Eu nu înțeleg de ce nu împărțit proiectul Lema adică Reloc sa asambleze și ei o parte din locomotive și putea s-a dezvolte proiectul ăsta adaugandu-i sistem de baterii sau un modul.lastmile Au proiectat un produs care nu are nici o certitudine că o să fie fiabil de parcă ar și avea piata de producție pentru el.. Problema mai mare acuma la.CFR Călători o reprezintă tracțiunea diesel.care e la.pamant
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2502 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mar 22 Oct 2024, 08:41
Adrian78 a scris:
Au proiectat un produs care nu are nici o certitudine că o să fie fiabilt
stirea de dimineata asta iti cam da dreptate:
Mihai Veghes a scris:
Asta este locomotiva ELASMO produsa de Reloc Craiova. Numele inseamna, practic, traducerea in engleza a LEMA (Locomotiva Electrica cu Motoare Asincrone = Electric Locomotive with Asynchronous Motors)
Faza e ca din informatiile pe care le detin via Tudose Dumitru, locomotiva asta noua care provine dintr-o 060-EA veche de 30+ ani a fost scoasa pe poarta uzinei... defecta. Atat de defecta incat nici RELOC Craiova nu ii poate da de cap, asa ca a cerut ajutorul inginerilor elvetieni.
Nimic nou sub soare, multe locomotive care ajung pentru reparatii capitale (RK) la Reloc ies cu defectiuni. Acum un an parca, iesise de la Reloc o EA Delfin la care disjunctorul deconecta incontinuu.
Link cu postarea de FB
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mar 22 Oct 2024, 08:54
Ce pretenții poți să ai de la Reloc când locomotiva diesel care o ducea la Făurei scoasă și aia după revizie a rămas defecta? Cred că aia de la.Express Service din Bulgaria le.dau clasa celor de la Reloc Eu as vreau să știu cine e persoana care a hotărât să dea contractele astea de modernizare Roseanu sau mai sus din minister? SMDS îți dai seama că multe drumuri o sa umble.cu inginerii pe ea cică pentru reglaje
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2502 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mar 22 Oct 2024, 09:10
Adrian78 a scris:
SMDS îți dai seama că multe drumuri o sa umble.cu inginerii pe ea cică pentru reglaje
Sa-mi dau seama? BA DE-AR FALIMENTA BRELOC pentru ca s-o angajat la o chestie scumpa ca trebe sa si asigure ei mentenanta pe 9 ani, or daca ei tot pe drumuri vor fi cu locomotivele, in special fiind si fonduri europene, o sa ii pasca niste penalizari ca se vor satura! Cum o castigat ei licitatia? Au fost unic ofertant. cumva...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mar 22 Oct 2024, 09:36
Eu vorbeam cine a aprobat proiectul ăsta de modernizare nu cum.au câștigat licitația Că sa ofere disponibilitatea aia sigur una sau doua o sa fie de rezerva când o să fie celelalte la RI Softronic nu s-au prezentat atunci când ziceau că erau ocupați dar văd că pentru Suedia nu au mai livrat nimic tare mie că din astea 6 locomotive care se livrează erau și pentru ei plus că au m-ai pierdut un client din Slovacia din cauza pantografelor Eu nu știu de ce nu s-au inspirat de la.polonezi care nu au mai băgat bani in modernizări de locomotive gen EP09 deși sunt fabricație 1983 ci au închiriat 7 Vectroane MS pentru trenuri internaționale.si au comandat locomotive noi de 200 km/h și Dualmode de la.Pesa
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mar 22 Oct 2024, 12:10
Adrian78 a scris:
Eu nu știu de ce nu s-au inspirat de la.polonezi care nu au mai băgat bani in modernizări de locomotive gen EP09 deși sunt fabricație 1983 ci au închiriat 7 Vectroane MS pentru trenuri internaționale.si au comandat locomotive noi de 200 km/h și Dualmode de la.Pesa
Nu poţi să iei fonduri europene pentru închirieri. Polonia a avut câţiva ani robinetul de fonduri europene închis, chiar şi PNRR-ul le-a fost complet blocat 2 ani, din cauza guvernării partidului extremist "Lege şi Justiţie" (PIS). Aşa că s-au descurcat cum au putut.
Să cumperi 38 locomotive noi şi să ţi se livreze până la finalul perioadei de programare e imposibil, absolut toţi producătorii au capacitatea de producţie saturată. PNRR-urile au aruncat sute de miliarde în piaţă, prin toate ţările s-au făcut achiziţii. Crezi că Siemens vrea să se complice cu un contract de livrare cu mentananţă inclusă printr-un colţ de Europă, în loc să caute să vândă pe unde are deja baze de reparaţii? Noi am avut mare noroc cu Alstom că avea filială în România, altfel nici alea 16 locomotive noi nu le găseam.
Modernizarea a fost o soluţie de compromis şi, mai ales, ieftină. Nu cred că s-a gândit cineva la Reloc, iar Softronic o ţinea sus şi tare că ei nu vor să (mai) lucreze cu statul. La consultarea pieţei s-au primit propuneri de la Reloc, Softronic şi Alstom.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mar 22 Oct 2024, 12:23
Pai tocmai aia e diferența că PKP nu folosește bani europeni deci poate să închirieze Parcă era vorba că renunțăm la garnituri clasice trase de locomotive și astea 55 plus alea 37 ar fi de ajuns la cate trenuri are CFR Călători acuma s-a nu mai rămână trenurile.in camp cu locomotive vechi defecte Curios ce modernizare face Alstom
andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5119 Data de inscriere : 05/05/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mier 23 Oct 2024, 14:10
SMDS a scris:
Adrian78 a scris:
Au proiectat un produs care nu are nici o certitudine că o să fie fiabilt
stirea de dimineata asta iti cam da dreptate:
Mihai Veghes a scris:
Asta este locomotiva ELASMO produsa de Reloc Craiova. Numele inseamna, practic, traducerea in engleza a LEMA (Locomotiva Electrica cu Motoare Asincrone = Electric Locomotive with Asynchronous Motors)
Faza e ca din informatiile pe care le detin via Tudose Dumitru, locomotiva asta noua care provine dintr-o 060-EA veche de 30+ ani a fost scoasa pe poarta uzinei... defecta. Atat de defecta incat nici RELOC Craiova nu ii poate da de cap, asa ca a cerut ajutorul inginerilor elvetieni.
Nimic nou sub soare, multe locomotive care ajung pentru reparatii capitale (RK) la Reloc ies cu defectiuni. Acum un an parca, iesise de la Reloc o EA Delfin la care disjunctorul deconecta incontinuu.
Link cu postarea de FB
si au dus-o la inel la Faurei ca sa ce? sa o faca de ras ca in celebrul banc!? echipamentele care echipeaza modernizarea Reloc Craiova vin din Elvetia de la ABB, poate ca elvetienii au venit sa acorde asistenta tehnica Reloc nevand capacitate de productie de motoare de tractiune de curent alternativ. hai sa nu mai inghitim orice galusca aruncata in spatiul public si oricum din 38 de masini modernizate prin PNRR mai bine cumparau 20 de masii noi, dar asa e la noi " sa mananca si gura lor ceva".
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mier 23 Oct 2024, 14:44
Pai trebuie făcute teste de omologare pentru tracțiune frânare etc . Ce ma distrează pe.mine că ne entuziasmam la.niste cutii revopsite când acuma citeam pe Facebook că francezii făceau recorduri de viteza în 1954 de 240 km/h cu locomotive că EAul nostru de.aia sunt ei unde sunt și noi la 50 de ani in urma..Trist
andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5119 Data de inscriere : 05/05/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mier 23 Oct 2024, 14:53
ma refeream la postarea de pe fb ca a iesit defecta de la Reloc, e la mintea cocosului sa trimiti la omolgat o masina defecta. noi nu am fost in stare sa intretinem ce am avut dar sa progresam. ok in anii 60 am achizitionat niste licente pe care noi doar le-am replicat, de imbunatatit sau de dezvoltat altceva pe baza lor nici atat.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mier 23 Oct 2024, 16:22
andreiutzu a scris:
ma refeream la postarea de pe fb ca a iesit defecta de la Reloc, e la mintea cocosului sa trimiti la omolgat o masina defecta. noi nu am fost in stare sa intretinem ce am avut dar sa progresam. ok in anii 60 am achizitionat niste licente pe care noi doar le-am replicat, de imbunatatit sau de dezvoltat altceva pe baza lor nici atat.
Am mai îmbunătățit cu ceva proiecte dar astea au apărut cam după 20-30 de ani când alții erau deja la a doua generație de locomotive cu motoare asincrone Locomotivele.Phoenix reprezintă imaginea schimbării dar si a neputinței unei companii de a face mentenanta
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mier 23 Oct 2024, 16:25
dupa cum se vede au pornit-o. daca o fi fost defecta.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 482 Elasmo Reloc Mier 23 Oct 2024, 16:29
Nu a fost defecta dar o locomotiva neomologata nu poate să circule cu pantograful ridicat sau conectata la rețea După cum am spus o s-au urmeze ceva teste până o vor regla
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
si oricum din 38 de masini modernizate prin PNRR mai bine cumparau 20 de masii noi, dar asa e la noi " sa mananca si gura lor ceva".
Ce producător de locomotive poate livra 20 maşini (cu un singur i) noi în 3 ani (2023 - 2026), perioadă în care trebuie să încapă şi procedura de achiziţie publică? Îţi spun eu că absolut niciunul. Şi cu cele 16 de la Alstom e la limita limitelor totul.
Adrian78 a scris:
citeam pe Facebook că francezii făceau recorduri de viteza în 1954 de 240 km/h cu locomotive că EAul nostru de.aia sunt ei unde sunt și noi la 50 de ani in urma..
Da, francezii au avut "plăcerea" (să nu zic fetişul) de a încerca să doboare recorduri de viteză. Dar nu îţi închipui că trenurile alea au circulat vreodată cu călători. Au fost modificate special pentru teste, la fel şi liniile pe care au circulat. https://cheminot-transport.com/2023/02/record-du-monde-de-vitesses-en-1955-a-331km/h.html
De exemplu, pentru experimentele ulterioare cu TGV-uri, toată infrastructura a fost modificată, ba chiar s-a crescut şi tensiunea până la 31 kV: https://en.wikipedia.org/wiki/TGV_world_speed_record
_________________ :TTT:
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2502 Data de inscriere : 30/08/2019
si oricum din 38 de masini modernizate prin PNRR mai bine cumparau 20 de masii noi, dar asa e la noi " sa mananca si gura lor ceva".
Ce producător de locomotive poate livra 20 maşini (cu un singur i) noi în 3 ani (2023 - 2026), perioadă în care trebuie să încapă şi procedura de achiziţie publică?
crezi ca BReloc s-ar putea sa nu fie capabil sa livreze toate cele 19 unitati?