|
| 605 : Roman - Buhaiesti | |
|
+17Andrey_tm Adrian78 TonyCFR ldh80 Semafor NicuS bogdan srl @ndrey Vlad marius_catalin84 cristi CFR orestte cortexedge srazvi mardaryroby Nesebar myster2008 21 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mier 13 Apr 2016, 08:52 | |
| Sectie cu conducere centralizata- la fel si in 1984. Postez schitele celor 3 statii si HM-uri de pe aceasta sectie (asa cum erau ele in 1990) , aflate in judetul Vaslui. Toate erau si sunt puncte de sectionare in linie curenta, deservite (dpdv al activitatii de miscare) de cate un revizor de ace.. -HM (fosta statie) Negresti-Vaslui (cu 5 linii). Deserveste baza de receptie a cerealelor. Din pozele postate de colegii de forum, cladirea de calatori pare a fi fost renovata. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mier 13 Apr 2016, 09:03 | |
| -Fosta HM Rafaila (acum h). Aveea 3 linii. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mier 13 Apr 2016, 09:22 | |
| -HM (fosta statie) Bacesti/Maresal Constantin Prezan (6 linii) Deserveste o baza de receptie a cerealelor si o unitate militara. |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Sam 20 Aug 2016, 14:40 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Dum 04 Sept 2016, 21:58 | |
| "Sectie cu conducere centralizata" si in anul 1984. nu stiu sa fi existat vreo statie sau vreo HM pe aceasta sectie, care sa fi avut instalatie SBW si semnalizare mecanica (desi la Negresti-Vaslui si Bacesti/Maresal Constantin Prezan exista sau au existat cabine de acar). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mar 14 Aug 2018, 21:55 | |
| In urma unei calatorii pe care am efectuat-o astazi (cu trenul R 14.547) 14 august 2018 pe linia 605 (prima data cand calatoresc pe aceasta linie), mentionez cateva impresii:
1. Despre infrastructura liniei
Pare a fi intr-o stare relativ buna, cu exceptia unor restrictii de 30 km/h la unele poduri si podete. Intre Roman si aproximativ pana la Dagata viteza este destul de mica pe unele portiuni, iar intre Bacesti (Maresal Constantin Prezan) si Buhaiesti viteza a fost mai mare.
Conform unui livret de mers din anul 1984 VS era atunci de 50 km/h. Probabil tot atata este si azi. Configuratia si traseul liniei (care nu are totusi curbe extrem de stranse- cum sunt intre Cretesti si Husi sau pe linia 603) ar permite (bineinteles- cu lucrari destul de ample la suprastructura liniei si inlocuirea tuturor podurilor si podetelor cu altele noi) cred o VS de 80 km/h.
2. Despre punctele de sectionare (statii si HM-uri)
In 1990 existau in numar de 6 statii si HM-uri pe aceasta liniei:
a. Fosta statie Sagna
Aveea 3 linii (cele doua foste linii abatute inca mai sunt in teren acoperite de vegetatie) si deservea o baza de receptie a cerealelor.
Am remarcat (atat cat am putu vedea din automotor) ceea ce era probabil suportul unui fost semnal mecanic.
b. Fosta statie Vulpasesti
Aveea 3 linii (judecand dupa spatial de langa linia curenta) si deservea o baza de receptie a cerealelor.
c. Statia Dagata
Are 3 linii. Este folosita ca punct de incrucisare.
De asemenea deserveste si o baza de receptie a cerealelor.
La capetele statei exista foste cabine de acar!
d. HM (fosta statie) Maresal Constantin Prezan (Bacesti)
Are cel putin 4 linii.
Deserveste si o baza de receptie a cerealelor.
Linia spre unitatea militara nu pare a mai fi utilizata (este acoperita de vegetatie).
Inainte de 1989 aceasta statiei (azi HM) genera un trafic de calatori important, prin personalul unitatii militare, a fostului spital din Bacesti, etc.
Legat de aceasta- din ce mi-a povestit tata- in anii 70 in gara Bacesti exista in "bufet", deservit de in "mandatar" (in acei ani s-a incercat in fel de experiment in comert, permitandu-se unor personae fizice private sa-si deschida mici "afaceri" in alimentatia publica, in spatiile pe care le inchiriau de la unitatile cooperatiste), "buffet" care a avut mare succes in acei ani. Din pacate acel experiment cu "mandatarii" (care puteau constitui un punct de plecare in desfasurarea unui comert privat, pe langa cel de stat si cooperatist, s-a sfarsit brusc atunci cand s-a gasit in idiot sa-i spuna lui Ceausescu "Nicule, mandatarii astia se imbogatesc!".
e. Fosta HM Rafaila
Aveea probabil 3 linii.
Aveea si o mica rampa de Marfa.
f. HM (fosta statie) Negresti-Vaslui
Deserveste orasul (declarant oras in 1968) cu accelasi nume.
Are cel putin 4 linii.
Deserveste o baza de receptie a cerealelor.
La capete are foste cabine de acar!
Vis-ŕ-vis de statie se vad halele fostei "Fabrici de utilaje in constructii", unde exista si o macara tip pod-rulant.
Cladirea statiei a fost renovata!
3. Despre materialul rulant si numarul de calatori
Este adevarat ca automotorul consuma mult mai putina motorina decat materialul rulant care circula pe aceasta liniei in perioada cand linia era deservita de SNCFR si apoi de CFR-Calatori, insa vechimea automotorului "Regio Calatori" care circula astazi pe aceasta linie se cunoaste!
In unele locuri automotorul se balanseza destul de puternic, zgomotul din interior este destul de mare iar de caldura ce sa mai zic- noroc ca se pot deschide geamurile!
Cred ca mai confortabila era calatoria pe aceasta liniei cand se circula cu vagoane seria 29-20 (dimitroave nemodernizate)!
Ca si numar de calatori, majoritatea celor care s-au urcat din Roman au coborat pana la Dagata, iar de la Bacesti (Maresal Constantin Prezan) s-au mai urcat cativa care mergeau spre Vaslui.
Si ca o comparatie: Astazi pe aceasta linie trenurile sunt compuse dintr-un automotor, care parcurge distanta Roman- Buhaiesti in 2 h si doua minute.
In 1984, conform livretului, trenurile de pe aceasta liniei erau compuse din: locomotiva clasa 80 (apartinea de depoul Bacau, remiza Roman), 5 vagoane de clasa a doua seria 29-20 si la unele trenuri si vagon TF. Vagoanele aveau statie de domiciliul Roman.
Traseul era parcurs atunci tot in 2 h si doua minute.
4. Despre instalatiile SCB
In 1984 linia 605 era "sectie cu conducere centralizata". La fel este si azi.
Daca au existat in vreo statie sau HM de pe aceasta linie semnale mecanice (semafoare) , astazi nu a mai ramas practic nici o urma (cu exceptia a ceea ce am mentionat la fosta statie Sagna).
Si doua intrebari:
-Mai circula cumva trenuri de Marfa pe aceasta linie ?
-Pana in ce an au circulat garnituri compuse din vagoane "dimitroave" pe aceasta linie ? Care era compunerea ultimilor trenuri a CFR-Calatori care au circulat pe aceasta linie ?
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mier 15 Aug 2018, 15:41 | |
| Un aspect negativ este faptul ca revizorii de ace din statia Dagata, HM Maresal Constantin Prezan (Bacesti) si HM Negresti-Vaslui nu purtau uniforma!
Dupa cum erau imbracati nici nu-ti dadeai seama ca erau ceferisti!
La fel si personalul de tren. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mier 15 Aug 2018, 16:17 | |
| Cred că până prin 1995, aşa, ar fi circulat dimitroavele originale dar nu sunt 100% sigur(poate cam 1997-1998). Dar dimitroave modernizate(dacă ar fi fost să nimerească pe acolo), puţin mai încoace(maxim 2007 cred). https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1996&relace=RO-605 |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Joi 16 Aug 2018, 16:17 | |
| Revizorii de ace poarta vesta reflectorizanta !
Dimitroave au circula pana in 2006/2007. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Joi 16 Aug 2018, 16:44 | |
|
1. Despre infrastructura liniei
Pare a fi intr-o stare relativ buna, cu exceptia unor restrictii de 30 km/h la unele poduri si podete. Intre Roman si aproximativ pana la Dagata viteza este destul de mica pe unele portiuni, iar intre Bacesti (Maresal Constantin Prezan) si Buhaiesti viteza a fost mai mare.
Conform unui livret de mers din anul 1984 VS era atunci de 50 km/h. Probabil tot atata este si azi. Fals,citeza e de Roman-Maresal C-tin Prezan 70km/h,cu limitare de viteza de 30km/h intre Vulpasesti-Zece Prajini- este istoirca limitarea si este datorita configuratiei liniei si a terenului pe care se afla. Limitare de 40km/h pod Siret,inte Roman-Sagna,la fel este data de configuratia amplasamentului si de razele de curba e racordare intre terasament si amplasamentul podului nou. Configuratia si traseul liniei (care nu are totusi curbe extrem de stranse- cum sunt intre Cretesti si Husi sau pe linia 603) ar permite (bineinteles- cu lucrari destul de ample la suprastructura liniei si inlocuirea tuturor podurilor si podetelor cu altele noi) cred o VS de 80 km/h. Repet ,pana la Dagata ,de la Sagna linia incepe sa urce un profil de 15mm/m pana la Vulpasesti, iar distanta pana la Dagata linia traverseaza toate crestele dealurilor in zona,prin padure,find contruita pe timp de razboi sa ales un traseu mai simplu constructiv si ascuns vederii. restul vitezei ,de la Maresal C-tin Prezan la Buhaiesti este de 50km/h.
2. Despre punctele de sectionare (statii si HM-uri)
In 1990 existau in numar de 6 statii si HM-uri pe aceasta liniei:
a. Fosta statie Sagna
Aveea 3 linii (cele doua foste linii abatute inca mai sunt in teren acoperite de vegetatie) si deservea o baza de receptie a cerealelor.
Am remarcat (atat cat am putu vedea din automotor) ceea ce era probabil suportul unui fost semnal mecanic. sa m-ai utilizat intre timp pentru descarcare vagoanelor de ingrasamant,incarcare cereale..
b. Fosta statie Vulpasesti
Aveea 3 linii (judecand dupa spatial de langa linia curenta) si deservea o baza de receptie a cerealelor. Doar 2 linii a avut,baza este activa si acum,in pricipal era pentru incrucisari de ternuri de marfa.
c. Statia Dagata
Are 3 linii. Este folosita ca punct de incrucisare.
De asemenea deserveste si o baza de receptie a cerealelor.
La capetele statei exista foste cabine de acar!
d. HM (fosta statie) Maresal Constantin Prezan (Bacesti)
Are cel putin 4 linii.
Deserveste si o baza de receptie a cerealelor.
Linia spre unitatea militara nu pare a mai fi utilizata (este acoperita de vegetatie). 5 linii are, 1 +3 abatuta cu 10km/h pentru incrucisari,2 directa, 4 abatuta,duce la baza militara,5 linia pentru baza de cereale,inchisa( apartine bazei ).
linia spre unitate are schimbate integral toate traversele de acum circa 4 ani,a si fost curatata si refacuta pe toata distanta,ulterior vegetatia a fost lasata sa creasca.
e. Fosta HM Rafaila
Aveea probabil 3 linii. A avut 2 lini,o directa,o abatuta si una la rampa.
f. HM (fosta statie) Negresti-Vaslui
Deserveste orasul (declarant oras in 1968) cu accelasi nume.
Are cel putin 4 linii.
Deserveste o baza de receptie a cerealelor.
La capete are foste cabine de acar!
Vis-ŕ-vis de statie se vad halele fostei "Fabrici de utilaje in constructii", unde exista si o macara tip pod-rulant.Un esec total ,cladire a fost renovata ulterior preluarii.
Cladirea statiei a fost renovata!
3. Despre materialul rulant si numarul de calatori
Este adevarat ca automotorul consuma mult mai putina motorina decat materialul rulant care circula pe aceasta liniei in perioada cand linia era deservita de SNCFR si apoi de CFR-Calatori, insa vechimea automotorului "Regio Calatori" care circula astazi pe aceasta linie se cunoaste! M-a indoiesc sincer de aceasya afirmatie!
In unele locuri automotorul se balanseza destul de puternic, zgomotul din interior este destul de mare iar de caldura ce sa mai zic- noroc ca se pot deschide geamurile! Linia inca necesita reparatii care vor veni in viitorul apropiat( piatra a fost deja adusa) Cred ca mai confortabila era calatoria pe aceasta liniei cand se circula cu vagoane seria 29-20 (dimitroave nemodernizate)! presupun ca esti si glumet si bun la glume ,afara de termenul de vehicul feroviar ,cele doua nu prea au in comun decat ecartamentul.
Ca si numar de calatori, majoritatea celor care s-au urcat din Roman au coborat pana la Dagata, iar de la Bacesti (Maresal Constantin Prezan) s-au mai urcat cativa care mergeau spre Vaslui.
Si ca o comparatie: Astazi pe aceasta linie trenurile sunt compuse dintr-un automotor, care parcurge distanta Roman- Buhaiesti in 2 h si doua minute.
In 1984, conform livretului, trenurile de pe aceasta liniei erau compuse din: locomotiva clasa 80 (apartinea de depoul Bacau, remiza Roman), 5 vagoane de clasa a doua seria 29-20 si la unele trenuri si vagon TF. Vagoanele aveau statie de domiciliul Roman.
Traseul era parcurs atunci tot in 2 h si doua minute. Trenul a fost facut cu locomotive de la depoul Pascani,indiferent de tip,la fel si personalul de locomotiva,vagoanele si partida au variat in timp,Bacau/Pascani. Viteza atunci era ca si acum . Ca si fapt divers in 95-97 trenul era remorcat exclusiv de DHC si avea dimitroave preponderent( doar TF era mai nou si distinct),fiind singurul tren remorcat doar cu DHC peste Barnova!
4. Despre instalatiile SCB
In 1984 linia 605 era "sectie cu conducere centralizata". La fel este si azi.
Daca au existat in vreo statie sau HM de pe aceasta linie semnale mecanice (semafoare) , astazi nu a mai ramas practic nici o urma (cu exceptia a ceea ce am mentionat la fosta statie Sagna).
Si doua intrebari:
-Mai circula cumva trenuri de Marfa pe aceasta linie ? Da ocazional circula,in special primavara/vara/toamna -Pana in ce an au circulat garnituri compuse din vagoane "dimitroave" pe aceasta linie ? Care era compunerea ultimilor trenuri a CFR-Calatori care au circulat pe aceasta linie ? in general,scuzat fie limbajul ca de obicei pe secundare, jeguri, au fost combinatii de serii gen 21/11-47 sau19-47/57cu 20-47/57 si dimitroave cu 19-47.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Joi 16 Aug 2018, 17:39 | |
| In Iunie 2004 am fost pe aici cu 20-47 sau 20-50
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 19 Feb 2020, 09:42, editata de 3 ori |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Vin 31 Mai 2019, 12:56 | |
| HM (fosta statie) Maresal Constantin Prezan Are/aveea 6 linii ( 1, 2, III, 4, 5, 6). Deserveste o baza de receptie a cerealelor si o unitate militara. Este "punct sectionare in linie curenta", deservita de un revizor de ace. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Vin 31 Mai 2019, 12:57 | |
| Fosta HM Rafaila. Aveea probabil 3 linii (I, 2, 3) si rampa de Marfa. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Vin 31 Mai 2019, 13:05 | |
| HM (fosta statie) Negresti- Vaslui Are 5 linii (I, 2, 3, 4, 5). Deserveste o baza de receptie a cerealelor. Este "punct de sectionare in linie curenta", deservita de un revizor de ace. Are magazie de Marfa. Cladirea de calatori a fost renovata. Negresti-Vaslui a fost declarat "oras" in anul 1968, cu multa indulgenta. Dupa 1968 s-au realizat aici cateva unitati industriale: Fabrica de utilaje in constructii (situata foarte aproape de gara), Filatura de bumbac, o sectie a fabricii de mobila din Vaslui, etc. La recensamantul din 1992 orasul Negresti-Vaslui a atins numarul de 9.744 locuitori, iar la recensamantul din 2002 numarul maxim de 9.854 locuitori. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti Mier 19 Feb 2020, 09:29 | |
| Ar fi util de introdus trenuri directe HM Maresal Constantin Prezan- Buhaiesti- Vaslui, deoarece sunt locuitori din Bacesti, Rafaila, Dumesti, Negresti-Vaslui care ar aveea treaba la resedinta de judet- la Vaslui!
De exemplul cineva din Bacesti sau din Negresti-Vaslui care are treaba la Vaslui, de obicei prefera sa ia microbuzul, decat sa schimbe trenul in Buhaiesti. Asa daca ar aveea tren direct pana la Vaslui ar renunta la microbuz.
Cu automotor rebrusarea se poate face in Buhaiesti in maxim 5 minute.
Problema ar fi linia simpla a M600 dintre Buhaiesti si Vaslui, pe care circula destule trenuri de calatori si nu stiu daca- fiind linie simpla- graficul de mers ar mai permite (ar mai fi loc) de introducere si a altor trenuri de calatori! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 605 : Roman - Buhaiesti | |
| |
| | | | 605 : Roman - Buhaiesti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |