Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15508 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: Braşov (300) Dum 18 Ian 2015, 09:42
In perioada interbelica: Sursa https://www.facebook.com/photo.php?fbid=755896557820704&set=a.709226375821056.1073741914.100002011017802&type=1&theater
image upload
sovidiu
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4230 Data de inscriere : 13/08/2013
Subiect: Re: Braşov (300) Mier 28 Ian 2015, 21:17
Intrare in Gara Brasov
19jimmy84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3168 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8568 Data de inscriere : 05/06/2010
Subiect: Re: Braşov (300) Dum 08 Mar 2015, 15:34
Un reportaj interesant. Imi cer scuze daca a mai fost postat...
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: Braşov (300) Lun 05 Feb 2024, 12:39
Brasov: Ceasu, care cred ca inca este functional Nu am vreo explicatie de ce au demolat aceste copertine de beton:
Terminal de autobuze/trolebuze:
Interiorul garii: Intrare prin pasajul subteran care leaga aproape toate peroanele:
Casele de bilete:
Privire pe partea opusa a garii:
Sunt curios de ce statia nu a fost inclusa in proiectul de modernizare a caii ferate Brasov - Sighisoara. Statia este construita in aceeasi perioada cu Constanta si Craiova, toate trei impart similaritatii precum dimensiunile sale.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Braşov (300) Lun 05 Feb 2024, 13:30
Pentru că e prins în alt proiect vorbind strict de gara...
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Braşov (300) Lun 05 Feb 2024, 17:11
Din ce se poate observa pe Google Maps statia Brasov are 8 linii pentru calatori si 5 peroane (la linia 1, intre liniile 2-3, intre liniile 4-5, intre liniile 6-7 si intre liniile 7-.
De asemenea statia Brasov aveea in 1990 si o "grupa de marfa" cu 7 linii, care era folosita pentru manevrarea si gararea vagoanelor de marfa pentru fostele uzine "Tractorul" (1946- 2007) si "Rulmentul" (1959- 2007). Astazi nu stiu cate din acele linii mai exista sau mai sunt folosite.
Din statia Brasov se ramificau/ramifica si cateva linii industriale:
-Linia pentru fabrica "Marub" (utilizata);
-Linia pentru fostele uzine "Tractorul" si "Rulmentul". Astazi mai exista doar o scurta portiune din aceea linie, portiune care traverseaza strada Zaharia Stancu si deserveste un centru "Remat"
-Linia care deserveste: "SC Tunele SA" (1971), remiza de automotoare a celor de la "Regio Calatori" si "Centrul de electrificare Brasov". Este utilizata.
-In trecut a mai existat o linie industriala care era racordata la statia Brasov, linie ce traversa Bdul. Garii (si linia de tramvaie) si deservea acele "Ateliere CFR" dintre blocuri! Cand a fost desfiintata aceea linie industriala ?
In zona statiei CFR Brasov exista si cateva unitati de exploatare feroviare:
-Regulatorul de circulatie Brasov
-Revizia de vagoane calatori Brasov
Din capatul reviziei de vagoane calatori Brasov se continua o linie, care:
-Deserveste zona industriala si de depozitare dintre strada Harmanului si Fundatura Harmanului (Metabras, etc);
-Face legatura cu triajul si depoul de locomotive Brasov.
Actuala cladire de calatori a statiei Brasov a fost inaugurata in anul 1962, tot fiind inaugurata si fosta cladire CED, cu ocazia echiparii cu instalatie CED a statiei Brasov.
In ce an a fost echipata cu instalatie CE statia Brasov ?
In apropierea statiei Brasov se afla si: parcul "Tractorul" (cu stadionul cu accelasi nume si patinoarul olimpic), autogara nr. 1, un oficiu postal, sala sporturilor, bazinul olimpic de inot si centrul comercial "Unirea Shopping Center".
Din pacate reteaua de troleibuze care ajungea pana la gara Brasov a fost desfiintata!
In perspectiva gara Brasov va fi legata si de aeroportul Brasov, prin constructia viitoarei cai ferate Ghimbav- Aeroportul Brasov.
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: Braşov (300) Lun 05 Feb 2024, 23:43
ldh80 a scris:
In ce an a fost echipata cu instalatie CE statia Brasov ?
Cel mai probabil odata cu modernizarea M300.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Braşov (300) Joi 08 Feb 2024, 09:04
IonutFanRailway a scris:
Brasov: [...]
Sunt curios de ce statia nu a fost inclusa in proiectul de modernizare a caii ferate Brasov - Sighisoara. Statia este construita in aceeasi perioada cu Constanta si Craiova, toate trei impart similaritatii precum dimensiunile sale.
Nu a fost inclusă pentru că a făcut parte din primul proiect, cel cu eurogările. Pe de altă parte, şi Arad a fost reabilitată atunci, dar asta nu i-a oprit ca la modernizarea km. 614 - Curtici să tragă pasarela aia prin mijlocul ei. Nu ştiu dacă acum sunt prevăzute lucrări de amploare la clădire sau doar la linii şi instalaţii + pasajul subteran.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Braşov (300) Joi 08 Feb 2024, 09:20
Ce are pasarela aia de la.Arad?Am văzut ceva de genul.si la Regensburg
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Braşov (300) Joi 08 Feb 2024, 20:21
Pai vezi ca nu stii, tu vrei sa spui in stilul tau ca daca s- a reparat la Arad nu trebuiau sa mai o atinga la santierul liniilor sau invers sa o lase sa cada pîna incepeau la linii.
Ar trebui sa mergi sa vezi ce reparatii au facut ăia că iti pica in cap si intra apa.
Astia de la linii trebuiau sa faca pasarela, deci au modificat 3 geamuri ai legat pasarela au pus 2 lifturi si scara rulanta. Nu s- a pierdut mult din marea reabilitare.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Braşov (300) Joi 08 Feb 2024, 21:04
Ideea e că era mai ieftin şi mai rapid să se facă clădirea odată cu pasarela. Nu mai zic că pasarela aia nu a însemnat doar o gaură în zid şi nişte scări rulante, a însemnat reclacularea şi consolidarea întregului perete, plus modificarea tuturor instalaţiilor clădirii.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 08:29
Ce instalatii? stai linistit ca daca era dupa diverse interpretari ale curtii de conturi sau ale nu stiu ce entitati ar fi toate garile ca si statia Frunzanesti. doar locul se mai cunoaste.
E vai sia mar chiar si in gara capitalei, orbecai pe la peroane, nu au bani de becuri cu lumina alba puternica?
o rusine.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 10:48
dan tm a scris:
Ce instalatii? stai linistit ca daca era dupa diverse interpretari ale curtii de conturi sau ale nu stiu ce entitati ar fi toate garile ca si statia Frunzanesti. doar locul se mai cunoaste.
Instalaţii electrice, termice, sanitare... A, da, pe pasarelă e şi biroul de mişcare, implicit sunt acolo panourile de comandă ale instalaţiei CE, dar asta e nouă, deci nu a trebuit mutată din clădirea principală. O, da... aşa că au consolidat toată clădirea, pentru ca, peste câţiva ani, să trebuiască să refacă integral un perete. Nu era mai simplu să facă măcar peretele ăla odată cu restul clădirii? Desigur, era mai bine să facă toate lucrările odată, nu pe bucăţi...
Calitatea execuţiei nu o comentez, pasarela aia arată ca nuca-n perete şi mai şi plouă într-însa. Dar, na, arată mult mai bine decât un pasaj subteran şi, cel mai important, îşi face treaba, ajungi imediat la trenuri, iar scările sunt suficient de late să poţi duce bagaje, cărucioare, biciclete şi alte obiecte mai mari, spre deosebire de Piteşti.
Citat :
E vai sia mar chiar si in gara capitalei, orbecai pe la peroane, nu au bani de becuri cu lumina alba puternica?
Mă îndoiesc că orbecăie cineva prin Gara de Nord, sunt destule panouri de informare şi poţi să vezi trenurile şi vagoanele. A, că CFR Călători în loc să folosească afişajele electronice pune hârtii în geam cu numerele vagoanelor e altă mâncare de peşte Unul care n-a mers în viaţa lui cu trenul nu are de un' să ştie că vagoanele sunt numerotate 470, 471, 1, 2bis, 2, 4, 21, 22, 9 (exemplu fictiv), dar nici asta nu e vina gării. Apropo de becuri, deşi între 12 noaptea şi 4:30 dimineaţa în gară vine doar motorul de aeroport, toate luminile stau aprinse la toate peroanele
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 12:49
In Arad instalatia nu se comanda din biroul IDM ca nu este statia Golenți. Toate comenzile se dau din alta cladire noua unde sînt operatori la instalatie e mai complexa.
Pasarela e buna isi face treaba, eu ma refeream ca ploua la lucrarea facuta la cladire nu la pasarela. Si stai linistit peretele ala nu a aadapostit nu stiu ce instalatii de care spui tu.
Tu cînd ai fost ultima data in Bucuresti Nord? iti rupi picioarele si nu vezi nimic la cît de slabe sint becurile alea de la peroane. Pot sa stea aprinse toate ca nu lumineaza la un loc cît doua trei proiectoare chinezesti solare pe care le pun unii prin curți.
e intuneric omule, e rusinos.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Braşov (300) Vin 09 Feb 2024, 13:22
dan tm a scris:
Si stai linistit peretele ala nu a aadapostit nu stiu ce instalatii de care spui tu.
Eu nu mă refer la instalaţiile DIN perete, ci la necesitatea racordării pasarelei la instalaţiile gării. Îi trebuie curent, îi trebuie calorifere, îi trebuie apă. Toate astea sunt trase din gară, că nu sunt wireless. A, da, în mod sigur au tras şi fibre optice.
dan tm a scris:
Tu cînd ai fost ultima data in Bucuresti Nord? iti rupi picioarele si nu vezi nimic la cît de slabe sint becurile alea de la peroane
Pe 29 ianuarie, la 6 dimineaţa. Raportez că am picioarele intacte.