In urma unei vizite pe care am facut-o in perioada 18- 26 mai 2018 la Bucuresti, mentionez cateva impresii:
-La dus am ales traseul Pascani- Iasi- Husi
Din Husi pana la Vaslui cu microbuzul (a trebui sa plec din Husi cu microbuzul de 4.35, pentru a fi sigur ca in Vaslui prind trenul IR 1660 ; Din Husi pana la Vaslui microbuzul face cca o ora)
In microbuz (de tip 'Mercedes-Sprinter") erau doar 4 pasageri la aceea ora.
Din Vaslui pana la Bucuresti cu IR 1660. A fost compus din 5 vagoane, destul de confortabile. Pana la Tecuci a mers destul de bine, dar pe M500 pe unele sectoare a mers destul de incet. Totusi, a reusit sa ajunga in Bucuresti Nord cu mai putin de 10 minute intarziere!
Pretul pe IR 1660 Vaslui- Bucuresti Nord a fost de 73 RON. Microbuzul de la Husi la Vaslui (distanta de 47 km) costa 13 ron, fiind a firmei "SC Anta 95 Srl Husi".
In Bucuresti, printre altele (Muzeul Antipa, Muzeul Taranului Roman, Muzeul de geologie, Muzeul satului, parcului Herastrau, Casa Filipescu-Cesianu, Calea Victoriei, Palatul Romanit-Muzeul Colectiilor de Arta, Palatul Regal- Muzeul Nationala de Arta a Romaniei, Muzeul de Istorie a Romaniei, Casa Dinu Lipatti, Palatul Sutu- Muzeul de istorie a municipiului Bucuresti, Muzeul Aviatiei, Muzeul CFR, MUzeul Inginer Dimitre Leonida, Parcul Cismigiu, etc) am facut o plimbare si la gara Bucuresti-Obor.
Acolo am remarcat cateva lucruri:
-Cladirea statiei (desi monument istoric) nu este bine intretinuta sau renovate.
-Spre surprinderea mea, toate liniile erau goale, nefiind nici un fel de material rluant garat!
Din cele 6 linii cate sunt intre peronul de la prima linie si o platforma betonata, doar doua par a mai fi folosite! Dupa aceea platform betonata este posibil sa mai existe si alte linii (inspre Soseaua Electronicii), dar vegetatia din zona face foarte dificila observarea acelor linii.
-Din informatiile oferite cu amabilitate de impiegata de miscare a statiei care era atunci pe tura, am aflat ca nu mai exista nici un fel de trafic de Marfa prin gara Obor, iar cand am intrebat-o de acele vagoane vechi de calatori care erau garate acolo, mi-a spus ca au disparut cu multi ani in urma.
-Din pacate linia de tramvaie care trece prin fata garii Obor pare a nu mai fi folosita.
Statia are macaze mecanice.
Din pacate, din lipsa timpului necesar, nu am mai reusit sa vad daca semnalele luminoase de intrare si iesire in si din statie (situate la o distanta mai mare, dupa intersectia cu Soseaua Baicului) mai sunt functionale.
La intoarcerea din Bucuresti spre Pascani, am folosit IR 1751, care a avut 5 vagoane (3 pentru Suceava si doua pentru Botosani), destul de confortabile.
Trenul a mers relativ bine. Desi a oprit cateva minute in Chitila (nu mi-am dat seama de ce; geamurile de la vagon nu se puteau deschide, ca sa scot capul pe geam sa vad daca era un semnal pe oprire), iar pe M500 iarasi a mers destul de incet pe unele portiuni, totusi a ajuns aproape la timp (cu doua-3 minute intarziere) in Pascani.
Intre statia Putna Seaca si Marasesti Ram. Putna,am vazut ca se circula pe un singur fir (un pod parea a fi recent reparat sau schimbat).
In Bucuresti din pacate acele validatoare electronice pentru carduri montate in mijloacele RATB au dat oarecare batai de cap- fiind si pentru prima data cand a trebui sa le folosesc (cu multi ani in urma, cand mai fuseseram in Bucuresti, in mijloacele RATB inca mai erau folosite clasicele bilete din hartie care erau mult mai simplu de compostat)! Mai degraba bagau si la RATB un sistem cu cartele magnetice, cum este la metrou.