Asa cum am promis, voi veni cu informatii si imagini de la Argesel.
Mai intii de toate, tin sa le multumesc celor care mi-au explicat, din acest forum si nu numai, mai multe aspecte despre aceasta linie. Eu nu sint din Cimpulung si automat nu stiam nimic.
Linia nu este abandonata, ci destul de intens circulata, dupa luciul sinelor. Traversele au notate data fabricatiei 1997 sau 1998, in timp ce sinele sint de prin 1980. Dar 3 tronsoane scurte au traverse de lemn, fiind in curba. Uneori, in curbe, terasamentul este inclinat pentru viteza.
Am trecut statia Olga Bancic tot pe numele ei vechi, datorita nostalgiei unui ceferist iesit la pensie care mi-a vorbit despre ea. Statia UM Muscel 2 este de fapt o mica statie de marfa, voi vorbi despre ea mai incolo. Din cite am inteles, de la gara Cimpulung la UM Muscel, calea ferata merge pe malul riului.
https://2img.net/r/ihimizer/img228/5664/hartaj.jpg
:TTT: :TTT: :AA10:
Nu pot sa incep acest reportaj fara sa va spun ca pe traseul Golesti - Cimpulung au fost 4 calatori la dus si 3 la intors! :shock: In asemenea conditii, nu mai conteaza daca se merge cu nasul sau nu, linia e oricum nerentabila.
De la gara Cimpulung se poate lua un taxi pina la capatul orasului sau se poate merge pe jos, unde soseaua spre Brasov coteste la dreapta si trece peste calea ferata, la intersectia cu drumul spre Cabana Voina. Trebuie sa existe si un autobuz, dar eu nu stiu.
Chiar acolo, la nici 50m de pasarela, se afla o statie parasita, despre care banuiesc ca este UM Muscel.
https://2img.net/r/ihimizer/img217/8628/ummuscel.jpg
In stinga se vede ruina a ce au fost odata uzinele Aro. In stinga, la mica distanta, serpuieste Riul Tirgului, pe linga calea ferata. De la statia Olga Bancic, calea ferata este foarte aproape de cursul apei.
Putin mai departe, citeva linii ruginite se vad pe partea stinga. Desi nu mai sint legate de linia principala, arata functionale. Se vede si cladirea unui post de acar, abandonata. Cu siguranta, de aici vagoanele de marfa pentru uzinele Aro se desparteau de linia principala. Statia UM Muscel se numea cindva UM P Aj Marfa (sau ceva de genul asta). Poate, cindva, aici era statia inainte. Acum, locul arata asa:
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/e1c4d5028c891b
De aici, calea ferata inainteaza pe linga o fosta linie industriala si apoi singura. Trece peste Riul Tirgului pe un pod destul de inaccesibil. Putin mai departe se afla statia Leresti, un peron lung de ciment la capatul caruia se vederuina unei cladiri pentru bilete:
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/aac377fac20c80
:bom:
De aici incepe spectacolul.
:TTT: :TTT: :AA10:
Calea ferata urca. Uneori, terasamentul este mai jos decit terenul din jurul lui, alteori mai sus. Versantii sint foarte bine prinsi intre ziduri de beton, coloane aralele de ciment care fixeaza dealurile. Am vazut si multe treceri denivelate, pe care trec ulite care urca spre casele localnicilor:
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/476c1159b2dc71
Nu asa se construiau liniile in perioada interbelica. Tehnologia coloanelor de beton este mai noua, iar faptul ca sint atitea pasarele, arata ca aici calea ferata s-a facut recent, blocind accesul localnicilor. Eu cred ca lucrarile au avut loc la inceputul comunsmului, anii 1950...1960.
:adrezina:
Exista si multe viaducte, undle dintre ele chiar spectaculoase. Si mai interesant este ca viaductele sint foarte aproape de case si gospodarii, incit poti vedea in curtile oamenilor!
Oricum, eisajele sint de vis.
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/7fdf263b21a1fb
Si viaducte sint destule, in special in putinele portiuni de cale ferata dreapta. Pacat ca nu circula trenuri de persoane, numai marfare :TRT: . Totusi, s circula cu viteza destul de mare.
Exista numeroase sectoare de 'tunele vegetale', locuri unde arbori si copaci au crescut pina intr-acolo incit au inconjurat linia ca peretii unui tunel. Probabil, cind trenul trece, se aude cum se zgirie de ramurile dese.
Exista un singur tunel, lung de 200m si in curba, care merita sa fie vizitat:
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/f0acd4ef819b28
Este punctul cu cea mai mare altitudine. Acest tunel face trecerea pe sub culmea care desparte Riul Tirgului de Argesel. Intrarea dinspre Cimpulung este foarte linistita... La intrarea dinspre Argesel, surpriza!
Chiar pe deasupra tunelului trece soseaua Cimpulung - Brasov, care mai urca doar 3m fata de tunel si coboara pe u traseu mult mai scurt spre Cimpulung. Chiar acolo, linga iesirea din tunel, este o intersecte rutiera importanta. Se despart drumuri spre Tirgoviste si Namaesti. Totusi, nu se vede vreun sat.
La 100m de tunel, se vad ruinele statiei Pravat:
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/eacfdeda2d3e92
Au ramas doar stilpii care sustineau un acoperis, plus un peron ingust din beton, dar in spatele lor sint caramizi. Probabil, a existat o cladire pentru bilete, cindva.
Aici, in Valea Argeselului, se vede combinatul. Desi am citit un articol care spunea 'Cimus Cimpulung polueaza atmosfera', aerul nu este atit de viciat. Peisajul este unul deosebit. In ultimii km, caea ferata are curbe mai putine. La inceput soseaua nationala Cimpulung - Tirgoviste este chiar putin mai sus decit calea ferata, dar ulterior ajunge foarte jos. Argeselul are o vale suspendata si curge in panta mare, in timp ce calea ferata tinde sa ramina la acelasi nivel. :shock:
Si iata si gara Argesel, singura gara din judetul Arges unde nu circula trenuri de calatori. Are 9 linii, dar liniile 1;2 si 9 nu sint folosite. Liniile sint lungi. Culmea ca directa este lnia 9, ultima. In spatele statiei sint mai multe cladiri abandonate.
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/b8889e1adb83ce
Si totusi, nu se termina aici!
De la Argesel, de la ultimul macaz, linia se mai continua vreo 200m. Se termina exact in dreptul unde soseaua Cimpulung - Tirgovise urca peste dealuri si din ea se desprinde un drum judetean spre Mioveni. Peisajul este unul deosebit:
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/1b8d1ca7b17cd5
Imi cer scuze daca imaginile nu se vad clar. Imageshak n-a vrut sa le primeasca, asa ca le-am gazduit pe Trilulilu. Am lasat un link la fiecare, ca sa le poata vedea oricine doreste. Daca cineva stie o metoda mai buna de a le posta, o poate face cu cea mai mare placere.
Un filmulet poate fi de mare folos. Imaginile au fost (sau trebuiau) facute la fiecare 150m. Muzica pe care am folosit-o este aleasa intentionat, din dragoste pentru calea ferata. Va doresc vizionare placuta!
http://www.trilulilu.ro/danielimfinity/31fad2db7497ec
Timp: UM Muscel - Argesel: 3 ore pe calea ferata, 1ora pe sosea, plus timpul necesar intre gara Cimpulung si UM Muscel. Este o excursie placuta si destul de usor de facut. Incercati si voi, merita!