Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Braşov (300)

In jos 
+32
IonutFanRailway
c o r v i n
TonyGFR
M.I.C.I.
Dutzu
sovidiu
Radu
Vlad
KOSTYK
Teodor
Alex:D
Caravelle_Zg
R936
IonutChircu
Andrey_tm
AndiCFR
Vitosa
DUAL
REGIOTRANS12
ldh80
FeroFan97
decward
TVlad
vrabieionut
19jimmy84
bogdan srl
ionutz72
stegaru
dan ciprian
Traveller
COSTACHE MIHAIL
Ionutz
36 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6
AutorMesaj
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4074
Data de inscriere : 24/08/2017

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeVin 09 Feb 2024, 14:14

Dr2005 a scris:
Apropo de becuri, deşi între 12 noaptea şi 4:30 dimineaţa în gară vine doar motorul de aeroport, toate luminile stau aprinse la toate peroanele  Laughing

Pentru ca nu ai vrea sa se umple peroanele de pisat si de kkt daca le lasi in bezna atatea ore.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13013
Data de inscriere : 16/07/2014

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeVin 09 Feb 2024, 18:47

voi ati fost in gara noaptea?
poti sa te pisi linistit dupa un stilp, nu te vede nimeni.

miroase a pisat la capatul dinspre opritoarele fixe.
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 849
Data de inscriere : 04/08/2023

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeVin 09 Feb 2024, 21:41

Gara Brasov fata de Gara de Nord pare de n ori mai civilizata. Nu avem asa de multe magazine inghesuite unul langa altul (care mai rau la intrarea in Gara de Nord toate mirosurile combinate de la cele zeci de patiseri si restaurante devine gretos). De remarcat faptul ca in gara din Brasov trecerea la alte peroane sa face eficient intrucat direct din cladirea garii ai legatura cu peroanele aferente ei.
Interesant este cum ar fi fost garile din orasele mari (Constanta, Brasov, Craiova, Deva.. etc) daca nu ar fi fost demolate in era socialismului si erau constructiile originale lasate asa de la inceput.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6892
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12293
Data de inscriere : 03/11/2010

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeVin 09 Feb 2024, 21:56

La Brașov și la Constanța gările au fost mutate pe alte amplasamente (în alte locuri din orașele respective) și deci nu mai puteau fi păstrate clădirile inițiale a gărilor!

La Brașov, când a fost echipata cu instalație CE stația, s-a construit o clădire nouă (pentru instalație CE și biroul IDM dispozitor) sau instalația CE și biroul IDM dispozitor se afla tot în clădirea unde era fosta instalație CED ?
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4074
Data de inscriere : 24/08/2017

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeLun 12 Feb 2024, 17:38

IonutFanRailway a scris:
Gara Brasov fata de Gara de Nord pare de n ori mai civilizata.

Da-mi voie sa te contrazic la fraza asta, pentru ca sunt patit.

Exact acum un an, la inceput de februarie, era zapada mare pe munte, ceea ce m-a facut sa pierd ultimul tren al serii din Predeal catre Bucuresti. Am sunat eu pe la diverse cazari gasite pe net, insa ori erau pline, ori aveau scoruri de la 300 de lei in sus. Asa ca am luat un tren spre Brasov, ca mai sunt si pana aproape de miezul noptii, cu gandul sa ma mai orientez acolo.

Acolo, la fel, tot ori plin ori scoruri mari, asa ca am zis sa raman pe la gara si sa ma intorc ori cu 1642, ori cu 3022 la 4 dimineata. Am luat 3022 pana la urma, ca 1642 a venit intarziat si mai si costa dublu, la 3022 am stat la cl 1 la pret de cl 2.

In fine, pana la ora respectiva am stat pe la gara: in gara era frig ca afara, ca sus catre peroane pe o parte lipsea o usa, pe partea catre oras lipsea un geam, dar macar avea plasa. Intre timp s-au rezolvat.
Colac peste pupaza, era si o ceata de boschetari de vreo 15-20 de ani care nu doar ca isi faceau veacul pe acolo, dar mai si cantau, faceau galagie, mai si imi cerseau sa le dau una-alta, eu ma faceam ca sunt francez si ca nu inteleg ce vor de la mine, etc. Casierele au mai chemat de vreo 3 ori politia, care a venit, s-a luat de ei, dar nu i-a dat afara din gara, ci i-a lasat acolo. De-abia pe la 3 dimineata, cand au venit a 4a oara, i-au evacuat din gara, cum era civilizat iar cele -10 grade de afara sa-i ajute sa se racoreasca sau macar sa scapam de ei.

Asa ca sa nu vorbim de Brasov ca ar fi gara civilizata, cat timp politistii care vin pe acolo n-au invatat nimic de la militienii de pe vremuri, care in beciurile militiei te bateau pana ziceai si ce n-ai facut.
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 849
Data de inscriere : 04/08/2023

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeMier 14 Feb 2024, 22:37

Laurentiu Ciobanu a scris:
IonutFanRailway a scris:
Gara Brasov fata de Gara de Nord pare de n ori mai civilizata.

Da-mi voie sa te contrazic la fraza asta, pentru ca sunt patit.

Exact acum un an, la inceput de februarie, era zapada mare pe munte, ceea ce m-a facut sa pierd ultimul tren al serii din Predeal catre Bucuresti. Am sunat eu pe la diverse cazari gasite pe net, insa ori erau pline, ori aveau scoruri de la 300 de lei in sus. Asa ca am luat un tren spre Brasov, ca mai sunt si pana aproape de miezul noptii, cu gandul sa ma mai orientez acolo.

Acolo, la fel, tot ori plin ori scoruri mari, asa ca am zis sa raman pe la gara si sa ma intorc ori cu 1642, ori cu 3022 la 4 dimineata. Am luat 3022 pana la urma, ca 1642 a venit intarziat si mai si costa dublu, la 3022 am stat la cl 1 la pret de cl 2.

In fine, pana la ora respectiva am stat pe la gara: in gara era frig ca afara, ca sus catre peroane pe o parte lipsea o usa, pe partea catre oras lipsea un geam, dar macar avea plasa. Intre timp s-au rezolvat.
Colac peste pupaza, era si o ceata de boschetari de vreo 15-20 de ani care nu doar ca isi faceau veacul pe acolo, dar mai si cantau, faceau galagie, mai si imi cerseau sa le dau una-alta, eu ma faceam ca sunt francez si ca nu inteleg ce vor de la mine, etc. Casierele au mai chemat de vreo 3 ori politia, care a venit, s-a luat de ei, dar nu i-a dat afara din gara, ci i-a lasat acolo. De-abia pe la 3 dimineata, cand au venit a 4a oara, i-au evacuat din gara, cum era civilizat iar cele -10 grade de afara sa-i ajute sa se racoreasca sau macar sa scapam de ei.

Asa ca sa nu vorbim de Brasov ca ar fi gara civilizata, cat timp politistii care vin pe acolo n-au invatat nimic de la militienii de pe vremuri, care in beciurile militiei te bateau pana ziceai si ce n-ai facut.

Cu putina autoritate am putea educa si pe cei care se cred la ei acasa. Pentru mine gara Brasov pare lux pe langa Gara de Nord, Gara de Nord mi se pare cel mai dubios loc din Bucuresti, mai ales noaptea, unde la tot pasul sunt hoti si cersetori ambulanti ce pandesc. Si modernizarea sa ar fi o pierdere de timp, ce-ar fi sa luam exemplu din era socialismului unde se demolau garii ce numai corespundeu cerintelor si construiau altele mai bune in locul lor. Peroanele sunt vai de mama lor, nici nu se chinuisera sa le faca de la 0, in perioada "modernizarii" sa turntat asfalt peste peronul vechi si cu timpul a ajuns sa aiba numai denivelarii, ce-ar fi sa revenim la realitate si sa privim, spre exemplu, la vecinii nostri Sarbi unde au construit "noua" gara din Belgrad, daca ar si la noi asa ar fi fost belea Wink . Revenind la Brasov, singurul deranj pe care l-am avut a fost faptul ca pasajul era slab iluminat.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4074
Data de inscriere : 24/08/2017

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 15 Feb 2024, 08:57

In tarile dezvoltate nu se darama garile decat daca nu e alta solutie. Chiar si Keleti a fost extinsa, dar la baza e tot cladirea veche; la Stockholm la fel, etc.
Gara din Belgrad arata mai bine decat actuala, plus ca era mult mai aproape de centru, ori o gara trebuie sa fie aproape de centru, nu la Chitila cum isi doresc iubitorii de masini.


La noi garile care s-au demolat erau de regula mai bune decat ce s-a pus in loc. Uita-te la garile Pitesti, Galati, gari de 10 trenuri pe zi in conditiile in care garile anterioare erau mai mici desi trenurile erau mult mai lungi. Sau Calarasi, Slobozia, Botosani, etc.

Chiar si gara Predeal e prea mare pentru cat e folosita, dar sa zicem ca ceva ani a fost folosita la capacitatea maxima.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeVin 16 Feb 2024, 21:36

Gara Predeal a fost intens folosită pe vremea comunismului, chiar și ceva prin anii 90. În prezent Predealul ca stațiune montană e mort.

Brașovul nu m-a încântat prea tare. La ultima mea incursiune acolo, la ieșirea din gară am dat de o țigăneală în toată regula. Dar să zicem că așa a fost să fie în ziua aia și că sunt eu subiectiv acuma.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20631
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25575
Data de inscriere : 17/08/2011

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeSam 17 Feb 2024, 22:50

Gara e intens folosită pentru că e vârf de pantă, deci la marfare trebuie făcută revizia trenurilor acolo plus eventualele compuneri şi descompuneri. De aia şi are atâtea linii.

Altfel... turismul pe Valea Prahovei se face cu maşina, de aia e DN1 full tot timpul. Cei care cred că viitoarea autostradă Ploieşti - Braşov (adică Brazi - Cristian) va degreva DN1 se înşeală amarnic, de fapt ea va degreva DN1A, că ăla e drumul de tranzit Bucureşti - Braşov şi mai departe, pe DN1 mergi mai departe de Braşov doar noaptea când e gol. Va mai degreva şi Valea Oltului, că un camion de la Constanţa va putea merge la Sibiu prin A2 - A0 - A3 şi o bucăţică de DN1 de la Cristian la Sibiu, apoi iar pe A până la Nădlac.
E drept, turismul de o zi se va face în continuare cu trenul, că nu merită să faci 10 ore pe drum şi să 3 ore la munte.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18762
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24342
Data de inscriere : 05/10/2010

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeSam 17 Feb 2024, 22:55

Nu se face revizie ci doar prezența aerului la.urma trenului care nici proba nu este..
Apoi am văzut și la.Protv că stațiunea Predeal e in decădere sunt numai 10 restaurante o grămadă de locuri de cazare sunt scoase la vânzare au cel mai scump skipass de pe Valea Prahovei iar actualul primar nu a inceput investitii
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20631
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25575
Data de inscriere : 17/08/2011

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeDum 18 Feb 2024, 00:45

Cu siguranţă sunt mai mult de 10 restaurante în Predeal. A, că au preţuri de porc e altă mâncare de peşte.
Bine, e peste puterea mea de înţelegere de ce ar sta cineva mai mult de 2 zile cazat undeva pe Valea Prahovei... toate staţiunile sunt tăiate în două de nenorocirea de DN1, pe care nu prea ai cum să o traversezi şi care aduce poluare şi zgomot. Şi după cazarea la suprapreţ şi mâncarea la suprapreţ, dacă vrei să urci cu telecabina sau telescaunul şi, să zicem, mergi în familie (deci 2 adulţi plus un copil), mai decartezi un salariu minim pe astea.

Dar zona e perfectă pentru drumeţii scurte, sunt destui ,,munţomani" care se duc cu 3001 (sau cum i-o mai zice acum).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeDum 18 Feb 2024, 13:23

Discuția era despre tranzitul călătorilor nu despre vârf de pantă și marfare.  Iar procesare de trenuri marfare în stația Predeal nu am mai văzut de mult. Cum urcă trenul la Predeal tot așa coboară și la vale (Câmpina,  Brașov).
Nici cântarul ăla nu mai e folosit. Chiar, când mai ajung pe acolo merg la el să văd în ce stare mai e și poate pot să îi fac și o poză cu telefonul.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6892
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12293
Data de inscriere : 03/11/2010

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeLun 17 Iun 2024, 14:02

Schita statiei Brasov, facuta cu ajutorul Google Maps:

Braşov (300) - Pagina 6 Statia82

Actuala statie Brasov, pe actualul amplasament, a fost inaugurata in anul 1962.

Statia are 8 linii cu peroane pentru calatori (5 peroane) si 7 linii in "grupa de marfa". Are instalatie CE.

Statia deserveste si unele unitati de exploatare feroviara: revizia vagoane calatori (cu 13 linii), centrul de electrificare Brasov (probabil tot acolo este si sectia IFTE-LC), remiza de automotoare "Regio Calatori" (cu 5 linii).
Probabil tot in statia Brasov are sediul si sectia CT Brasov.
De asemenea tot aici se afla si regulatorul de circulatie Brasov.

In apropierea statiei Brasov, pe strada Automotoarelor, se afla si: punctul de lucru al GFR din Brasov, sediul gestionarului privat de infrastructura feroviara "SC RC CF Trans srl", societatea "SC Tunele SA" (1971).

Prin linii industriale statia Brasov deserveste: Marub, SC Tunele SA, un centru remat, Metabras si zona de depozitare si industrie dintre strada Harmanului si Fundatura Harmanului.

In trecut, din statia Brasov, se mai ramificau si alte linii industriale:

-Linia care traversa Bdul. Garii si linia de tramvaie si deservea fostele "Ateliere de zona";

-Liniile care traverseaza actuala strada Zaharia Stancu se continuau dupa acel centru remat si deserveau marile uzine "Tractorul" (1946- 2007) si "Rulmentul" (1959- 2007).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6892
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12293
Data de inscriere : 03/11/2010

Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitimeDum 17 Noi 2024, 12:05

Fostul turn CED al statiei Brasov, construit in 1962. Tot acolo se afla si RCM Brasov. Sursa- wikimapia

Braşov (300) - Pagina 6 Stati127

Turnul CE al statiei Brasov, construit dupa 2000 (cu ocazia echiparii statiei Brasov cu instalatie CE). Tot acolo se afla si RCT Brasov. Sursa- wikimapia.

Braşov (300) - Pagina 6 Stati128
Sus In jos
Continut sponsorizat





Braşov (300) - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Braşov (300)   Braşov (300) - Pagina 6 Icon_minitime

Sus In jos
 
Braşov (300)
Sus 
Pagina 6 din 6Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Subiecte similare
-
» Mersul Trenurilor 2014-2015 Regiotrans
» 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2015-2016
» Mersul trenurilor 2011-2012

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (A, B, C)-
Mergi direct la: