|
| Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR | |
|
+4IonutFanRailway Jeorje Dr2005 ldh80 8 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 04 Apr 2023, 21:54 | |
| Deschid acest topic pentru a discuta despre cele mai moderne si noi sisteme SCB care exista astazi la CFR-SA- instalatiile de centralizare electronica CE. Conform celor aratate in colectia monografica "Judetele Patriei" (de la inceputul anilor 80', cand au fost editate carti-monografii pentru fiecare judet de atunci in parte) si cartilor "Constructii pentru transporturi in Romania", in 1981, la triajul Bucuresti, sunt introduse primele "calculatoare de proces la CFR". Insa nu stiu daca acele "calculatoare de proces" erau utilizate atunci, in anii 80', pentru controlul si dirijarea efectiva a instalatiilor SCB (semnale, macazuri, etc) sau erau utilizate pentru alte scopuri. In 1984, este inaugurata „insula cibernetico-mecanizata de triaj Videle” (in fapt un triaj condus numai prin calculatoare de proces). In anii 1988-1989 este inaugurat „Centrul computerizat de dirijare a traficului feroviar pe magistrala 800 Bucuresti- Constanta”, de la Fetesti, de unde s-ar fi putut dirija, dintr-un singur loc (de la acel "centru" de la Fetesti), instalatiile SCB din mai multe statii de pe M800. Informatie gasita intr-un articol mai vechi din fostul "Jurnal feroviar". Se utilizau calculatoare romanesti tip „Coral” si „Felix IC”. Insa, din pacate, in afara de aceste sa le spun "incercari" si "experimente", inainte de 1989, instalatiile de centralizare electronica nu aveau o raspandire importanta pe reteaua CFR. Acest lucru s-a datorat probabil si faptului ca, calculatoarele produse atunci in Romania nu era foarte performante si adaptate pentru instalatii feroviare. Cel mai performant calculator, produs inainte de 1989 in Romania, ar fi fost "Felix-PC", produs in serie intre anii 1985- 1990, dupa o licenta americana "IBM". Un astfel de calculator aveea un pret (in anul 1988) de 150.000 lei! In prima parte a anii 90' nu s-au mai echipat cu instalatii de centralizare electronica statii de pe reteaua CFR, toate planurile si proiectele de dinainte de 1989 fiind abandonate. Prima statiei de pe reteaua CFR-SA, echipata cu instalatie de centralizare electronica, dupa 1990, este statia Ploiesti-Sud. Licitatia a fost castigata de firma germana "Siemens AG" in 1995, lucrarile efective au inceput in 1996, iar instalatia CE din statia Ploiesti-Sud a fost data in exploatare la 4 decembrie 2001. Aceasta instalatie este de tip SIMIS - W, cu interfata grafica tip VICOS OC 111. Noua instalatie este cea mai mare din Europa Centrala si de Est, avand un numar de 318 obiecte comandate si controlate: 95 de macazuri centralizate, 103 semnale luminoase si 120 circuite de cale pentru sesizarea prezentei trenului. Cu ocazia darii in exploatarea a instalatiei CE din statia Ploiesti-Sud se introduce si pe reteaua feroviara din Romania semnalizarea cu trepte multiple de viteza (TMV) si blocul automat de linie cu 4 indicatii. In alte statii se utilizeaza si instalatii de centralizare electronica tip "Alcatel-ESTW-L90-RO” sau/si instalatii CE produse probabil de firma "Alstom". Nota de fundamentare HG 835/2003 a stabilit modul de implementare a acestor sisteme de semnalizare si dirijare a circulatiei feroviare. Se stabilea atunci ca instalatiile CE vor fi introduse si in alte 12 statii: Ploiesti-Vest, Ploiesti-Est, Ploiesti-Triaj, Ramificatia Ploiesti Triaj , Complex Bucuresti-Nord (realizat pana in 2009), Deva, Simeria, Alba-Iulia, Sighisoara, Arad (inaugurat in octombrie 2003), Timisoara-Nord (realizat pana in 2009), Brasov (realizat pana in 2009). Din 21 mai 2004 , in statiile de pe linia ferata reabilitata Bucuresti Nord-Ploiesti Vest- Campina se folosesc instalatii de centralizare electronica , aceasta fiind introduse si in statiile de pe linia reabilitata Bucuresti- Constanta (dupa 2006). In 2006 un sistem de centralizare electronica (cu calculatoare de proces) este brevetat de inginerul Stancu-Maru-Niculae si introdus experimental in statia Vidra. Dupa 2010, cu ocazia inceperii si executiei lucrarilor de reconstructie/modernizare a "coridorului feroviar" Curtici- Arad- Simeria- Vintu de Jos- Coslariu- Sighisoara- Brasov, in statiile de pe acest traseu sunt sau vor fi introduse instalatii CE. De asemenea instalatii CE s-au introdus si in statiile si HM-urile de pe linia Ilia- Lugoj si in unele statii si HM-uri de pe linia Adjud- Siculeni. Avantajele evidente a instalatiilor de centralizare electronica , fata de vechile instalatii CED, sunt: fiabilitate mai mare in exploatare, intretinere mai usoara, consum mai redus de energie electrica, faptul ca aparatura electronica care asigura preluarea si transmiterea informatiei si a comenzii de la postul de comanda la elementul comandat de pe teren ocupa un spatiu mult mai mic in "sala releelor" decat vechile relee electromagnetice a instalatiilor CED, etc. Un alt mare avantaj al instalatiilor CE este faptul ca pot realiza controlul si dirijarea instalatiilor SCB , din mai multe statii, dintr-un singur loc (de la un singur post de comanda). Singurul dezavantaj ar fi pentru sanatatea si vederea impiegatilor de miscare, pentru care este cred mai obositor (pentru ochi) sa stea 12 ore in fata unui monitor de calculator (care afecteaza vederea) decat in fata unei luminoscheme. Monitorul instalatiei de centralizare electronica de la "Aeroport Henry Coanda T1" si "Ram. Aeroport Henry Coanda". Monitoarele instalatiei de centralizare electronica a "Centrului de Management a Traficului Feroviar Arad" Fotografiile de mai sus le-am gasit in unele articole din presa, dar , cand le-am salvat, nu am avut "inspiratia" sa salvez si numele articolului respectiv din presa! Daca moderatorii forumului considera ca nu pot fi postate aceste fotografii (neputand preciza sursa lor exacta) le pot sterge! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Lun 23 Oct 2023, 22:31 | |
| Fotografie cu monitorul instalatiei CE din statia Copsa Mica (captura web dintr-un raport de investigatie AGIFER): Din cate observ pe monitorul instalatiei CE sunt reprezentate si semnalele prevestitoare si semnalele de trecere a blocului automat de linie (in cazul de fata semnalele BLA sunt cele incercuite cu rosu)! Ar fi interesant de facut o comparatie cu becurile care exista pe o luminoschema a unei instalatii CED cu indicatiile care apar pe monitorul unei instalatii CE! De exemplul pe o luminoschema (in cazul unei statii situate pe o linie cu BLA) exista becurile "BP" si "BE" (care arata orientarea blocului automat de linie) si becul "LCO" (care arata cand linia curenta este ocupata). Pe monitorul unei instalatii CE apar aceste indicatii ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Joi 30 Noi 2023, 23:42 | |
| Tot legate de instalatiile de centralizare electronica sunt si acele "numaratoare de osii", care inlocuiesc si indeplinesc accelasi rol cu circuitele de cale si sectiunile izolate (determinarea starii de ocupat/liber a liniei). Pe liniile modernizate (Bucuresti- Ploiesti- Campina, Brasov- Sighisora- Teius- Vintu de Jos- Simeria- Arad- Curtici) aceste "numaratoare de osii" au inlocuit total circuitele de cale si sectiunile izolate ? Cate ceva despre aceste "numaratoare de osii" in linkul urmator https://www.linkedin.com/pulse/num%C4%83r%C4%83toare-de-osii-altpro-aferizate-ivan-debeli%C4%87/ Aceste "numaratoare de osii" detecteaza prezenta pe linie a oricarui material rulant feroviar (inclusiv drezine, UAM-uri, utilaje de cale, etc), fara ca acel material rulant sa aibe montat nici un fel de echipament in plus ? Informatiile detectate de aceste "numaratoare de osii" sunt transmise in "sala releelor" la- sa le zicem generic- "relee electronice" (ca cele din fotografiile de mai jos, preluate tot din acel link) care, la randul lor, transmit automat executarea unor anumite comenzi (inchiderea/deschiderea barierelor automate, schimbarea indicatiei semnalelor luminoase dupa trecerea trenului, etc). Din pacate nu am reusit sa gasesc vreo fotografie cu unul din aceste "detectoare/numaratoare de osii" montat in cale! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Vin 01 Dec 2023, 12:55 | |
| Pe de altă parte și statia București Nord este echipata cu instalație de centralizare electronică dar, cu toate acestea, din ce am apucat sa vad cu ocazia vizitei la București și din cât se poate observa din diverse filmări și videoclipuri de pe yutub, de genul "Cab View", totuși are și circuite de cale și secțiuni izolate!
Acuma cum se "împacă" circuitele de cale și secțiunile izolate cu instalația CE a stației București Nord ?
Daca cineva ar putea aveea acces și ar putea face fotografii in "sala releelor" din turnul CE al stației București Nord am putea vedea exact ce echipamente sunt montate acolo ! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Vin 01 Dec 2023, 22:48 | |
| Nu se folosesc numărătoare de osii la noi pentru secţiunile izolate. E posibil să existe la unele treceri la nivel, dar în niciun caz nu au rol de circuit de cale. Se folosesc în Danemarca, în schimb, dar nu la secţiuni de linie, ci la macazuri, ca să nu permită schimbarea unui macaz până ce nu a trecut tot trenul. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Sam 02 Dec 2023, 04:45 | |
| Bun, deci în România și în stațiile echipate cu instalații CE (București Nord, cele de pe liniile modernizate) se folosesc tot circuite de cale și secțiuni izolate! Atunci întrebarea este: ce fel de echipamente electronice (care sa preia informațiile furnizate de circuitele de cale) se afla in "sala releelor" ? Că ați spus că în stațiile echipate cu instalații CE nu mai sunt relee electromagnetice in "sala releelor" ! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 12 Dec 2023, 13:04 | |
| Cateva date despre "Instalatia de centralizare electronica “ESTW L90 RO” (Alcatel) Sursa- Scribd Referat- Structura sistemului de centralizare electronic tip ESTW-L 90RO Intocmit de sef district CE (SCB) Bucuresti Nord, Nitulescu Ion
Aceste sisteme de centralizare electronica au fost instalate in statiile: Timisoara Nord (cu 135 de macazuri), Arad (172 macazuri), Brasov (105 macazuri) si Complex Bucuresti Nord (233 macazuri).
Sistemul este adaptabil la sistemele si echipamentele care existe in cale.
Este posibila integrarea in retelele de semnalizare existente.
Sistemul utilizeaza interfata “BO L ISA”.
Sistemul este construit cu urmatoarele produse:
-Interfata om-masina “BO L ISA” -Sistemul de centralizare electronica “ESTW” -Sistemul de documentare DOKU -Sistemul de diagnoza RIES -Sistemul numar de tren ZNS -Sistemul mers de tren ZLS -Retea de date.
Sistemul de centralizare electronica “ESTW L 9 RO” are adaptari pentru: treceri de nivel , bloc de linie automat, operare locala, circuite de cale utilizand interfata cunoscuta, cu relee “clasice” de la CFR.
Instalatia CE este compusa, in principiu, din: interfata om-masina, prin care IDM-ul primeste informatii si introduce comenzi si sistemul de centralizare electronica, care este in legatura cu echipamentele din teren (macazuri, semnale, circuite de cale, bariere automate, BLA, coloane de manevra) si prin care se realizeaza comanda efectiva, controlul elementelor si functiilor de siguranta ale sistemului.
Sistemul cuprinde urmatoarele elemente:
-Serverul central al statiilor de lucru “APS”. Foloseste sistemul de operare “VMS”:
-Serverul de test “PMOS”;
-Serverul de permisiuni comenzi special “KFS”. Foloseste sistemul de operare “Windows 2000”;
-Serverul pentru monitor extins “XMOS”;
-Sistemul de documentare “DOKU” si “ZDOK”;
-Sistemul de diagnoza “RIES”;
-Sistemul de detectare de tren “ZN”;
-Sistemul mers de tren “ZL”;
-Sistemul administratorului de sistem “ADSY”;
-Serverul general de sistem “ASS”;
-Computerul de conversie a protocolului “PCC”;
-Sistemul de centralizare electronica propriu-zis “ESTW”;
-Modulul de control al elementelor “EAM”;
-Unitatea de intrari/iesiri “I/O”;
-Unitatea de control si supervizare “ESU”;
Instalatia propriu-zisa de centralizare electronica “ESTW” cuprinde urmatoarele elemente, dupa locul amplasarii lor:
1.In biroul de miscare:
-Cinci posturi de comanda (4 monitoare color pentru operare, un monitor de dialog, 4 monitoare de imagine de ansamblu a statiei, tastatura standard, un mouse “Microsoft” cu 3 taste);
-Pupitru de telecomunicatii;
-Statie radio pentru telecomunicatii;
-Senzor de incendiu;
-Panou comanda instalatie de climatizare;
-Imprimanta de protocolare si deranjamente;
-Instalatie de ventilatie fortata a aerului.
2.In sala de electroalimentare:
-Dulap UPS pentru sursa neintreruptibila trifazata de 380/50 Hz , prin care se distribuie si se controleaza consumul de energie electrica pentru intreaga instalatie;
-Dulap de electroalimentare necesa pentru asigurarea tensiunilor de 230 V pentru: statiile de lucru, alimentarea semnalelor pe regim de zi/noapte, alimentarea opritorilor, alimentarea electromecanismelor de macaz cu tensiunea de 380 V, alimentarea cu tensiunea de 12 Vcc a dulapului de redresoare din care se face si alimentarea ventilatoarelor modulului de intrare/iesire si a modulului de centralizare, alimentarea interfatelor “cdc”, a BAT/SAT din statie si a BLA, alimentarea terminalelor BLA;
-Dulap de redresoare care servesc la redresarea tensiunii alternative de 230 V si asigurarea tensiunilor continue de 60 V, necesare pentru alimentarea calculatoarelor si mentinerea in tampon cu bateria de 60 V;
-Doua convertizoare statice de frecventa care asigura o tensiune alternativa de 230 V/75 Hz, din tensiunea alternativa de 230 V/50 Hz, necesare pentru alimentarea “CDC” (circuitelor de cale);
-Un dulap cu transformatoare monofazate care asigura tensiunile alternative necesare alimentarii CDC si BLA;
-Instalatie de ventilatie fortata a aerului
3.In sala calculatoarelor:
-Doua dulapuri pentru modulele de siguranta “SM” si “MEM”;
-Doua dulapuri pentru modulul “Afisaj de siguranta integrat ISA-1 si ISA-2”;
-Un dulap pentru serverele de documentare “DOKU” si “RIES”
-Un dulap pentru comutatoare si serverul “Adm0p” si “ADSY” necesare pentru intretinerea retelei;
-Un dulap pentru serverul “ASS” care gestioneaza comutarea intre cele doua sisteme redundante ISA;
-Un post de lucru pentru personalul SCB;
-Noua dulapuri pentru modulele de intrare/iesire I/O
-Sase dulapuri ce contin modulele EAM
-Rame pentru interfetele electromecanismelor de macaz
-Rame cu relee si blocuri descifratoare pentru circuitele de cale
-Rame pentru filtrele de cale;
-Rame pentru aparatajul aferent instalatiilor BLA si BAT
-Rame repartitor pentru conectarea retelelor de cabluri interioare.
4. In sala bateriilor de acumulatori:
-O baterie de acumulatoare de 400 V/310 Ah, necesara pentru asigurarea rezervarii (continuitatii) alimentarii instalatiei CE, in cazul disparitiei tensiunii retelei de 380/230 V/50 Hz. Bateria de acumulatoare asigura o autonomie a electroalimentarii de minim doua ore;
-O baterie de acumulatoare de 60V/400 Ah, necesara pentru asigurarea continuitatii alimentarii calculatoarelor de comanda si control, in cazul disparitiei tensiunii din reteaua de 380/230 V/50 Hz. Si pentru control macazuri
5. In sala repartitoarelor de cabluri:
-Rame pentru conectarea cablurilor exterioare de: semnale, macazuri, circuite de cale, BAT, SAT, BLA cu reteaua de cabluri interioara
-Rame cu relee pentru interfatarea instalatiei cu CDS.
6. In sala de telecomunicatii:
-Rame cu relee si echipament de telecomunicatii
-Repartitor TTR
Din cele aratate mai sus reiese faptul ca si acest sistem de centralizare electronica “ESTW L90 RO” (Alcatel) mentine circuitele de cale si sectiunile izolate (ca elemente de furnizare a informatiilor privind starea de liber/ocupat a liniei) si semnalele de trecere a blocului automat de linie!
In acele "rame cu relee si blocuri descifratoare pentru circuitele de cale cred ca sunt montate un fel de relee electronice noi, care fac acceiasi functie si au accelasi rol ca si fostele vechi relee electromagnetice!
In concluzie, si in cadrul instalatiilor de centralizare electronice noi, tot circuitele de cale si sectiunile izolate vor mai ramane, inca zeci de ani , elementele finale montate in cale, pentru detectarea starii de liber/ocupa a liniei!
"Numaratoarele de osii" nu se folosesc pe scara larga in Romania, iar sistemul cu "eurobalize" de tip ERTMS/ETCS este inutil daca nu sunt montate si pe materialul rulant anumite echipamente care sa poata comunica cu "eurobalizele" ERTMS/ETCS montate in cale!
Ori pana cand intreg materialul rulant care circula/va circula pe reteaua feroviara din Romania va aveea montate astfel de echipamente va mai trece mult timp- de exemplul operatorii privati de transport feroviar de marfa vor mai folosi inca multi ani locomotive vechi 060-DA sau 060-EA care evident nu au montate echipamente care sa poata comunica cu "eurobalizele" ERTMS/ETCS montate in cale! |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1572 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 12 Dec 2023, 21:07 | |
| - ldh80 a scris:
- Bun, deci în România și în stațiile echipate cu instalații CE (București Nord, cele de pe liniile modernizate) se folosesc tot circuite de cale și secțiuni izolate! Atunci întrebarea este: ce fel de echipamente electronice (care sa preia informațiile furnizate de circuitele de cale) se afla in "sala releelor" ? Că ați spus că în stațiile echipate cu instalații CE nu mai sunt relee electromagnetice in "sala releelor" !
Pai releele nu au absolut nicio legatura cu sistemul folosit pentru detectarea materialului rulant. Sectiunile izolate transmit un semnal electric atunci cand se completeaza circuitul, dar ce se intampla cu acel semnal electric nu mai are legatura cu sectiunea izolate. In cazul CED ajunge la relee, iar la CE ajunge la computerele de calcul aferente. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 12 Dec 2023, 22:54 | |
| Pai schema de functionare a acestor circuite de cale si sectiuni izolate (indiferent ca vorbim de instalatie CED sau instalatie CE) este:
Din "sala releelor" pleaca circuitul de alimentare la 230 V, 75 Hz, alternativ monofazat. Ajunge la pichetul de emisie a sectiunii izolate, unde un transformator coboara tensiunea de la 230 V la cativa volti, tensiune care ajunge in sine (din secundarul transformatorului iese faza si nul, care intra in cele doua sine). La capatul de receptie a sectiunii izolate se afla alt pichet, in care se afla un alt transformator care ridica tensiunea de la cativa volti din nou 230 V. Din secundarul transformatorului din pichetul de receptie pleaca circuitul catre "sala releelor". Aici se afla:
-In cazul instalatiilor CED relee electromagnetice de cale;
-in cazul instalatiilor CE relee electronice de cale.
Ambele tipuri de relee constata cand se realizeaza un fel de "scurtcircuit" (prin contactul/suntarea dintre cele doua sine, deci intre faza si nul) si transmit mai departe anumite comenzi. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 20 Feb 2024, 23:18 | |
| Are cineva o fotografie foarte clară cu un monitor al unei instalații CE, pentru a se distinge foarte clar toate elementele reprezentate pe un astfel de monitor ? Pentru că , așa cum se observă din imaginile postate, în afara de reprezentarea liniilor și semnalelor, pe monitoarele instalațiilor CE se observă că apar și anumite sa le zic "pictograme" (un fel de pătrățele colorate)(în partea de jos sau de sus a monitorului) care nu știu ce reprezintă!
Comparând elementele care apar pe o luminoschema a unei instalații CED cu elementele care apar pe un monitor al unei instalații CE ar fi unele deosebiri:
-Pe luminoschema apar becurile corespunzătoare secțiunilor 1 AD și 2 AD iar pe monitorul instalațiilor CE secțiunile 1 AD și 2 AD sunt reprezentate sub forma unor linii;
-In cazul liniilor echipate cu BLA pe luminoschema apar becurile "bloc primire", "bloc expediere" (pentru ai arata IDM ului orientarea BLA ului) și "linia curentă ocupată".
Pe monitorul instalațiilor CE orientarea BLA ului este reprezentată prin săgeți de culoare verde sau roșie. In plus, pe monitorul instalațiilor CE, este reprezentat separat fiecare sector de bloc automat de linie în parte (astfel încât IDM ul poate ști care sector de BLA este liber și care este ocupat) și în plus sunt reprezentate și semnalele de trecere a BLA ului.
-Alte elemente (semnale de ieșire, semnale de intrare, semnale de manevră, instalații SAT și BAT, semnale de avarie, macazuri și poziția lor) sunt reprezentate aproximativ la fel atât pe luminoschema cât și pe monitorul instalației CE (cu excepția semnalelor de manevră care, in pozitia pe oprite, sunt reprezentate pe luminoschema că stinse iar pe monitorul instalației CE sunt reprezentate cu culoarea albastră).
Din imaginile postate înțeleg că reprezentarea stării de liber/ocupat a liniilor, pe monitorul instalației CE, se face cu următoarele culori:
-Cu roșu înseamnă linie ocupată;
-Cu verde înseamnă linie libera, dar cu un parcurs executat și inzavorat la aceea linie;
-Cu alb sau cu galben înseamnă linie liberă, fara parcurs executat la aceea linie.
In cazul instalațiilor CE, pentru manevrarea individuala a macazurilor și punerea pe liber a semnalelor de manevră (când se executa manevre) se da click pe respectivele macazuri și semnale de manevră (reprezentate pe monitor) ?
Pentru executarea parcursurilor de primire sau de expediere se da click pe semnalul de intrare sau pe semnalul de ieșire ?
In cazul stațiilor echipate cu instalații CE, care au un singur semnal de ieșire pentru două sau mai multe linii (cazul stației București Nord) executarea parcursurilor de expediere sau de primire a trenului se face (prin selectarea cu click) a liniei de la care urmează a fi expediat trenul (sau a liniei la câte urmează a fi primit trenul) și prin selectarea (cu click) a direcției in care urmează a fi expediat trenul (sau a direcției din care urmează a fi primit trenul) ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Joi 07 Mar 2024, 10:53 | |
| Monitoarele instalatiei CE a statiei Peris In partea de jos a monitoarelor se observa niste -sa le zic "pictograme". Ce reprezinta ele ? Daca are cineva o fotografie mai clara a unui monitor al unei instalatii CE, astfel incat sa se observe foarte bine toate indicatiile aratate pe un astfel de monitor (linii/sectiuni izolate, semnale luminoase, macazuri si pozitia lor, saboti de deraiere, opritori ficsi, indicatiile specifice instalatiilor SAT/BAT, etc) ar fi interesant de vazut! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 03 Sept 2024, 20:45 | |
| Legat de instalatiile de centralizare electronica si de posibilitatea oferita de aceste instalatii de control a mai multor statii (a instalatiilor CE din mai multe statii) dintr-un singur loc (post de comanda), de catre un singur IDM dispozitor (care sa controleze instalatiile CE din mai multe statii) acest lucru se foloseste, in prezent in Romania, numai pe urmatoarele linii si in urmatoarele locuri:
-Pe linia Lugoj - Ilia unde toate instalatiile CE din: HM Costeiu Mare, Cliciova, HM Manastur, Faget, Margina, HM Holdea si HM Dobra sunt controlate de IDM-ul dispozitor din statia Faget;
-Pe linia 501, in cazul statiilor echipate cu instalatii CE dintre Onesti si Siculeni, nu stiu daca a fost pastrat post de IDM dispozitor in fiecare statie si HM, care a fost echipata cu instalatie CE;
-In Bucuresti statiile si punctele de ramificatie: Bucuresti Nord, Bucuresti Baneasa, HM Pajura, Chiajna, Ramificatia Pajura, Ram Post Giulesti, Ram Post Rudeni si Ram Post Colentina sunt controlate de IDM dispozitori aflati fizic in turnul CE al statiei Bucuresti Nord.
Insa in cazul statiilor si HM-urile aflate pe liniile modernizate M800, M300+M200 s-au pastrat posturi de IDM dispozitori in toate statiile si HM-urile! In cazul acestor magistrale modernizate cum de s-au pastrat posturi de IDM dispozitori in fiecare statie si HM, chiar daca respectivele statii si HM-uri au fost dotate cu instalatii CE ?!
In cazul magistralelor si liniilor care sunt in curs de modernizare (M300 intre Cluj Napoca si Episcopia Bihorului, M100) sau care se vor moderniza in viitor (M500) sau in cazul liniilor pe care toate statiile si HM-urile vor fi echipate cu instalatii CE, se vor mai pastra posturi de IDM dispozitori in fiecare statie si HM ? |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 03 Sept 2024, 21:01 | |
| - ldh80 a scris:
- Monitoarele instalatiei CE a statiei Peris
In partea de jos a monitoarelor se observa niste -sa le zic "pictograme". Ce reprezinta ele ?
Daca are cineva o fotografie mai clara a unui monitor al unei instalatii CE, astfel incat sa se observe foarte bine toate indicatiile aratate pe un astfel de monitor (linii/sectiuni izolate, semnale luminoase, macazuri si pozitia lor, saboti de deraiere, opritori ficsi, indicatiile specifice instalatiilor SAT/BAT, etc) ar fi interesant de vazut! [/img] Schema liniilor din statia Comana: https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2024/05/DSC_4732.jpg Are cineva idee de ce sunt 3 monitoare? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR Mar 03 Sept 2024, 21:08 | |
| Multumesc pentru link- poza cu aceste3 monitoare a instalatiei CE a HM Comana: Pe doua din ele vad ca scrie "REZ" (o fi de rezerva) iar pe celalalt vad ca scrie "CMD" (probabil asta este cel utilizat in mod curent). |
| | | IDM69MDI
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 55 Localizare : Acas Reputatie : 457 Data de inscriere : 09/09/2023
| Subiect: CE Acas Vin 27 Sept 2024, 23:48 | |
| Se zvoneste ca se centralizeaza electronic St. Bascov Amaradia Acâș si altele in total vreo 8 statii. Stie careva ceva? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR | |
| |
| | | | Instalatii de centralizare electronica (CE) la CFR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |