|
| Vatra Dornei Băi (502) | |
|
+22Dr2005 kristi kkk dan tm RobertCodescu andreycj Razvan Tudor NicuS Cont.dezactivat TVlad Balto kasapis2007 electrica912 Andrey_tm Semafor vrabieionut ionut_te gheorghita sorinucu COSTACHE MIHAIL cortexedge Vlad didi 26 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Mar 10 Dec 2013, 20:06 | |
| E de admirat ca se mai ingrijeste cineva si de "make-up -ul" acestor cladiri. Cred ca depinde nu numai de CFR ci si de administratiile locale pe al carui teritoriu se afla. Exista o vorba la romani: omul sfinteste locul - si am toata stima pentru astfel de oameni care fac ceva indiferent de culoarea lor politica. |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Dum 27 Iul 2014, 15:44 | |
| Peronul stației. Iulie 2014 Spre Ilva Mică Spre Suceava |
| | | andreycj
Numarul mesajelor : 37 Localizare : Cluj-Napoca, Bordeaux Reputatie : 4062 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Vatra Dornei Băi (502) Mar 06 Ian 2015, 21:53 | |
| Vatra Dornei Bai, 01.01.2015 -> indicator rutier spre gara indicator by andreibarbos, on Flickr -> cladirea garii Vatra Dornei Bai Railway station building by andreibarbos, on Flickr -> calatori asteptand trenul IR 1831 Iasi->Cluj-Napoca gara by andreibarbos, on Flickr -> trenul in sine, cu locomotiva 40-0114-5 la carma IR Iasi-Cluj by andreibarbos, on Flickr |
| | | RobertCodescu
Numarul mesajelor : 23 Varsta : 52 Localizare : Ploieşti Reputatie : 3250 Data de inscriere : 28/01/2016
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Vin 05 Feb 2016, 21:34 | |
| - Semafor a scris:
- E de admirat ca se mai ingrijeste cineva si de "make-up -ul" acestor cladiri. Cred ca depinde nu numai de CFR ci si de administratiile locale pe al carui teritoriu se afla. Exista o vorba la romani: omul sfinteste locul - si am toata stima pentru astfel de oameni care fac ceva indiferent de culoarea lor politica.
CORECT, dacă şi autorităţile locale (Primării, Prefecturi, Consilii Locale şi Judeţene s-ar implica măcar un pic ce gări superbe şi linii circulate ar avea România !!!! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Vin 05 Feb 2016, 21:47 | |
| Autoritatile locale nu se pot implica pentru ca toata infrastructra feroviara apartine CFR(CFR SA, CFR Calatori CFR Marfa, Electrificare, SIMC etc etc) Si daca vor autoritatile locale nu pot face altceva decit sa se uite la mizeria din gari si sa amendeze. La Timisoara amenzile repetate au dus la demararea unor minime reparatii, zugraveli si retusuri. |
| | | RobertCodescu
Numarul mesajelor : 23 Varsta : 52 Localizare : Ploieşti Reputatie : 3250 Data de inscriere : 28/01/2016
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Vin 05 Feb 2016, 21:51 | |
| Eu continui să cred că implicarea depinde de noi toţi indiferent de funcţie şi poziţie socio-administrativă legile oferă astfel de pârghii dar comoditatea şi alte interese transformă gările în ruine şi apoi în spaţii comerciale şi locuinţe sociale !!! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 10:16 | |
| Autoritatile locale nu pot plati reparatiile la cladirile garii. este ilegal.Primaria nu poate plati dar in fapt nu poate interveni la un obiectiv care nu ii apartine.
Desi multe primarii ar vrea si ar avea si bani sa repare sa pastreze si sa imbunatateasca o gara , nu au nici o pirghie legala.
|
| | | RobertCodescu
Numarul mesajelor : 23 Varsta : 52 Localizare : Ploieşti Reputatie : 3250 Data de inscriere : 28/01/2016
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 11:01 | |
| Atâta timp cât clădirea se află administrativ pe teritoriul unei localităţi, SE POATE face un parteneriat Primărie > Proprietar pentru consolidarea, restaurarea sau conservarea unei clădiri istorice, legea permite acest lucru, fără a risca să te sune DNA-ul la uşă !!! |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 11:06 | |
| De ce ar repara un primar clădirea gării? Doar pentru a veni curtea de conturi să-i impute cheltuirea ilegală a banului public? Și pe urmă dosar penal pentru deturnarea fondurilor? Măcar să întrețină primarii clădirile care-i sunt în administrare și ar fi bine! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 11:25 | |
| Nu se poate face parteneriat pentru întreţinerea unei clădiri care nu îţi aparţine. A zis-o bine Kristi cu Curtea de Conturi. Clădirea staţiei e parte a infrastructurii publice. Prin lege, aceasta e în concesiunea CNCF ,,C.F.R." S.A.. Ca să o transferi de acolo ai nevoie de o HG (deşi mai nou se cere lege!) să o scoţi din infrastructura publică şi să o treci în patrimoniul privat al CFR S.A., de unde poţi să o transferi cu plată către altă autoritate de stat sau să o scoţi la vânzare prin licitaţie publică. Durează cam un an de zile toată hârţogăria. Numai că dacă o dai la primărie, ea nu mai poate legal să îndeplinească funcţiunea de staţie, pentru că la trecerea unui bun parte a infrastructurii publice în proprietate privată, condiţia de bază e ca el să nu mai fie necesar infrastructurii publice (în situaţia asta sunt o groază de staţii mai mici, cantoane, magazii etc. închiriate/vândute în ultimii ani). _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 21:23 | |
| Dupa cum spune si Dragos, birocratia privind transferul de patrimoniu este mare. Nu este vorba aici numai de CFR. Chiar nu inteleg de ce nu se simplifica legislatia, in scopul de a ceda patrimoniu nefolosit, abandonat catre autoritatile locale ( este vorba de gari desfiintate, spitale, unitati militare, sedii de posta, tabere scolare, sedii de CAP ). Toate sunt ale statului, iar Ministerul Dezvoltarii tocmai aici ar trebui sa bage bani, in a ajuta primariile sa expertizeze si sa reconverteasca aceste cladiri in gradinite, scoli, aziluri de batrani, garaje, chiar sedii de primarii. S-a ajuns ca dezvoltarea oraselor sa se impiedice de terenurile nefolosite ale anumitor institutii de stat. Permanent vrem sa construim ceva nou, prost si generator de spaga. PS - in gara Predeal cum a putut primaria sa investeasca intr-o toaleta moderna ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 21:37 | |
| Statul poate trece un bun din administrarea unei entitati in administrarea alteia, insa in cazul CFR nu doreste.
Adica o cladire aflata in domeniul public al statului si in administrarea CFR SA, poate trece prin HG in administrarea unei alte entitati (consiliul local sau judetean) fara sa ii fie modificata functiunea de baza.
Va dati seama ca CFR nu doreste acest lucru considerind ca gara le apartine sau cine stie poate din alte motive.
Nu trebuie sa se faca o confuzie cu propietatea publica sau privata a altor entitati, UAT, sau judet.
Adica in cazul de fata gara sa nu fie proprietatea UAT adica a comunei , orasului, municipiului sau judetului. Va dati seama ca in acest caz daca trece in privatul acestora poate fi executata silit, pe cind bunurile Statului sint inalienabile, insesizabile si inprescritibile indiferent in administrarea cui se afla.
Nu inteleg de ce nu ar fi mai simplu pentru CFR sa predea cladirile catre consiliul local al municipiului(in public) acestea sa le repare si sa le predea iarasi la CFR.
Contrar orice investitie in cladirile CFR este ilegala si Curtea de Conturi atit asteapta.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 22:35 | |
| - dan tm a scris:
- Statul poate trece un bun din administrarea unei entitati in administrarea alteia, insa in cazul CFR nu doreste.
Nu numai că CFR nu doreşte, dar gara e parte din infrastructura feroviară publică, iar infrastructura feroviară publică nu se poate afla în administrarea UAT. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Sam 06 Feb 2016, 22:55 | |
| Nu stiam acest aspect punctual. Atunci de ce prefera CFR sa risipeasca un imens patrimoniu? Intreba cineva mai inainte de ce nu valorifica acest imens patrimoniu daca nu reuseste sa il intretina?
CFR are de inchiriat spatii in garile Sarmisegetuza si Pustinis, dar nu cred ca stie ce mai e pe acolo. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) Dum 07 Feb 2016, 01:10 | |
| Păi... pentru că nu poate să facă ce vrea cu el. E necesară extrem de multă hârţogărie ca să treacă chiar şi o budă publică din patrimoniul statului în patrimoniul privat al CFR S.A.. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vatra Dornei Băi (502) | |
| |
| | | | Vatra Dornei Băi (502) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |