Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6783
Data de inscriere : 12/02/2009

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Empty
MesajSubiect: M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]   M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Icon_minitimeMier 08 Dec 2010, 15:38

10 august 2008 -=- M510; M500; M606: Excursie FeRoviaRă Fălticeni – Paşcani – Iaşi

Într-o prea frumoasă dimineaţă de vară a anului 2008 am pornit într-o călătorie FeRoviaRă până la Iaşi. Am parcurs cu drag la dus 122 de kilometri şi alţi 137 de kilometri la întors. Am simţit în inima mea de viitor pionier in d-ale transportului FeRoviaR fiecare joantă a căii ferate, am înregistrat fiecare semnal luminos văzut şi am privit cu respect pe fiecare dintre acei oameni care şi-au dedicat viaţa în slujba drumului de fier.

Despre aspectele istorice ale locurilor prin care am trecut în 10 august 2008 pe ruta Fălticeni - Dolhasca - Paşcani - Iaşi am mai menţionat şi într-un alt reportaj dedicat liniei M606 Iaşi – Paşcani. De data aceasta însă, mă voi concentra în mare parte mai mult pe fotografii şi mai puţin pe text.

În plus faţă de traseul FeRoviaR care va fi prezentat kilometru cu kilometru, vă invit să urmăriţi şi surpriza de a (re)vedea cea de-a doua gară a Ieşilor care face intrarea în capitala Moldovei din direcţia Magistralei 600. Aşadar, vizionare plăcută la ceea ce va urma şi vă aştept cu drag la sfârşitul reportajului pentru un feed-back din partea dumneavoastră!


Călătorind cu trenul pe lângă „Valea Feerică”, între Costeşti-Iaşi şi Pietrişu
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_1-MergandcutrenulpelangaValeaFeericaintreCostesti-IasisiPietrisu_resize


06:30

La rugămintea unui pasionat de calea ferată (mardaryroby) şi la bunăvoinţa unui alt pasionat de calea ferată (subsemnatul), întâmplarea a făcut ca trezirea dis-de-dimineaţă să fie o realitate. Şi, odată cu trezirea, o excursie FeRoviaRă de peste 250 de kilometri. Într-o fugă nebunească, am ajuns cu câteva clipe înainte ca trenul spre Dolhasca să plece din gară.

Bună dimineaţa, Fălticeni!
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_2-BunadimineataFalticeni_resize

Trenul Personal Fălticeni - Dolhasca în Gara Fălticeni
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_3-TrenulPersonalFalticeni-DolhascainGaraFalticeni_resize


La 06:33, Trenul "Săgeată Albastră" (deci Siemens Desiro VT642) pleca spre Dolhasca. În stânga sensului de mers mă saluta iazul cu reflexia puternică a Soarelui, iar în dreapta culoare roşie a vagoanelor de tip Eacs care staţionau pe linia industrială a combinatului PAL Fălticeni. Acestea îmi aminteau de manevra tatălui de acum câteva zile.

Semaforul mecanic permitea ieşirea din staţia Fălticeni
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_4-SemaforulmecanicpermiteaiesireadinstatiaFalticeni_resize

Vagoane Eacs într-un decor industrial fălticenean
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_5-VagoaneEacsintr-undecorindustrialfalticenean_resize

Iazul amenajat pe râul Şomuz
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_6-IazulamenajatperaulSomuz_resize

Un gard viu de porumb separa calea ferată de iazul din Fălticeni
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_7-UngarddeporumbseparacaleaferatadeiazuldinFalticeni_resize


06:40

În drum spre Dolhasca am trecut prin staţiile Preuteşti, Arghira, Dolheşti şi Vămeni, unde automotorul oprea şi pornea cu drag pentru fiecare călător dornic sau nevoit de o plimbare cu trenul. Lăsam în urmă urbea natală, de care avea să-mi fie dor nu în acea zi, nu în acel an, ci... acum, când sunt departe, în capitală…

Municipiul Fălticeni, vedere Sud-Estică
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_8-MunicipiulFalticenivedereSud-Estica_resize


06:50

Cu o viteză medie de circulaţie de 35 km/h, Trenul Personal a oprit în halta Arghira. Această staţie este "celebră" pe linia 510 datorită caselor din lemn care se asamblează în apropierea căii ferate.

Lunca Şomuzului, leagăn al civilizaţiei din Podişul Fălticenilor
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_9-LuncaSomuzuluileaganalcivilizatieidinPodisulFalticenilor_resize

Case ecologice, din lemn, la Arghira
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_10-CaseecologicedinlemnlaArghira_resize

O foarte interesantă formă de relief
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_11-Ofoarteinteresantaformaderelief_resize


Îmi permit să amintesc de o legendă care mi se spunea când eram mic şi mergeam într-un sat din apropierea imaginilor pe care vi le prezint. Când eram la Manolea şi când trăia bunica mea, mă trezeam dimineaţa şi o întrebam, pe ruseşte: "De ce e albeaţa aceea în pădure?", iar ea îmi răspundea, tot în ruseşte: "Malcik, tam zaeţ tiopla lepioşki!" (Мальчик, там заяц тепло лепйошки.) Ei, acum înţelegeţi şi dumneavoastră de ce este acea ceaţă deasupra pădurii din imagine...

Un nor de fum de la vreun cuptor cu plăcinte din pădure
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_12-Unnordefumdelavreuncuptordinpadure_resize

Metaforic, vorbind…
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_13-Metaforicvorbind_resize


07:00

La prima oră a zilei de 10 august 2010, soarele arunca frunze de lumină pe casele din localitatea Dolheşti, acolo unde trenul oprea pentru un minut. De aici, Săgeata albastră mai avea 10 kilometri până să ajungă în Gara Dolhasca, acolo unde fălticenenii (şi nu numai) puteau să schimbe trenul şi să acceadă spre Suceava, Bucureşti, Braşov şi alte zeci de oraşe din România. Se-nţelege, deci, Dolhasca era staţia terminus a liniei 510, Fălticeni – Dolhasca.

Banca de aşteptare din Gara Dolheşti
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_14-BancadeasteptaredinGaraDolhesti_resize


07:10

Gara Dolhasca se află la 42 de kilometri de Suceava şi la 80 de kilometri de capătul nordic al Magistralei 500, punctul vamal Vicşani. Acest punct de oprire a luat fiinţă o dată cu construcţia liniei ferate Iţcani – Roman, în 15 decembrie 1869.

Gara Dolhasca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_15-GaraDolhasca_resize

Vedere către Suceava
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_16-VederecatreSuceava_resize

Vedere spre Paşcani, Bucureşti
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_17-VederespreBucuresti_resize


07:20

Binecunoscutul Tren Personal 5601, Iaşi – Putna, era tras de locomotiva electrică EA-758. Spun binecunoscut pentru că în fiecare zi când plecam în vreo călătorie FeRoviaRă, vedeam oameni care aşteptau pe peron trenul spre direcţia Putna. Avea în spate 4 vagoane albastre, dintre care unul de clasa I şi alte 3 de clasa a II-a.

Trenul Personal Iaşi - Putna, tractat de locomotiva EA-758
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_18-TrenulPersonalIasi-PutnatractatdelocomotivaEA758_resize

Trenul ce leagă Iaşiul de Suceava pleca din Gara Dolhasca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_19-TrenulceleagaIasiuldeSuceavaplecadinGaraDolhasca_resize


07:40

20 de minute de linişte şi pace au fost în Dolhasca până când o goarnă din direcţia Paşcani s-a auzit şi un tren a apărut în gară. Peste 20 de pasageri aşteptau Trenul Accelerat 1833/1836, Iaşi – Timişoara. Acesta a plecat de la ora 6 din Iaşi şi urma să ajungă la 20:41 în Timişoara. Avea 7 vagoane şi era tractat de locomotiva electrică vopsită în schemă clasică, EA-646.

Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_20-TrenulAcceleratIasi-TimisoaraNord_resize

Locomotiva electrică EA1-646 în Staţia Dolhasca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_21-LocomotivaelectricaEA1-646inStatiaDolhasca_resize

Şi-a plecat trenul spre Timişoara...
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_22-Si-aplecattrenulspreTimisoara_resize

1 kilometru de infrastructură
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_23-1kilometrudeinfrastructura_resize


În aşteptarea trenului care avea să mă ducă spre Paşcani, am mai stat 20 de minute în Gara Dolhasca. În acest timp, o ghicitoare mi-a venit să-mi citească în palmă, iar un domn mai în vârstă mă sfătuia să nu dau curs invitaţiei unor astfel de personaje. Totodată, am fotografiat şi cupla centrală automată Scharfenberg a automotorului Desiro SR 20 D, care în 2008 a făcut serviciu pe secţia Fălticeni – Dolhasca (Iaşi). Acest dispozitiv de legare tip cuplă automată cu suprafaţa frontală încălzită electric realizează cuplarea mecanică, electrică şi pneumatică cu alte automotoare dotate cu acest tip de cuplă.

Cupla automată a automotorului Desiro SR 20 D
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_24-CuplaautomataaautomotoruluiDesiroSR20D_resize

Trenul Personal ce a făcut serviciu pe linia 510, Dolhasca - Fălticeni
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_25-TrenulPersonalceafacutserviciupesubmagistrala510_resize


08:00

Trenul Personal 5502, Suceava Nord – Paşcani, sosea în staţia Dolhasca cu 5 minute mai devreme. Era tractat de locomotiva electrică Bo-Bo 040-EC1-126. Locomotiva era clasică, avea un graffitti deasupra plăcuţei de identificare, un singur far central şi o putere de 3.400 kW. Mult prea mult pentru cele 3 vagoane etajate clasice 26-26.

Trenul Personal Suceava Nord - Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_26-TrenulPersonalSuceavaNord-Pascani_resize

Gara Dolhasca, văzută din Trenul Personal
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_27-GaraDolhascavazutadinTrenulPersonal_resize


08:10

O dată pornit trenul din Dolhasca, mai aveam de mers încă 28 de minute până în Gara Paşcani. Până a ajunge acolo, vă prezint câteva fotografii cu magistrala 500 între kilometrul 387 şi 408.

Spre Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_28-SprePascani_resize

În curba de lângă Halta Probota
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_29-IncurbadelangaHaltaProbota_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_30-_resize

Trenul Personal oprea în Halta Probota
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_31-TrenulPersonalopresteinHaltaProbota_resize

În aliniament, până la Halta Lespezi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_32-InalininiamentpanalaHaltaLespezi_resize

Valea Siretului, văzută de la etajul vagonului de călători 26-26
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_33-ValeaSiretului_resize

Viteza stabilită pe această porţiune este de 120 km/h
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_34-Vitezastabilitapeaceastaportiuneestede120kmh_resize

Spre Lespezi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_35-SpreLespezi_resize

Siretul şi urmele apelor sale umflate
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_36-Siretulsiurmeleapelorsaleumflate_resize

Un podeţ şi o curbă înainte de Halta Lespezi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_37-UnpodetsiocurbainaintedeHaltaLespezi_resize

Spre Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_38-SprePascani_resize

Terenuri inundate de-a lungul Magistralei 500
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_39-Terenuriinundate_resize

Rambleul căii ferate a protejat suprastructura căii de inundaţii
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_40-Rambleulcaiiferateaprotejat_resize

Intram în Staţia Lespezi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_41-IntraminStatiaLespezi_resize

Peronul Gării Lespezi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_42-PeronulGariiLespezi_resize

Vedere spre direcţia Suceava
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_43-VederespredirectiaSuceava_resize

Plecarea din Staţia Lespezi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_44-PlecareadinStatiaLespezi_resize


08:20

După ce pasagerii au coborât şi au urcat în tren în Halta Lespezi, mecanicul locomotivei electrice a sunat din goarnă şi a accelerat spre Paşcani.

Spre Halta Lunca Siretului
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_45-SpreHaltaLuncaSiretului_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_46-_resize

Peronul Haltei Lunca Siretului
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_47-PeronulHalteiLuncaSiretului_resize

Vedere spre locurile de unde am pornit
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_48-Vederesprelocuriledeundeampornit_resize

Un copac din preajma staţiei Lunca Siretului
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_49-UncopacdinpreajmastatieiLuncaSiretului_resize

Întâlnirea cu Trenul Accelerat 1854/1851, Mangalia – Suceava Nord
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_50-_resize

Coada trenului Accelerat venit de la malul Mării Negre
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_51-CoadatrenuluiAcceleratvenitdelamalulMariiNegre_resize


În apropiere de intrarea în Gara Paşcani se află o linie industrială care este paralelă cu Magistrala 500 distanţă de 2 kilometri, iar apoi traseul acesteia urmează o curbă către o unitate industrială de lângă Barajul Lunca Siretului.

Linia industrială către societatea de lângă Siret
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_52-Liniaindustrialacatre_resize

Către Paşcani, la 1 kilometru
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_53-CatrePascani_resize

Curtea COMAT SA
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_54-CurteaCOMATSA_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_55-_resize


08:30

La intrarea pe teritoriul staţiei Paşcani ne-a întâmpinat o locomotivă diesel-hidraulică de 1250 de cai putere. Avea la cuplă două vagoane etajate nemodernizate seria 26-26 şi un vagon neetajat pe a cărui plăcuţă scria „Bacău - Iaşi”.

LDH-165 manevrând vagoane de călători în Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_56-LDHmanevrandvagoanedecalatoriinPascani_resize

Trenul de călători manevrat de LDH-165
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_57-TrenuldecalatorimanevratdeLDH165_resize


Vis-a-vis de Gara Paşcani se află curtea societăţii de reparat şi modernizat material rulant, Remarul Paşcani. Pe liniile acesteia se regăsesc atât vagoane vechi, cât şi vagoane proaspăt modernizate, fie de marfă, fie de călători. Despre mai multe informaţii cu privire la profilul societăţii, accesaţi acest link. Şi tot despre profilul societăţii vom mai discuta undeva la sfârşitul reportajului, când vă voi prezenta nişte imagini surprinse în exclusivitate cu rama de vagoane de călători etajate, ACVILA.

Una dintre liniile de acces către Remarul Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_58-Unadintreliniile_resize

Vagoane de marfă, locomotive franceze şi rama de vagoane etajate ACVILA
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_59-VagoanedemarfalocomotivefrancezesiramadevagoaneetajateACVILA_resize

Gara Paşcani, văzută din trenul proaspăt sosit pe linia 4
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_60-GaraPascanivazutadintrenulproaspatsositpelinia4_resize

Trenul şi călătorii...
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_61-Trenulsicalatorii_resize


Abia ajuns în Gara Paşcani, am înregistrat fiecare mişcare care avea loc acolo. Astfel, pe linia 1 sosise Trenul Personal 6451, Iaşi – Paşcani. Mai departe, aceste 3 vagoane vor fi plecat spre Bacău însemnând Trenul Personal 5442, Paşcani – Bacău.

Trenul Personal Iaşi - Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_62-TrenulPersonalIasi-Bacau_resize

Locomotiva electrică EA1-815
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_63-LocomotivaelectricaEA1-815_resize


08:40

Locomotiva EA-528 s-a cuplat la cele 3 vagoane de pe linia 1. Avea să tracteze spre Bacău Trenul Personal 5442. Asta despre vehicule feroviare, căci despre călători vă pot spune că pe peronul dintre linia 2 şi 3 aşteptau mai mult de 30-40 de pasageri care doreau să meargă cu trenul spre Bucureşti.

Trenul Personal Paşcani – Bacău
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_64-TrenulPersonalPascani-Bacau_resize

Vedere spre direcţia Bucureşti
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_65-VederespredirectiaBucuresti_resize

Vedere spre direcţia Suceava
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_66-VederespredirectiaSuceava_resize

Locomotiva electrică EA-528
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_67-LocomotivaelectricaEA-528_resize


08:50

Sosit cu 4 minute mai timpuriu, Trenul Rapid 652, Suceava Nord – Bucureşti Nord, intra în Gara Paşcani pe linia 2. Călătorii îl aşteptau…

Trenul Rapid Suceava Nord - Bucureşti Nord
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_68-TrenulRapidSuceavaNord-BucurestiNord_resize

Locomotiva electrică modernizată Siemens clasa 45
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_69-LocomotivaelectricaSiemens379_resize

New versus old
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_70-Newversusold_resize

Două locomotive electrice româneşti, gata de plecare spre direcţia Sud a Magistralei 500
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_71-DoualocomotiveelectriceromanestigatadeplecarespredirectiaSudaMagistralei500_resize


Pe linia 3 sosea din direcţia Iaşi Trenul Accelerat 10857, Iaşi – Vatra Dornei. Automotorul Desiro nr. 2055 era uniclasă şi avea fotolii confortabile cu aranjament 2+1. Chiar şi aşa, pentru cei 253 de kilometri, existenţa unui tren cu propulsie diesel pe sub linie electrificată mi se pare nerentabilă. Dar am întors capul către stânga şi am văzut pe linia 5 Trenul Personal 5401/5406. Era tras de locomotiva EA1-655.

Trenul Accelerat Iaşi - Vatra Dornei sosind în Gara Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_72-TrenulAcceleratIasi-VatraDorneisosindinGaraPascani_resize

Automotorul Desiro nr. 2055 uniclasă
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_73-AutomotorulDesironr2055uniclasa_resize

EA1-655 venit cu tren de la Mărăşeşti
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_74-EA1-655venitcutrendelaMarasesti_resize


09:00

Trenul Accelerat 1839/1838, Timişoara Nord – Iaşi, gara pe linia 2 cu ale sale vagoane venite de la 739 de kilometri depărtare. Acesta a fost tractat de EA-855 şi urma să plece repede-repede către Iaşi, staţia terminus a trenului. Pe linia 5 staţiona şi era gata de plecare Trenul Personal P5406, Paşcani – Iaşi. Avea ca locomotivă de tracţiune pe EA1-815, cea pe care am mai văzut-o în acea dimineaţă sosită de la Iaşi cu Trenul Personal 6451. Trenul avea în componenţa sa 3 vagoane neetajate şi alte 3 etajate.

Trenul Accelerat venit de la Timişoara pleca spre Iaşi cu EA-855
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_75-TrenulAcceleratvenitdelaTimisoaraplecaspreIasicuEA-855_resize

Trenul Personal Paşcani – Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_76-TrenulPersonalPascani-Iasi_resize


09:10

După ce Acceleratul Timişoara Nord – Iaşi a plecat la ora 9 şi câteva minute, Trenul Personal 5406, Paşcani – Iaşi, pleca agale din Gara Paşcani. Pe linia 4 era LDH-165 care manevra câteva vagoane de călători. Mă întreb, oare a fost traficul din această gară într-atât de dens încât să fi fost nevoie vreodată de 2 LDH-uri de manevră?

Omul zilei din Paşcani, LDH-165
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_77-OmulzileidinPascaniLDH-165_resize


În continuare, trenul se autoghida pe calea liniei în curbă spre Iaşi. Linia 606, Paşcani – Iaşi, are o vechime de peste 138 de ani, când lega cu drum de fier pentru prima dată în istorie cele două târguri moldoveneşti, Suceava de Iaşi.

Către Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_78-CatreIasi_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_79-_resize

EA-344 conservată în curtea societăţii Remarul Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_80-EA-344conservataincurteaRemarulPascani_resize

O locomotivă străină pe 4 osii aştepta o recondiţionare
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_81-Olocomotivape4osiistrainapebandadereparatie_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_82-_resize

Trenul înainta spre Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_83-TrenulinainteazaspreIasi_resize

Culmea boghiului motor… să cari de-a lungul vieţii active vagoane de marfă şi la sfârşitul carierei să fii cărat de-un vagon de marfă
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_84-Unvagonplatformacuboghiuridelocomotivacaincarcatura_resize

O fostă LDE îşi ducea bătrâneţile în curtea Remarul
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_85-OfostaLDEisiduceabatranetileincurteaRemarul_resize

Alături de vecina sa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_86-VecinaprimeiLDEprezentate_resize

Poate or să învie, poate... o să fie materie primă pentru altele ca ele
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_87-Poateorsainviepoateosafiematerieprimapentrualtelecaele_resize

Locomotiva electrică 40-0635-9, în stare de conservare
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_88-Locomotivaelectrica40-0635-9instaredeconservare_resize

Locomotiva electrică 40-0748-0, pecetluită cu un C înconjurat de un cerc
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_89-Locomotivaelectrica40-0748-0pecetluitacuunCinconjuratincerc_resize

Locomotivele 748 şi 865 bot în bot într-un somn continuu
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_90-Locomotivele748si865botinbotintr-unsomncontinuu_resize

Locomotiva electrică 40-0865-2
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_91-Locomotivaelectrica40-0865-2parteadinstanga_resize

Locomotiva electrică 40-0739-9
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_92-Locomotivaelectrica40-0739-9_resize

Locomotive mari... părăsite
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_93-Locomotivemariparasite_resize


După ce am văzut câteva locomotive conservate, trenul meu accelera spre Iaşi. Avea, a avut şi o să tot aibă de parcurs până în capitala Moldovei 76 de kilometri. Timpul de parcurs a fost, pentru acest tren personal, 85 de minute, deci o viteză comercială de 54 km/h.

Am lăsat Paşcaniul în urmă, cu promisiunea că seara o să mă întorc
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_94-AmlasatPascaniulinurmacupromisiuneacasearaosamaintorc_resize

Limitare de viteză de 90 km/h pe podul peste Siret
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_95-Limitaredevitezade90kmhpepodulpesteSiret_resize

Urma traversarea Râului Siret
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_96-UrmatraversareaRauluiSiret_resize

Râul Siret
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_97-RaulSiret_resize

Un pod rutier construit peste calea ferată
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_98-Unpodrutierconstruitpestecaleaferata_resize


09:20

După câţiva kilometri de la plecarea din Paşcani, trenul începea să-şi arate proprietăţile de „acordeon metalic”. Desigur, curbele cu un grad de declivitate ridicat erau cauza încordării trenului…

În palier spre Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_99-InpalierspreRuginoasa_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_100-_resize

Prima curbă de pe dealurile din Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_101-PrimacurbadindealulRuginoasa_resize

Şi tot aşa mai departe...
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_102-Sitotasamaideparte_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_103-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_104-_resize

Trenul trecea prin una dintre cele mai frumoase bucle ale Căilor Ferate Moldoveneşti
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_105-TrenultreceaprinunadintrecelemaifrumoasebuclealeCailorFerateMoldovenesti_resize

Ce lăsam în urmă, ne arăta Soarele
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_106-CelasaminurmanearataSoarele_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_107-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_108-_resize

Am ieşit din curbele de la Ruginoasa, iar podişul Moldovei îmi sărea în faţa ochilor
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_109-AmiesitdincurbeledelaRuginoasaiarpodisulMoldoveinesareinfata_resize

Lanuri de floarea-soarelui
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_110-Lanuridefloarea-soareluiinfata_resize

Porţiune de aliniament spre Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_111-PortiunedealiniamentspreRuginoasa_resize

Din nou o curbă
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_112-Dinnouocurba_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_113-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_114-_resize

Intrare cu limitare de viteză în Staţia Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_115-IntrareculimitaredevitezainStatiaRuginoasa_resize

Se zăresc primele încrucişări de linie
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_116-Sezarescprimeleincrucisaridelinie_resize

Începutul peronului staţiei Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_117-InceputulperonuluistatieiRuginoasa_resize


Gara Ruginoasa, locul de plecare si de sosire dintr-o localitate de podiş, acolo unde au loc celebrele lupte cu ciomege dintre localnicii din „vale” cu localnicii din „deal” în preajma sărbătorilor de iarnă.

Gara Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_118-GaraRuginoasa_resize

O anexă a Gării din Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_119-OanexaaGariidinRuginoasa_resize

La revedere, Ruginoasa!
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_120-LarevedereRuginoasa_resize

Se zăreau semnalele de ieşire din Gara Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_121-SezareausemnaleledeiesiredinGaraRuginoasa_resize


09:30

După ce am trecut de curbele sinuoase de la Ruginoasa, drumul de fier construit în 1870 se prezenta cu o serie continuă de curbe care, pe lângă scopul neexploatat de „agrement turistic”, uzează considerabil calea de rulare şi roţile vehiculelor feroviare. Dar până una-alta, m-am bucurat de peisajele Podişului Moldovei, căci la nivelul de călător asta era tot ce putea să mă îngrijoreze.

Coada trenului părăsind Staţia Ruginoasa
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_122-CoadatrenuluiparasindStatiaRuginoasa_resize

Trenul urca pe linia amplasată de-a lungul localităţii Rediu
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_123-Trenulurcapeliniaamplasatade-alungullocalitatiiRediu_resize

Trenul trecea printre casele oamenilor
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_124-Trenultreceprintrecaseleoamenilor_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_125-_resize

Spre Costeşti Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_126-SpreCostestiIasi_resize

Semnal luminos de parcurs
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_127-Semnalluminosdeparcurs_resize

O privire şi înapoi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_128-Opriviresiinapoi_resize

Indicator de declivitate, atenţie - Coborâm!
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_129-Indicatordedeclivitateatentie-Coboram_resize

Salcia verde ca prospeţimea ierbii şi culoarea roşie a semnalului ce ordona... oprirea
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_130-Salciaverdecaprospetimeaierbiisirosulsemnaluluiceordonaoprirea_resize

În depărtare se observa o formă de relief care mie îmi este tare dragă
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_131-Indepartareseobservaoformadereliefcaremieimiestetaredraga_resize

Trenul se apropia de Halta Costeşti Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_132-TrenulseapropiadeHaltaCostestiIasi_resize

Coboram, tot coboram
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_133-Coboramtotcoboram_resize

Halta Costeşti Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_134-HaltaCostestiIasi_resize

Pastel de vară
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_135-Pasteldevara_resize

Valea Ferică
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_136-ValeaFerica_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_137-_resize

Indicator de declivitate
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_138-Indicatordedeclivitate_resize

…Şi de reducere a vitezei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_139-Sidereducereavitezei_resize

Mereu când trec pe aici am impresia că zbor
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_140-Mereucandtrecpeaiciamimpresiacazbor_resize

Trenul Personal Iaşi - Paşcani se ascundea după stâlpul de susţinere a catenarei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_141-ColacpestepupazaTrenulPersonalIasi-Pascaniseascundeadupastalpuldesustinereacatenarei_resize

Urma staţia Pietrişu
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_142-UrmastatiaPietrisu_resize


09:40

După ce am trecut de staţiile Ruginoasa şi Costeşti Iaşi, în calea noastră se revărsa o vale feerică unde trenul strica liniştea şi se cocoţa pe coasta nordică a formei de relief. Emoţia momentului a fost puternic impregnată în mintea şi inima privitorului…

Valea Feerică
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_143-ValeaFeerica_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_144-_resize

Doar mecanicului îi mai păsa de indicatorul cu VS
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_145-DoarmecaniculuiiimaipasadeindicatorulcuVS_resize

O fi crescut iarba mai mare, dar multe popoare şi-ar dori să împrumute nişte „verde” de la români
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_146-Oficrescutiarbaasamaredarmultepopoaresi-ardorisaimprumutenisteverdedelaRomania_resize

Peronul haltei Pietrişu
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_147-PeronulhalteiPietrisu_resize

Probabil că Halta Pietrişu e Staţia lui Robin Hood. Lui îi plăceau copacii…
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_148-ProbabilcaHaltaPietrisueStatialuiRobinHoodLuiiiplaceaucopacii_resize

Marele Canion din zona Ieşilor...
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_149-MareleeCaniondinzonaIesilor_resize

Trenul traversa pante tot mai mici, deci se apropia de o zonă de palier
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_150-Trenultraversapantetotmaimicideciseapropiadeozonadepalier_resize

Sau nu... mai aveam ceva de coborât! Domnule mecanic, mâna pe KD2!
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_151-Saunumaiaveamcevadecoborat_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_152-_resize

Era frumos ce lăsam în urmă
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_153-Erafrumoscelasaminurma_resize

Spre Târgu Frumos
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_154-SpreTarguFrumos_resize

Trenul trecea pe sub şoseaua rutieră Roman – Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_155-TrenultrecepesubsoseauaRoman-Iasi_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_156-_resize

Linia ferată mai cobora până a ajunge în Târgu Frumos
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_157-LiniaferatamaicoboarapanaaajungeinTarguFrumos_resize

Semnal luminos de intrare în Gara Târgu Frumos
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_158-SemnalluminosdeintrareinGaraTarguFrumos_resize

Solariile harnicilor gospodari din Târgu reflectau puternic soarele de vară
[url=https://2img.net/h/i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/2008%20AUGUST/159-SolariileharnicilorgospodaridinTargureflectaucuputeresoarele_resize.jpg][img:7cf3]https://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/2008%20AUGUST/th_159-Solariil
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6783
Data de inscriere : 12/02/2009

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]   M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Icon_minitimeMier 08 Dec 2010, 15:39

09:50

Iată că aproximativ la jumătatea traseului liniei 606 se află Staţia Târgu Frumos, gară în care opresc toate trenurile (inclusiv cele de rang Intercity). Pe la 9:50 urma să oprească şi Trenul Personal 5406, Paşcani – Iaşi.

Remiza utilajelor de intervenţie
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_161-Remizautilajelordeinterventii_resize

Peisaj industrial vis-a-vis de gară
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_162-Peisajindustrialvis-a-visdegara_resize

Peronul Gării Târgu Frumos
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_163-PeronulGariiTarguFrumos_resize

Gara Târgu Frumos
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_164-GaraTarguFrumos_resize

Trenul pleca mai departe spre Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_165-TrenulpleacamaidepartespreIasi_resize

În zare se vedea silueta oraşului
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_166-Inzaresevedesiluetaorasului_resize

Municipiul Târgu Frumos spionat de pe linia ferată
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_167-MunicipiulTarguFrumosvazutdepeliniaferata_resize

80 km/h viteză maximă
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_168-80kmhvitezamaxima_resize

Zonă lină de podiş
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_169-Zonadepodislina_resize

Trenul înainta pe traseul cu multe curbe al liniei 606
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_170-Trenulinainteazapetraseulcumultecurbealliniei606_resize

Coada Trenului Personal Paşcani – Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_171-CoadaTrenuluiPersonalPascani-Iasi_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_172-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_173-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_174-_resize

În decor a apărut un balon portocaliu...
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_175-Indecorapareunbalonportocaliu_resize

A cărui soartă bănuiesc că o ştiţi…
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_176-Carebanuiesccastiticareafostsoartalui_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_177-_resize

Trenul înainta cu mai puţin de 85 km/h
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_178-Trenulinaintacumaiputinde85kmh_resize

Linia 606
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_179-Linia606_resize

Simţind aerul curat şi viteza vântului
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_180-Simtindaerulcuratsivitezavantului_resize

În apropiere de Sârca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_181-InapropieredeHaltaSarca_resize

Semnal de intrare în Gara Sârca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_182-SemnaldeintrareinGaraSarca_resize


10:00

După 11 kilometri de la Târgu Frumos, trenul oprea în Sârca.

Peronul Gării Sârca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_183-PeronulGariiSarca_resize

Gara Sârca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_184-GaraSarca_resize

Silozul de la Sârca
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_185-SilozuldelaSarca_resize

Trenul pleca spre următoarea staţie – Budăi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_186-Trenulpleacaspreurmatoareastatie-Budai_resize

Curba de ieşire din Gara Sârca în direcţia Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_187-CurbadeiesiredinGaraSarcaindirectiaIasi_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_188-_resize

Se vedeau lacurile din Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_189-SevadlacurilePoduIloaiei_resize

O altă limitare de viteză
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_190-Oaltalimitaredeviteza_resize

Între haltele Sârca şi Budăi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_191-IntrehalteleSarcasiBudai_resize

Spre Halta Budăi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_192-SpreHaltaBudai_resize

Dealurile din preajma localităţii Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_193-DealuridinpreajmalocalitatiiPoduIloaiei_resize

Atenţie, peste 1000 de metri opreşti, domnule mecanic!
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_194-Atentiein1000demetrioprestidomnulemecanic_resize

Au mai trecut 100 de metri...
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_195-Aumaitrecut100demetri_resize

Peronul Haltei Budăi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_196-PeronulHalteiBudai_resize

Halta Budăi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_197-HaltaBudai_resize

Vedere spre direcţia Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_198-VederespredirectiaPascani_resize

Vedere spre direcţia Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_199-VederespredirectiaIasi_resize

Trenul pleca din satul Budăi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_200-TrenulplecadinsatulBudai_resize


10:10

Cerul se înnorase de îndată ce ne apropiam de staţia Podu Iloaiei. Era o caracteristică meteorologică destul de tristă pentru ziua ce doream s-o dedic unei plimbări pe liniile ferate din preajma Iaşilor.

Spre Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_201-SprePoduIloaiei_resize

Lacul piscicol de la Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_202-LaculpiscicoldelaPoduIloaiei_resize

Vedere backwards
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_203-Vedereinspate_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_204-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_205-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_206-_resize

Spre Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_207-SprePoduIloaiei_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_208-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_209-_resize

Lacul apărea din nou în vizorul nostru
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_210-Laculaparedinnouinvizorulnostru_resize


Trenul Personal Paşcani – Iaşi intra în Gara Podu Iloaiei. Aici era un tren pe linia care, probabil, venea de la Hîrlău. Spun probabil deoarece nu apărea în cartea Mersul Trenurilor 2007-2008. Dar tind să cred că este Trenul Personal Hîrlău – Iaşi / Iaşi - Hârlău, având în vedere locaţia sa, compunerea trenului şi faptul că Podu Iloaiei este un mic nod FeRoviaR. Că tot am amintit, la 1 iulie 1910 a fost dată în circulaţie calea ferată Podu Iloaiei – Hârlău. Această ruta s-a vrut a fi o punte de legătură între Botoşani şi Iaşi, însă proiectul a fost întrerupt.

Trenul intra în Gara Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_212-TrenulintrainGaraPoduIloaiei_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_213-_resize

Liniile industriale către Remat, sucursala Podu Iloaiei
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_214-LiniileindustrialecatreRematsucursalaPoduIloaiei_resize

DA 1250
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_215-DA1250_resize

Gara Podu Iloaiei şi Trenul Personal de Hârlău
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_216-GaraPoduIloaieisiTrenulPersonaldeHarlau_resize


10:20

Întrucât mi s-a făcut observaţie că ţineam geamul deschis, iar linia dintre Podu Iloaiei şi Leţcani nu era decât o porţiune de aliniament, am închis geamul şi am continuat să admir peisajul înnorat din apropierea Iaşilor.

Un mini-tren al CFR Infrastructură
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_217-Unmini-trenalCFRInfrastructura_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_218-_resize

Intrare în Gara Leţcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_219-IntrareinGaraLetcani_resize

Peronul Gării Leţcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_220-PeronulGariiLetcani_resize

Gara Leţcani, construită în acelaşi stil cu gările de pe linia 608, Dorohoi - Leţcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_221-GaraLetcani_resize

Locul de muncă al Impiegatului Dispozitor de Mişcare
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_222-LocatiaImpiegatuluiDispozitordeMiscare_resize

Trenul ieşea din Leţcani şi se îndrepta spre Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_223-TrenulieseadinLetcanisiseindreptaspreIasi_resize

Câteva vagoane de marfă uitate de criza economică
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_224-Catevavagoanedemarfauitate_resize

Spre Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_225-SpreIasi_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_226-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_227-_resize

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_228-_resize


10:30

De la plecarea din Leţcani şi până aproape de Gara Iaşi, trenul a parcurs o porţiune de aliniament, drept pentru care trenul a circulat cu viteză sporită (100 km/h).

Depoul de tramvaie
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_229-Depouldetramvaie_resize

Cele 5 edificii îmi spuneau că am intrat în Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_230-Cele5edificiiimispuncaamintratinIasi_resize

2 locomotive pe care urma să le vizitez puţin mai târziu
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_231-2locomotivepecareurmasalevizitezputinmaitarziu_resize

Norii fioroşi de pe cer şi curba de la intrarea în Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_232-NoriifiorosidepecersicurbadelaintrareinIasi_resize

Încă oleacă…
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_233-_resize


Filmul în care apare intrarea trenului în abatere în „Gara mică” poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=DD7ylO-s65s

Iată că după 76 de kilometri distanţă de la Paşcani am ajuns în Gara din târgul Ieşilor. Am parcurs această distanţă într-o oră şi 25 de minute, călătorind, deci, cu o viteză medie de 54 km/h. Vă reamintesc, locomotiva care a tractat trenul pe linia 606 a fost EA1-815. Dar înainte de a încheia acest reportaj FeRoviaR, vă rog să-mi daţi voie preţ de câteva fotografii să vă prezint câteva aspecte despre Gara Iaşi.


10:40

LDH-292 la manevre în Gara Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_234-LDH-292lamanevreinGaraIasi_resize

Trenul şi călătorii care au venit de la Paşcani
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_235-TrenulsicalatoriicareauvenitdelaPascani_resize

Faţada dinspre oraş a Gării Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_236-FatadadinspreorasaGariiIasi_resize

Peronul…
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_237-PeronulGariiIasi_resize

Revizia de vagoane
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_238-Reviziadevagoane_resize

DA-1335 cu un tren de călători
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_239-DA1335cuuntrendecalatori_resize

LDH-292 şi Revizia de Vagoane Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_240-LDH-292siReviziadeVagoaneIasi_resize

Liniile 3 şi 4
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_241-Liniile3si4_resize

Încă se mai lucra la peronul Gării
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_242-IncasemailucralaperonulGarii_resize

Porumbeii, nelipsiţi din Gările României
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_243-PorumbeiinelipsitidinGarileRomaniei_resize

Gara Iaşi
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Th_244-GaraIasi_resize


Vă mulţumesc sincer că m-aţi urmărit până aici şi sper să vă fi plăcut transcrierea realităţii, aşa cum am văzut-o eu, de-a lungul celor 122 de kilometri de la Fălticeni până în Iaşi. Urmează, bineînţeles, întoarcerea acasă, unde v-am pregătit mai multe surprize care aşteaptă să le descoperiţi în blogurile următoare.
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8213
Data de inscriere : 03/09/2010

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]   M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Icon_minitimeMier 08 Dec 2010, 17:16

frumos reportaj...
Sus In jos
Continut sponsorizat





M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Empty
MesajSubiect: Re: M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]   M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008] Icon_minitime

Sus In jos
 
M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» M510, M500: Excursie FeRoviaRa Falticeni - Pascani - Bacau [2008]
» M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]
» M500: Excursie FeRoviara Dolhasca - Pascani [2008]
» M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]
» M510:Inundatii langa linia Falticeni-Dolhasca [2008]

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: