Pentru a mai reduce din poluarea din Bucuresti ar fi util de transformat cateva linii de autobuze in linii de troleibuze (prin realizarea de infrastructura noua pentru troleibuze) astfel:
1. Linia de autobuze 105 Valea Oltului- Piata Presei Libere transformata in linie de troleibuze, pe traseul Valea Argesului- Complex Comercial Baneasa
Traseu tur: Strada Valea Argesului, Drumul Taberei (sud), Bdul. General Vasile Milea, Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Pod Cotroceni, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabu, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Calea Grivitei, Bdul. Ion Mihalache, Strada Soveja, Strada Aviator Popisteanu, Bdul. Expozitiei, Piata Montreal, Bdul. Marasti, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti- Ploiesti.
Traseu retur: Soseaua Bucuresti- Ploiesti, Piata Presei Libere, Bdul. Marasti, Piata Montreal, Bdul. Expozitiei, Strada Aviator Popisteanu, Strada Soveja, Bdul. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Constantin Noica, Pod Cotroceni, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. General Vasile Milea, Drumul Taberei (nord), Strada Valea Argesului.
Pentru aceasta ar mai trebui construita infrastructura pentru troleibuze pe: Piata Garii de Nord (sa se faca legatura intre linia de troleibuze de pe Strada Garii de Nord/Strada Witting cu linia de troleibuze de pe Calea Grivitei), Bdul. Ion Mihalache, Strada Soveja, Strada Aviator Popisteanu, Bdul. Expozitiei, Piata Montreal, Bdul. Marasti, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti- Ploiesti (pana la Complexul Comercial Baneasa)
2. Linia de autobuze 131 transformata in linie de troleibuze, pe traseul Complex Comercial Baneasa- Piata Romana
Traseu: Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Piata Presei Libere, Soseaua Kiseleff, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Piata Aviatorilor (Piata Charles de Gaulle), Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei, Bdul. Lascar Catargiu.
Pentru aceasta ar trebui construita infrastructura pentru troleibuze pe: Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Piata Presei Libere, Soseaua Kiseleff, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Piata Aviatorilor (Piata Charles de Gaulle), Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei si partial pe Bdul. Lascar Catargiu.
3. Linia de autobuze 311 transformata in linie de troleibuze, pe traseul Vasile Parvan- Faur Poarta 4, prin prelungirea fostului traseu de troleibuze 92 de la fostul capat de linie “Baraj Dunarea” pana la “Faur Poarta 4” (pe: Strada Liviu Rebreanu, Bdul. 1 Decembrie 1918).
4. Linia de autobuze 312 transformata in linie de troleibuze, pe traseu Platforma Comerciala Arcade Berceni- Piata Unirii
Traseu: Bdul. Metalurgiei, Strada Turnu Magurele, Strada Emil Racovita, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Piata Unirii.
Pentru aceasta ar mai trebui construita infrastructura pentru troleibuze pe Bdul. Metalurgiei.
5. Linia de autobuze 313 transformata in linie de troleibuze, pe traseul Piata Unirii- Piata de Gros
Traseu: Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Bdul. Alexandru Obregia, Bdul. Metalurgiei, Strada Dealul Bradului.
Pentru aceasta ar mai trebui construita infrastructura pentru troleibuze pe Bdul. Metalurgiei si pe strada Dealul Bradului.
6.Linia de autobuze 336 de autobuze transformata in linie de troleibuze, pe traseul Complex Apusului- Piata Rosetti
Traseu: Strada Apusului, Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Gheorghe Marinescu, Bdul. Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai.
Pentru aceasta ar mai trebui construita infrastructura pentru troleibuze pe strada Apusului.
7. Linia de autobuze 361 transformata in linie de troleibuze, pe traseul Complex Comercial Baneasa- Sura Mare
Traseu: Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Piata Charles de Gaulle, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti- Ploiesti.
Pentru aceasta ar mai trebui construita infrastructura pentru troleibuze pe: Calea Serban Voda, Pasajul Unirii (prin pasaj), Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Piata Charles de Gaulle, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti- Ploiesti.
8. Linia de autobuze 368 transformata in linie de troleibuze, pe traseul Valea Argesului- Calea Victoriei
Traseu tur: Strada Valea Argesului, Drumul Taberei sud, Strada Sibiu, Drumul Taberei nord, Bdul. General Vasile Milea, Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabul, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Calea Grivitei, Calea Victoriei.
Traseu retur: Calea Victoriei, Bdul. Dacia, Calea Grivitei, Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. General Vasile Milea, Drumul Taberei nord, Strada Sibiu, Drumul Taberei sud, Strada Valea Argesului.
Pentru aceasta ar trebui reconstruita fosta infrastructura pentru troleibuze de pe Calea Grivitei- Calea Victoriei.
9. Linia de autobuze 381 transformata in linie de troleibuze, pe traseul Piata Resita- Strand Straulesti
Traseu: Strada Resita, Strada Izvorul Rece, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Piata Unirii, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I C Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Strada Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Bucurestii Noi.
10. Linia de troleibuze 66 prelungita pana la capatul de linie de la Vasile Parvan.
Alte linii de troleibuze care ar trebui reinfiintate (prin reconstructia infrastructurii de troleibuze in zona de nord a Bucurestiului- pe Soseaua Nicolae Titulescu, Bdul.. A I Cuza, Piata Victoriei, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing, Soseaua Nordului cu pasaj denivelat peste M800, Strada Elena Vacarescu) sunt:
-Linia 80 Gara de Nord- Parc Herastrau
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing, Soseaua Nordului
Traseu retur: Soseaua Nordului, Bdul. Beijing, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei, Soseaua Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.
-Linia 81 Gara de Nord- Complex Comercial Baneasa
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Soseaua Kiseleff, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti-Ploiesti.
Traseu retur: Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Piata Presei Libere, Soseaua Kiseleff, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Victoriei, Soseaua Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.
-Linia 82 Sura Mare- Complex Comercial Baneasa ( in 1982 a existat o linie de troleibuze Sura Mare- Aeroport Baneasa)
Traseu: Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Piata Charles de Gaulle, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti- Ploiesti.
-Linia 83 Turnu Magurele- Parc Herastrau (in 1982 a existat linia de troleibuze Bdul. Metalurgiei- Parc Herastrau)
Traseu: Strada Turnu Magurele, Strada Emil Racovita, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru,Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing, Soseaua Nordului.
De asemenea se poate analiza daca ar fi util de construit infrastructura pentru troleibuze pe strada Jean Louis Calderon, Batistei, Icoanei,pana la intersectia cu Bdul. Dacia, pentru infiintarea unor linii de troleibuze care sa aibe capatul in zona intersectiei Bdul. Dacia/Piata Spaniei/Strada Dumbrava Rosie/Strada Icoanei!
Daca s-ar reconstruit infrastructura pentru troleibuze pe traseele amintite mai sus , "nodurile" retelei de troleibuze de la Gara de Nord, Piata Victoriei si Piata Rosetti ar arata astfel:
-"Nod" de troleibuze Gara de Nord
-"Nod" de troleibuze Piata Victoriei
-"Nod" de troleibuze Piata Rosetti
Tinand cont de avantajele troleibuzului ca mijloc de transport (este nepoluant, eficient si mult mai fiabil decat autobuzele electrice) PMB si STB ar trebui sa investeasca masiv in infrastructura pentru troleibuze si in transformarea mai multor linii de autobuze in linii de troleibuze!