8671 Reputatie : 13904 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Vin 02 Feb 2024, 20:45 | |
| Ajunsă la capăt de drum, calea ferată industrială Lupeni-Uricani s-a vândut la fier vechi https://ziarulexclusiv.ro/2024/02/02/ajunsa-la-capat-de-drum-calea-ferata-industriala-lupeni-uricani-s-a-vandut-la-fier-vechi/?fbclid=IwAR0yCV-FWBgIyKgPSXA4Tt8UrEGgR6z5HbZnj2DN57Xbiy3pJD21J6enJ5k |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6338 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11471 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Sam 03 Feb 2024, 09:41 | |
| In 1990 linia Lupeni- Uricani- Valea de Brazi era considerată linie curentă (nu industriala) și stațiile Uricani și Valea de Brazi aveau instalații SBW cu semnale mecanice (semafoare) ?
Daca da când (în ce an) a fost transformată în linie industrială ?
Când a ajuns ultimul tren la Valea de Brazi și la Uricani ?
Tronsonul dintre Uricani și Valea de Brazi a fost desființat și demontat din teren mai demult ? |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2570 Varsta : 23 Reputatie : 7147 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Mar 13 Feb 2024, 08:45 | |
| Trenuri de calatori nu vor mai circula, oricum calatori nu prea ar fi...
https://mobilitate.eu/autobuze-isuzu-petrosani/ Pe data de 11 Octombrie 2023, au ajuns la Petroșani primele șase autobuze electrice contractate de către Consiliul Județean Hunedoara, anunță Anadolu Automobil Rom, distribuitorul autorizat al Isuzu, Karsan, Temsa, SOR în România.
Cele șase autobuze electrice furnizate de Anadolu Automobil Rom, unul dintre cei mai importanți furnizori de vehicule de acest gen din România, sunt parte a proiectului Green Line. Acest proiect urmează să conecteze cu autobuze ecologice mai multe localități din Valea Jiului.
Cele șase autobuze Isuzu NovoCiti Volt au sunt parte a unui contract mai amplu ce cuprinde 26 de autobuze electrice, 12 stații de încărcare rapidă, 30 de stații de încărcare lentă și încă două stații de încărcare rapidă adecvate atât pentru încărcarea autobuzelor cât și a autoturismelor.
Proiectele „Linia verde de autobuze electrice între Petrila – Petroșani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani – Green Line Valea Jiului” – Componenta 1 și „Linia verde de autobuze electrice între Petrila – Petroșani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani – Green Line Valea Jiului” – Componenta 2 sunt finanțate prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.
Prin acest proiecte, se urmărește îmbunătățirea condițiilor de transport public de persoane care. Noile autobuze electrice oferă un grad ridicat de confort călătorilor datorită podelei complet coborâte, fără scări la intrarea în vehicul, a rampe de acces persoane cu dizabilități, și a designului modern cu suprafețe vitrate mari. În plus, autobuzele Isuzu NovoCiti Volt beneficiază de o motorizare electrică, ceea ce le face nu doar nepoluante ci și foarte silențioase. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni Mar 13 Feb 2024, 10:32 | |
| Isuzu a livrat autobuzele, dar staţiile de încărcare nu există nici acum. Tare îmi e că le punem şi pe astea pe lista achiziţiilor făcute doar pentru a fitui banii europeni.
A, da, proiectul iniţial era pentru troleibuze ( https://www.mesagerulhunedorean.ro/studiu-pentru-linia-de-troleibuz-valea-jiului/ ) dar, na... e la modă bateriobuzul.
Foarte tare ultima frază din articolul de ,,presă": ,, autobuzele Isuzu NovoCiti Volt beneficiază de o motorizare electrică, ceea ce le face nu doar nepoluante ci și foarte silențioase." Deci autobuzele electrice sunt dotate cu motoare... electrice. Silenţioase nu au cum să fie, pentru că orice maşină electrică trebuie să facă zgomot similar cu una cu motor termic, după ce s-a constatat că, nefăcând zgomot, aceste vehicule nu sunt remarcate uşor de pietoni şi biciclişti. În SUA înseamnă 56 dB la viteze mici şi 75 dB la viteze mari, pe când în UE, cf. Regulamentului 540/2014, ,,Nivelul sonor generat de sistemul AVAS nu trebuie să depășească nivelul sonor aproximativ al unui vehicul din categoria M1 echipat cu motor cu ardere internă care funcționează în aceleași condiții." Categoria M1 înseamnă autoturisme sub 2t. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni | |
| |
| | | | 214 : Livezeni - Lupeni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |