Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 214 : Livezeni - Lupeni

In jos 
+47
marius664
mielutu zburator
Warrington
LanceR
IonutCFR2009
theblackstigx
dan tm
ets2oltromânia
lifetec
Cris_Cr
AndiCFR
Andrey_tm
mariuskl
bogdan.perejuc
orestte
alex1987
Adirmvl
Czirjak Arpad
sorin.soso.35
NicuS
lokbob
Teodor
elm
Dr2005
Gaby005
Radu
razvan - trenuri
Luna
DUAL
cristi CFR
Adrian78
cont dezactivat .
Vlad
ldh80
Nesebar
sorinucu
MariusM
jionutz
Tomi13leu
srazvi
cortexedge
marius_catalin84
alex.alexus.tm
Ionutz
Caravelle_Zg
Csortan RADU
myster2008
51 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Urmatorul
AutorMesaj
aris86




Numarul mesajelor : 285
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3223
Data de inscriere : 26/04/2016

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeLun 30 Apr 2018, 19:48

Am efectuat măsurători pentru studiul de fezabilitate.
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8106
Data de inscriere : 18/03/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 13:44

Primaria vrea sa demonteze calea ferata ce traverseaza soseaua prin centrul Lupeniului, oricum nu mai e folosita, se vede si dupa zapada neatinsa de pe sine. Pacat, microbuzele isi fac de cap cat incape pe ruta asta, scumpe, proaste, etc. desi in contextul actual cu gratuitatea pentru studenti + cresterea aberanta a tarifului la dube cred ca ar fi ceva calatori + ca la tren s-ar putea face si abonamente nu ca la microbuze.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6369
Reputatie : 12042
Data de inscriere : 09/07/2009

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 18:04

Primaria nu poate demonta ceva ce nu-i apartine... E adevarat ca multi au gasit un tertip ca sa scape de caile ferate nefolosite si au asfaltat trecerile la nivel, dar sinele inca sunt acolo neatinse.
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8106
Data de inscriere : 18/03/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeMier 30 Ian 2019, 23:15

Sper si eu sa nu demonteze linia inainte de a se inchide definitiv ultima mina. Pana atunci ar fi trebuit pastrat si un trafic minim de calatori, dupaia chiar nu ar mai avea rost.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6338
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11471
Data de inscriere : 03/11/2010

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeJoi 31 Ian 2019, 11:15

Aici e vorba de doua aspecte:


-Cel al transportului de Marfa si aici este necesara o discutie mai ampla despre perspectivele mineritului din Valea jiului, iar principal intrebare este: la ce poate fi folosita, in mod efficient economic, huila extrasa din Valea Jiului ?

Pentru producerea de energie electrica , in viitor, nu prea!

Tendinta generala- si fireasca- este renuntarea la arderea carbunelui (indifferent de tipul carbunelui- huila, lignit, etc) in termocentrale pentru producerea de energie electrica si/sau termica.

Dar aici guvernul ar trebui sa adopte o politica energetica coerenta a Romaniei, in care sa se arate clar resursele energetice pe care se va baza Romania in perspectiva pentru producerea energiei electrice.

Si cred ca resursele pe care ar trebui sa se bazeze Romania pentru asigurarea producerii de energie electrica sunt: in primul rand cele nucleare (daca s-ar realiza toate cele 5 reactoare, centrala de la Cernavoda ar putea produce peste 50% din necesarul de energie electrica a Romaniei), apoi cele hidro si gazele naturale si in mod exceptional si doar in situatii speciale pacura.

Insa la arderea carbunilor de orice fel pentru producerea de energie electrica si/sau termica trebuie in perspectiva renuntat.


In afara de acestea, la ce ar mai putea fi folosita huila extrasa din Valea Jiului ? Poate doar in siderurgie (pentru producerea de cocs necesar la furnale) sau poate in industria chimica.



-Cel al transportului de calatori

Chiar daca se vor inchide in viitor toate minele din Valea Jiului, linia aceasta tot va aveea potential pentru calatori, tinand cont de faptul ca trece practic prin interiorul oraselor Lupeni si Vulcan, si poate asigura transportul facil al calatorilor din Uricani, Lupeni si Vulcan la Petrosani.

Sigur ca dupa ce se vor inchide minele se va pune intrebarea cine va mai locui in aceste orase si cu ce se vor ocupa oamenii care vor mai locui acolo.

Aici se pune problema de valorificat potentialul turistic al zonei si in acest context linia trebuie complet regandita ca si functionalitate: de la o linie care a fost construita in special pentru transportul de Marfa, la o linie dedicate transportului de calatori , ceva in genul unui tramvai interurban, cu material rulant adecvat, opriri mai dese, etc.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeJoi 31 Ian 2019, 22:25

Nu că nu pui bine unele probleme dar ești și de o naivitate ieșită din comun. În ce țară trăiești măi omul lui Dumnezeu? Tu nu vezi cât se fură la nivel înalt? Cine să facă toate astea când rechinii auto cotizează unde trebuie tocmai ca trenul să nu-i încurce?! Chiar vrei să îți dau și nume de directori de regionale  prieteni la cataramă cu patronii auto? Doamne dumnezeule la ce sub nivel a ajuns și forumul ăsta!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24828
Data de inscriere : 17/08/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeVin 01 Feb 2019, 09:21

Cu sau fără auto, extracţia cărbunelui din mine e absolut nerentabilă. Condiţiile de siguranţă impuse la nivelul UE fac ca operarea unei mine să fie foarte costisitoare... prin urmare, genul ăsta de minerit va rămâne pe seama ţărilor de prin Africa sau Asia care încă nu au norme de siguranţă şi unde accidentele sunt la ordinea zilei. În Europa se va mina la suprafaţă, mecanizat, cu personal redus. Dacă adăugăm la asta şi trecerea la alte surse de energie (eoliană mai ales, dar şi hidro), viitorul cărbunelui în Europa e la muzeu.

Valea Jiului este o zonă moartă, la fel ca toate zonele miniere din ţară. Mineritul a distrus mediul, nu se mai poate face nimic acolo, sunt peste tot halde de steril, terenul e instabil din cauza galeriilor abandonate şi inundate care se pot sursa oricând. Degeaba a încercat Udrea să facă turism pe Valea Jiului, că nimeni nu vrea să se cazeze cu vedere la halda de steril.
Până nu se rezolvă problema zonei, linia de pe Valea Jiului nu va fi decât o variantă de ocolire a Balotei, cum este şi acum. Dacă Valea Oltului ar fi fost dublată şi electrificată, linia de pe Valea Jiului probabil ajungea la neinteroperabile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18075
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23453
Data de inscriere : 05/10/2010

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeVin 01 Feb 2019, 14:57

Dr2005 a scris:
Cu sau fără auto, extracţia cărbunelui din mine e absolut nerentabilă. Condiţiile de siguranţă impuse la nivelul UE fac ca operarea unei mine să fie foarte costisitoare... prin urmare, genul ăsta de minerit va rămâne pe seama ţărilor de prin Africa sau Asia care încă nu au norme de siguranţă şi unde accidentele sunt la ordinea zilei. În Europa se va mina la suprafaţă, mecanizat, cu personal redus. Dacă adăugăm la asta şi trecerea la alte surse de energie (eoliană mai ales, dar şi hidro), viitorul cărbunelui în Europa e la muzeu.

Valea Jiului este o zonă moartă, la fel ca toate zonele miniere din ţară. Mineritul a distrus mediul, nu se mai poate face nimic acolo, sunt peste tot halde de steril, terenul e instabil din cauza galeriilor abandonate şi inundate care se pot sursa oricând. Degeaba a încercat Udrea să facă turism pe Valea Jiului, că nimeni nu vrea să se cazeze cu vedere la halda de steril.
Până nu se rezolvă problema zonei, linia de pe Valea Jiului nu va fi decât o variantă de ocolire a Balotei, cum este şi acum. Dacă Valea Oltului ar fi fost dublată şi electrificată, linia de pe Valea Jiului probabil ajungea la neinteroperabile.

Te doare mintea ce vorbesti unde sunt halde de steril te le vezi de pe geam?
Problema e alta Straja e o statiune dezvoltata are telecabina dar deja a ajuns ca Mamaia inghesuita si multa cocalareala
In Parang e mult mai frumos liniste dar nu e amenajat mai nimic si greu de ajuns 17 lei taxiul pana la telescaun apoi 20 de lei telescaunul pntru doua persoane care face mult si se mai opreste si ingheti in el cand deja sunt incepute lucrarile la o telecabina din Petrosani pana la Rusu
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8106
Data de inscriere : 18/03/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeDum 03 Feb 2019, 00:25

Doamne ce citesc pe aici. Nu exista halde de steril vizibile prea usor. Straja e cocalareala cum zici tu dar maxim cateva week-enduri pe an, in rest pustie, nu poti sustine zona si linia in cauza doar cu atat. Fara trafic de marfa macar 3-4 trenuri pe zi ce sa faci? Pentru turisti 2-3 trenuri pe zi vinerea si duminica + de sarbatori si vacante iarna ajung, vara doar la 2-3 evenimente in rest 0 barat.

@ldh80  Clar linia asta nu prea isi mai are rostul dupa decizia de inchidere definitiva a mineritului din Valea Jiului! Zona deja e depopulata puternic si continua sa se depopuleze, cei care raman in zona fiind pensionari calatoresc prea putin incat sa renteze pastrarea unei cai ferate doar pentru ei, majoritatea nu isi consuma nici biletele reduse/gratuite de tren. Pierderea de populatie e pe la 70%, in 5-10 ani clar va ajunge la 85-90%. Pe partea turistica ar merge niste trenuri turistice, dar sezonier doar. Oricum turismul e destul e fragil in zona.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeDum 11 Iun 2023, 23:00

Să mai trăim să o vedem și pe asta

https://fb.watch/l5MNqW32Ns/
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6380
Data de inscriere : 27/06/2010

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeLun 12 Iun 2023, 11:45

Nu e tocmai un site credibil...
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeVin 02 Feb 2024, 20:45

Ajunsă la capăt de drum, calea ferată industrială Lupeni-Uricani s-a vândut la fier vechi
https://ziarulexclusiv.ro/2024/02/02/ajunsa-la-capat-de-drum-calea-ferata-industriala-lupeni-uricani-s-a-vandut-la-fier-vechi/?fbclid=IwAR0yCV-FWBgIyKgPSXA4Tt8UrEGgR6z5HbZnj2DN57Xbiy3pJD21J6enJ5k
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6338
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11471
Data de inscriere : 03/11/2010

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeSam 03 Feb 2024, 09:41

In 1990 linia Lupeni- Uricani- Valea de Brazi era considerată linie curentă (nu industriala) și stațiile Uricani și Valea de Brazi aveau instalații SBW cu semnale mecanice (semafoare) ?

Daca da când (în ce an) a fost transformată în linie industrială ?

Când a ajuns ultimul tren la Valea de Brazi și la Uricani ?

Tronsonul dintre Uricani și Valea de Brazi a fost desființat și demontat din teren mai demult ?
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2570
Varsta : 23
Reputatie : 7147
Data de inscriere : 18/11/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeMar 13 Feb 2024, 08:45

Trenuri de calatori nu vor mai circula, oricum calatori nu prea ar fi...

https://mobilitate.eu/autobuze-isuzu-petrosani/
Pe data de 11 Octombrie 2023, au ajuns la Petroșani primele șase autobuze electrice contractate de către Consiliul Județean Hunedoara, anunță Anadolu Automobil Rom, distribuitorul autorizat al Isuzu, Karsan, Temsa, SOR în România.

Cele șase autobuze electrice furnizate de Anadolu Automobil Rom, unul dintre cei mai importanți furnizori de vehicule de acest gen din România, sunt parte a proiectului Green Line. Acest proiect urmează să conecteze cu autobuze ecologice mai multe localități din Valea Jiului.

Cele șase autobuze Isuzu NovoCiti Volt au sunt parte a unui contract mai amplu ce cuprinde 26 de autobuze electrice, 12 stații de încărcare rapidă, 30 de stații de încărcare lentă și încă două stații de încărcare rapidă adecvate atât pentru încărcarea autobuzelor cât și a autoturismelor.

Proiectele „Linia verde de autobuze electrice între Petrila – Petroșani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani – Green Line Valea Jiului” – Componenta 1 și „Linia verde de autobuze electrice între Petrila – Petroșani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani – Green Line Valea Jiului” – Componenta 2 sunt finanțate prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.

Prin acest proiecte, se urmărește îmbunătățirea condițiilor de transport public de persoane care. Noile autobuze electrice oferă un grad ridicat de confort călătorilor datorită podelei complet coborâte, fără scări la intrarea în vehicul, a rampe de acces persoane cu dizabilități, și a designului modern cu suprafețe vitrate mari. În plus, autobuzele Isuzu NovoCiti Volt beneficiază de o motorizare electrică, ceea ce le face nu doar nepoluante ci și foarte silențioase.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24828
Data de inscriere : 17/08/2011

214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitimeMar 13 Feb 2024, 10:32

Isuzu a livrat autobuzele, dar staţiile de încărcare nu există nici acum. Tare îmi e că le punem şi pe astea pe lista achiziţiilor făcute doar pentru a fitui banii europeni.

A, da, proiectul iniţial era pentru troleibuze ( https://www.mesagerulhunedorean.ro/studiu-pentru-linia-de-troleibuz-valea-jiului/ ) dar, na... e la modă bateriobuzul.

Foarte tare ultima frază din articolul de ,,presă": ,, autobuzele Isuzu NovoCiti Volt beneficiază de o motorizare electrică, ceea ce le face nu doar nepoluante ci și foarte silențioase."
Deci autobuzele electrice sunt dotate cu motoare... electrice. Silenţioase nu au cum să fie, pentru că orice maşină electrică trebuie să facă zgomot similar cu una cu motor termic, după ce s-a constatat că, nefăcând zgomot, aceste vehicule nu sunt remarcate uşor de pietoni şi biciclişti. În SUA înseamnă 56 dB la viteze mici şi 75 dB la viteze mari, pe când în UE, cf. Regulamentului 540/2014, ,,Nivelul sonor generat de sistemul AVAS nu trebuie să depășească nivelul sonor aproximativ al unui vehicul din categoria M1 echipat cu motor cu ardere internă care funcționează în aceleași condiții." Categoria M1 înseamnă autoturisme sub 2t.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Empty
MesajSubiect: Re: 214 : Livezeni - Lupeni   214 : Livezeni - Lupeni - Pagina 16 Icon_minitime

Sus In jos
 
214 : Livezeni - Lupeni
Sus 
Pagina 16 din 17Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Livezeni ( 202 )
» Lupeni (214)
» Gari din tara
» Linia Bumbesti - Livezeni

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-
Mergi direct la: