| | Linia Bumbesti - Livezeni | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13612 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Linia Bumbesti - Livezeni Sam 26 Sept 2009, 22:39 | |
| Linia Simeria Petrosani fusese deschisa la 28 august 1870 iar la Livezeni s-a ajuns in 1887 cand a fost terminate linia Petrosani – Lupeni. De la sud spre nord linia a fost construita in trei etape: Filiasi – Carbunesti 16 ianuarie 1888; Carbunesti – Targu Jiu 1 iulie 1888 si Targu Jiu – Bumbesti 1 aprilie 1916. Primul studiu al liniei a fost facut in timpul primumui razboi mondial de catre administratia cailor ferate austro-ungare dar nu a putut fi aplicat deoarece avea curbe cu raze prea mici si declivitati mari. In anul 1921 s-au studiat cartografic mai multe trasee cu variante pe vaile Sadului Sambotinului si Porcului insa fara rezultate pozitive. Studiile de detaliu s-au facut intre 1923 si 1926. Ridicarea planului cotat s-a facut in conditii foarte grele, topometrii facand adevarate exercitii de alpinism catarandu-se pe stancile abrupte ale celor doi versanti care ingradesc valea stramta a Jiului. Constructia liniei a inceput in martie 1924 executandu-se pana in anul 1931, cand a fost intrerupta, urmatoarele lucrari: 4km de linie pana la primul pod peste Jiu (Plesa) la iesire din statia Valea Sadului, tunelul Plesa (237m) si tunelul Leurzeaua. La cele 2 tuneluri s-a lucrat 2 ani. In anul 1937 lucrarile au fost reluate si s-a lucrat intr-un ritm sustinut astfel incat la data de 4 noiembrie 1941 a fost terminata pana in statia Meri. Erau primii 8 km din totalul de 31km. Intre anii 1941 si 1944 lucrari au fost incepute pe tot traseul. Reluate dupa razboi, lucrarile au continuat pana in anul 1948, dar ritmul a fost mai lent, intreaga atentie fiind concentrata pe refacerea portiunilor distruse in razboi. In iunie 1947 linia era intinsa 9km dinspre Bumbesti si 5km dinspre Livezeni. Lucrarile au fost reluate in 1948. Dupa aproape 7 luni de munca linia a fost terminata la 22 octombrie 1948 si inaugurata dupa 9 zile. Linia urca continuu pe intreg traseul de la 300,74 (Bumbesti) la 572,38 (Livezeni) Date despre traseu: - lungime................................................. 31km - poduri mari........................................... 8buc – 730m - viaducte de coasta................................. 27buc – aprox 1000m - Poduri, podete, pasaje........................... 436m - tuneluri.................................................. 39buc – 7880m - statii....................................................... 5buc
Sursa: "Constructii pentru transporturi in Romania" |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1492 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7741 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: Linia Bumbesti - Livezeni Sam 26 Sept 2009, 23:16 | |
| Multumim Vlade ca ne-ai impartasit aceste valoroase date despre defileul Jiului..De mult eram curios sa stiu in detaliu toate aspectele legate de anii constructiei, tunele, poduri etc. Excelent |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 67 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6602 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Linia Bumbesti - Livezeni Mar 08 Mar 2011, 10:36 | |
| O fotografie de pe acesta linie prin anii "80: |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 67 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6602 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Linia Bumbesti - Livezeni Mier 29 Feb 2012, 10:28 | |
| O fotografie cu viaductul Leurzeanca aparuta in <Mersul trenurilor> din anii 60 sau poate 50 Se observa ca pe viaduct calea ferata nu era inca montata. |
| | | Lafont
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 45 Localizare : Ploiesti M300 Reputatie : 5396 Data de inscriere : 02/01/2011
| Subiect: Re: Linia Bumbesti - Livezeni Lun 09 Dec 2013, 18:45 | |
| Confiscarea liniei CFR Bumbesti-Livezeni de catre comunisti |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Linia Bumbesti - Livezeni Mar 10 Dec 2013, 11:09 | |
| Comunistii n-au confiscat nici o linie. Comunistii au finalizat-o.
Tara era dupa razboi, asa ca acolo comunistii au infiintat un mare santier, au fost pe forum niste reportaje in care cei care au lucrat acolo povestesc cum a fost, ca era disciplina, ca era entuziasmul tineretii etc.
Ce se spune mai rar e faptul ca multi tineri care au plecat acolo voluntar , au plecat ca nu aveau nimic acasa.Acolo au invatat sa scrie, sa citeasca, sa se comporte in societate, au plecat dintr-o societate eminamente agrara, saracita de razboi, de cotele impuse de URSS etc, si in santier aveau MINCARE gratuita.
Ar trebui studiata putin problema inainte de a spune ca au confiscat-o comunistii.
Ca a devenit motiv de propaganda pina in 1989 e altceva, oricine a mers LA SCOALA pina in 1989, facea practica agricola, Cintarea Romaniei, cei 3 R(recuperare, reconditionare, refolosire ) si invata la despre barajul de la Bicaz scoala energeticienilor de unde a inceput marea electrificare a tarii, Santierul National al Tineretului Bumbesti-Livezeni, Salva -Viseu, Agnita -Botorca.Erau obligatorii.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linia Bumbesti - Livezeni | |
| |
| | | | Linia Bumbesti - Livezeni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |