|
| Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza | |
| | |
Autor | Mesaj |
---|
Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1573 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mier 30 Iun 2021, 15:10 | |
| - dan tm a scris:
- Sint indicatoare de viteza sporita in abatere sau indicatoare de directie?
sunt de viteza sporita, se vede ca sunt dreptunghiulare nu patrate, si daca te uiti in prezent nu mai sunt in teren. nu ar avea niciun motiv sa scoata indicatoare de directie |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mier 30 Iun 2021, 15:38 | |
| Pe partea cealalta par a fi indicatoare de directie
|
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1573 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Joi 01 Iul 2021, 00:54 | |
| - dan tm a scris:
- Pe partea cealalta par a fi indicatoare de directie
street view-ul e din 2012, daca te uiti de la trecerea la nivel nu se mai vad, probabil au fost scoase |
| | | florrinel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 4561 Data de inscriere : 18/06/2012
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Joi 09 Sept 2021, 16:13 | |
| A mai existat semnal de ramificatie cu viteza sporita in abatere (90km/h) in complexul Bucuresti. S-a folosit pana la introducerea TMV. Acoperea ramificatia de pe linia Bucuresti Nord-Chitila (firul 3) din care se desprindea firul 1 spre Chiajna - Craiova. Indicatia permisiva a semnalului era insotita de cele 4 lumini asezate orizontal, de culoare verde, situate pe catarg, sub panourile de lumini ale semnalului. Trenurile care ajungeau sa iasa pe aceasta ramificatie, aveau ca prevestire la iesirea din Bucuresti Nord, indicatia "verde clipitor", atunci cand ieseau de pe directa (linia 3), semnalul urmator fiind chiar cel de ramificatie.
In statia Bucuresti Baneasa au existat pana la reabilitare, macaze cu viteza sporita in abatere (60 km/h). Practic erau 2 bretele intre cele 2 fire, situate in dreptul cladirii garii regale. Indicatia permisiva se facea si cu 4 lumini aditionale de culoare galbena, situate pe catarg, sub panourile de lumini ale semnalului. |
| | | Domino78
Numarul mesajelor : 7 Localizare : Ungaria Reputatie : 4032 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Vin 01 Oct 2021, 17:10 | |
| - Jeorje a scris:
(...)Semnalele prevestitoare aratau si ele indicatii diferite:
Pentru 60km/h se arata galben clipitor.(...)
Regulamentul R004 scria, că pentru 60km/h foloseau galben "dublu-clipitor" clipind la approx. 2Hz; galbenul "simplu-clipitor" de 1Hz fiind folosit pt. 30km/h. https://postimg.cc/LYxSrzYS (Sursa: user Kilo la railnet.ro) Şi în regulamentul de semnalizare la MÁV egzista semnalul verde "dublu-clipitor" pt. 120km/h, dar practic n-a fost folosit, pentru că controlul luminilor clipitoare ar fi foarte problematic. ----- According to the signalling book of the CFR at time, distant aspect of the 60km/h would be a fast-blinking yellow, as the normal-blinking yellow was the distant aspect of 30km/h. There was also a "fast-blinking" aspect in the signalling book of the MÁV, the "fast-blinking" green would be the distant aspect of the 120km/h. However, this aspect was never used in practice, as the monitoring of the status of a blinking light of a second, different frequency would need extra non-standard circuits in the interlocking system. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Vin 01 Oct 2021, 18:17 | |
| Vitezele în abatere erau de 90km/h pentru banda verde și 60km/h pentru banda galbena. |
| | | Domino78
Numarul mesajelor : 7 Localizare : Ungaria Reputatie : 4032 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Lun 04 Oct 2021, 16:00 | |
| Cabview de la 2016; la 32:04 şi 32:50 se văd indicatoarele pt. viteză sporită: https://youtu.be/vAJuksPUNEo?t=1922
...şi la magistrala 300 la 8:07 şi 8:26 (semnale de stil nou, anul 2014): https://youtu.be/qs2OPOPgmEA?t=487
Aici se vede, că la 2020 indicatoarele au fost demontate, macazele erau tot de viteză sporită (un macaz apare să fie nou), dar şi linia directă avea o reducere de viteză serioasă: https://youtu.be/8Zmt7NMClNM?t=3003
Din păcate n-am găsit video cu parcurs în abatere (M300->M401)... |
| | | florrinel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 4561 Data de inscriere : 18/06/2012
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Lun 04 Oct 2021, 23:04 | |
| - Domino78 a scris:
- Cabview de la 2016; la 32:04 şi 32:50 se văd indicatoarele pt. viteză sporită:
https://youtu.be/vAJuksPUNEo?t=1922
...şi la magistrala 300 la 8:07 şi 8:26 (semnale de stil nou, anul 2014): https://youtu.be/qs2OPOPgmEA?t=487
Aici se vede, că la 2020 indicatoarele au fost demontate, macazele erau tot de viteză sporită (un macaz apare să fie nou), dar şi linia directă avea o reducere de viteză serioasă: https://youtu.be/8Zmt7NMClNM?t=3003
Din păcate n-am găsit video cu parcurs în abatere (M300->M401)... Uite unul la minutul 1.40, la Tecuci Nord care acoperea ramificatia cu viteza sporita de 60km/h in abatere: https://www.youtube.com/watch?v=RvpX6NxCpoM |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mar 05 Oct 2021, 08:54 | |
| la Tecuci indicatorul pentru benzile luminoase era mai ingust, astea de la Apahida par mai degraba indicatoare de directie.
Sau poate au fosta adaptate cu benzile verzi si galbene desi erau ca si constructie pentru directie. |
| | | florrinel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 4561 Data de inscriere : 18/06/2012
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mar 05 Oct 2021, 11:01 | |
| - dan tm a scris:
- la Tecuci indicatorul pentru benzile luminoase era mai ingust, astea de la Apahida par mai degraba indicatoare de directie.
Sau poate au fosta adaptate cu benzile verzi si galbene desi erau ca si constructie pentru directie. Dane, eu cred ca panourile cu benzi luminoase mai vechi, contineau 2 randuri orizontale a cate 4 focuri (verde si galben), si erau folosite doar culorile adecvate situatiei din teren De aceia par ceva mai patratoase. M-am uitat cu atentie la filmul de la Apahida, am pus pausa in cadrul cel mai clar si se observa vag ca nu este indicator de directie! La Tecuci Nord, cred ca banda contine doar un rand de focuri (probabil galben), pentru abaterea de 60 de km/h, de pe ramificatiile de acolo si de aceea este mai ingusta. Uite in instructia mai veche: https://postlmg.cc/LYxSrzYS |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1573 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mar 05 Oct 2021, 11:44 | |
| la cele de la apahida se vede, daca va uitati atent, ca sunt indicatoare de viteza sporita. au forma celor cu doua randuri, insa au doar un rand de becuri, practic avand spatiu liber sub ele |
| | | florrinel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 4561 Data de inscriere : 18/06/2012
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mar 05 Oct 2021, 12:04 | |
| Asa mi s-a parut si mie. Au fost demontate intre timp. Practic, aceasta varianta speciala de semnalizare cu viteza sporita, a disparut o data cu introducerea TMV.
Din cate am observat eu in teren, pana la introducerea TMV si reabilitarea coridorului 4, macaze cu viteze sporita in abatere si semnalele aferente, erau in putine locuri din tara.
-In complexul Bucuresti Nord la ramificatia din firul 3 (Buc Nord-Chitila), se desprinde firul 1 catre Videle cu 90 km/h -In statia Bucuresti Baneasa, era o bretea cu 60 km/h, la iesirea catre Constanta -La Apahida, racordul de evitare cu 60 km/h (cred) -La Ploiesti Triaj, unde se ramifica magistrala 500 (Ploiesti-Vicsani) din magistrala 300, ambele fir cu 90 km/h -La Tecuci Nord, racordul catre Marasesti, cred ca era cu 60 km/h.
De asemenea, imi amintesc destul de vag din anii 80, ca pe magistrala 800 pe segmentul Bucuresti-Ciulnita, as fi observat la baza anumitor semnale de intrare, un triunghi galben, orientat cu varful in jos, pe care era trecuta cifra 40. Aceasta specificatie ma duce cu gandul ca erau bretele sau macaze pe care se putea intra pe abatuta cu 40. Acest aspect ni-l poate lamuri vreun mecanic sau impegat mai in varsta, din zona de sud!
|
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1573 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Mar 05 Oct 2021, 12:25 | |
| - florrinel a scris:
- Asa mi s-a parut si mie. Au fost demontate intre timp. Practic, aceasta varianta speciala de semnalizare cu viteza sporita, a disparut o data cu introducerea TMV.
Din cate am observat eu in teren, pana la introducerea TMV si reabilitarea coridorului 4, macaze cu viteze sporita in abatere si semnalele aferente, erau in putine locuri din tara.
-In complexul Bucuresti Nord la ramificatia din firul 3 (Buc Nord-Chitila), se desprinde firul 1 catre Videle cu 90 km/h -In statia Bucuresti Baneasa, era o bretea cu 60 km/h, la iesirea catre Constanta -La Apahida, racordul de evitare cu 60 km/h (cred) -La Ploiesti Triaj, unde se ramifica magistrala 500 (Ploiesti-Vicsani) din magistrala 300, ambele fir cu 90 km/h -La Tecuci Nord, racordul catre Marasesti, cred ca era cu 60 km/h.
De asemenea, imi amintesc destul de vag din anii 80, ca pe magistrala 800 pe segmentul Bucuresti-Ciulnita, as fi observat la baza anumitor semnale de intrare, un triunghi galben, orientat cu varful in jos, pe care era trecuta cifra 40. Aceasta specificatie ma duce cu gandul ca erau bretele sau macaze pe care se putea intra pe abatuta cu 40. Acest aspect ni-l poate lamuri vreun mecanic sau impegat mai in varsta, din zona de sud!
acel triunghi pe care l-ai vazut era varianta alternativa pentru viteza sporita, practic viteza trecuta pe acel triunghi era viteza cu care se intra la indicatia de viteza redusa a semnalului. se folosea doar daca toate macazurile erau de viteza sporita, motivul fiind evident |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1573 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Lun 06 Dec 2021, 21:11 | |
| stie cineva ce influente aveau inductorii pentru semnalele cu viteza sporita de 60 respectiv 90 km/h? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza Vin 10 Dec 2021, 14:51 | |
| Poate te ajuta asta.. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza | |
| |
| | | | Fosta semnalizare cu patru trepte de viteza | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |