Saptamana aceasta am efectuat o lunga calatorie de 2500 de km, mult visata. Aveam posibilitatea calatoriei cu avionul Amsterdam - Bucuresti, dar pentru ca vroiam sa ma opresc o zi la Budapesta si una la Brasov, am ales trenul. Fiind legat de ora de plecare (dupa 12.00 PM) si de un tarif cat mai mic (biletul mi-a fost decontat pana la o anumita suma), am cumparat toate biletele cu 3 saptamani inainte, bilete separate.
Asadar, am plecat din Amsterdam pana la Frankfurt la ora 14.38.
Cateva cadre din Amsterdam
Deoarece am avut 50 kg de bagaj cu mine, nu am putut face mai multe fotografii. Garile erau arhipline. Cateva cadre din Frankfurt, unde am schimbat trenul. Am avut 23 minute pauza, am intarziat 15, dar si trenul de legatura care venea de la Dusseldorf a avut tot atata intarziere.
Viteza de croaziera a fost mai tot timpul 140 km/h, cu cateva exceptii intre Koln si Frankfurt si intre Frankfurt si Munchen, unde viteza a ajuns pana la 300 km/h. In Nuremberg trenul s-a defectat, si toti pasagerii am fost mutati in alt tren, la acelasi peron - linia alaturata. Am ajuns la Munchen cu o ora intarziere, avand doar 15 minute pentru a schimba peronul la trenul de Budapesta.
Distanta Amsterdam - Munchen (asemanatoare Constanta - Satu Mare) am parcurs-o in 7 ore 30 min, + 1 ora intarziere.
Biletele in trenurile DB sunt verificate pe baza unui cod de bare scanat. In trenul Munchen - Budapesta trebuie fizic date insotitorului de cuseta, care stie doar Maghiara si Germana. Trenul era plin de turisti francezi si englezi. Am avut cuseta de 6, desi vagonul era nou totul este foarte inghesuit. Am ajuns la Budapesta cu o intarziere de 30 de minute, datorata unei stationari de 3 ore + in Salzburg. Total Munchen - Budapesta 10 ore 30.
Din Budapesta am continuat cu trenul Dacia de la 23.10, cum am urcat era plin de minoritari pusi pe cearta, mergeau la .....Bucuresti. Am avut politie in tren pana la Szolnok, unde deja aveam o ora intarziere. La Arad alta trupa de minoritari, lasati de nasi sa calatoreasca fara bilet pana la Bucuresti (ziceau ca sa vanda nasilor telefoanele si sa ii lasa asa sa calatoreasca). Compunerea trenului a fost Vagon 1 - salon albastru, toata noaptea cu lumina in ochi, Vagon 2 (unde m-am mutat la granita) - vagon compartimentat rosu model 1995, extraordinar de infect, apoi cuseta si doua de dormit. A fost cea mai mizerabila calatorie din viata mea, 16 ore pana la Brasov, avand 2 intarziere.
Timpii de parcurs - Arad - Deva 3 ore 30, Sighisoara - Brasov 3 ore....Ca noutati, nu mai exista racordul Coslariu, se lucreaza la el dar este ca si...inexistent. Cred ca mai dureaza luni de zile pana este gata. Toate trenurile dinspre Alba Iulia spre Sighisoara rebruseaza in Teius. Pana la Medias se pare ca doar un singur fir este circulabil, cu viteza oscilanta. Restrictii peste restrictii chiar si pe linia noua. Calatoria a fost mai exact un dezastru.
Din Brasov, am calatorit a doua zi cu Regio Calatori la 5.00 pana la Ploiesti vest 7.10, cu schimbare la TFC Ploiesti 8.15 - Targoviste 9.47. Linia Ploiesti - Targoviste este praf, cu restrictie de 10 la Bucsani, si 30 de la Adanca pana la Targoviste Nord. 10 minute intarziere. Bonus, un tunel natural