Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Empty
MesajSubiect: M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]   M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Icon_minitimeSam 15 Ian 2011, 07:53

19 august 2008 -=- M510, M500: Excursie FeRoviaRă Fălticeni - Paşcani - Bacău

Având dorinţa de a admira cât mai multe şi cât mai mult din reţeaua de cale ferată din Moldova, m-am pornit într-o frumoasă dimineaţă de vară către Bicaz… Până acolo trebuia să parcurg 217 kilometri, să schimb 4 trenuri personale şi să circul efectiv cu trenul aproximativ 4 ore. Linia 509, Bacău – Bicaz, cu o lungime de 86 de kilometri va fi prezentată într-un fotoreportaj viitor, urmând ca în continuare să vă relatez despre călătoria până la Bacău.

Din Fălticeni, Trenul Personal spre Dolhasca îşi aştepta călătorii dis-de-dimineaţă. Mai departe, către Paşcani, un alt Tren Personal de la Suceava oprea în Dolhasca. În Paşcani, nod feroviar important în Moldova, multe trenuri plecau spre multe destinaţii. Eu aveam să-l aleg pe cel care pleca spre Bacău, ca de acolo să prind legătura către Bicaz. Dar cum socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg, veţi vedea cum Bicazul a rămas nefotografiat în acea zi şi cum unele locomotive ale CFR-ului nu mai reuşesc să-şi „facă” meseria. Dar până atunci, la drum către Bacău într-o călătorie de 131 de kilometri (Fălticeni - Bacău)!


Locomotiva electrică EA-725 versus Cornul (cam rotund el…) şi Laptele (bătut) unui pasionat FeRoviaR
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_174-HranaobisnuitaaunuipasionatFeRoviaRaflatinexercitiu_resize


06:20

La o oră matinală, Trenul Personal Fălticeni – Dolhasca îşi aştepta călătorii dornici de o plimbare până la Dolhasca sau până în satele de pe linia secundară 510.

Semafor mecanic indicând LIBER către Dolhasca
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_2-SemaformecanicindicandLIBERcatreDolhasca_resize

Trenul Personal Fălticeni – Dolhasca
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_3-TrenulPersonalFalticeni-Dolhasca_resize


06:30

Dacă în urmă cu câteva zile când plecam spre Iaşi Soarele era puţin mai sus pe cer, iată că pe 19 august 2008 steaua vieţii abia se zărea după dealurile podişului Fălticenilor.

Soarele răsărea la Fălticeni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_4-SoarelerasarealaFalticeni_resize


06:40

În drumul lui spre Dolhasca, trenul oprea în Preuteşti. O salcie bătrână se alinia odată cu linia de cale ferată, iar Soarele tot urca pe cer.

Trenul oprea în Halta Preuteşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_5-TrenulopreainHaltaPreutesti_resize


06:50

Atât la Arghira…

Halta Arghira
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_6-HaltaArghira_resize


07:00

Cât şi la Vămeni, clădirile staţiilor erau străjuite de un domn şi, respectiv, o doamnă, care salutau respectuos mecanicul trenului.

Halta Vămeni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_7-HaltaVameni_resize


07:10

Ei iată că după 45 de minute de mers pe linia 510, Trenul Personal compus dintr-un automotor Desiro ajungea în Gara Dolhasca pe linia 4. O imagine memorabilă este aceea a stâlpilor de susţinere a liniei de contact – deci, linia dublă electrificată pe care circulă trenurile cu locomotive electrice.

Catenara de pe Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_8-CatenaradepeMagistrala500_resize


07:20

Nu trecu mult timp şi apăru din direcţia Paşcani Trenul Personal Iaşi – Putna. Locomotiva EA1-443 avea în spate 4 vagoane de călători.

Trenul Personal Iaşi - Putna, în bătaia primelor raze ale dimineţii
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_9-TrenulPersonalIasi-Putnainbataiaprimelorrazealediminetii_resize

Cu viteză stabilită, în direcţia Suceava
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_10-CuvitezastabilitaindirectiaSuceava_resize

Trenul Personal Dolhasca - Fălticeni, compus din Automotorul Desiro
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_11-TrenulPersonalDolhasca-FalticenicompusdinAutomotorulDesiro_resize


07:30

În Gara Dolhasca, pe linia 6 au staţionat, de-a lungul timpului, mai multe vagoane vechi de călători. Acestea s-au transformat în „locuinţe” pentru persoane. Dacă, însă, în prezent, vagoanele nu sunt decât spaţii de locuit, pentru istoria materialului rulant care a circulat pe reţeaua de căi ferate din România, aceste vehicule feroviare remorcate de călători înseamnă foarte mult. Câteva dintre aceste vagoane sunt puse pe boghiuri de tip CA („gât de lebădă”) şi alte câteva sunt susţinute de boghiuri tip prusian.

Boghiu tip CA (STAS 5150-56) (cunoscut sub pseudonimul „gât de lebădă” sau „tanc”) – Mulţumesc, Cătălin!
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_12-BoghiuDiamond_resize

Roată de osie cu cuzineţi – OC
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_13-Roatadeosiecucuzineti-OC_resize

Cealaltă osie a boghiului fotografiat anterior
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_13-Cealaltaosieaboghiuluifotografiatanterior_resize

Suspensie secundară cu arcuri elicoidale duble şi arcuri în foi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_14-Suspensiearcelicoidal-arcinfoi_resize

Aparate de tracţiune, legare şi ciocnire
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_15-Aparatedetractiunelegaresiciocnire_resize

Osie cu cuzineţi, dar cu un alt tip de suspensie
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_16-Osiecucuzinetidarcuunalttipdesuspensie_resize

Vegetaţia invada teritoriul boghiului prusian de vagon părăsit de călători
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_17-Vegetatiainvadateritoriulboghiuluidevagonparasitdecalatori_resize

Boghiu prusian
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_18-Boghiu_resize

Plăcuţa de identificare a boghiului
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_19-Placutadeidentificareaboghiului_resize


07:40

În timp ce aşteptam Trenul Personal 5502, Suceava Nord – Paşcani, prin Gara Dolhasca am văzut că au trecut două trenuri. Unul dintre acestea era Trenul Accelerat 1833/1836, Iaşi – Timişoara Nord. Era format din vagoane albastre de clasa I şi a II-a, iar locomotiva din fruntea convoiului era EA-899.

Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord cu EA-899
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_20-TrenulAcceleratIasi-TimisoaraNordcuEA-899_resize

Cu viteză spre Suceava
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_21-TrenulAcceleratgoneacatreSuceava_resize


07:50

Al doilea tren văzut în Dolhasca în acea dimineaţă era un mărfar cu vagoane Eacs care avea la cupla de tracţiune o locomotivă EA cu schemă de vopsire clasică. Vă invit să-i admiraţi trecerea rapidă prin gară în clipul Youtube.

Mărfar cu vagoane de marfă Eacs tranzita Gara Dolhasca
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_22-MarfarcuvagoaneEacstranzitaGaraDolhasca_resize


08:00

La 8 şi 7 minute, Trenul cu care aveam să călătoresc până în Paşcani sosea în Gara Dolhasca. Cele trei vagoane etajate de tip 26-26 ce compuneau trenul erau trase de locomotiva de viteză CFR Călători, EA1-815. După 3 minute de staţionare, se aude goarna locomotivei şi trenul aluneca uşor, ca mai apoi să prindă viteze din ce în ce mai mari…

Trenul Personal Suceava - Paşcani sosea în Gara Dolhasca
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_23-TrenulPersonalSuceava-PascanisoseainGaraDolhasca_resize

EA1-815 cu Trenul Personal Suceava – Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_24-EA1-815cuTrenulPersonalSuceava-Pascani_resize

La revedere, Gara Dolhasca!
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_25-LarevedereGaraDolhasca_resize


08:10

Până la Paşcani mai erau 20 de kilometri, iar staţiile prin care trenul trece şi opreşte sunt: Probota h., Lespezi Hm. Şi Lunca Siretului hc. Nu am realizat fotografii cu fiecare dintre clădirile acestor staţii deoarece am mai făcut asta şi în plimbările anterioare.

Trenul cu 3 vagoane etajate gonea în curbele Magistralei 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_26-Trenulcu3vagoaneetajategoneaincurbelemagistralei500_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_27-_resize

Frumos mai era ce lăsam în urmă…
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_28-Frumosmaieracelasaminurma_resize

Am trecut şi de Halta Probota
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_29-AmtrecutsideHaltaProbota_resize

Cu viteza stabilită şi-n aliniament, către Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_30-CuvitezastabilitacatrePascani_resize

Curba de dinaintea staţiei Lespezi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_31-CurbadedinainteastatieiLespezi_resize

O veche poartă a unei vechi căi ferate industriale a unui vechi operator economic
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_32-Ovechepoartaauneivechicaiferateindustrialeaunuivechioperatoreconomic_resize

Peronul Gării Lespezi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_33-PeronulGariiLespezi_resize


08:20

Ei bine, între Halta Lunca Siretului şi Gara Paşcani există o cale ferată care duce, cred, aproape de malul râului Siret. Cu siguranţă că acest lucru mi-a stârnit curiozitatea, astfel că în viitor voi efectua prin zonă o plimbare de recunoaştere. Până atunci, însă, nu vă pot oferi decât fotografia de mai jos.

Peronul Haltei Lunca Siretului
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_34-PeronulHalteiLunaSirectului_resize

Aliniament pe Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_35-AliniamentpeMagistrala500_resize

O cale ferată industrială ce ducea către râul Siret
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_36-OcaleferataindustrialaceduceacatreraulSiret_resize


08:30

La intrarea în Paşcani dinspre Suceava se află şi liniile de racordare către societatea de reparaţii şi modernizări de material rulant, Remarul Paşcani. În plimbarea din 10 august 2008 către Iaşi v-am mai spus câteva cuvinte despre Trenul cu etaj Acvila.

Liniile Remar Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_37-LiniileRematPascani_resize

Trenul cu etaj Acvila
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_38-TrenulcuetajAcvila_resize


Proaspăt coborât din Trenul venit de la Suceava, am văzut că din direcţia Iaşi intra pe linia 1 Trenul Personal 6451, Iaşi – Paşcani. Era tractat de EA1-708, o locomotivă electrică cu care m-am mai întâlnit în vara lui 2008 şi a cărei schemă clasică mă impresiona de fiecare dată.

Trenul Personal Iaşi - Paşcani cu EA1-708
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_39-TrenulPersonalIasi-PascanicuEA1-708_resize

EA1-708 in faţa Gării Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_40-EA1-708infataGariiPascani_resize

LDH-219 la manevre în Gara Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_41-LDH219lamanevreinGaraPascani_resize


08:40

După ce EA1-708 s-a decuplat de la trenul venit de la Iaşi, o altă locomotivă, EC-102, s-a cuplat la trenul de pe linia 1, care a devenit Personalul 5442, Paşcani – Bacău. Cu acesta aveam să mai merg încă 84 de kilometri până în Bacău.

EC-102 se cupla la Trenul Personal Paşcani – Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_42-EC102secuplalaTrenulPersonalPascani-Bacau_resize

Trenul Personal Paşcani – Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_43-TrenulPersonalPascani-Bacau_resize

Două locomotive puternice în Gara Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_44-DoualocomotiveputerniceinGaraPascani_resize


08:50

Activitatea FeRoviaRă era în plin apogeu la acea oră în Paşcani. La linia 3 venea din direcţia Iaşi Trenul Accelerat 10857, Iaşi – Vatra Dornei Băi. Acesta era reprezentat din Automotorul Desiro no. 2055. Îmi pare rău să văd că un tren Desiro circulă 254 de kilometri sub linie electrificată consumând carburant…

Trenul Accelerat Iaşi - Vatra Dornei Băi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_45-TrenulAcceleratIasi-VatraDorneiBai_resize

Automotorul Desiro 96-2055-0
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_46-AutomotorulDesiro96-2055-0_resize

Boghiul Jakobs
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_47-BoghiulJakobs_resize

Trenul pleca din Paşcani către Vatra Dornei Băi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_48-TrenulplecadinPascanicatreVatraDorneiBai_resize

Siemens 348 cu Trenul Rapid Suceava - Bucureşti Nord
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_49-Siemens348cuTrenulRapidSuceava-BucurestiNord_resize


Din partea Bacăului venea pe linia 5 Trenul Personal 5401/5406, Mărăşeşti – Iaşi. Locomotiva de tracţiune era EA1-827, urmând să fie decuplată de la tren, acestuia ataşându-i-se ulterior alte două locomotive în călătoria trenului către Iaşi.

EA1-827 sosea în Paşcani cu Trenul Personal Mărăşeşti - Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_50-EA1-827soseainPascanicuTrenulPersonalMarasesti-Pascani_resize


09:00

EA-878 şi EA1-708 erau locomotivele din faţa trenului către Iaşi, numai prima locomotivă fiind activă. În dreptul acestora venise şi EA1-827 cu al său mecanic dornic de o discuţie cu colegul său de muncă de pe EA-878. În timpul acesta, pe linia 2 venea din direcţia Suceava Trenul Accelerat 1838/1839, Timişoara Nord – Iaşi. Locomotiva de tracţiune nu era nimeni alta decât EA-139, pseudotricolora Sucevei, atât de obişnuită cu reţeaua vastă de căi ferate sucevene şi ieşene.

EA-878 se pregătea să plece cu trenul său către Iaşi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_51-EA-878sepregateasaplececutrenulsaucatreIasi_resize

EA-139 cu Trenul Accelerat Timişoara Nord – Iaşi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_52-EA-139cuTrenulAcceleratTimisoaraNord-Iasi_resize

Trenuri... trenuri... trenuri...
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_53-Trenuritrenuritrenuri_resize

EA-139 luând viteză către Iaşi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_54-EA-139luandvitezacatreIasi_resize

EA1-827 cu EA-878 stând la „bârfe” în Gara Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_55-EA1-827cuEA-878standlabarfeinGaraPascani_resize


09:10

Ei bine, timpul de plecare al trenului către Bacău a sosit. În scurta staţionare în Paşcani m-am întâlnit cu Gabi, un foarte bun administrator al forumului de vehicule pisti91. Pe această doresc să-l salut şi să-i transmit baftă la liceu şi multă inspiraţie în activitatea pe care o desfăşoară.

Gabi alias electrica675, conducându-mă la tren
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_56-Gabialiaselectrica_resize

Utilaje şi vagoane ale CFR Infrastructură
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_57-UtilajesivagoanealeCFRInfrastructura_resize

Mii de traverse de beton
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_58-Miidetraversedebeton_resize

Ramificaţia pe care circulă trenurile venite dinspre Iaşi spre Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_59-RamificatiapecarecirculatrenurilevenitedinspreIasispreBucuresti_resize

O linie a vreunui operator industrial de lângă Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_60-Olinieavreunuioperatorindustrial_resize


09:20

Prima staţie în direcţia Bacău este Paşcani Triaj h., iar locaţia acesteia spune clar împrejurarea în care mă aflam. Eram cu ochii pe geam dornic să surprind noi şi noi locomotive sau vagoane care erau în Triajul Paşcani.

Vagoane de marfă Gbs în triajul de marfă Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_61-VagoanedemarfaGbsintriajuldemarfaPascani_resize

Halta Paşcani Triaj
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_62-HaltaPascaniTriaj_resize

Vagoane Rils ale CFR Marfă în Triajul Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_63-VagoaneRilsaleCFRMarfainTriajulPascani_resize

DA-1139 şi biserica lipovenească din Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_64-DA-1139sibisericalipoveneascadinPascani_resize

EA-883 cu vagoane ruseşti in Triajul Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_65-EA-883cuvagoanerusestiinTriajulPascani_resize

Spre Roman. Spre Stolniceni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_66-SpreRomanSpreStolniceni_resize

Un vagon vechi Eacs pe boghiuri de tip H în Triajul Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_67-UnvagonvechiEacspeboghiuridetipHinTriajulPascani_resize

Liniile de acces in Triajul Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_68-LiniiledeaccesinTriajulPascani_resize


Triajul Paşcani era o chestiune de trecut, aveam în faţă multe halte/staţii în care urma să oprească trenul cu care călătoream. Deocamdată, următoarea haltă de oprire era Stolniceni hc., iar drumul de fier până acolo este unul sinuos, cu multe curbe şi declivităţi.

Trenul intra în curbă, iar baliza avertizoare atenţiona mecanicul că urma o zonă neutră
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_69-Trenulintraincurbaiarbalizaavertizoareatentionamecaniculcaurmaozonaneutra_resize

Curbele de la Stolniceni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_70-CurbeledelaStolniceni_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_71-_resize

În zare... se vedea oraşul Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_72-InzaresevedeaorasulPascani_resize

Peronul Haltei Stolniceni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_73-PeronulHalteiStolniceni_resize

Clădirea Haltei Stolniceni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_74-CladireaHalteiStolniceni_resize

Trenul pornea spre Muncel
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_75-TrenulporneaspreMuncel_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_76-_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_77-_resize


09:30

Hm. Muncel este o staţie amplasată într-o curbă, mărginită de hale care se foloseau înainte pentru depozitarea a diferite materii prime şi nu numai. Dar acum abia se vedeau liniile secundare ale gării peste care era crescută multă vegetaţie.

Trenul Personal Paşcani - Bacău în Halta de mişcare Muncel
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_78-TrenulPersonalPascani-BacauinHaltademiscareMuncel_resize

Terenuri agricole între staţiile Muncel şi Mogoşeşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_79-TerenuriagricoleintrestatiileMuncelsiMogosesti_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_80-_resize

Porumbul cultivat de pe pământurile din Mogoşeşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_81-PorumbulcultivatdepepamanturiledinMogosesti_resize


Imaginile de mai jos le văd şi le revăd de zeci de ori de câte ori am ocazia când circul cu trenul pe Magistrala 500. Tabăra de aici de la Muncel a fost loc de odihnă şi (re)creaţie mulţi ani de-a rândul. Tot în 2008 chiar m-am oprit aici şi am aşteptat trenuri aşa cum făceam prin 2003 sau 2006. De data asta nu m-am mai oprit, ci am admirat Campionul şi infinita stradă care duce către multe amintiri frumoase.

Disco-barul din Mogoşeşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_82-Disco-baruldinMogosesti_resize

Drumul către Tabăra Muncel din judeţul Iaşi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_83-DrumulcatreTabaraMuncel_resize

Călătorii din Mogoşeşti aşteptau să urce în trenul către Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_84-CalatoriidinMogosestiasteptausaurceintrenulcatreBacau_resize

Peronul Haltei Mogoşeşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_85-PeronulHalteiMogosesti_resize

Trenul pleca mai departe către Hălăuceşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_86-TrenulplecamaidepartecatreHalaucesti_resize

Aliniament pe Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_87-AliniamentpeMagistrala500_resize


09:40

Părăseam zona Taberei Muncel cu o cinzeacă de nostalgie sorbită în cele câteva minute cât am poposit în Mogoşeşti. Trenul nu are amintiri, pentru că dacă ar avea, s-ar opri în fiecare staţie şi-ar plânge sau ar râde cu toţi cei care au călcat vreodată pe un peron de gară. Aşa că Trenul, în general, şi Trenul Personal Paşcani – Bacău, în particular, pleca spre destinaţia-i pentru care a fost pe şine. Trebuia să ajung la Bacău!

Un podeţ
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_88-Unpodet_resize

Un zoom puternic către înainte
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_89-Unzoomputerniccatreinainte_resize

O curbă strânsă înainte de Gara Mirceşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_90-OcurbastransainaintedeHaltaHalaucesti_resize

Ce vedeam înapoi era frumos...
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_91-Cevedeaminapoierafrumos_resize

Macazurile de intrare în Gara Mirceşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_92-MacazuriledeintrareinHaltaHalaucesti_resize

O drezină pantograf în Mirceşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_93-OdrezinapantografinHalaucesti_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_94-_resize


09:50

Iată că drezina pantograf din Gara Mirceşti era utilajul însărcinat cu vreo probă sau reparaţie la linia de contact din zonă, iar după fotografierea ei locomotiva a şuierat şi trenul a plecat. Mai departe, către Săbăoani, către Roman şi către Bacău.

În zare se putea observa Drumul European E85
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_95-InzareseputeaobservaDrumulEuropeanE85_resize

Trecere la nivel cu calea ferată de lângă Săbăoani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_96-TrecerelanivelcucaleaferatadelangaMircesti_resize

Trenul intra în Gara Săbăoani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_97-TrenulintrainGaraMircesti_resize

Călătorii şi Gara din Săbăoani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_98-CalatoriisiGaradinSabaoani_resize

Spre Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_99-SpreRoman_resize


Vagoanele etajate de călători din curtea Mittal Steel Roman, 5 la număr, prezintă un interes aparte în rândul pasionaţilor de material rulant din România. Au o lungime asemeni vagoanelor 26-26, însă poziţionarea ferestrelor la etaj sunt asemeni vagoanelor 36-17. Cei de pe lokomotiv spun că sunt vagoane construite la Arad, tip 26-47.

Nişte vagoane etajate 26-47 interesante în curtea Mittal Steel Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_100-NistevagoaneetajateinteresanteincurteaMittalSteelRoman_resize


10:00

În apropierea Gării Roman se află Mittal Steel Roman (fosta fabrică de ţevi PETROTUB Roman). De pe liniile care aparţin societăţii s-au putut vedea câteva LDH-uri care manevrau vagoane de marfă.

Vagoane colorate de marfă şi stâlpi înalţi de înaltă tensiune
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_101-Vagoanecoloratedemarfasistalpiinaltideinaltatensiune_resize

Un LDH albastru manevrând câteva vagoane de marfă
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_102-UnLDHalbastrumanevrandcatevavagoane_resize

O veche linie industrială care ducea către un vechi operator industrial de lângă Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_103-Ovechelinieindustrialacareduceacatreunvechioperatorindustrial_resize

Calea ferată dinspre Buhăieşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_104-CaleaferatadinspreBuhaiesti_resize


În Gara Roman se afla un mărfar compus din mai multe vagoane: cazane, vagoane cu pereţi verticali, vagoane de cereale sau chiar un vagon platformă încărcat cu ţevi.

Liniile şi vegetaţia aferentă din Gara Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_105-LiniilesivegetatiaaferentadinGaraRoman_resize

Un vagon de marfă al DB Cargo
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_106-UnvagondemarfaalDBCargo_resize

Vagon nou-nouţ de cereale Uagps al CFR Marfă
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_107-Vagonnou-noutdecerealeUagps_resize

Un vagon platformă cu ţepuşe lungi încărcat cu ţevi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_108-Unvagonplatformacutepuselungiincarcatcutevi_resize

Cazane în Gara Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_109-CazaneinGaraRoman_resize


Romanul, acum mulţi, foarte mulţi zeci de ani era capăt de linie. Aici a ajuns calea ferată construită de Concesiunea Offenheim şi dată în exploatare la 15 decembrie 1869. Dar eram în 2008, 19 august şi Gara Roman îşi aştepta şi îşi trimitea călătorii spre şi în ţară.

Gara Roman, văzută din lateral
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_110-GaraRomanvazutadinlateral_resize


O surpriză interesantă a acelei zile a fost întâlnirea cu cele două locomotive franceze SNCF din seria 25.200 cumpărate de GFR. Au fost o noutate pentru parcul de material rulant din România şi pot fi văzute în capul trenurilor mărfare ducând şi aducând marfa acolo unde este nevoie. Pentru mai multe detalii despre acest tip de locomotivă găsiţi aici. Vă pot spune, în câteva cuvinte, că viteza maximă pentru care aceste locomotive au fost proiectate să circule este de 160 km/h, au 4 motoare de tracţiune care furnizează o putere totală de 4.130 kW dacă linia de contact are în ea 25 kV şi 3.400 kW dacă linia de contact curentează la 1,5 kV.

Foste locomotive SNCF seria 25.200 în staţionare în Gara Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_111-FostelocomotiveSNCFseria25000inGaraRoman_resize

Locomotiva electrică Bo-Bo cu seria 425 224 9
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_112-4252249_resize

Şi 425 204 1
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_113-Si4252041_resize

Vedere laterală a locomotivei franţuzeşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_114-Vederelateralaalocomotiveifrantuzesti_resize

Locomotivele GFR din Gara Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_115-LocomotiveleGFRdinGaraRoman_resize

Vedere frontală cu locomotiva franţuzească de la GFR
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_116-VederefrontalaculocomotivafrantuzeascadelaGFR_resize

Trenul se încadra pe cea mai grea curbă de pe magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_117-Trenulseincadrapeceamaigreacurbadepemagistrala500_resize

Curbe succesive la intrarea în Gara Roman dinspre Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_118-CurbesuccesivelaintrareainGaraRomandinspreBucuresti_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_119-SpreBacau_resize

Spre Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_120-SpreBacau_resize

Râul Moldova văzut de pe Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_121-RaulMoldovavazutdepeMagistrala500_resize

Ce era înainte...
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_122-Ceerainainte_resize

Şi ce lăsam înapoi
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_123-Sicelasaminapoi_resize

Am ales să merg... înainte!
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_124-Amalessamerginainte_resize


10:10

Odată plecat din Roman, mai aveam să călătoresc încă 44 de kilometri până a ajunge în Bacău. Staţiile în care trenul avea să oprească erau Trifeşti hc., Săcuieni Roman, Galbeni, Şerbeşti Bacău hc. şi Iteşti. Tot mergând spre Bacău ne-am întâlnit cu un mărfar tras de locomotiva electrică CFR Marfă EA-900.

Trenul a oprit „puţin” şi în Ramificaţia Trifeşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_125-TrenulaopritputinsiinRamificatiaTrifesti_resize

EA-900 cu un mărfar între Bacău şi Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_126-EA-900cuunmarfarintreBacausiRoman_resize

Iată şi coada trenului mărfar
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_127-Iatasicoadatrenuluimarfar_resize

În apropiere de Halta de mişcare Săcueni Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_128-InapropieredeHaltademiscareSacueniRoman_resize

Impiegatul dispozitor de mişcare din Halta de mişcare Săcueni Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_129-ImpiegatuldispozitordemiscaredinHaltademiscareSacueniRoman_resize

Clădirea Haltei Săcueni Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_130-CladireaHalteiSacueniRoman_resize
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]   M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Icon_minitimeSam 15 Ian 2011, 07:53

10:20

Linia se prezenta foarte bine, iar trenul atingea viteze de 90-100 km/h. La Galbeni staţionau două vagoane de marfă, unul pentru ciment şi unul pentru piatră. Ele pot fi văzute în fotografiile ce urmează.

Spre Galbeni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_131-SpreGalbeni_resize

Aliniament pe Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_132-AliniamentpeMagistrala500_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_133-_resize

Se zărea intrarea în staţia Galbeni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_134-SezareabreteladelaintrareainstatiaGalbeni_resize

Un vagon de marfă Faccpps
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_135-UnvagondemarfaFaccpps_resize

Un alt vagon de marfă Ucs antic şi de demult
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_136-UnaltvagondemarfaUcsanticsidedemult_resize

Ieşirea din Gara Galbeni
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_137-IesireadinGaraGalbeni_resize


10:30

Zoom-ul camerei foto a fost exploatat destul de serios în această călătorie. Am vrut cu tot dinadinsul să mă bucur de vederea „telescopică” ce mi-o putea oferea un Canon din generaţia A. Şi uite aşa tot mergând ajunsesem la Şerbeşti Bacău, o haltă amplasată în curbă. Şi mai mult decât atât, peronul era secţionat de un pasaj care era amplasat fix în mijlocul distanţei de desfăşurare a dalelor de beton pe care coboară călătorii. Interesant, nu? Aţi mai văzut pe undeva aşa ceva?

Spre Şerbeşti Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_138-SpreSerbestiBacau_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_139-_resize

Halta de călători Şerbeşti Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_140-HaltaSerbestiBacau_resize

Vedere spre Nord, spre Roman, Paşcani, Suceava, Vicşani, Moscova
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_141-VederespreNordspreRomanPascaniSuceavaVicsaniMoscova_resize

Peronul Haltei Şerbeşti Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_142-PeronulHalteiSerbestiBacau_resize


Pe la 10 şi 35 de minute vedeam în fotografiile cu zoom maxim o siluetă de locomotivă. După vreo 2 minute de aşteptare, iată că mă întâlnisem cu EA1-588 care avea în spate vagoanele moderne ale Trenului Intercity 551, Bucureşti Nord – Suceava Nord.

Se vedea un tren! Se vedea un tren!
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_143-SevedeauntrenSevedeauntren_resize

EA1-588 cu Trenul InterCity 551, Bucureşti Nord - Suceava Nord
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_144-EA1-588cuTrenulInterCity551BucurestiNord-SuceavaNord_resize

Semnale luminoase de ieşire din Halta Iteşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_145-SemnaleluminoasedeiesiredinHaltaItesti_resize

Schimbătoare de cale de la ieşirea din Iteşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_146-SchimbatoaredecaledelaiesireadinItesti_resize


10:40

În apropierea Bacăului, în râul Siret se varsă râul Bistriţa. Da, da, spuneam bine, în apropierea Bacăului, deci trenul se apropia tot mai mult de Gara în care aveam să cobor. Aşteptam asta cât mai repede să-mi iau ceva de ronţăit şi să mă pot concentra mai departe la misiunea FeRoviaRă pe care voiam să o îndeplinesc.

Spre Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_147-SpreBacau_resize

Podurile FeRoviaRe peste râul Bistriţa
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_148-PodurileFeRoviaRepesteraulBistrita_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_149-_resize

În apropiere de Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_150-InapropieredeGaraBacau_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_151-_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_152-_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_153-_resize


10:50

Deşi aşteptam cu nerăbdare momentul când BoBica 102 avea să şuiere de trei ori în Gara Bacău, trenul înainta foarte greu cu o viteză nu mai mare de 5 km/h. Puteam surprinde în detaliu activitatea ce se desfăşura la intrarea în Gara Bacău – înlocuirea unor cupoane de linie şi a unor macazuri. La o mică depărtare de şantierul de lucru se vedea şi locomotiva fotografiată mai dedemult – LDH125-121. Tot aici se regăseau macarale şi vagoane platformă încărcate cu traverse şi linii ferate care urmau să fie montate pe infrastructură.

Trenul intra domol pe teritoriul Gării Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_154-TrenulintradomolpeteritoriulGariiBacau_resize

Vagon de marfă special UWRs
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_155-VagondemarfaspecialUWRs_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_156-_resize

Un cupon de cale ferată vs. Trenul Personal Paşcani – Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_157-UncupondecaleferatavsTrenulPersonalPascani-Bacau_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_158-_resize

O echipă de meseriaşi la calea ferată lucra pe firul I Bacău – Roman
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_159-OechipademeseriasilacaleaferatalucrapefirulIBacau-Roman_resize

Forfotă mare la intrarea în Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_160-ForfotamarelaintrareainBacau_resize

Un vagon macara de transportat şi amplasat calea ferată
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_161-Unvagonmacaradetransportatsiamplasatcaleaferata_resize

Vagon de marfă special UWRmms încărcat cu cupoane de cale ferată
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_162-VagondemarfaspecialUWRmmsincarcatcucupoanedecaleferata_resize


Eram la 131 de kilometri de casă. Teritoriul staţiei Bacău îmi aparţinea şi aştepta să fie explorat de paşii mei curioşi. Locomotivele care făceau manevre sau aduceau trenuri de prin Moldova sau din ţară au fost fotografiate şi publicate în cele ce urmează. Fie ele de la CFR Călători, CFR Marfă, Cargo Trans Vagon sau Servtrans, mă bucuram că le vedeam şi le admiram în toată splendoarea lor.

EC-102 proaspăt sosită în Bacău cu Trenul Personal de la Paşcani
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_163-EC-102proaspatsositainBacaucuTrenulPersonaldelaPascani_resize

EA-663 în Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_164-EA-663inGaraBacau_resize

EA1-646 în Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_165-EA1-646inGaraBacau_resize

DA-1343 în Triajul Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_166-DA-1343inTriajulBacau_resize

DA-1654 apărea în vederea către Sud, către Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_167-DA-1654apareinvedereacatreSudcatreBucuresti_resize

Gara Bacău apărea în vederea către Nord, către Suceava
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_168-GaraBacauapareinvedereacatreNordcatreSuceava_resize

Linia 1 din Gară, supusă unor lucrări de reparaţie
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_169-Linia1dinGarasupusaunorlucraridereparatie_resize


11:00

Deşi părţile laterale ale locomotivei cuprind numele de „Softrans”, aceasta aparţinea operatorului Cargo Trans Vagon. De altfel, această afirmaţie este dovedită de faptul că după alte câteva minute, o altă locomotivă a CTV urma să se cupleze la EA-725.

EA-725 de la Softrans tranzita Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_170-EA-725delaSoftranstranzitaGaraBacau_resize


11:10

[i]Dragii mei cititori, poate ştiţi sau aflaţi acum, dar un pasionat FeRoviaR care umblă toată ziua (şi nu neapărat un pasionat, ba chiar CFR-ist sau pur şi simplu în slujba căii ferate) are nevoie de mâncare serioasă. Mersul pe jos şi atenţia sporită sunt activităţi care solicită corpul uman. În acea zi, o parte din baza de calorii mi-a fost sprijinită de iaurtul şi cornul cumpărat de prin alimentarele vis-a-vis de gara Bacău.

Trei locomotive electrice care mai de care în Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_171-TreilocomotiveelectriceinGaraBacau_resize

EA-725 aparţinând de CTV
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_172-EA-725apartinandSoftrans_resize

Vedere laterală a locomotivei „Softrans”
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_173-VederelateralaalocomotiveidelaSoftrans_resize

Hrana obişnuită a unui pasionat FeRoviaR aflat în exerciţiu
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_174-HranaobisnuitaaunuipasionatFeRoviaRaflatinexercitiu_resize


11:20

Aşa cum spuneam ceva mai devreme, lângă locomotiva electrică EA-725 se cuplase locomotiva diesel-electrică de clasă 69, DHE, cu seria 69-0051-8. Între timp, o altă soră de-a ei, LDH-363, făcea manevre prin gară cu câteva vagoane de călători.

Locomotiva diesel-electrică 69-0051-8
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_175-Locomotivadiesel-electrica69-0051-8_resize

Locomotiva CTV se cupla la EA-725
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_176-LocomotivaCTVcuplatalaEA-725_resize

LDH-363 manevra vagoanele Trenului Personal Paşcani - Bacău în Revizia Tehnică Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_177-LDH-363manevravagoaneleTrenuluiPersonalPascani-BacauinReviziaTehnicaBacau_resize


11:30

De pe pasarela Gării Bacău se puteau observa atât liniile din care se compunea complexul FeRoviaR Bacău, cât şi zonele de podiş de-a lungul râului Bistriţa. Dar până a ajunge să vă povestesc mai multe despre Bistriţa, mai aproape era locomotiva diesel-electrică DA-1343 observată puţin mai devreme.

Plugul de zăpadă din Gara Bacău no. 8
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_178-PluguldezapadadinGaraBacauno8_resize

Complexul de linii Bacău, văzut de pe pasarelă
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_179-ComplexuldeliniiBacauvazutdepepasarela_resize

DA-1343 la manevre în Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_180-DA-1343lamanevreinGaraBacau_resize


11:40

După câteva instantanee cu Gara Bacău în „pielea” personajului principal, am pornit la plimbare prin împrejurimile FeRoviaRe ale Bacăului. Aşa cum v-am mai spus, lângă Gară există un complex de vreo 15 linii folosite pentru gararea trenurilor de marfă. Îi voi spune, generic, „triaj”, deşi nu cred că se încadrează în acest tip de organizare. În fine, în acest triaj am văzut mai multe tipuri de vagoane de marfă, pe care vi le prezint şi dumneavoastră mai jos.

Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_181-GaraBacau_resize

Liniile de garare a trenurilor de marfă din Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_182-LiniiledegarareatrenurilordemarfadinGaraBacau_resize

Un vagon de marfă Zas încărcat cu amoniac în soluţie lichidă
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_183-UnvagondemarfaZasincarcatcuAmoniacinsolutielichida_resize

Un vagon de marfă Zagkks încărcat cu amoniac anhidru
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_184-UnvagondemarfaZagkksincarcatcuamoniacanhidru_resize

Locomotiva diesel-electrică DA-294
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_185-DA-294_resize


11:50

Din punct de vedere al densităţii activităţii FeRoviaRe de marfă, Bacăul este un centru important de primire/expediere vagoane. Astfel că diversitatea lor este însemnată. Într-o singură zi am putut observa vagoane de cereale, cisterne de diferite tipuri sau vagoane acoperite. Toate acestea erau sub veghea clădirii multi-etaj a Gării Bacău.

Peisaj FeRoviaR cu vagoane de marfă
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_186-PeisajFeRoviaRcuvagoanedemarfa_resize

Linie dezafectată din Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_187-LiniedezafectatadinBacau_resize

Vagonul de marfă Zagkks
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_188-VagonuldemarfaZagkks_resize

Două vagoane de marfă Gbs
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_189-DouavagoanedemarfaGbs_resize

Cazane Zas pe una dintre liniile Gării Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_190-CazaneZaspeunadintreliniileGariiBacau_resize

Un utilaj al CFR Infrastructură
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_191-UnutilajalCFRInfrastructura_resize

Linia 10
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_192-Linia10_resize


12:00

Am avut ca scop în acea zi să ajung la borna kilometrică nr. 300, astfel că am părăsit zona de „triaj” a Bacăului şi am intrat pe teritoriul liniei curente a Magistralei 500.

Catenară susţinută de un ansamblu complex
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_193-Catenarasustinutadeunansamblucomplex_resize

Linia pe care circulă trenurile mărfare compuse pe liniile Gării Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_194-LiniapecarecirculatrenurilemarfarecompusepeliniileGariiBacau_resize

Vedere către liniile de triere
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_195-Vederecatreliniiledetriere_resize

Intrare pe teritoriul liniilor Gării Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_195-IntrarepeteritoriulliniilorGariiBacau_resize

Spre Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_196-SpreBucuresti_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_197-_resize

Borna kilometrică no. 301 de pe Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_198-Bornakilometricano301depeMagistrala500_resize


12:10

Tot mergând de-a lungul căii ferate pe care se poate circula cu o viteză de până la 120 km/h, am observat câte o linie părăsită de o parte şi de alta a magistralei. Una dintre ele era dezmembrată în totalitate, iar cealaltă încă mai dovedea existenţa unor foşti operatori industriali. La un moment dat, ajung la o trecere la nivel cu calea ferată, iar lângă acest reper, o linie neelectrificată neruginită şi cu urme de exploatare se arăta în faţa mea. Curios din fire, am urmat traseul acestei linii.

Vedere către Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_199-VederecatreBucuresti_resize

O linie industrială părăsită paralelă cu Magistrala 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_200-OlinieindustrialaparasitaparalelacuMagistrala500_resize

Către Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_201-CatreBacau_resize

Semnal pitic de manevră, veşnic albastru...
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_202-Semnalpiticdemanevravesnicalbastru_resize

Tot înainte spre Bucureşti pe linia părăsită
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_203-TotinaintespreBucurestipeliniaparasita_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_204-_resize

Trecere la nivel cu calea ferată
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_205-Trecerelanivelcucaleaferata_resize

Vedere către Bucureşti de la nivelul trecerii la nivel
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_206-VederecatreBucurestidelanivelultreceriilanivel_resize

Vedere spre Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_207-VederespreBacau_resize

Calea ferată dinspre Zona Industrială şi de Depozitare
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_208-CaleaferatadinspreZonaIndustrialasideDepozitare_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_209-_resize


12:20

Linia industrială era destul de lungă, iar după 10 minute de mers m-am oprit şi m-am întors către magistrală. La întoarcere am văzut chiar şi un sabot roşu de deraiere care era în poziţie de liber, de trecere. Dacă mai aşteptam câteva zeci de minute, poate aveam să surprind vreo locomotivă de manevră.

Semnal luminos de manevră
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_210-Semnalluminosdemanevra_resize

Linia ferată industrială
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_211-Liniaferataindustriala_resize

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_212-_resize

Sabot de deraiere pe liber
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_213-Sabotdederaierepeliber_resize

Alte linii industriale
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_214-Alteliniiindustriale_resize

Un elicopter făcea zboruri de exerciţiu deasupra Bacăului
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_215-UnelicopterfaceazborurideexercitiudeasupraBacaului_resize



12:40

Dar n-am mai aşteptat şi m-am încadrat cu paşii mei din nou pe Magistrală. Bineînţeles că după câteva minute de la părăsirea liniei industriale, am auzit un fluier de locomotivă DA şi după alte câteva minute chiar şi un convoi de marfă ieşind pe acea linie. Asta a fost să fie, nu am fotografiat manevra, însă eram în faţa bornei kilometrice cu numărul 300 de pe Magistrala 500! Nu poţi prinde doi iepuri dacă fugi după amândoi odată!

Un inductor de cale, vedere către Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_216-UninductordecalevederecatreBucuresti_resize

Bornă hectometrică 300+2
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_217-Bornahectometrica3002_resize

Alt inductor de cale, tot vedere către Bucureşti
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_218-AltinductordecaletotvederecatreBucuresti_resize

Borna kilometrică 300 a Magistralei 500
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_219-Bornakilometrica300aMagistralei500_resize


12:50

După ce mi-am îndeplinit dorinţa cu cifra 300, am mers cale-ntoarsă către Gara Bacău, de unde aveam să iau trenul spre Bicaz. Dar tot spre Bacău fugea şi Trenul Personal 5433, Mărăşeşti – Bacău. Acesta era compus din două vagoane etajate şi două obişnuite şi erau trase de locomotiva electrică pe 4 osii, EC-85.

Trenul Personal Mărăşeşti - Bacău tras de EC-85
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_220-TrenulPersonalMarasesti-BacautrasdeEC-85_resize

Trenul circula glonţ către Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_221-TrenulcirculaglontcatreGaraBacau_resize

Linia de transport marfă către Zona Industrială a Bacăului
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_222-LiniadetransportmarfacatreZonaIndustrialaaBacaului_resize

Dinspre linia industrială, vedere către Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_223-Dinspreliniaindustriala_resize


13:00

Da, spre Bacău mergeam şi înfruntam multă verdeaţă care creştea nestingherit printre căile ferate. Orice pasionat FeRoviaR ştie că explorarea unei/unor linii de cale ferată implică urzicături sau uşoare zgârieturi. Dar merită tot efortul!

Spre Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_224-SpreBacau_resize

Paletele de semnalizare a locurilor unde se efectuau lucrări la linie
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_225-Paleteledesemnalizarealocurilorundeseefectueazalucrarilalinie_resize

Tot înainte, către Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_226-TotinaintecatreGaraBacau_resize

Catenara, văzută dintr-un munte de vegetaţie
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_227-Catenaravazutadintr-unmuntedevegetatie_resize


13:10

Harnică încă de dimineaţă, locomotiva diesel-electrică DA-1343 împingea câteva vagoane de marfă în Gara Bacău.

DA-1343 la manevră cu vagoane de marfă
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_228-DA-1343lamanevracuvagoanedemarfa_resize


13:20

Ei bine, după cum vă spuneam şi mai devreme, pe liniile triajului din Bacău se regăseau vagoane de diferite tipuri. Unele aflate în exploatare, altele ieşite, poate, la pensie.

Un vagon de marfă Tals
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_229-UnvagondemarfaTals_resize

Un vagon de marfă Uagps
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_230-UnvagondemarfaUagps_resize

Vagoane de marfă Zas şi Uagps
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_231-VagoanedemarfaZassiUagps_resize

Gara Bacău şi pasarela văzute de pe liniile 7-8
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_232-GaraBacausipasarelavazutedepeliniile7-8_resize

Caracteristicile de tonaj ale ramei de tren cu etaj
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_233-Caracteristiciledetonajalerameidetrencuetaj_resize

LDH-363 manevra vagoane de călători în Gara Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_234-LDH-363manevravagoanedecalatoriinGaraBacau_resize

Trenul cu etaj no. 82 cu destinaţia Bicaz
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_235-Trenulcuetajno82cudestinatiaBicaz_resize

Vagonul de clasa I a Trenului cu Etaj
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_236-VagonuldeclasaIaTrenuluicuEtaj_resize


13:30

După o plimbare prin împrejurimile Bacăului, am ajuns în gară. Aici mi-am văzut trenul cu care urma să călătoresc către Bicaz. Am avut la dispoziţie vagoane etajate, cu geamuri culisabile prin care puteam fotografia liniştit împrejurimile Văii Bistriţei.

DA-1291 cu Trenul Personal Bacău – Bicaz
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_237-DA-1291cuTrenulPersonalBacau-Bicaz_resize


În Gara Bacău mai erau câteva trenuri, dintre care unul dintre ele era proaspăt sosit din capitală. Era Trenul cu Ordin Special 11653, Bucureşti Nord – Bacău, compus din vagoane etajate modernizate la Remarul Paşcani.

EA1-606 vs EA1-646
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_238-EA1-606vsEA1-646_resize

Un vagon de călători care a circulat pe ruta Bucureşti Nord – Bacău
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_239-UnvagondecalatoricareacirculatperutaBucurestiNord-Bacau_resize


Sfârşitul acestui fotoreportaj este aici, însă începutul reportajului liniei secundare 509, Bacău – Bicaz, este iminent şi va putea fi accesat în câteva zile. Sper că v-a plăcut călătoria din Fălticeni până în Bacău, cu toate peisajele, locomotivele, vagoanele, semnalele, gările şi haltele prin care am trecut. Vă aştept cu sugestii, critici, cu părerile voastre despre tot ce aţi văzut sau doriţi să vedeţi în articolele următoare despre Căile Ferate Române.

Vă mulţumesc sincer pentru atenţie şi răbdare!
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Th_240-Vamultumescpentruatentie_resize
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
VeV

VeV


Numarul mesajelor : 150
Varsta : 26
Localizare : Bacau
Reputatie : 5275
Data de inscriere : 05/06/2010

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]   M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Icon_minitimeSam 15 Ian 2011, 10:24

Mishu, extraordinar !! Am "savurat" acest reportaj ! Mai ales că locuiesc în Bacău, ăsta e principalul motiv. Very Happy Linia 509 e preferata mea, am fost iarna asta, din păcate, până la Bicaz sunt 2 legaturi, la 6 dimineaţa şi la 14, la prânz. Aştept continuarea! Bacău, municipiul Bacău, are multe linii industriale, unele au rămas în paragină, defapt, unele, toate au rămas, doar una de la CET mai funcţionează .. acolo e şi un triaj, la ieşire din Bacău spre Bucureşti ..

Baftă, superb !!
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]   M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Icon_minitimeSam 15 Ian 2011, 15:05

VeV a scris:
Mishu, extraordinar !! Am "savurat" acest reportaj ! Mai ales că locuiesc în Bacău, ăsta e principalul motiv. Very Happy Linia 509 e preferata mea, am fost iarna asta, din păcate, până la Bicaz sunt 2 legaturi, la 6 dimineaţa şi la 14, la prânz. Aştept continuarea! Bacău, municipiul Bacău, are multe linii industriale, unele au rămas în paragină, defapt, unele, toate au rămas, doar una de la CET mai funcţionează .. acolo e şi un triaj, la ieşire din Bacău spre Bucureşti ..

Baftă, superb !!

Mă bucur mult că ţi-a plăcut! Continuarea va apărea în câteva zile, este în lucru. Cât despre liniile industriale... ar fi interesant de văzut dacă mai sunt LDH-uri părăsite pe liniile vechi industriale. Apropos, locomotiva aceea de la Diana Forest ştii cumva ce număr are? Mulţumesc încă o dată pentru aprecieri, mult succes şi ţie în activitate!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat





M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]   M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008] Icon_minitime

Sus In jos
 
M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]
» M500: Falticeni - Dolhasca - Pascani - Roman - Bacau [2008]
» M500: Excursie FeRoviara Dolhasca - Pascani [2008]
» M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]
» M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: