Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008]

In jos 
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6760
Data de inscriere : 12/02/2009

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Empty
MesajSubiect: Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008]   Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Icon_minitimeSam 18 Dec 2010, 14:19

10 august 2008 – Activitate FeRoviaRă în Gările Iaşilor

După ce am călătorit 122 de kilometri şi după ce am vizitat Iaşiul pentru câteva zeci de minute, paşii mei s-au hotărât a călca pe traversele liniilor de cale ferată ieşene. Aşadar, vă invit în continuare la un reportaj în care Gara Iaşi, Gara Internaţională Nicolina precum şi locomotivele active în ziua de 10 august 2008 sunt personajele principale, iar infrastructura feroviară ieşeană – decorul.

Într-un blog anterior pomeneam de scurta plimbare pe care am făcut-o pe străzile ieşene. Veneam agale pe strada Gării către însăşi Gara Iaşi. Nu pentru plecarea acasă, ci pentru o explorare mai amănunţită a teritoriului. Eram dornic să descopăr noi locomotive, vagoane, ba chiar mă aşteptam să văd vreo locomotivă diesel-electrică modernizată General Motors (EGM clasa 65/63) şi tot aşa mai departe. Călător pe liniile ferate ale Iaşilor, la fel ca şi alţi zeci şi sute de oameni pasionaţi de dinaintea mea, am dus tradiţia mai departe. Aşadar, la drum, dragii mei cititori!


Automotorul Malaxa pe 2 osii
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_60-AutomotorulMalaxano141_resize


12:30

Pentru o mai bună surprindere a gării, am urcat pe pasarela (cam şubredă, din câte am înţeles) care leagă zona Pieţei Gării şi Cartierul Alexandru cel Bun (cu mulţumiri lui mardaryroby pentru detaliile oferite în direct prin telefon). Deşi cu probleme, pasarela oferă un loc numai bun de a urmări activitatea din complexul FeRoviaR Iaşi. Dar cum regula zice: „Staţionarea este interzisă”, nu mi-am permis să atrag prea mult atenţia.

Din instinct, am urmat scările pasarelei cu dorinţa de a fotografia liniile Gării Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_2-InstictivamurmatscarilepasareleicuodorintadeafotografialiniileGariiIasi_resize

Tablierul pasarelei Gării Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_3-Tablierulpasarelei_resize

Detaliu cu Clădirea Gării Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_4-DetaliucuCladireaGariiIasiNord_resize

Liniile Gării Iaşi - grupa Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_5-LiniileGariiIasi-grupaNord_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_6-_resize

Liniile care duc spre Revizia de Vagoane Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_7-LiniilecareducspreReviziadeVagoaneIasi_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_8-_resize

Şi iată Revizia de Vagoane Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_9-SiiataReviziadeVagoaneIasi_resize

Gara Iaşi şi peroanele liniilor
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_10-GaraIasisiperoaneleliniilor_resize

Mai multe vagoane în conservare
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_11-Vagoaneparasite_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_12-_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_13-_resize

O locomotivă tracta câteva vagoane de călători pe canalul de reparaţii
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_14-Olocomotivatractavagoanepecanaluldereparatii_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_15-_resize


Mai jos vă prezint o fotografie cu o locomotivă diesel-hidraulică (DHC-541) care urma să se cupleze la unicul vagon de călători al Trenului Personal 6506, Iaşi – Ungheni Prut. Acest tren nu avea să circule pentru mult timp în compunerea prezentată…

DHC-541 cu vagonul de călători Dimitrov ca Tren Personal Iaşi - Ungheni Prut
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_16-DHC-541cuvagonuldecalatoriDimitrovcaTrenPersonalIasi-UngheniPrut_resize


12:40

Şi cum am văzut ce-am vrut să văd (şi mai erau multe de fotografiat – mai ales locomotivele cu aburi de lângă capătul pasarelei care face legătură cu cartierul Alexandru – dar nu am ştiut de acestea), m-am îndreptat cu pasul şi cu mintea către cele două locomotive albastre ale COMAT Iaşi pe care le-am reperat când am ajuns în Iaşi dinspre direcţia Paşcani. Pas cu pas, pe o distanţă de 2000 de metri, am mers până la Bariera „Dacia - Canta”, acolo unde se aflau cele două locomotive albastre.

Terminalul staţiei Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_17-TerminalulstatieiIasiNord_resize

Aceeaşi clădire, văzută de la sol
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_18-Aceeasicladirevazutadelasol_resize

Pasarela de pe care am realizat fotografiile precedente
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_19-Pasareladepecareamrealizatfotografiileprecedente_resize

Capetele liniilor 1C şi 2C
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_20-Capteleliniilor1Csi2C_resize

Liniile Gării Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_21-LiniileGariiIasi_resize

Vagoanele Trenului Personal Iaşi – Bacău, gata de plecare
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_22-VagoaneleTrenuluiPersonalIasi-Bacau_resize

Faţă-n faţă cu bolidul de 5100 de kW
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_23-Fata-nfatacubolidulde5100decaiputere_resize

Un tren cu etaj no. 126 cu vagoane 36-17
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_24-Untrencuetajno126cuvagoane26-36si16-36_resize

Din direcţia Paşcani venea Trenul Intercity 564, (Bucureşti) Paşcani – Iaşi, tractat de EC1-126
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_25-DindirectiaPascaniveneaTrenulIntercityBucuresti-Pascani-Iasi_resize

Locomotiva electrică EA1-708 se pregătea să ia în primire Trenul Personal Iaşi – Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_26-LocomotivaelectricaEA1-708sepregateasaiainprimireTrenulPersonalIasi-Pascani_resize


12:50

După ce treceam de semnalele de ieşire din Gara Iaşi spre direcţia Paşcani, traseul mi-a rezervat o curbă spre stânga. Înaintea acesteia, se conectează la linia curentă atât linia dinspre Depoul de Locomotive şi Automotoare Iaşi, cât şi liniile de garare a trenurilor din Gara Iaşi – grupa C.

Semnal luminos de ieşire din Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_27-SemnalluminosdeiesiredinGaraIasi_resize

Atenţie, urmează o limitare de viteză din cauza pasajului
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_28-Atentieurmeazaolimitaredeviteza_resize

Spre Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_29-SprePascani_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_30-_resize

Atenţie la Dacia Papuc...
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_31-AtentialaDaciaPapuc_resize

…Cât de la limită este parcată pe platformă?
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_32-Catdelalimitaesteparcatapeplatforma_resize

Pe aici se circulă cu 40 km/h
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_33-Peaicisecirculacu40kmh_resize

Înainte cu viteză stabilită!
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_34-Inaintecuvitezastabilita_resize

Vedere spre direcţia Gării Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_35-Delabazalinieiferate606vederesprePascani_resize


13:00

Până la cele două locomotive am înaintat cu o viteză destul de mică, în timp ce admiram şi observam semnalele, linia. Totodată, eram în aşteptarea Trenului Personal 6455, Iaşi – Paşcani. Era prima dată când treceam pe acolo şi eram dornic să înregistrez tot ce era de înregistrat.

De la baza liniei ferate 606, vedere spre Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_35-VederespredirectiaGariiIasi_resize

Multă verdeaţă peste linia care ducea spre un agent economic
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_36-Multaverdeatapesteliniacareduceaspreunagenteconomic_resize

Indicatorul sfârşitului liniei de contact
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_37-IndicatorulSfarsitullinieidecontact_resize

Indicatorul „Aşteaptă” şi borna hectometrică aferentă liniei 606
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_38-Indicatorul-Asteapta-sibornahectometricaaferentaliniei606_resize

EA1-708 cu un Tren Personal spre Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_39-EA1-708cuunTrenPersonalsprePascani_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_40-_resize

Un tren pe o singură şină. Aţi mai văzut aşa ceva?
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_41-UntrenpeosingurasinaAtimaivazutasaceva_resize

Efect de concavitate a lentilei aparatului, uşor de observat pe semnalele luminoase
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_42-Efectdeconcavitateallentileiaparatuluiusordeobservatpesemnaleleluminoase_resize

Semnalul este pe partea stângă a căii
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_43-Semnalulpiticdesemnalizare_resize

Coloşi cu ciment de lângă calea ferată Iaşi – Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_44-Colosicucimentdelangacaleaferata_resize

Tot înainte spre Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_45-TotinaintesprePascani_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_46-_resize


13:10

Ei, într-un sfârşit, am ajuns şi la cele două locomotive diesel albastre ce vegheau în curtea unui fost operator industrial – B.J.T.A.M – care acum este Comat Iaşi. Prima dintre ele este locomotiva diesel-hidraulică LDH45-374 sau DHA. A doua dintre ele era tot o locomotivă diesel-hidraulică, însă cu putere mai mică. Construită la Uzinele 23 August Bucureşti, această locomotivă are un motor Maybach cu 6 cilindri care dezvoltă 250 de cai putere, poate atinge o viteză maximă de ~45 km/h şi oferă o forţă de tracţiune de 79 kN. Cântăreşte „doar” 24 de tone. Sigur, toate aceste date sunt obţinute din cartea de locomotive diesel-hidraulice, însă tare mult mi-aş fi dorit să cunosc aceste locomotive mai „intim”, mai „practic”…

LDH45-374, locomotiva albastră din curtea Comat Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_47-LDH45-374locomotivaalbastradincurteaComatIasi_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_48-_resize

LDH25-200, locomotivă cu viteză maximă de 34 km/h
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_49-LDH25-200locomotivacuvitezamaximade34kmh_resize

Locomotivă diesel-hidraulică de 250 de căi putere, vedere laterală
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_50-Locomotivadiesel-hidraulicade250decaiputerevederelaterala_resize

Detaliu cu osiile motoare cuplate cu biele ale LDH25
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_51-DetaliucuosiilemotoarealeLDH25_resize


13:20

După ce am fost alungat cu vorbe urâte de către paznicul de acolo, am pornit înapoi spre Gara Iaşi. Timp era suficient de o plimbare şi până în Triajul Socola.

Spre Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_52-SpreGaraIasi_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_53-_resize

Detaliu cu stâlpii de susţinere a catenarei
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_54-Detaliucustalpiidesustinereacatenarei_resize


13:30

O altă surpriză pe care am descoperit-o în acea zi a fost întâlnirea cu automotorul Malaxa cu numărul de înmatriculare 77-0141-0. De regulă, acest automotor aparţine clasei 78 conform dimensiunilor. Totuşi, merită de menţionat că vehiculul FeRoviaR este pe 2 osii. Alte caracteristici tehnice nu cunosc, dar poate cineva dintre voi mă va putea ajuta să aflu mai multe despre acest automotor.

În zonă de curbă, mergeam înapoi spre Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_55-InzonadecurbainapoispreGaraIasi_resize

În linie dreaptă spre Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_56-InliniedreaptaspreGaraIasi_resize

Depoul de Locomotive şi Automotoare Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_57-DepouldeLocomotivesiAutomotoareIasi_resize

În apropierea Gării s-a observat un automotor şi un utilaj feroviar
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_58-InapropiereaGariis-aobservatunautomotorsiunutilaj_resize

Vehicule feroviare care mai de care: un automotor, un plug de zăpadă şi un utilaj de întreţinere a căii ferate
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_59-Vehiculeferoviarecaremaidecare_resize

Automotorul Malaxa no. 141
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_60-AutomotorulMalaxano141_resize

Un tren etajat şi liniile Gării Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_61-UntrenetajatsiliniileGariiIasiNord_resize


13:50

După vreo 20 de minute de la întâlnirea cu automotorul pe 2 osii de lângă Gara Iaşi, am poposit, din nou, pe peronul Gării Iaşi urmând ca de data aceasta să urmez calea ferată spre Gara Nicolina.

Gara Iaşi şi vagoanele de lângă Revizie
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_62-GaraIasisivagoaneledelangaRevizie_resize

De aici eram deja pe Magistrala 600
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_63-DeaicieramdejapeMagistrala600_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_64-_resize

Turlele Catedralei Mitropolitane din Iaşi, văzute de pe Magistrala de Cale Ferată 600
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_65-TurleleCatedraleiMitropolitanedinIasi_resize


14:00

După ce am trecut pe sub podul Şoselei Naţionale, a urmat o parcurgere lentă şi cu atenţie de-a lungul celor două fire de cale ferată care leagă Gara Iaşi Nord de Gara Internaţională Nicolina. Până a ajunge acolo, am mai mers 2 kilometri pe Magistrala 600.

O inimă mai veche lăsată în conservare
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_66-Oinimamaivechelasatainconservare_resize

O LDE aştepta tăcută în lanul de căi ferate din Complexul FeRoviaR Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_67-OLDEasteptatacutainlanuldecaiferatedinComplexulFeRoviaRIasi_resize

Imagine cu Magistrala 600, direcţia Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_68-ImaginecuMagistrala600directiaIasiNord_resize

Imagine cu Magistrala 600, direcţia Gara Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_69-ImaginecuMagistrala600directiaIasiNicolina_resize

Cam ascunsă, borna kilometrică indica 407
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_70-Camascunsabornakilometricaindica407_resize

În direcţia Bucureşti urmau podurile FeRoviaRe peste Bahlui
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_71-IndirectiaBucurestiurmaupodurileFeRoviaRepesteBahlui_resize

Râul Bahlui
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_72-RaulBahlui_resize

Tablierul podului peste Bahlui
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_73-TablierulpoduluipesteBahlui_resize

Vedere către Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_74-VederecatreIasiNord_resize

Vagoane de călători arse, părăsite lângă o clădire care le urma exemplul
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_75-Vagoanedecalatoriarseparasitelangaocladirecareleurmaexemplul_resize

Spre Gara Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_76-SpreIasi-Nicolina_resize

Şi înapoi, spre Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_77-SiinapoispreIasiNord_resize

Semnale luminoase la intrare în Gara Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_78-SemnaleluminoaselaintrareinGaraIasiNord_resize

Pasaj pietonal peste calea ferată între Bulevardul Nicolae Iorga şi Strada Hatman Şendrea
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_79-PasajautosipietonalpestecaleaferataintreBulevardulNicolaeIorgasiStradaHatmanSendrea_resize

Spre Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_80-SpreNicolina_resize

Podeţe metalice
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_81-Podetemetalice_resize

Semnale luminoase de intrare în Gara Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_82-SemnaleluminoasedeintrareinGaraNicolina_resize

Vedere spre Gara Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_83-VederespreGaraIasiNord_resize


14:20

Mă aşteptam, din minut în minut, să văd Gara Nicolina. Mersesem de 30 de minute şi mă aşteptam să ajung undeva unde să popesc pentru o mică gustare. Şi cum călătorului îi stă bine cu drumul, am continuat mai departe…

Curbă înainte de intrarea pe teritoriul Gării Internaţionale Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_84-CurbainaintedeintrarepeteritoriulGariiInternationaleNicolina_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_85-_resize

Gata, e ultima oara când m-am mai uitat înapoi spre Gara Iaşi Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_86-Gataeultimaoaracandm-ammaiuitatinapoispreGaraIasiNord_resize

Bine, penultima! :-P
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_87-Binepenultima_resize

Semnale pitice luminoase pentru manevră şi o bretelă frumoasă
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_88-Semnalepiticeluminoasedepentrumanevrasiobreteafrumoasa_resize

Detaliu cu linia de înaltă tensiune de unde se alimentează locomotivele electrice
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_89-Detaliuculiniadeinaltatensiune_resize

Borna kilometrică îmi arăta că mai avem de parcurs 406 de kilometri până în Bucureşti Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_90-Bornakilometricanearatacamaiavemdeparcurs406dekilometripanalaBucurestiNord_resize

Joantă de cale ferată
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_91-Joantadecaleferata_resize

A fost interesant să văd că liniile Gării Nicolina sunt în porţiune de curbă
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_92-AfostinteresantsavadcaliniileGariiNicolinasuntinportiunedecurba_resize

Gara Internaţională Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_93-GaraInternationalaNicolina_resize


14:30

După ce am trecut de podeţe, semnale luminoase de intrare şi de ieşire din Gările Nicolina, respectiv Iaşi Nord, aveam în faţă Gara Internaţională Nicolina. Surpriza întâlnirii cu acest edificiu a fost pe atât de mare pe cât nici nu citisem înainte despre acesta. Practic, aici opresc trenurile care circulă pe rute internaţionale (Ruse – Chişinău, de exemplu).

Clădirea gării, construită sub influenţe sovietice, a fost inaugurată la 1954, cu 4 linii de garare şi amplasare în curbă. În „Enciclopedia Gărilor din România” se scrie despre Gara Nicolina că „este o reuşită arhitecturală. Toate elementele de compoziţie şi limbaj, preluate din recuzita clasicismului - simetrie, centralitate, acuzarea pregnantă a muchiilor - contribuie la armonia şi echilibrul întregului edificiu.”

Aripa stângă a clădirii Gării Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_94-AripastangaacladiriiGariiNicolina_resize

Vedere cu Gara Nicolina de pe peron
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_95-VederecuGaraNicolinadepeperon_resize

Aripa dreaptă a clădirii Gării Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_96-AripadreaptaacladiriiGariiNicolina_resize

Peronul Gării
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_97-PeronulGarii_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_98-_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_99-_resize

La câţiva metri distanţă, Gara Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_100-LacativametridistantaGaraNicolina_resize

O clădire interesantă - Direcţia Regională Vamală Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_101-Ocladireinteresanta-DirectiaRegionalaVamalaIasi_resize

Vama Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_102-VamaIasi_resize


14:40

Din Sudul Moldovei, Trenul Personal 6403, Bârlad – Iaşi, era tras de locomotiva diesel-electrică modernizată de General Motors, clasa 65 şi număr de înmatriculare 65-1324-6.

Trenul Personal Bârlad – Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_103-TrenulPersonalBarlad-Iasi_resize

Locomotiva diesel-electrică clasa 65 LDE-EGM
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_104-Locomotivadiesel-electricaclasa65LDE-GM_resize

Trenul a plecat spre Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_105-TrenulaplecatspreIasi_resize


14:50

După plecarea Trenului Personal spre Iaşi, staţia finală de pe traseul acestuia, am purces înainte spre direcţia Bucureşti de pe Magistrala 600, cu gândul să găsesc racordul către Triajul Socola. Dar…

Către Bucureşti Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_106-CatreBucurestiNord_resize

Capătul Peronului Gării Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_107-CapatulperonuluiGariiNicolina_resize

Podul rutier peste Magistrala FeRoviaRă 600
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_108-PodulrutierpesteMagistralaFeRoviaRa600_resize


15:00

…Magistrala 600 şi lipsa de experienţă din zonă m-a făcut să nu ştiu care era linia care ducea către Triajul Socola. Bănuiam că racordul cu linie electrificată spre direcţia Est ducea către Triajul Socola, însă nu am fost sigur aşa că am continuat să număr kilometri în mod descrescător spre direcţia Sud spre Bucureşti Nord.

Bretelă FeRoviaRă
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_109-BretelaFeRoviaRa_resize

Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_110-_resize

Aceeaşi bretelă, vedere spre Gara Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_111-AceeasibretelavederespreGaraNicolina_resize

Pasaj pietonal peste linia ferată
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_112-Pasajpietonalpesteliniaferata_resize

Borna kilometrică 405
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_113-Bornakilometrica405_resize

Trei linii electrificate, două către Bucureşti şi una către Triajul Socola
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_114-TreiliniielectrificatedouacatreBucurestisiunacatreTriajulSocola_resize

Pentru Triajul Socola, trebuia să vă încadraţi pe linia din stânga
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_115-PentruTriajulSocolatrebuiasavaincadratipeliniadinstanga_resize


15:10

Soarele era sus pe cer şi prezenţa lui ajungea să mă supere destul de tare. Totuşi, un lucru bun primeam de la Stea: lumina puternică ce ajuta în mod direct la fotografii decente.

Tot înaintând spre Bucureşti
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_116-TotinaintandspreBucuresti_resize

Linia de racordare spre Triajul Socola
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_117-LiniaderacordarespreTriajulSocola_resize

Aşa se vedea când ieşeai din Socola cu un tren şi te îndreptai spre Bucureşti
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_118-AsasevedecandiesidinSocolacuuntrensiteindreptispreBucuresti_resize


15:20

Tot mergând pe calea ferată, la un moment dat aud un şuier de Sulzer dintr-o direcţie pe care n-o credeam că o să aibă de-a face cu locul unde mă aflam eu. Dar pe firul pe care circulă trenurile spre direcţia Vaslui apăruse locomotiva diesel-electrică Sulzer, 62-0548-8, care avea în spate Trenul Personal cu 3 vagoane no. 6414, Iaşi – Roman.

Curbă strânsă
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_119-Curbastransa_resize

Vedere spre direcţia Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_120-VederespredirectiaIasi_resize

Magistrala 600 trece pe sub un pod feroviar a unei linii industriale
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_121-Magistrala600trecepesubunpodferoviar_resize

404 kilometri până în Bucureşti Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_122-404kilometripanainBucurestiNord_resize

Sulzerul de clasa 62 trăgea trenul către Roman
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_123-Sulzeruldeclasa62trageaternulcatreRoman_resize

Coada Trenului Personal spre Roman
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_124-CoadaTrenuluiPersonalspreRoman_resize

Cu un zoom de 4x, vedeam cum Trenul Personal se încadra în curbă
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_125-Cuunzoomde4xTrenulPersonalseincadraincurba_resize

Vă amintiţi de podul feroviar de mai devreme? Iată ce exista pe el…
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_126-Vaamintitidepodulferoviardemaidevreme_resize


A rămas doar infrastructura căii, de suprastructură au avut grijă alţii
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_127-Aramasdoarinfrastructuracaii_resize

Substaţie electrică de tracţiune
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_128-Statieelectrica_resize

Un „castel” vecin cu Magistrala 600
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_129-UncastelvecincuMagistrala600_resize


15:30

După ce am trecut de momentul întâlnirii cu Trenul Personal, timpul încă îmi mai permitea să mai înaintez câteva zeci de metri.

Limitare de viteză pentru traversarea căii ferate de sub podul şubred
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_130-Limitaredevitezapentrutraversareacaiiferatedesubpodulsubred_resize

Înaintam, în soare şi caniculă, spre Bucureşti
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_131-InaintaminsoaresicaniculaspreBucuresti_resize

Soarele încă mai cădea puternic pe linia ferată
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_132-Soareleincamaicadeapeliniaferata_resize

Linia neelectrificată până la Făurei
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_133-Linianeelectrificatapanala_resize

Mănăstirea Cetăţuia de pe dealul Cetăţuiei
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_134-ManastireaCetatuiadepedealulCetatuia_resize

403 de kilometri şi 300 de metri până în... da... până în Bucureşti Nord
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_125-404dekilometrisi300demetripanaindapanainBucurestiNord_resize

Şi doar 4 kilometri şi 500 de metri până în Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_126-Sidoar4kilometrisi500demetripanainGaraIasi_resize


15:40

Şi cum spuneam mai sus, doar 4 kilometri şi 500 de metri erau până în Gara Iaşi, aşa că m-am hotărât să mă întorc să iau trenul de Paşcani şi să ajung, liniştit, acasă. Îmi păruse rău că nu am ajuns până la borna de 400 de kilometri, însă mi-am promis să ajung acolo în viitorul apropiat.

Borna kilometrică 404, vedere spre Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_127-Bornakilometrica404vederespreIasi_resize

Traverse de lemn în curbele de pe Magistrala 600
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_128-TraversedelemnincurbeledepeMagistrala600_resize

Cu dedicaţie pentru cineva cui eram drag
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_129-Cudedicatiepentrucinevacuieramdrag_resize

Bretelă cu racord spre Triajul Socola
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_130-BretelacuracordspreTriajulSocola_resize


15:50

Ora menţionată mai sus mă îngrijora întrucât trenul meu pleca spre Paşcani la 17:10, iar până în Iaşi mai erau aproximativ 5 kilometri. Ora şi cele câteva minute îmi rămăseseră numai bune pentru a ajunge să-mi iau bilet şi să urc în tren.

Spre Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_131-SpreIasi_resize

Spre Bucureşti
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_132-SpreBucuresti_resize

Borna kilometrică 405, vedere spre Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_133-Bornakilometrica405vederespreIasi_resize


16:00

Aşa cum era de aşteptat, am trecut din nou prin faţa Gării Nicolina, luându-mi rămas bun până la următoarea întrevedere.

Gara Nicolina şi Direcţia Vamală, pe fondul scaunelor de pe peronul Gării Internaţionale Nicolina
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_134-GaraNicolinasiDirectiaVamala_resize


16:10

În continuare, vă invit să urmăriţi câteva imagini de pe calea ferată către Gara Iaşi.

Poposeam câteva minute pe… calea ferată
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_135-Poposeamcatevaminuteinmediulmeu_resize

Borna kilometrică 406, vedere spre Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_136-Bornakilometrica406vederespreIasi_resize


16:20

Către Gara Iaşi, de pe un podeţ zdravăn construit
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_137-CatreIasidepepodetulpesteostradadinIasi_resize

Borna kilometrică 407, vedere spre Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_138-Bornakilometrica407vederespreIasi_resize


16:30

La intrarea în Gara Iaşi, mai multe locomotive diesel parcă îmi spuneau „bun venit”. Fiecare dintre acestea avuseră un scop bine stabilit şi urmau să plece în curse prin ţară.

Semnale luminoase şi acustice pentru linia care ieşea din Depoul de Locomotive Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_139-SemnaleluminoasesiacusticepentruliniacareieseadinDepouldeLocomotiveIasi_resize

Locomotivă diesel-electrică clasa 65, no. 956
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_140-Locomotivadiesel-electricaclasa65no956_resize

Semnal permisiv pentru manevră LDE-EGM 65-0956-5
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_141-SemnalpermisivpentrumanevraLDE-EGM65-0956-5_resize

DA-1250, aflată în staţionare pe lângă Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_142-DA1250aflatainstationarepelangaGaraIasi_resize

Două locomotive alb-albastre, diesel şi gata de punere în tracţiune
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_143-Doualocomotivealb-albastredieselsigatadepunereintractiune_resize

LDE-EGM pleca la trenul pe care avea să-l tracteze pe Magistrala 600
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_144-LDEEGMplecalatrenulpecareaveasa-lducaspreBucurestiNord_resize

DA-1250 cu motoarele in funcţiune în Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_145-DA1250cumotoareleinfunctiuneinGaraIasi_resize


16:40

Cele două trenuri care plecau din Gara Iaşi aveau ranguri diferite, unul era personal (Iaşi - Mărăşeşti), iar celălalt avea vagoane moderne de rapid (Iaşi – Bucureşti Nord).

Două locomotive LDE-EGM, fiecare cu destinaţie proprie de atins în timp util
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_146-DoualocomotiveLDE-EGMfiecarecudestinatieproprie_resize

65-0956-6, pregătit de plecare spre Bucureşti Nord cu Rapidul 662
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_147-65-0956-6pregatitdeplecarepeodistantalunga_resize

LDE-EGM 1227 era la cârma Trenului Personal Iaşi – Mărăşeşti
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_148-LDEEGM1227eralacarmaTrenuluiPersonalIasi-Marasesti_resize

Trenul Personal de Mărăşeşti, părăsind Gara Iaşi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_149-TrenulPersonaldeMarasestiparasind_resize

DA-1017
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_150-DA1017_resize


16:50

Trenul Personal 6457, Iaşi – Paşcani, era garat pe linia 2A şi avea să plece spre Paşcani de-a lungul liniei 606 la 17:10. Eram mulţumit pentru câte am văzut şi câte am descoperit în acea zi: un automotor mai special, două locomotive diesel-hidraulice în stare de conservare şi multe locomotive active care îşi duceau veacul pe teritoriul Iaşilor. Teritoriu care era „populat” de cale ferată de peste 138 de ani… Drumul către Paşcani va fi prezentat în reportajul feroviar următor.

Locomotiva electrică EA1-720 cu Trenul Personal Iaşi – Paşcani
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_151-LocomotivaelectricaEA1-720cuTrenulPersonalIasi-Pascani_resize

Imagine cu locomotiva electrică decorată cu stema roţii cu aripi
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_152-Imagineculocomotivaelectricacustemarotiicuaripi_resize

Pasiune şi candoare, mulţumesc pentru vizionare!
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008] Th_153-Pasiunesifierlocomotivasicalederularemultumescpentruvizionare_resize
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
 
Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Suceava: Activitate FeRoviaRa in Itcani&Burdujeni [2008]
» Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]
» M500&502: Plimbare FeRoviaRa in Garile din Suceava -=- (8 iunie 2008)
» M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]
» M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: