| | 416 : Abrami - Popesti | |
|
+8IonutCFR2009 vatmanul ldh80 spiderpc Luca tgv cristi CFR ATM Nesebar 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Joi 07 Apr 2016, 23:06 | |
| |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Joi 07 Apr 2016, 23:08 | |
| |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Joi 07 Apr 2016, 23:09 | |
| |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Joi 07 Apr 2016, 23:11 | |
| |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Joi 07 Apr 2016, 23:17 | |
| O fosta rampa de incarcare. Inainte de a continua cu fotografii din gara Popesti, revin cu cateva informatii. Linia Abrami - Popesti este folosita in exclusivitate de catre trenurile de marfa, iar pe aceasta linie se transporta doar carbuni. Carbunii sunt adusi cu camioanele de la mina Voivozi pana aici la Popesti, iar aici sunt incarcati in vagoane si transportati mai departe pe calea ferata. Voivozi este o localitate miniera si este urmatoarea localitate dupa Popesti. In gara ne-am intalnit cu un paznic care ne-a spus ca mai demult linia continua pana la Voivozi, iar acolo exista o statie de incarcare a carbunelui in vagoane, statie asemanatoare cu cea de la Poieni de pe M300. Astazi linia se termina imediat dupa gara Popesti. Revin la fotografii si continui cu zona de incarcare a carbunelui in vagoane. Se zareste cladirea garii Popesti, iar langa ea cateva utilaje folosite la incarcarea carbunelui. In spatele garii stau masinile grele care aduc carbunele de la mina Voivozi la Popesti. Si in final, Popesti. Dupa cladirea garii, linia mai continua cateva sute de metri spre Voivozi. Alte foste utilitati specifice unei gari cu multa activitate. Si in incheiere, o ultima vedere spre capatul liniei. Aceasta este linia 416 Abrami - Popesti. De fapt, cum spuneam si la inceput, ar putea fi redenumita in Chiribis - Popesti, pentru ca astazi orice merge spre Popesti, nu vine numai dinspre Chiribis, racordul dinspre Abrami fiind desfiintat si scos. Din pacate trebuie sa incheiem acest reportaj cu o veste trista. Cum spuneam, in gara la Popesti ne-am intalnit cu un paznic si ne-am luat putin la povesti. De la el am aflat aceasta veste trista. Ne-a spus ca ultimul tren a plecat din Popesti, marti 5 aprilie 2016, exact cu o zi inainte de a veni noi pe aici si a face acest reportaj. Ne spunea el ca transportul carbunelui de la Popesti se facea exclusiv pentru CET-ul din Oradea si ne-a povestit cine si cum il transporta. Asa cum spuneam, carbunele era adus de la mina Voivozi pana la Popesti cu camioanele. Aici era incarcat in vagoane si transportat de catre Via Terra pana la Marghita. Din Marghita carbunele era dus mai departe la Episcopia Bihor de catre Unicom Tranzit, care il ducea apoi mai departe pana in triajul de la CET unde era descarcat. Vagoanele goale erau apoi duse din nou de catre Unicom Tranzit pana la Marghita, iar de aici Via Terra le ducea mai departe la Popesti pentru a fi reincarcate. Marea problema care a aparut acum e ca CET-ul e pe punctul de a se inchide definitiv si a intra in conservare. Motivul? Langa CET Oradea s-a construit o centrala ultramoderna pe gaz, iar in cursul acestei luni, Oradea va trece pe noua centrala pe gaz. CET-ul se va inchide, va intra in conservare si astfel nu va mai fi nevoie de transport de carbuni de la Popesti. Momentan CET-ul mai functioneaza pana la epuizarea totala a stocului de carbune, iar cand acest lucru se va intampla, orasul va trece pe noua centrala pe gaz. Asta a fost si motivul pentru care, spre surprinderea noastra nu am vazut nici o locomotiva si nici un vagon in gara Popesti. Spunea paznicul ca oamenii care lucrau in Popesti la incarcarea carbunelui sunt disperati pentru ca urmeaza sa fie dati afara si nu se stie ce altceva de munca si-ar mai putea gasi in Popesti. Deocamdata nu se stie care va fi soarta acestei linii, dar daca Via Terra nu-si va gasi un alt client catre care sa transporte carbuni, se pare ca in curand vom avea o noua linie necirculata care va incepe sa fie invadata de buruieni. Ne bucuram ca am reusit sa mergem si sa fotografiem linia pana mai este inca lucioasa. Cine stie in stare o vom gasi cand vom mai trece prin zona, daca nu se va gasi o alta solutie pentru a nu o inchide. Luand linia la pas si vazand traseul ei, ma gandeam ca s-ar fi putut face chiar si transport de calatori pe ea, avand in vedere ca localitatile pe langa care trece sunt chiar aproape de linie si sunt locuri unde pot fi amenajate halte. Singura localitate care e putin mai departe de linie e Ciutelec, dar daca ne gandim ca pe linia de Cluj sau Arad sunt localitati situate mult mai departe de linie de cat e Ciutelecul fata de aceasta ferata, si totusi opresc trenurile si in acele localitati, e clar ca si pentru Ciutelec s-ar putea face undeva o halta. Daca s-ar intampla absurdul de a incepe transport de calatori pe aceasta linie, ar trebui pusa si problema reabilitarii ei si adusa la starea in care sa permita rularea cu aproximativ 60 km/h. In starea in care arata acum, cred ca viteza maxima ar fi undeva la 30 km/h. Daca ar fi s-o compar cu o alta linie din Bihor, as putea-o compara cu linia de Cheresig. Deci… cam asta e situatia in prezent. In momentul de fata mai avem o linie de pe care a plecat un ultim tren… |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8772 Reputatie : 12483 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Vin 08 Apr 2016, 08:34 | |
| Inca o data felicitari pentru efortul depus, pentru dorinta de a arata ca sinteti mai mult decit pasionati de cai ferate din fata calculatorului.
Mai mult ca sigur ca acestei linii i se va pune cruce daca Oradea a trecut pe gaz la un CET iar celalalt e deja abandonat. Interesant ca satul se numeste Bogei iar in livrete racordul era numit Ram. Bogeu.
Si a semanarea cu Cheresigul e inspirata deoarece linia a mai fost abandonata.Pe topicul liniei Sarmasag-Sacuieni Bihor am surprins-o eu cind era ruginita si mai era inca si linia pina in Abrami. |
| | | pisti91
Numarul mesajelor : 334 Varsta : 33 Localizare : Oradea Reputatie : 6136 Data de inscriere : 17/08/2008
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Vin 08 Apr 2016, 17:42 | |
| Asta inseamna sa fii... Pasionat!! Felicitari pentru reportaj, e excelent!
Pacat de industrie, sa speram ca firma de exploatare va gasi un investitor / cumparator si va functiona in continuare. Pacat sa nu fie exploatat cand ai tot, ai cale ferata, utilaje, personal. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3653 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9501 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Sam 09 Apr 2016, 12:54 | |
| Felicitari pentru material si efortul depus ! _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 28 Reputatie : 6792 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Lun 11 Apr 2016, 22:22 | |
| Foarte fain, felicitări! Să sperăm că vor găsi un nou client pentru cărbune, e păcat de locurile de muncă pierdute... |
| | | nebunudupatrenuri
Numarul mesajelor : 27 Reputatie : 675 Data de inscriere : 09/08/2022
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti Vin 12 Aug 2022, 18:59 | |
| Mai functioneaza aceasta linie in 2022? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 416 : Abrami - Popesti | |
| |
| | | | 416 : Abrami - Popesti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |