|
| Braşov (300) | |
|
+32IonutFanRailway c o r v i n TonyGFR M.I.C.I. Dutzu sovidiu Radu Vlad KOSTYK Teodor Alex:D Caravelle_Zg R936 IonutChircu Andrey_tm AndiCFR Vitosa DUAL REGIOTRANS12 ldh80 FeroFan97 decward TVlad vrabieionut 19jimmy84 bogdan srl ionutz72 stegaru dan ciprian Traveller COSTACHE MIHAIL Ionutz 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4074 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 14:14 | |
| - Dr2005 a scris:
- Apropo de becuri, deşi între 12 noaptea şi 4:30 dimineaţa în gară vine doar motorul de aeroport, toate luminile stau aprinse la toate peroanele
Pentru ca nu ai vrea sa se umple peroanele de pisat si de kkt daca le lasi in bezna atatea ore. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 18:47 | |
| voi ati fost in gara noaptea? poti sa te pisi linistit dupa un stilp, nu te vede nimeni.
miroase a pisat la capatul dinspre opritoarele fixe. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 21:41 | |
| Gara Brasov fata de Gara de Nord pare de n ori mai civilizata. Nu avem asa de multe magazine inghesuite unul langa altul (care mai rau la intrarea in Gara de Nord toate mirosurile combinate de la cele zeci de patiseri si restaurante devine gretos). De remarcat faptul ca in gara din Brasov trecerea la alte peroane sa face eficient intrucat direct din cladirea garii ai legatura cu peroanele aferente ei. Interesant este cum ar fi fost garile din orasele mari (Constanta, Brasov, Craiova, Deva.. etc) daca nu ar fi fost demolate in era socialismului si erau constructiile originale lasate asa de la inceput. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6892 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12293 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 21:56 | |
| La Brașov și la Constanța gările au fost mutate pe alte amplasamente (în alte locuri din orașele respective) și deci nu mai puteau fi păstrate clădirile inițiale a gărilor!
La Brașov, când a fost echipata cu instalație CE stația, s-a construit o clădire nouă (pentru instalație CE și biroul IDM dispozitor) sau instalația CE și biroul IDM dispozitor se afla tot în clădirea unde era fosta instalație CED ? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4074 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Braşov (300) Lun 12 Feb 2024, 17:38 | |
| - IonutFanRailway a scris:
- Gara Brasov fata de Gara de Nord pare de n ori mai civilizata.
Da-mi voie sa te contrazic la fraza asta, pentru ca sunt patit. Exact acum un an, la inceput de februarie, era zapada mare pe munte, ceea ce m-a facut sa pierd ultimul tren al serii din Predeal catre Bucuresti. Am sunat eu pe la diverse cazari gasite pe net, insa ori erau pline, ori aveau scoruri de la 300 de lei in sus. Asa ca am luat un tren spre Brasov, ca mai sunt si pana aproape de miezul noptii, cu gandul sa ma mai orientez acolo. Acolo, la fel, tot ori plin ori scoruri mari, asa ca am zis sa raman pe la gara si sa ma intorc ori cu 1642, ori cu 3022 la 4 dimineata. Am luat 3022 pana la urma, ca 1642 a venit intarziat si mai si costa dublu, la 3022 am stat la cl 1 la pret de cl 2. In fine, pana la ora respectiva am stat pe la gara: in gara era frig ca afara, ca sus catre peroane pe o parte lipsea o usa, pe partea catre oras lipsea un geam, dar macar avea plasa. Intre timp s-au rezolvat. Colac peste pupaza, era si o ceata de boschetari de vreo 15-20 de ani care nu doar ca isi faceau veacul pe acolo, dar mai si cantau, faceau galagie, mai si imi cerseau sa le dau una-alta, eu ma faceam ca sunt francez si ca nu inteleg ce vor de la mine, etc. Casierele au mai chemat de vreo 3 ori politia, care a venit, s-a luat de ei, dar nu i-a dat afara din gara, ci i-a lasat acolo. De-abia pe la 3 dimineata, cand au venit a 4a oara, i-au evacuat din gara, cum era civilizat iar cele -10 grade de afara sa-i ajute sa se racoreasca sau macar sa scapam de ei. Asa ca sa nu vorbim de Brasov ca ar fi gara civilizata, cat timp politistii care vin pe acolo n-au invatat nimic de la militienii de pe vremuri, care in beciurile militiei te bateau pana ziceai si ce n-ai facut. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Braşov (300) Mier 14 Feb 2024, 22:37 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- IonutFanRailway a scris:
- Gara Brasov fata de Gara de Nord pare de n ori mai civilizata.
Da-mi voie sa te contrazic la fraza asta, pentru ca sunt patit.
Exact acum un an, la inceput de februarie, era zapada mare pe munte, ceea ce m-a facut sa pierd ultimul tren al serii din Predeal catre Bucuresti. Am sunat eu pe la diverse cazari gasite pe net, insa ori erau pline, ori aveau scoruri de la 300 de lei in sus. Asa ca am luat un tren spre Brasov, ca mai sunt si pana aproape de miezul noptii, cu gandul sa ma mai orientez acolo.
Acolo, la fel, tot ori plin ori scoruri mari, asa ca am zis sa raman pe la gara si sa ma intorc ori cu 1642, ori cu 3022 la 4 dimineata. Am luat 3022 pana la urma, ca 1642 a venit intarziat si mai si costa dublu, la 3022 am stat la cl 1 la pret de cl 2.
In fine, pana la ora respectiva am stat pe la gara: in gara era frig ca afara, ca sus catre peroane pe o parte lipsea o usa, pe partea catre oras lipsea un geam, dar macar avea plasa. Intre timp s-au rezolvat. Colac peste pupaza, era si o ceata de boschetari de vreo 15-20 de ani care nu doar ca isi faceau veacul pe acolo, dar mai si cantau, faceau galagie, mai si imi cerseau sa le dau una-alta, eu ma faceam ca sunt francez si ca nu inteleg ce vor de la mine, etc. Casierele au mai chemat de vreo 3 ori politia, care a venit, s-a luat de ei, dar nu i-a dat afara din gara, ci i-a lasat acolo. De-abia pe la 3 dimineata, cand au venit a 4a oara, i-au evacuat din gara, cum era civilizat iar cele -10 grade de afara sa-i ajute sa se racoreasca sau macar sa scapam de ei.
Asa ca sa nu vorbim de Brasov ca ar fi gara civilizata, cat timp politistii care vin pe acolo n-au invatat nimic de la militienii de pe vremuri, care in beciurile militiei te bateau pana ziceai si ce n-ai facut.
Cu putina autoritate am putea educa si pe cei care se cred la ei acasa. Pentru mine gara Brasov pare lux pe langa Gara de Nord, Gara de Nord mi se pare cel mai dubios loc din Bucuresti, mai ales noaptea, unde la tot pasul sunt hoti si cersetori ambulanti ce pandesc. Si modernizarea sa ar fi o pierdere de timp, ce-ar fi sa luam exemplu din era socialismului unde se demolau garii ce numai corespundeu cerintelor si construiau altele mai bune in locul lor. Peroanele sunt vai de mama lor, nici nu se chinuisera sa le faca de la 0, in perioada "modernizarii" sa turntat asfalt peste peronul vechi si cu timpul a ajuns sa aiba numai denivelarii, ce-ar fi sa revenim la realitate si sa privim, spre exemplu, la vecinii nostri Sarbi unde au construit "noua" gara din Belgrad, daca ar si la noi asa ar fi fost belea . Revenind la Brasov, singurul deranj pe care l-am avut a fost faptul ca pasajul era slab iluminat. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4074 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Braşov (300) Joi 15 Feb 2024, 08:57 | |
| In tarile dezvoltate nu se darama garile decat daca nu e alta solutie. Chiar si Keleti a fost extinsa, dar la baza e tot cladirea veche; la Stockholm la fel, etc. Gara din Belgrad arata mai bine decat actuala, plus ca era mult mai aproape de centru, ori o gara trebuie sa fie aproape de centru, nu la Chitila cum isi doresc iubitorii de masini.
La noi garile care s-au demolat erau de regula mai bune decat ce s-a pus in loc. Uita-te la garile Pitesti, Galati, gari de 10 trenuri pe zi in conditiile in care garile anterioare erau mai mici desi trenurile erau mult mai lungi. Sau Calarasi, Slobozia, Botosani, etc.
Chiar si gara Predeal e prea mare pentru cat e folosita, dar sa zicem ca ceva ani a fost folosita la capacitatea maxima. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Braşov (300) Vin 16 Feb 2024, 21:36 | |
| Gara Predeal a fost intens folosită pe vremea comunismului, chiar și ceva prin anii 90. În prezent Predealul ca stațiune montană e mort.
Brașovul nu m-a încântat prea tare. La ultima mea incursiune acolo, la ieșirea din gară am dat de o țigăneală în toată regula. Dar să zicem că așa a fost să fie în ziua aia și că sunt eu subiectiv acuma. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Braşov (300) Sam 17 Feb 2024, 22:50 | |
| Gara e intens folosită pentru că e vârf de pantă, deci la marfare trebuie făcută revizia trenurilor acolo plus eventualele compuneri şi descompuneri. De aia şi are atâtea linii.
Altfel... turismul pe Valea Prahovei se face cu maşina, de aia e DN1 full tot timpul. Cei care cred că viitoarea autostradă Ploieşti - Braşov (adică Brazi - Cristian) va degreva DN1 se înşeală amarnic, de fapt ea va degreva DN1A, că ăla e drumul de tranzit Bucureşti - Braşov şi mai departe, pe DN1 mergi mai departe de Braşov doar noaptea când e gol. Va mai degreva şi Valea Oltului, că un camion de la Constanţa va putea merge la Sibiu prin A2 - A0 - A3 şi o bucăţică de DN1 de la Cristian la Sibiu, apoi iar pe A până la Nădlac. E drept, turismul de o zi se va face în continuare cu trenul, că nu merită să faci 10 ore pe drum şi să 3 ore la munte. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Braşov (300) Sam 17 Feb 2024, 22:55 | |
| Nu se face revizie ci doar prezența aerului la.urma trenului care nici proba nu este.. Apoi am văzut și la.Protv că stațiunea Predeal e in decădere sunt numai 10 restaurante o grămadă de locuri de cazare sunt scoase la vânzare au cel mai scump skipass de pe Valea Prahovei iar actualul primar nu a inceput investitii |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Braşov (300) Dum 18 Feb 2024, 00:45 | |
| Cu siguranţă sunt mai mult de 10 restaurante în Predeal. A, că au preţuri de porc e altă mâncare de peşte. Bine, e peste puterea mea de înţelegere de ce ar sta cineva mai mult de 2 zile cazat undeva pe Valea Prahovei... toate staţiunile sunt tăiate în două de nenorocirea de DN1, pe care nu prea ai cum să o traversezi şi care aduce poluare şi zgomot. Şi după cazarea la suprapreţ şi mâncarea la suprapreţ, dacă vrei să urci cu telecabina sau telescaunul şi, să zicem, mergi în familie (deci 2 adulţi plus un copil), mai decartezi un salariu minim pe astea.
Dar zona e perfectă pentru drumeţii scurte, sunt destui ,,munţomani" care se duc cu 3001 (sau cum i-o mai zice acum). _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Braşov (300) Dum 18 Feb 2024, 13:23 | |
| Discuția era despre tranzitul călătorilor nu despre vârf de pantă și marfare. Iar procesare de trenuri marfare în stația Predeal nu am mai văzut de mult. Cum urcă trenul la Predeal tot așa coboară și la vale (Câmpina, Brașov). Nici cântarul ăla nu mai e folosit. Chiar, când mai ajung pe acolo merg la el să văd în ce stare mai e și poate pot să îi fac și o poză cu telefonul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6892 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12293 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Braşov (300) Lun 17 Iun 2024, 14:02 | |
| Schita statiei Brasov, facuta cu ajutorul Google Maps: Actuala statie Brasov, pe actualul amplasament, a fost inaugurata in anul 1962. Statia are 8 linii cu peroane pentru calatori (5 peroane) si 7 linii in "grupa de marfa". Are instalatie CE. Statia deserveste si unele unitati de exploatare feroviara: revizia vagoane calatori (cu 13 linii), centrul de electrificare Brasov (probabil tot acolo este si sectia IFTE-LC), remiza de automotoare "Regio Calatori" (cu 5 linii). Probabil tot in statia Brasov are sediul si sectia CT Brasov. De asemenea tot aici se afla si regulatorul de circulatie Brasov. In apropierea statiei Brasov, pe strada Automotoarelor, se afla si: punctul de lucru al GFR din Brasov, sediul gestionarului privat de infrastructura feroviara "SC RC CF Trans srl", societatea "SC Tunele SA" (1971). Prin linii industriale statia Brasov deserveste: Marub, SC Tunele SA, un centru remat, Metabras si zona de depozitare si industrie dintre strada Harmanului si Fundatura Harmanului. In trecut, din statia Brasov, se mai ramificau si alte linii industriale: -Linia care traversa Bdul. Garii si linia de tramvaie si deservea fostele "Ateliere de zona"; -Liniile care traverseaza actuala strada Zaharia Stancu se continuau dupa acel centru remat si deserveau marile uzine "Tractorul" (1946- 2007) si "Rulmentul" (1959- 2007). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6892 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12293 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Braşov (300) Dum 17 Noi 2024, 12:05 | |
| Fostul turn CED al statiei Brasov, construit in 1962. Tot acolo se afla si RCM Brasov. Sursa- wikimapia Turnul CE al statiei Brasov, construit dupa 2000 (cu ocazia echiparii statiei Brasov cu instalatie CE). Tot acolo se afla si RCT Brasov. Sursa- wikimapia. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Braşov (300) | |
| |
| | | | Braşov (300) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |