Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]

In jos 
3 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitimeVin 28 Ian 2011, 10:15

19 august 2008 -=- Excursie FeRoviaRă Bacău – Bicaz

Vă spuneam în reportajul anterior despre călătoria FeRoviaRă între Fălticeni şi Bacău şi tot atunci vă promiteam continuarea peripeţiei până la Bicaz. Dar veţi vedea că în acea zi n-am ajuns la Bicaz, ultima staţie a Trenului Personal de pe linia secundară 509, Bacău-Bicaz, din cauza defectării locomotivei într-una dintre staţiile traseului.

DA-1291, dată defectă cu Trenul Personal Bacău-Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_69-DA-1291datadefectacuTrenulPersonalBacau-Bicaz_resize

Această cale ferată sau, mai bine zis, acest traseu feroviar a fost conceput încă din 1883 de către ing. Elie Radu. Construcţia tronsonului a fost realizată în trei etape, dintre care în prima etapă (1883-1885) a fost finalizat tronsonul Bacău – Piatra (gara veche, situată în apropierea gării Piatra Neamţ) cu ecartament de 1.000 mm, în cea de-a doua etapă (1890-1892) ecartamentul căii ferate s-a normalizat la 1435 de mm sub îndrumarea ing. Anghel Saligny, iar în cea de-a treia, mult mai târziu (1949-1952), când s-a realizat legătura de 25,5 km dintre Piatra Neamţ şi Bicaz.

Linia porneşte din Bacău (184 m altitudine), din lunca Siretului până în apropiere de Buhuşi, iar mai departe către Piatra Neamţ linia urcă până la Bicaz (432 metri), la poalele Munţilor Ceahlău, pe Valea Bistriţei şi prin Munţii Bistriţei.

În continuare vă invit să urmăriţi călătoria pe linia secundară 509 până la Piatra Neamţ, linie care trece peste mai multe canale cu apă cu rol în producerea hidroenergiei, linie cu trafic comandat atât cu semnale luminoase, cât şi cu semafoare mecanice, linie cu o bogată reţea de căi ferate industriale către: Carpat Cement, Peco, Remat, Comat, Fabrica de Stofe, Fibrex Săvineşti. De asemenea, multe alte vagoane de marfă interesante erau părăsite prin staţii, care aminteau de activitatea înfloritoare din trecut, iar peisajele specifice zonei de deal şi de munte aminteau că suntem în România.


Gara Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_140-GaraPiatraNeamt_resize


13:50

Ora de plecare a trenului se apropia, aşa că mi-am ocupat locul în ultimul vagon etajat. Personalul 5453, Bacău – Bicaz, era o ramă de tren etajat cu vagoane seria 26-17 şi 16-17, iar locomotiva de tracţiune – DA-1291 avea în frunte un fluier melodios. Cu această maşină m-am mai întâlnit şi pe 1 iunie 2008 la Ungureni, judeţul Botoşani, tractând Trenul Personal Iaşi – Dorohoi.

Trenul Personal Bacău – Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_2-TrenulPersonalBacau-Bicaz_resize


În timp ce aşteptam fluierul locomotivei şi plecarea spre Bicaz, pe o linie din apropiere am văzut o manevră intercalată interesantă. Nu mai văzusem o astfel de situaţie până acum, drept pentru care am filmat-o şi o puteţi urmări în acest clip.

Un utilaj de cale ferată UAM-215MB
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_3-UnutilajdecaleferataUAM-215MB_resize

Locomotiva diesel-electrică DA-1343
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_4-Locomotivadiesel-electricaDA-1343_resize


Vagoane de marfă Rils manevrate intercalat
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_5-VagoanedemarfaRlsmanevrateintercalat_resize

Vagoane cu containere în Gara Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_6-ContainereinGaraBacau_resize


14:00

Între timp, trenul plecase din Gara Bacău şi se încadra şi trecea peste toate macazurile făcute pe linie abătută sau directă, în final acesta aflându-se pe linia secundară 509.

Un cântar şi 4 vinciuri gata de treabă
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_7-Uncantarsi4vinciurigatadetreaba_resize


14:10

Cu ocazia acestei călătorii am putut observa mai bine Depoul de locomotive Bacău, precum şi câteva vagoane înregistrate cu litera de serie „U”, fiind în administraţia internă CFR şi având staţia de domiciliu la Iaşi. Tot atunci, o echipă de la linii dezafectau sau înlocuiau un cupon de cale ferată.

Vagoanele etajate care mergeau către Bicaz faţă-n faţă cu un convoi de vagoane seria U
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_8-VagoaneleetajatecaremergeaucarteBicazfata-nfatacuunconvoidevagoaneseriaU_resize

Câteva vehicule feroviare pe 2 osii având litera de serie U
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_9-CatevavehiculeferoviareavandliteradeserieUpe2osii_resize

Oamenii de la linii care înlocuiau/dezafectau traversele de cale ferată
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_10-Oameniidelaliniicareinlocuiautraverseledecaleferata_resize

Depoul Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_11-ReviziadelocomotivedinBacau_resize

Trenul ataca prima curbă de pe linia 509, Bacău – Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_12-Trenulatacaprimacurbadepelinia509Bacau-Bicaz_resize

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_13-_resize

O remiză de locomotivă foarte veche
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_14-Oremizadelocomotivefoarteveche_resize


În curtea unei societăţi comerciale care se ocupa cu prelucrare lemnului am văzut o locomotivă diesel-hidraulică LDH70. Avea inscripţionat pe toate părţile cutiei „Diana Forest”. Mă ajutaţi voi s-o identific?

O foarte frumoasă locomotivă LDH70 pe care scria Diana Forest
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_15-OfoartefrumoasalocomotivaLDH70pecarescriaDianaForest_resize


Din locomotiva diesel-electrică de 2100 de cai putere ieşea fum negru, auzindu-se în acelaşi timp motorul Sulzer12LDA28 turat. Linia era în aliniament şi vagoanele dansau din când în când la trecerea peste podeţele de pe traseu.

Spre Hemeiuş
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_16-SpreHemeius_resize

Trecere la nivel cu calea ferată
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_17-Trecerelanivelcucaleaferata_resize

Semnal luminos de trecere către Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_18-SemnalluminosdetrecerecatreBacau_resize

Un podeţ pe linia 509
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_19-Unpodetpelinia509_resize

În linie dreaptă şi dăm semnale!
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_20-Inliniedreaptamaifluieram_resize

Pe sub acest podeţ treceau apele înainte... acum au secat!
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_21-Pesubacestpodettreceauapeleinainteacumausecat_resize

Un tablier al unui podeţ mai înalt
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_22-Untablieralunuipodetmaiinalt_resize

Trecere la nivel cu drumul care leagă localitatea Lilieci de Hemeiuş
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_23-TrecerelanivelcudrumulcareleagalocalitateaLiliecideHemeius_resize

Semnal de ieşire către Bacău din Hemeiuş Hm.
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_24-SemnaldeiesirecatreBacaudinHemeiusHm_resize


14:20

Aici la Hemeiuş se află Parcul dendrologic Hemeiuş. Această unitate se ocupă de cercetarea şi climatizarea speciilor exotice de interes forestier. Spre exemplu, inginerii silvici de aici acomodează specii răşinoase din Asia, Europa şi chiar America de Nord. Din punct de vedere FeRoviaR, despre această haltă putem spune că a avut în anul 2000 două linii şi a fost înfiinţată în 1913, o dată cu staţiile Dumbrava şi Piatra Neamţ.

Peronul Haltei Hemeiuş
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_25-PeronulHalteiHemeius_resize

Trenul călătorea pe lângă Parcul Dendrologic Hemeiuş
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_26-TrenulcalatoreapelangaParculDendrologicHemeius_resize

Semnal de intrare in Hemeiuş Hm. dinspre Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_27-SemnaldeintrareinHemeiusHmdinsprePiatraNeamt_resize

Spre Gârleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_28-SpreGarleni_resize

Coadă de maşini la trecerea la nivel
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_29-Coadademasinilatrecerealanivel_resize

Curbele începeau să apară pe traseul Hemeiuş – Gârleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_30-CurbeleincepsaaparapetraseulHameius-Garleni_resize

Semnal de trecere spre Bacău dinspre Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_31-SemnaldetrecerespreBacaudinsprePiatraNeamt_resize

În aliniament pe linia 509, către Gârleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_32-Inaliniamentpelinia509catreGarleni_resize

O linie de înaltă tensiune construită prin mijlocul pădurii
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_33-Oliniedeinaltatensiuneconstruitaprinmijloculpadurii_resize


După vreo 13 kilometri de Bacău, Trenul Personal avea oprire în Gara Gârleni. Comuna se întinde la sud până la pădurile din zonă, iar la nord până la râul Bistriţa. Aici a avut loc un mic-mare scandal despre presupusele OZN-uri care au survolat zona. Nu ştiu să vă spun dacă au trecut sau nu OZN-uri, dar cu siguranţă lungimea celor trei linii construite este de aproape 800 de metri, gara fiind construită în 1885. Aspectul actual al clădirii este atrăgător, faţada dinspre tren fiind din cărămidă roşie.

Trenul intra în staţia Gârleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_34-TrenulintrainstatiaGarleni_resize

Semnale de ieşire din staţie către Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_35-SemnaledeiesiredinstatiecatreBacau_resize

Peronul Gării Gârleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_36-PeronulGariiGarleni_resize

Gara Gârleni şi impiegatul de mişcare
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_37-GaraGarlenisiimpiegatuldemiscare_resize

Trenul părăsea Gara Gârleni...
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_38-TrenulparaseaGaraGarleni_resize


14:30

Vecin cu satele Gârleni, satul Lespezi-Bacău are acces la calea ferată. Acest punct de oprire a fost înfiinţat după 1937. Ca puncte de atracţie ce ne oferă această localitate ar fi piscina din sat sau din Sărata (o altă localitate apropiată) sau biserica catolică din Gârleni, dat fiind faptul că aici creştinii sunt catolici.

Spre Lespezi-Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_39-SpreLespezi-Bacau_resize

Stâlpii de telegraf şi o trecere la nivel semnalizată cu Crucea Sfântului Andrei
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_40-StalpiidetelegrafsiotrecerelanivelsemnalizatacuCruceaSfantuluiAndrei_resize

Peronul Haltei Lespezi-Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_41-PeronulHalteiLespezi-Bacau_resize

Spre Racova
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_42-SpreRacova_resize

Urma să trecem peste râul Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_43-UrmasatrecempesteraulBistrita_resize

Stâlpul de telegraf înecat în Râul Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_44-StalpuldetelegrafinecatinRaulBistrita_resize

Podul rutier peste Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_45-PodulrutierpesteBistrita_resize

Trenul cu etaj şi Sulzer la comandă se apropia de Halta Racova
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_46-TrenulcuetajsiSulzerlacomandaseapropiadeHaltaRacova_resize


14:40

La 20 kilometri feroviari de Bacău, Trenul Personal oprea în Halta Racova. Această comună are un site foarte drăguţ de unde puteţi găsi informaţii interesante despre această localitate. Din punct de vedere istoric, această haltă apare ca fiind înfiinţată în 1952.

Halta Racova
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_47-HaltaRacova_resize

Semnalul de avarie la trecerea la nivel
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_48-Semnaluldeavarielatrecerealanivel_resize

Linie dezafectată în Staţia Racova
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_49-LiniadezafectatainStatiaRacova_resize

Spre Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_50-SpreBuhusi_resize

Canalul Uzinei hidroenergetice de la Racova
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_51-CanalulUzineihidroenergeticedelaRacova_resize

Semafor mecanic... ajuns „oale şi ulcele”
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_52-Semaformecanicajunsoalesiulcele_resize

Cartier de vile în Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_53-CartierdevileinBuhusi_resize

Trenul de Bicaz cu DA-1291 se apropia de ultima staţie... Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_54-TrenuldeBicazseapropiadeultimastatieBuhusi_resize

Spre Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_55-SpreBuhusi_resize

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_56-_resize


La marginea judeţului Bacău şi de-a lungul liniei 509, Bacău – Bicaz, găsim oraşul Buhuşi. Aici a fost una dintre cele mai mari fabrici de postav din Europa, localitatea înflorind mai ales în vremea comunismului. Ulterior, falimentul este cuvântul descriptiv despre ceea ce a fost cândva fabrica de stofe. Însă mai multe informaţii despre agenţii economici de aici vă invit să accesaţi site-ul dedicat oraşului. Din punct de vedere turistic, împrejurimile oferă loc de linişte sufletească şi izvoare culturale: Mănăstirea Ciolpani, Mănăstirea Runc, Sinagoga, Muzeul de Istorie şi Casa memorială a oceanografului Ion Borcea.


Trenul intra în Gara Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_57-TrenulintrainGaraBuhusi_resize

Baza de recepţie a fabricii de stofe din Buhuşi cu acces la linia ferată
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_58-BazadereceptieafabriciidestofedinBuhusicuacceslaliniaferata_resize

Din ce în ce mai multe linii în Gara Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_59-DinceincemaimulteliniiinGaraBuhusi_resize

Peronul Gării Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_60-PeronulGariiBuhusi_resize


15:00

Spuneam mai devreme că Trenul Personal Bacău – Bicaz cu locomotiva DA-1291 avea să aibă ultimul punct de oprire Gara Buhuşi. Ei bine, dragi pasionaţi, am avut ghinionul ca locomotiva să se strice!! Pur şi simplu nu putea să pornească de pe loc, motorul auzindu-se cum tura şi… cam atât. Şi uite aşa planul meu de a ajunge la Bicaz se ducea pe apa... Bistriţei.

Să fie oare locomotiva salvatoare?
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_61-Safieoarelocomotivasalvatoare_resize

Locomotiva părea a aparţine unui operator privat
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_62-Locomotivapareaaapartineunuioperatorprivat_resize

DA-294, o locomotivă care nu era cu gânduri de salvare
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_63-DA-294olocomotivacarenupareaaficeasalvatoare_resize


15:10

Din direcţia Bacău sosea locomotiva DA-294 care aparţinea CargoTransVagon şi urma să plece spre direcţia Bicaz.

DA-294 aşteptând cale liberă către Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_64-DA-294asteptandcaleliberacatreBicaz_resize


15:20

Lângă trenul nostru aştepta locomotiva diesel-electrică DA-294 care aştepta crucea cu Trenul Personal 5462, Piatra Neamţ – Bacău. Acesta sosea în Buhuşi cu DA-1160 şi cu trei vagoane de călători, dintre care unul era etajat, 26-26. După plecarea acestuia către Bacău, locomotiva DA-294 plecă spre Bicaz. Alături de alţi zeci de călători… încă aşteptam în Gara Buhuşi de 100 de minute o locomotivă de ajutor să plecăm mai departe către Bicaz.

Trenul Personal Piatra Neamţ - Bacău sosea în Gara Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_65-TrenulPersonalPiatra-Neamt-BacausoseainGaraBuhusi_resize

DA-1160 cu Trenul Personal Bacău - Piatra-Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_66-DA-1160cuTrenulPersonalBacau-Piatra-Neamt_resize

Trenul pleca spre Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_67-TrenulplecaspreBacau_resize

Locomotiva de la CTF lua drumul Bicazului, iar Trenul Personal plângea pe linia 1
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_68-LocomotivadelaCTFluadrumulBicazuluiiarTrenulPersonalplangea_resize


16:00

Timp de câteva zeci de minute, n-am avut altceva ce să fac decât să admir trenul garat în staţie cu locomotiva DA-1291 defectă, uitându-mă cu ochi mari spre direcţia Bacău după o locomotivă de rezervă. Nu mi s-a mai întâmplat niciodată ca trenul cu care călătoream să se fi stricat, dar… inevitabilul s-a produs. Nu era vinovat mecanicul sau linia, ci starea precară a locomotivei care probabil nu a beneficiat de o revizie ca la carte, motivul nefiind altul decât lipsa de interes şi de bani. Cu o astfel de flotă de vehicule, CFR-ul nu poate aştepta respect din partea călătorilor sau a agenţilor economici…

DA-1291, dată defectă cu Trenul Personal Bacău-Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_69-DA-1291datadefectacuTrenulPersonalBacau-Bicaz_resize


16:20

Iată că, dragi cititori, după o oră şi jumătate de aşteptare, se zărea o locomotivă venind dinspre Bacău. Era DA-877, nu avea fluier ca DA-1291, însă în schimb i se învârtea axul motorul şi avea chef de muncă trimiţând lucru mecanic util şinei.

Locomotiva salvatoare a sosit în Gara Buhuşi
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_70-LocomotivasalvatoareasositinGaraBuhusi_resize

DA-877 se cupla la Noul Tren Personal Bacău – Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_71-DA-877secuplalaNoulTrenPersonalBacau-Bicaz_resize

După aproape 2 ore de stat în Buhuşi, trenul pleca mai departe către Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_72-Dupaaproape2oredestatinBuhusitrenulplecamaidepartecatreBicaz_resize


16:40

Locomotiva de ajutor şi-a luat în serios misiunea de a tracta trenul spre Bicaz, deci călătoria cu noul Tren Personal cu 2 locomotive începea din nou. Mi-a părut foarte rău că dorinţa de a ajunge la Bicaz nu mai era posibilă întrucât singurul tren care pleca din Bicaz spre Bacău era la ora 20, iar părinţii mă aşteptau acasă până la 22. Aşa că trebuia să cobor la Piatra Neamţ şi de acolo să aleg varianta transportului rutier până în Fălticeni.

Trenul mergea către Costişa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_73-TrenulmergeacatreCostisa_resize

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_74-_resize

Clădirea Staţiei Costişa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_75-CladireaStatieiCostisa_resize

Viţă de vie cultivată într-un sat de lângă Costişa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_76-Vitadeviecultivataintr-unsatdelangaCostisa_resize

În aliniament, spre Podoleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_77-InaliniamentsprePodoleni_resize

Atenţie la tren!
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_78-Atentielatren_resize

Spre Piatra-Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_79-SprePiatra-Neamt_resize

Spre Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_80-SpreBacau_resize

Trenul îşi continua călătoria către Podoleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_81-TrenulisicontinuacalatoriacatrePodoleni_resize


16:50

Gara Podoleni a fost înfiinţată în 1892 şi este dirijată de semafoare mecanice, care, la rândul lor, sunt controlate de acari. În trecut, mai exact în 1952 s-a construit linia către depozitul ANRS Podoleni, numit şi Depozitul de Rezerve de Stat. În plimbarea de atunci nu am fotografiat decât de la geamul cu vedere la sud, iar calea ferată industrială era amplasată către nord. Promit să revin cu imagini concludente în viitor!

Semaforul de intrare în Gara Podoleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_82-SemaforuldeintrareinGaraPodoleni_resize

Acarii din Podoleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_83-AcariidinPodoleni_resize

Semafor mecanic de ieşire din Gara Podoleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_84-SemaformecanicdeiesiredinGaraPodoleni_resize

Liniile Gării Podoleni
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_85-LiniileGariiPodoleni_resize


Pe o linie din Podoleni am văzut un vagon Eakkmos (patru osii, descoperit, cu autodescărcare. A fost produs secolul trecut la Paşcani, iar capacitatea celor doua bene a vagonului este de 30 mc. Bascularea poate fi mecanică sau pneumatică, iar boghiurile sunt de tipul Y25 Cs. Tot în Podoleni ne-am întâlnit cu Trenul Personal 5464, Piatra Neamţ – Bacău, compus din două vagoane de călători şi locomotiva diesel-electrică de 2100 de cai putere cu motor General Motors.

Vagon de marfă Eakkmos descoperit şi autodescarcabil
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_86-VagondemarfaEakkmosdescoperitsiautodescarcabil_resize

LDE-GM 980 cu Trenul Personal Piatra Neamţ – Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_87-LDE-GM980cuTrenulPersonalPiatra-Neamt-Bacau_resize

Şi s-a dus spre Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_88-Sis-adusspreBacau_resize

Un acar de gaşcă din Podoleni îmi indica paleta verde
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_89-UnacardinPodoleniimiindicapaletaverde_resize

Trenul intra în ultima curbă până la Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_90-TrenulintrainultimacurbapanalaPiatra-Neamt_resize

Semaforul mecanic de intrare în Gara Podoleni dinspre Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_91-SemaforulmecanicdeintrareinGaraPodolenidinsprePiatra-Neamt_resize

Indicatoare montate pe linia 509, Bacău – Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_92-Indicatoaremontatepelinia509Bacau-Bicaz_resize

Spre Zăneşti Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_93-SpreZanestiNeamt_resize


17:00

Deja la 40 kilometri depărtare de Bacău, peisajul începea să fie conturat de liniile bleu ale munţilor din depărtări. Următoarea staţie în care trenul trebuia să oprească era Zăneşti. Construită după 1937, clădirea haltei adăposteşte locul de aşteptare pentru cei care vor să călătorească cu trenul. Localitatea ocupă o poziţie centrală în depresiunea Cracău-Bistriţa, fiind situată imediat în aval de confluenţa celor două râuri.

Un tractoraş mai harnic pe Valea Bistriţei
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_94-UntractorasmaiharnicpeValeaBistritei_resize

Trenul trecea peste canalul Bistriţa de la Zăneşti
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_95-Trenultrecepestecanalulmico-hidrocentraleidelaZanesti_resize

Această apă se va vărsa în Râul Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_96-AceastaapasevavarsainRaulBistrita_resize

Halta Zăneşti-Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_97-HaltaZanesti-Neamt_resize

Aici vin cei din comuna Zăneşti să se urce în tren
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_98-AicivinceidincomunaZanestisaseurceintren_resize

Spre Roznov
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_99-SpreRoznov_resize

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_100-_resize

Canal pentru traversarea apelor râului Cracău peste Canalul Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_101-Canaltraversatdecaleaferata

Canalul râului Cracău cu apa numai bună (sau nu) de scăldat
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_102-CanalulrauluiCracaucuapanumaibunadescaldat_resize


Roznovul este un oraş din judeţul Neamţ unde s-a construit în vremea socialismului un combinat chimic care producea îngrăşăminte azotoase, acid sulfuric şi alţi compuşi chimici industriali. Resursele lemnoase din zonă au dus la înfiinţarea a diferite intreprinderi de prelucrare a lemnului. Din punct de feroviar, linia 509 a oferit acces pe linia ferată multor societăţi: Azochim Roznov, Combinatul de Fire Sintetice Săvineşti, Rozforest Rozov, Comcereal etc. Gara Roznov apare ca o clădire modernă şi cu un peron primitor, iar centrul de comandă CED a impus folosirea de semnale luminoase.

Trenul intra în Gara Roznov
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_103-TrenulintrainGaraRoznov_resize

O pasarelă peste linia Bacău – Bicaz
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_104-OpasarelapesteliniaBacau-Bicaz_resize

Gara Roznov
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_105-GaraRoznov_resize

Arbuşti şi o clădire de gară cochetă
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_106-Arbustisiocladiredegaracocheta_resize

Clădirea centrului de comandă din Roznov şi impiegatu-i grijuliu
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_107-CladireacentruluidecomandadinRoznovsiimpiegatu-igrijuliu_resize


17:10

Mai erau 15 kilometri până în Piatra Neamţ, iar soarele se apropia vertiginos de orizontul conturat în zigzag de către munţii Bistriţei. Plecarea din Roznov a fost comandată de impiegatul dispozitor de mişcare din centrul de comandă Roznov. Pe una dintre liniile îndepărtate staţiona un vagon al S.C. CNCF „CFR” S.A., UWEacs, în timp ce pe o linie ce aparţinea unui operator economic – un vagon de marfă Rils. După observarea acestor vehicule feroviare, mi-am focusat atenţia spre peisajele de podiş, care în curând aveau să se termine şi să lase loc munţilor.

UWEacs pe una dintre liniile Gării Roznov
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_108-UWEacsinGaraRoznov_resize

Un vagon de marfă Rils
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_109-UnvagondemarfaRils_resize

Silozul din Roznov
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_110-SilozuldinRoznov_resize

Spre Săvineşti
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_111-SpreSavinesti_resize

Peisaj subcarpatic de lângă Piatra-Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_112-PeisajsubcarpaticdelangaPiatra-Neamt_resize

Munţii începeau să se arate
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_113-Muntiiincepeausasearate_resize


La 5 kilometri de Roznov, trenul personal cu care călătoream avea să oprească în Halta Săvineşti. Aici peisajul era pustiu, însă turnurile şi priveliştea industrială din zonă vor să amintească faima locului din trecut: Combinatul de fire şi fibre sintetice. Ce-a mai rămas din trecut puteţi urmări în fotografia ce urmează, însă vă mai spun că tot aici mai există şi un institut de cercetări cu rol în cercetare, producţie şi oferind servicii de analize de laborator pentru diferite produse chimice.

Halta Săvineşti
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_114-HaltaSavinesti_resize

Combinatul de îngrăşăminte chimice azotoase
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_115-Combinatuldeingrasamintechimiceazotoase_resize

Trenul pleca din Săvineşti
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_116-TrenulplecadinSavinesti_resize

Spre Dumbrava
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_117-SpreDumbrava_resize
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitimeVin 28 Ian 2011, 10:15

17:20

Ei bine, mai erau doar 10 kilometri până în Piatra Neamţ. Speram că în autogară o să găsesc un autocar ce mă va duce spre Fălticeni, că altfel… era de rău. Ceasornicul înainta odată cu mişcarea verticală a soarelui, iar seara şi apoi noaptea nu erau foarte departe.

La orizont, munţii îşi aşteptau vizitatorii
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_118-Laorizontmuntiiisiasteptauvizitatorii_resize

Depozit de materiale de construcţii lângă halta Dumbrava
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_119-DepozitdematerialedeconstructiilangahaltaDumbrava_resize


Halta de mişcare Dumbrava a fost înfiinţată în 1913 şi avea în 2008 un număr de 3 linii. Însă din aceste linii porneau alte 10 către diferiţi operatori industriali: Avicola Neamţ, Oamex S.A., Remat, Mecanica Ceahlăul, Peco, Comat şi mulţi alţii. Unele dintre acestea se pot vedea în fotografiile de mai jos.

Cabina acarului şi semaforul mecanic de ieşire din Dumbrava către Bacău
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_120-CabinaacaruluisisemaforulmecanicdeiesiredinDumbravacatreBacau_resize

Halta Dumbrava
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_121-HaltaDumbrava_resize

Locul de muncă al impiegatului de mişcare din Dumbrava
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_122-LoculdemuncaalimpiegatuluidemiscaredinDumbrava_resize

Buşteni şi cazane cu produse petroliere pentru Petrom
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_123-BustenisicazanecuprodusepetrolierepentruPetrom_resize

Vagoane, vagoane, dar nici urmă de locomotivă
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_124-Vagoanevagoanedarniciurmadelocomotiva_resize

Linii industriale lângă Gara Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_125-Liniiindustriale_resize

Depozit de fier vechi cu acces la calea ferată
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_126-Depozitdefiervechicuacceslacaleaferata_resize

Pod feroviar peste canalul Uzinei Hidroenergetice de la Roznov
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_127-PodferoviarpestecanalulUzineiHidroenergeticedelaRoznov_resize

Spre Piatra Neamţ, într-o zonă de debleu
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_128-SprePiatraNeamtintr-ozonadedebleu_resize

Ocoluri spre stânga şi spre dreapta ale căii ferate
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_129-Ocolurisprestangasispredreaptaalecaiiferate_resize

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_130-_resize


După câteva curbe şi contracurbe de la plecarea din Halta Dumbrava, se vedea unul dintre simbolurile geografice ale municipiului Piatra Neamţ: culmea Pietricica (590 de m). Din punct de vedere economic, acest oraş a fost considerat în 2005 reşedinţa Regiunii de dezvoltare nord-est.

Semafor mecanic de intrare în Piatra Neamţ cu indicaţie permisivă
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_131-SemaformecanicdeintrareinPiatraNeamtcuindicatiepermisiva_resize

Fabrica ecologică de betoane din Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_132-FabricaecologicadebetoanedinPiatra-Neamt_resize

Spre Piatra Neamţ, cu trenul personal cu 2 locomotive
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_133-SprePiatraNeamtcutrenulpersonalcu2locomotive_resize

Vedere către Muntele Cernegura
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_134-VederecatrMunteleCernegura_resize

În apropiere de Gara Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_135-InapropieredeGaraPiatraNeamt_resize

Vârful Pietricica
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_136-VarfulPietricica_resize

Un alt semafor de intrare cu indicaţie permisivă, dar cu braţe duble
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_137-Unaltsemafordeintrarecuindicatiepermisivadarcubrateduble_resize

Râul Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_138-RaulBistrita_resize

Podul rutier Căprioara peste râul Bistriţa
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_139-PodulrutierCaprioarapesteraulBistrita_resize


Municipiul are în jur de 100.000 de locuitori şi este reşedinţa judeţului Neamţ. Are o bogată moştenire istorică, iar geografia locului pune pe lista caracteristicilor râuri, munţi şi lacuri. Piatra Neamţ este un oraş cochet, cu biserici frumoase chiar şi noaptea (datorită iluminării artificiale interesante), cu un sistem hidroenergetic de invidiat şi cu multe muzee, un parc zoologic şi nu în ultimul rând, faimoasa telegondolă ce oferă privelişti foarte frumoase.

Din punct de vedere FeRoviaR, oraşul Piatra Neamţ a fost legat de restul României prin calea ferată cu ecartament îngust, Bacău – Piatra Neamţ, cu finalizare de către inginerul Elie Radu în 15 februarie 1885. Actuala Gară a fost inaugurată la 14 octombrie 1913 şi este situată la 1500 de metri de vechea staţie, numită „Piatra” şi dată în folosinţă tot în 1885.

Gara Piatra Neamţ
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_140-GaraPiatraNeamt_resize


Reportajul meu despre linia 509 se termină aici, din păcate. Sau din fericire, pentru că un vis neîndeplinit cândva se transformă automat într-o altă dorinţă. Dorinţa de a călători, de a admira, de a respira aer curat de munte. Linia continuă de la Piatra Neamţ până la Bicaz (kilometrul 86 al liniei 509) pentru călători, iar pentru trenurile de marfă până aproape de Cheile Bicazului. Numită şi „Linia cimentului”, cei aproximativ 20 de kilometri construiţi de la Bicaz la Bicaz-Chei de-a lungul râului Bicaz şi printre munţii Hăşmaşului şi daţi în exploatare în 1952 oferă nişte peisaje superbe!

Şi ca să închei nu doar cu un sincer mulţumesc pentru parcurgerea fotoreportajului, vă invit în continuare să vizionaţi câteva fotografii cu linia Piatra Neamţ – Bicaz Chei din 2010, când alături de prietena mea am făcut o excursie rutieră până la Lacul Roşu.


Gara Piatra Neamţ în 2010
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_141-GaraPiatraNeamtin2010

Două LDE-uri şi o locomotivă clasa 83 (ex DB-219) urcau spre Bicaz Chei
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_142-DouaLDE-urisiolocomotivaclasa83exDB-219urcauspreBicazChei

Vagoane seria E pe linia Bicaz - Bicaz Chei
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_143-VagoaneseriaEpeliniaBicaz-BicazChei

O gară de munte pe linia către Bicaz Chei
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_144-Ogarapelinia509

Muntele de calcar de la Carpatcement – Cheile Bicazului
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Th_145-MunteledecalcardelaBicaz


PS: Poate vă întrebaţi cum am ajuns din Piatra Neamţ acasă în Fălticeni (80 de kilometri distanţă între cele două centre urbane)... ei bine, am coborât fulger din trenul şi-aşa grăbit spre Bicaz şi m-am îndreptat spre autogară. Aici, şoferul tocmai tăia bilete la autocarul spre Suceava, care era şi ultimul pe acea zi. Dacă întârziam (sau, mai bine zis, dacă trenul mai întârzia) încă 5 minute, probabil că părerea mea despre excursia din acea zi nu era una tocmai „dulce”. Dar aşa... am ajuns încă pe zi acasă şi aventura zilei de 19 august 2008, dedicată liniei 509, s-a terminat frumos.
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8200
Data de inscriere : 03/09/2010

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitimeVin 28 Ian 2011, 10:20

Frumos reportaj
Bravo!
Sus In jos
VeV

VeV


Numarul mesajelor : 150
Varsta : 26
Localizare : Bacau
Reputatie : 5275
Data de inscriere : 05/06/2010

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitimeVin 28 Ian 2011, 13:59

aşteptam acest reportaj cu sufletul la gură, dar nu e nimic dacă nu ai ajuns, lucrurile bune vin în sticluţe mici Very Happy

poate merger împreună la Bicaz!
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitimeVin 28 Ian 2011, 23:08

VeV a scris:
aşteptam acest reportaj cu sufletul la gură, dar nu e nimic dacă nu ai ajuns, lucrurile bune vin în sticluţe mici Very Happy

poate merger împreună la Bicaz!

Drula_Marius_Gabriel_1962 a scris:
Frumos reportaj
Bravo!

Mulţumesc pentru apreciere, Gabriel!

VeV, invitaţia pe care mi-ai făcut-o este valabilă pentru oricine doreşte să vadă această linie superbă. Poate ne vedem dimineaţa la 6 în Bacău, luăm trenul până la Bicaz şi dupa aia pe jos până la Carpatcement. Poate chiar iarna aceasta, ţinem legătura!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitimeDum 15 Ian 2012, 13:34

După 3 ani, continuarea către Bicaz Chei!

Fluiere de locomotive Diesel la Cheile Bicazului, [Septembrie, 2011]

M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] IMG_2092%20logo

Se știe că rocile Munților Tarcăului au în specific o puternică concentrație de calcar, pirită și marnă, minerale care sunt necesare producerii de ciment. Dezvoltarea economică și necesarul de această materie primă – cimentul – pentru construcția de diferite obiective, canale, baraje, drumuri, clădiri, a făcut din zona Bicazului încă de la mijlocul secolului XX un leagăn important al civilizației acestui tip de activitate – industria cimentului.

Și cum fabrica de ciment de la Tașca a luat ființă în 1951, iar materia primă trebuie să intre în procesul de fabricație cât mai rapid, oamenii vremii au hotărât construcția unei linii ferate care să facă transportul piritei, calcarului și marnei accesibil și eficient.

În 1952, 23 kilometri măsurați cu pasul, erau dați în exploatare de-a lungul văii râului Bicaz, iar trenuri compuse din locomotive cu aburi și vagoane de cale îngustă se plimbau din deal în vale și din vale în deal în slujba producerii de… ciment.

În 2011, alături de Eduard, un pasionat feroviar de-al locului, am purces la explorarea fiecărei traverse și a fiecărei borne kilometrice de pe această linie netrecută în Mersul Trenurilor. Linia este privată, aparține Carpatcement, iar fluxul de trafic este incredibil: 3 navete pline a câte 20 de vagoane Eaklmo (masivele vagoane de marfă Eaklmo…) care coborau încărcate la fabrica de la Tașca în doar 5 ore de observație. Raportat la 24 de ore, calculați și voi...

Locomotivele, căci ele sunt personajele principale din acest montaj, trag din greu de la cei 450 de metri altitudine din stația Tașca și până la 650 de metri – Bicaz Chei. După ce vagoanele sunt încărcate cu aurul nebunilor – pirita, coboară atente cu compresoarele duduind în încercarea de a ține în frâu 700-800 de tone de fiare… ordonate în mersul cadențat și strict al glasului roților de tren, sub legile de contact roată-șină.

Așadar, dragii mei colegi – permiteți-mi să vă numesc așa, vă doresc vizionare plăcută la minutele de urmează, mulțumindu-vă în același timp pentru atenția acordată! Sper ca minutele de muzică oferită de glasul râului Bicaz și de motoarele Sulzer care torc așa cum știu ele mai frumos să vă placă!

Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat





M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]   M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008] Icon_minitime

Sus In jos
 
M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» M502: Excursie FeRoviaRa Suceava - Vama - Vatra Dornei [2008]
» M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]
» M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]
» M500: Excursie FeRoviara Dolhasca - Pascani [2008]
» M502,M401: Excursie FeRoviaRă V.Dornei-Beclean pe Someş [2008]

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: