Numarul mesajelor : 35 Varsta : 29 Localizare : Bucuresti Reputatie : 2058 Data de inscriere : 13/05/2019
Subiect: Drezina CF (Rail Bike) Lun 09 Noi 2020, 01:21
Salutare tuturor.
Am cautat pe forumurile noastre informatii legat despre o drezina de cale ferata actionata manual (prin pedale) sau cu motor termic. Ideea este in felul urmator: sunt multe cai ferate abandonate la noi in tara pe care nu se mai circula si imi doresc sa fac cateva excursii intr-un mod diferit, mai precis mergand cu un vehicul pe sine.
De ce as avea nevoie...? Pai de idei. In primul rand m-ar ajuta extrem de mult informatii legate despre osii: dimensiunea rotilor (latime, diametru) cat sa poata traversa in siguranta un macaz, eventual un atelier care mi-ar putea face asa ceva.
Vreau ca aceasta drezina sa aiba dimensiuni cat mai mici, in ideea de a o transporta pe plafonul masinii.
Am vazut cateva vehicule de acest gen in SUA insa nu am gasit nici un proiect.
Astept idei!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Update: am făcut rost de 4 roti. Urmează să fac rost de un ax pe care sa am prindere fixa pe una din osii. Cam ce distanță ar trebui sa am între flanșele interioare? Știu că ecartamentul este de 1435 mm dar ma gândesc că nu trebuie sa le distanțez fix la această lungime. Sau greșesc?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Ideea nu este rea, si eu ma gandeam la asa ceva doar ca la noi nu prea ai cum sa folosesti liniile abandonate, dupa ce au trecut cateva luni de nefolosinta, liniile sunt pline de balarii, sa luam cazul sectiei 417, linia trece printr-o padure, de atata timp nu a mai trecut nimic pe acolo, chiar nu se poate cu o asemene drezina, sa ne uitam la sectia Buzias-Gataia, pai in prezent linia nici nu se mai vede de pomisori, acolo nu mai e iarba sau balarii care se rup la o drezina, acolo nici o locomotiva nu poate trece la ce vegetatie a crescut. 418 la fel, nu e asa plina de balarii dar la iesire din Ilva nici nu se mai vede linia. Nu stiu ce sectii abandonate se mai pot vizita cu o astfel de drezina, ar mai fi Dangeni-Saveni ca in zona nu este asa vegetatie, asa este solul si zona respectiva doar ca in zona alunecarilor de teren trebuie sa fie cel putin doua persoane sa transporte drezina in mana.
_________________
andreigeorge
Numarul mesajelor : 35 Varsta : 29 Localizare : Bucuresti Reputatie : 2058 Data de inscriere : 13/05/2019
Am luat în calcul și ipoteza asta, dar o sa incerc sa mă orientez către cele care mai pot fi circulate. Cea mai apropiata secție de mine este Cărbunești - Seciuri unde sunt doar câteva porțiuni cu vegetație deasă. Vreau sa merg pe Zorleni - Fălciu, Crasna - Huși, Dângeni - Săveni, Harman - Întorsătura (pe care nu a apucat sa crească grav vegetația) samd.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Dacă va amintiți bine, eu am făcut un reportaj despre linia asta acum un an. Înafara de zona viaductului, linia este curată, iar alunecări nu am văzut decât în capăt la Securi.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Drezina CF (Rail Bike) Sam 14 Noi 2020, 22:22
Scurt cred că mai poți merge pe Războieni - Ocna Mureș. Acum un an și jumatate am parcurs-o la pas și era ok. Dar e scurtă, câțiva kilometri.
Subiect: Re: Drezina CF (Rail Bike) Mier 18 Noi 2020, 03:43
Ma gandeam sa fac si eu ceva asemanator sa ma duc pe linii abandonate cum ar fi Oradea Vest-Cheresig. Am vazut un clip pe youtube (la Garage 54 cred , nu mai gasesc clipul) in care au facut doar un burnout fara cauciucuri pe jante , nu au condus pe linie. Cu o masina veche sau cu niste jante uzate cred ca ar merge , problema ar fi schimbarea rotilor , aderenta si trecerea peste macazuri. :-/ Aici un clip cu doua masini (si muuulte rulote) modifccate cu roti de tren , dar asa cum am spus , cred ca ar merge si niste jante normale fara cauciucuri.
Tot pe youtube am vazut diverse clipuri cu biciclete modificate pentru a putea merge pe calea ferata , aveti cateva exemple mai jos
andreigeorge
Numarul mesajelor : 35 Varsta : 29 Localizare : Bucuresti Reputatie : 2058 Data de inscriere : 13/05/2019
Nu știu câte de ok este cu mașina, având in vedere că ar trebui sa fie ceva de sacrificiu, greu, care trebuie sa fie totuși înscrisă (daca vrei sa te duci cu ea pe mai multe secții), sa ii poți adapta ușor rotile.
Eu vreau ceva cat mai simplu care sa funcționeze. Momentan, am reușit să scot fuzetele de pe doua roti care urmează să fie osia motrică. Aici este partea cea mai complicata a proiectului pentru că trebuie să găsesc un ax, de preferat cu 2 mm diametru și să gândesc un sistem de prindere in așa fel in cat rotile sa le pot demonta de pe ax ( nu vreau sa fie sudate), iar pe același ax va trebui cumva sa prind un pinion, care și acesta ar fi de preferat să poată fi detașat cu ușurință. Nu le vreau sudate pentru că mi-ar veni greu la transport.
De aici va fi ușor: voi realiza un cadru din profile de țeavă rectangulara. Pe cadru osiile vor veni prinse prin lagăre. Tot pe cadru voi așeza un motor de motocultor (Honda GX 160), doua scaune, și o maneta pe accelerație. Transmisia de la motor la axa motrică va fi pe lanț, iar axul motorului voi monta un ambreiaj centrifugal cu pinion.
Importanta ar mai fi și frana dar momentan nu mi-a venit nimic în cap. As putea pune o frana pe disc dar mi se pare complicat. Mă mai gândeam la un sistem empiric cu ceva saboți care sa acționeze direct pe roti, că la vagoanele de marfă.
Dar cum spuneam, sunt blocat momentan la osia motrică, care reprezintă cel mai mare hop al mini-proiectului.