Ora 5 dimineata, Gara de Nord este relativ goala.
Pe tabelul de informatii este deja afisat trenul catre Giurgiu.
In timp ce intreb la biroul de informatii la ce linie se va gara automotorul ce ma va conduce pana la Giurgiu, aceasta isi face aparenta si pe panoul principal:
Cu mare nerabdare stau si il astept sa fie garat:
Isi face aparitia "mareata"
Acesta este ingrijit, de parca ar fi nou:
Postul de conducere al automotorului:
Livretul de mers, multumiri mecanicului de locomotiva pentru permisiunea acordata:
La ora 5:45 trenul paraseste Gara de Nord, cu prima oprire fiind Bucurestii Noi:
Dupa o scurta distanta parcursa urmeaza Chiajna:
Parasim Chiajna, semnalul avand indicatia de a reduce viteza la 30km/h, si cu indicatorul de directie "V" (probabil de la Bucuresti Vest)
Odata trecuti de Chiajna o sa fim alaturi de centura pana la Jilava:
Semnalul de intrare al statiei Buc. Vest:
Peronul ce nu este prea mare, dar isi face utilitatea asa cum este:
Cladirea statiei, si copertinele proaspat adaugate:
Semnalul luminos prevestitor al statiei Virteju:
Semnalele de intrare se fac vazute:
Intram in Virteju:
Cladirea statiei:
La fel ca si la Bucuresti Vest, avem o copertina cu banci:
Continuam drumul:
Ramificatia catre Bucuresti Progresul este aproape:
Parasim linia principala:
Spre surprinderea mea, statia Bucuresti Progresu dispune de semnale luminoase (cel de iesire fiind probabil de grup):
Trenul isi face prezenta intr-un mod de "inaugurare", de notat este ca in statia Buc. Progresu sunt restrictii aproape pe toate liniile la o viteza de 15km/h
Lume de toate tipurile asteapta cu incantare: parintii, copii, seniori, oficialitatii si in final pasionati de trenuri:
Statia este primitoare, peroanele au avut parte de tratament:
Sala de asteptare:
Odata ce mecanicul de locomotiva a trecut la celalat post de conducere suntem gata de plecare:
Parasim statia si nu dupa mult timp ajungem in Jilava:
Intram in statie, aceasta este in permanenta ocupata si de "cazane" cu petrol.
Peronul aferent acesteia, doar o mica particica este refacuta:
Parasim statia:
Trecem de autostrada A0:
Dupa ce am strabatut comuna Sintesti ajungem la Vidra:
Trecem pe portiunea modernizata:
Podul de peste Arges devine vizibil:
P.o Gradistea, vechea statia fiind desfiintata pentru construirea viaductului:
Ne apropriem de Comana, dovada ar putea fi chiar indicatorul TMV, aceasta avand acest tip de semnalizare:
Manastirea de la Comana este prezenta in peisaj:
Semnalul de intrare:
Parasim statia si continuam calatoria, urmatoarea statie fiind Mihai Bravu:
Baneasa Giurgiu, aici par a fi ramasitele podurilor de pe Neajlov/Sabar si probabil Arges:
Daia, un punct critic pe linia 102, unde alunecarile de teren sunt la ordinea zilei:
Veche statie Daia, unde se facea trecea pe cale dubla, actualmente dezafectata:
Aceasta este acum mutata sub pasaj:
Din nefericire nu am mai facut poze la statiile Fratesti si Giurgiu Nord.
Giurgiu Oras, finalul excursiei:
Concluzie:
- Mi-au fost depasite asteptarile pe linia CF de centura, viteze sunt mai mult decat suficiente, singura problema sunt 1-2 restrictii ce nu au fost eliminate.
- Statiile Comana si Giurgiu Oras beneficiaza de paza, inclusiv trenurile.
- Calatoria a fost confortabila.
- Statia Bucuresti Progresu este foarte bine amenajata, daca pe viitor s-ar construi un terminal multimodal ar contribui la dezvoltarea zonei respective.