Voi incepe cu o scurta excursie feroviara "virtuala" pe L219 Valcele - Ramnicu Vilcea
Incepem din statia Bujoreni Valcea:
Pornim la drum catre urmatoarea statie Ramnicu Valcea Est
Semnalul de ramificatie din ramificatia Bujoreni Valcea:
Semaforul mecanic de intrare cu rol de prevestitor in statia Ranicu Valcea Est cu indicatia "Liber cu viteza redusa in abatere, atentie! urmatorul semnal are indicatia de oprire".
Cabina acarului
Cladirea Statie Ramnicu Valcea Est
Semaforul mecanic de iesire
Demaraj puternic al locomotivei 060DA (avem declivitate in rampa)
Traversam primul viaductu al acestei sectii, in fundal se vede orasul:
Un peisaj relxant si frumos, tot odata ne apropriem de urmatoarea oprire, statia Samnic:
Ne pregatim de plecare:
Traversam unul din viaducturile mai mari ae acestei sectii, si ne apropriem de cel mai lung tunel, tunelul Gibei cu o lungime de 2250m
Un slogan din era socialista: "Viata, Efort, Creatie Omul Invinge Natura" culmea ironiei este ca unul din principalele cauze inchiderii acestei sectii au fost alunecarile de teren fiind provocate de natura...
La un scurt timp dupa ce am trecut de tunel traversam cel mai lung viaduct de pe aceasta sectie:
La intrarea pe viaduct este si semnalul prevestitor al statiei Ciofrangeni
Ajungem si la Ciofrangeni:
Parasim si aceasta statie
Intram si in al doilea tunel, tunelul Plostina, lung de aproximativ 1900 m
Ajungem si la varful rampei.
Tot de aici incepe declivitatea in panta de 15 la mie pe o distnta de 2200 de metri.
Ajungem si in statia Tutana
Ne apropriem si de final acestei calatori virtuale, statia Valcele:
Traversam si Argesul:
Ajungem la final, statia Valcele:
Din pacate in viata reala nu cred ca ar mai fi posibil sa fie redeschisa aceasta sectie, o cauza ar fi graba din era socialismului ca sa fie indeplinite maretele planuri cincinale, aceasta combinata si cu economia de materiale din anii 80 a influentat inchiderea acestei sectii.