Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Sam 15 Aug 2015, 22:00
...O vizită de o zi la nişte apropiaţi din Petrila şi ocazia de a aborda temeinic zona acestui depou aflat în apropierea casei acelor prieteni! Multe lucruri mi-au plăcut aici, existând evident şi o excepţie..., starea liniilor! Din start mi-am pus întrebarea cum e posibil ca pe aceste linii să se deplaseze normal 4-5 garnituri cu cărbune pe zi fără să o ia pe ,,arătură,,!??... Cei de pe la depou m-au asigurat că deraierile se întâmplă rar dar în sinea mea mi-am permis să nu îi cred pe cuvânt! Trebuie spus că vorbim aici şi de o linie dublă (din care este folosit doar un fir) care face legătura între exploatarea de huilă Lonea şi terminalul de la extremitatea vestică a Petrilei, unde cărbunele e încărcat în vagoane ,,normale,, şi trimis pe 202 la diferite destinaţii!... ...Ok, las vorbăria!... Fiind vorba de vreo 50 de poze o să îmi rezerv dreptul de a le posta în vreo 3 tranşe, asta, ca să nu fie obositoare vizionarea...
...Aşadar, în prima parte, imagini preponderent de pe zona central-vestică a depoului...
...spre exploatare aici...
...un pic înapoi, la un pasaj...
...La finalul acestei primei postări mai fac o constatare ,,din teren,,... Datorită trepidaţiilor foarte mari la rulare, foarte mult cărbune se scurge din vagoane pe aşa-zisul terasament! Huila nu rămâne acolo chiar toată şi chiar mult timp ptr. că este ,,recuperată,, de destui săraci care o prelevează în nişte găleţi obişnuite şi o folosesc ptr. uzul casnic, probabil...
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8443 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Dum 16 Aug 2015, 02:45
Câți kilometri are linia ?
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Dum 16 Aug 2015, 22:26
...Nu ştiu exact, însă, folosindu-mă de ceva hărţi, apreciez că între Exploatare şi punctul terminus al liniei înguste sunt vreo 5-6 km!
...Ok, continui periplu meu în această zonă, iar acu voi pune poze exclusiv din Depoul cu pricina, apreciind în acelaşi timp înţelegerea de care au dat dovadă cei 2-3 mecanici întâlniţi acolo şi care mi-au permis fără ezitare să acced în interior... ...Dintre maşinile găsite, doar 85 şi 86 mai sunt în funcţiune, restul sunt ptr. piese de schimb sau nici macar...
...cred că imaginile spun totul despre acest obiectiv şi nu mai este cazul să fac completări aici!... Revin mâine seară şi cu ultima tranşă de poze!...
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Dum 16 Aug 2015, 22:36
fain, de apreciat efortul si stradania de a ne arata o parte din istoria industriei noastre care aici surprinde domeniul feroviar. Totodata este si ceva inedit.
partea si mai faina e ca prin fata halei depoului trece un drum public
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Dum 16 Aug 2015, 22:52
...Întradevăr, este o stradă care trece chiar prin ,,curtea,, depoului şi nu o stradă oarecare ci o arteră a Petrilei care face legătura între centrul oraşului şi cartierele Brăteanu-Poieni respectiv cartierul Lonea (fostă aşezare ,,cu identiate,, dar înglobată în oraşul Petrlia). ...Mai adaug aici o corectură la postările de mai sus... Loco funcţionale sunt 85 şi 90, nu 85 şi 86 cum scrisesem mai sus!
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Lun 17 Aug 2015, 22:56
...Aşa cum am promis, pun astă seară şi ultima tură de poze din această locaţie!... Sunt poze mai ales de pe extremităţile estică şi vestică ale zonei în cauză...
...Aici, o ,,deschidere,, spre Eploatarea de huilă Lonea (la est)...
...o privire-două spre zona depoului...
...şi ajungem şi spre partea vestică cu poze făcute mai după-amiază!... Prind şi intrarea în tură a L45H-085...
...pare o linie unică dar există un al doilea fir ascuns în vegetaţie...
...În încheiere adaug că această linie a fost utilizată în trecut şi ptr. trafic de călători! Există în unele albume ale oraşului Petrila fotografii cu clădirea staţiei Lonea, situată exact în dreptul macazurilor din pozele de mai sus! O să îmi fac timp să descarc măcar o poza cu acea staţie şi bineînţeles, o să o plasez aici! ...Sper că v-a plăcut, seară faină să aveţi!
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Mar 18 Aug 2015, 14:54
...Aşadar, cam aşa arăta staţia CFI Lonea până acum vreo 2 decenii... Din nefericire, ea a fost aşa de bine demolată încât la faţa locului nu mai există nici un semn al prezenţei acestei gări în zona respectivă... (sursa - infopetrila.ro)
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Mar 18 Aug 2015, 15:38
Din cate imi amintesc linia are un ecartament mai deosebit de 790 mm.
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Mier 19 Aug 2015, 12:44
cristi CFR a scris:
Din cate imi amintesc linia are un ecartament mai deosebit de 790 mm.
...Aşa am înţeles şi eu din unele surse... Ecartamentul de 790 de mm este unul neobişnuit..., de regulă, la CFI, predomină cel de 760 mm! ...Aş mai face o menţiune la cele spuse mai sus... Linia are o lungime totală de 5,5 km şi leagă Exploatarea minieră Lonea nu de un terminal propriu-zis ci de Exploatarea minieră Petrila, care nu este altceva decât o uzină de preparare a huilei şi care, de aici, huila este trimisă pe ,,cale normală,, spre locaţiile unde este utilizată!...
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Sam 22 Aug 2015, 10:04
Cred ca s-a zis si cu linia asta, odata cu inchiderea E.M. Petrila ce urmeaza peste cateva luni.
c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8511 Data de inscriere : 16/10/2013
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Sam 22 Aug 2015, 21:25
...Muncitorii de la Depou spuneau că la Lonea se va mai exploata mult timp de acum încolo ptr.că este zăcământ destul şi de calitate superioară! La Petrila nu este totuşi o exploatare de facto ci uzină de preparare a huilei, deci..., să sperăm că viitorul sumbru nu se va împlini!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Vin 17 Mar 2023, 20:57
ba, dar sînt unii mai prosti decît stahanovistii.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Zona Depoului CFI Petrila-Lonea Dum 19 Mar 2023, 11:06
Orașul Petrila și localitatea învecinată Lonea din Hunedoara sunt traversate de o cale ferată minieră construită la sfârșitul secolului al XIX-lea, care amintește de începuturile mineritului în Valea Jiului.
Calea ferată cu ecartament îngust, de circa cinci kilometri, a fost închisă circulației, după ce a fost afectată de o alunecare de teren.
Linia industrială mai este folosită pentru transportul cărbunelui extras din mina Lonea, spre Termocentrala Paroșeni.
La mijlocul lui martie, pe un sector de câteva zeci de metri din terasament au apărut ravene și denivelări, iar garniturile nu mai pot circula.
Alunecările de teren care fac impracticabilă linia ferată ar putea grăbi închiderea ei, așa cum în 1997 au pus capăt funcționării altei căi ferate din județul Hunedoara, linia Brad - Deva.
Lucrările din zonă ar fi cauzat alunecările de teren Cristian Roșu, administratorul special în Complexul Energetic Hunedoara, a susținut că problemele legate de stabilitatea dealului au apărut la scurt timp după ce constructorii unui bloc de locuințe sociale, aflat în apropiere de calea ferată, în Petrila, au îndepărtat pilonii de beton ai unui zid de sprijin, de la poalele dealului.
„În urma unor lucrări începute zilele trecute, în apropierea căii ferate pe care noi transportăm cărbunele de la mina Lonea a fost afectată o porțiune de teren pe care se află calea ferată. Un zid de sprijin a fost dezafectat. El era susținut de patru piloni, care au fost mutați, iar în urma mutării pilonilor, au început și terenul să crape și să aibă o cădere lină”, a declarat Cristian Roșu, administratorul special al CEH.
Procesul de stabilizare a terenului va dura mai multe săptămâni, potrivit administratorului special al CEH, iar compania de stat trebuie să găsească soluții alternative pentru transportul cărbunelui, respectiv cu autocamioanele.
Din mina Lonea se extrag zilnic, circa 200 de tone de huilă, folosite de Termocentrala Paroșeni.
Vasile Jurca, primarul orașului Petrila, susține că un zid nou de sprijin va fi construit la poalele dealului. Acesta i-a acuzat pe reprezentanții Complexului Energetic Hunedoara că nu au întreținut corespunzător calea ferată. Oamenii din primărie au fost acolo și au constatat că acel canal care ar trebui să asigure drenarea apei pe sub calea ferată este colmatat, canalele sunt înfundate și acum, primăvara, apa s-a infiltrat și a stricat calea. Am mai avut acolo probleme când a plouat și a mișcat terenul. Cred că cei de la Complex au găsit o scuză că noi construim un bloc”, a precizat Vasile Jurca, primarul orașului Petrila, potrivit publicației gddhd.ro, din Valea Jiului.
În ultimii ani, mai multe incidente au avut loc pe vechea cale ferată. În 2021, un tren cu cărbune a sărit de pe şine, răsturnându-se pe carosabil. Trei dintre cele şase vagoane pline cu huilă, s-au rostogolit, iar altul a rămas înclinat. Și alte garnituri au deraiat în trecut, iar la unele incidente au contribuit și furturile de componente ale căii ferate.
Calea ferată Lonea Petrila, propusă ca monument istoric Circa 600 de oameni mai lucrează în prezent la Mina Lonea, care, împreună cu mina Lupeni, se află în programul de închidere definitive, stabilit de Guvernul României şi Comisia Europeană.
Lucrările de închidere şi ecologizare din Lupeni şi Lonea vor trebui finalizate cel târziu în anul 2026, iar producţia de cărbune a celor două mine va înceta până la sfârşitul anului 2024, potrivit unei ordonanțe de urgenţă privind decarbonizarea sistemului energetic, eleborată de Ministerul Energiei.
Astfel, de anul viitor, calea ferată minieră își va pierde scopul pentru care a fost construită la sfârșitul secolului al XIX-lea. Autoritățile au propus clasificarea ca monument istoric și promovarea ca atracție turistică a tronsonului feroviar de circa șase kilometri, în trecut de 11 kilometri, dintre cele două localități miniere.