Inainte de incursiunea si descrierea acestei statii, am sa incep cu o scurta istorie si evenimentele petrecute in aceasta statie:
Gara a fost construita in a doua jumatate a secolului al XIX-lea odata cu constructia tronsonului Ploiesti - Predeal in 1876 intr-o perioada cand infrastructura perioada se dezvolta intr-un ritm accelerat. Gara cat si orasul cu acelasi nume au cunoscut o puternica dezvoltare datorita turismului in anii de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial. In anul 2010 odata cu modernizarea tronsonului Campina - Predeal a avut deasemenea, parte de modernizare, astfel revenind la gloria sa de odinioara.
Am sa incep din capul X al statiei:
Descoperim niste traverse care dateaza din perioada modernizari, dar fiindca timpul isi spune cuvantul, ele nu mai sunt apte pentru a fi folosite:
Un peisaj de savurat:
Indicator Kilometric + Hectometric
Incet dar sigur ne apropiem incet dar sigur de trecerea la nivel si de instalatia BAT aferenta acesteia:
O privire din mai multe unghiuri:
Trecem strada si ajungem mai aproape de cladirea statiei:
Linia 1 abatuta:
Linia II directa:
Linia III directa
Linia 4 abatuta:
Fata-n fata de cladirea statiei se afla o platofrma de descarcare/incarcare a marfurilor, nu am trecut cu vederea de ea, oare o mai fi folosita, sau a fost macar vreodata folosita?
Oare ce o fi fost acest utilaj?
Privim si una dintre anexele statiei:
Unul dintre peroanele statiei, copertina se afla intr-o stare destul de buna:
Trecem de la peronul 3 la primul utilizand pasajul subteran, este destul de ingrijit exceptand pereti pictati cu "arta" de cazurile sociale
Vedere de pe primul peron al intrari in pasaj:
Privire spre capul Y:
In acelasi timp isi face prezenta si un tren de calatori al operatorului privat Regio Calatori:
Ajungem si la capatul celalalt al peronului:
Privire la fiecare linie in parte din capul Y
Linia 6:
Linia 5:
Linia 4:
Linia III
Linia II:
Linia 1:
Vedem si gramezi de traverse uzate care au fost scoase odata cu modernizarea M300:
Continuam drumetia spre iesirea din statie in capul Y
Traversam si podul:
In indepartare observam si semnalele de iesire (X)
Catenara, care pe toata magistrala este predominant din stalpi de fier:
Semalele de iesire si elemente specifice lor:
Pasarela pietonala:
Niste bucati de beton, rolul lor inca imi este necunoscut:
Indicator de avertizare ca linia de contact se termina in abatere la stanga:
Marca de siguranta:
Iesim incet incet din statie..
Dupa un timp vedem si IR 1633 sosind in Busteni cu 8 minute intarziere:
Odata trecut trenul ducem drumetia pana la capat:
Traverse uzate "noi"
Nu uitam si de cladirea statiei si imprejurimile sale:
Monument restaurat:
Sala de asteptare:
O drezina electrica expusa turistilor, din nefericre pare usor vandalizata:
ConcluziI:
Cat mai curand statia va intra in asa zisa "modernizare" dupa mine suna mai mult a reparatie capitala.
Din ce am mai citit pe acest forum peroanele sunt destul de mici, asta cred ca e o greseala de proiectare.
Rampa de incarare si descarcare de ce a mai fost construita daca nu are vreun rol in acest moment?
Statia Busteni are destul de multe abatute doar 2 sunt folosite, restul zac nefolosite. Care este motivul construiri la atatea linii?
Astept parerile voastre