|
| L 816 Palas - Constanța Port Zona A | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Joi 26 Ian 2023, 14:55 | |
| https://clubferoviar.ro/redeschiderea-tunelului-feroviar-palas/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12291 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Joi 26 Ian 2023, 15:57 | |
| Linia era simpla sau dubla (prin tunel este loc pentru cale dubla) ? De electrificat cred ca era electrificata! |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8417 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Joi 26 Ian 2023, 17:07 | |
| Cica dubla, neelectrificata. Nu ar fi gabarit pentru electrificare, tunelul e monument istoric deci nu cred ca se poate interveni pentru marirea gabaritului. Bine macar ca vor sa il scoata din starea deplorabila in care e. Sa vedem daca mai si reusesc, ca de studii de fezabilitate sintem satui. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5207 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Joi 26 Ian 2023, 17:44 | |
| Portul Constanta are potential mult mai mare, iar marfa tranzitata se preteaza transportului pe calea ferata. Numai capusarea activitatii portului si lipsa de reactie si dotare a OTF au facut ca liniile din port sa rugineasca odata cu vagoanele, S-a scris ca in 2022 au fost tranzitate 75 mil.tone ( fata de 67 mil. in 2021 ).Totusi, ce cantitate de marfa este transportata pe CF ? Este o crestere atat de mare incat sa impuna o asemenea efervescenta a investitiilor in zona?? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8417 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Joi 26 Ian 2023, 19:37 | |
| Este. Oricum ceea ce s-a facut pina acum (dupa inceputul razboiului din Ucraina) e foarte foarte putin. Uite pe marinetraffic.com ce de nave asteapta la ancora la intrarea in portul Constanta si la gurile Dunarii. Asa ceva nu vedeai inainte.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:29.3/centery:44.7/zoom:8 |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Joi 26 Ian 2023, 22:35 | |
| - ldh80 a scris:
- Linia era simpla sau dubla (prin tunel este loc pentru cale dubla) ? De electrificat cred ca era electrificata!
Nu a fost niciodată electrificat. Electrificarea se termina la vreo 2-300 m de unde începea linia 816 (cum ieși din stația Palas). Nu m-am mai uitat să văd dacă mai există firele și în ziua de azi, dar cu proxima ocazie mă uit. Dacă întrebi de ce au pus firele alea (în '70 cred, sau când s-a electrificat Palasul), ca să scoată locomotivele electrice de pe trenurile marfare după care băgau diesel care ducea trenul în Port zona A. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Vin 27 Ian 2023, 00:05 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Portul Constanta are potential mult mai mare, iar marfa tranzitata se preteaza transportului pe calea ferata. Numai capusarea activitatii portului si lipsa de reactie si dotare a OTF au facut ca liniile din port sa rugineasca odata cu vagoanele, S-a scris ca in 2022 au fost tranzitate 75 mil.tone ( fata de 67 mil. in 2021 ).Totusi, ce cantitate de marfa este transportata pe CF ? Este o crestere atat de mare incat sa impuna o asemenea efervescenta a investitiilor in zona??
Sunt multe nave care aşteaptă, iar autorităţile au găsit vinovatul de serviciu... calea ferată. Evident, operatorii portuari şi armatorii care insistă ca navele să fie încărcate/descărcate cât mai rapid (preferabil dintr-o singură trecere), nu au nicio vină, sunt curaţi ca lacrima. Ca să încarci o navă de 150.000 t, calculaţi voi câte vagoane trebuie să ai. Şi vagoanele alea trebuie să aştepte undeva. Prin urmare armatorul (cu sediu fiscal prin cine ştie ce insule) face profit (că nava care stă la cheu produce pagubă), în vreme ce statul român face pierdere, că repară linii, blochează vagoane şi încasează taxe mici de la armator, că nava stă puţin în port, apoi pleacă mai departe. Ca pasionaţi feroviari, vom avea ce vedea prin zona Constanţa, cu 2 accese feroviare la port şi cu grupa de aşteptare de la Valu lui Traian refăcută. Însă economic, totul e un dezastru, care e puţin probabil să se amortizeze vreodată. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A Vin 27 Ian 2023, 09:57 | |
| Anumite investitii mai rămîn si în sarcina Statului.
boss nu poate functiona economia tarii si mai departe asta europeana care iti place tie , fara a avea acese in port, gari de asteptare si ce mai e nevoie.
Poate de aceea prin Germania este si cel mai mare triaj feroviar, ca nu stau la amortizare ci trebuie mentinuta functionala celelalte ramuri.
Vezi gîndire de CFR sau de la cine, au desfiintat Valul lui Traian si acuma au nevoie de linii.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A | |
| |
| | | | L 816 Palas - Constanța Port Zona A | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |