Pentru ca tot a inceput perioada concediilor:
Calea ferata Achensee
Calea ferata Achensee (Achenseebahn) este o cale ferata cu cremaliera, metrica (ecartament 1000 mm), din Austria. Ea leaga localitatea Jenbach de Seespitz situata pe malul lacului Achensee din Tirol.
Deschiderea sa a avut loc in 1889. Linia este exploatata numai cu locomotive cu aburi. Ea apartine Societatii anonime a caii ferate Achensee ( Acheseebahn-Aktiengesellshaft) al carei capital este detinut 70% de localitatile traversate.
Caracteristici
Cu o lungime de aproape 7 km, linia porneste din Jenbach, singura gara austriaca cu 3 ecartamente de cale ferata diferite.Aceasta gara se afla pe linia cu ecartament normal dintre Kufstein si Innsbruck ce apartine cailor ferate austriece Osterreichische Bundesbahnen (OBB), pe calea ferata ingusta de 760 mm Zillertbahn ce pleaca in directia Mayrhofen si de asemenea pe linia metrica spre Achensee.
Linia este echipata cu o cremaliera de tip Riggenbach, de la iesirea din gara Jenbach pana la Eben. Pe aceasta portiune gasim rampe mari de pana la 16%.
Trenurile isi continua drumul spre Seespitz in simpla aderenta, deoarece pantele sunt mai putin abrupte, atingand maximul de 2.5%. In punctul terminus, situat pe malul lacului Achensee, trenurile predau corespondenta vaselor de croaziera care asteapata la un debarcader din apropierea statiei.
Linia pleaca din Jenbach de la altitudinea de 530 metri si urca pana la statia Burgek la km 1.4 si altitudinea de 624 metri, continua sa urce pana la statia Eben, km 3.6 si altitudinea de 970 metri de unde coboara usor spre Maurach, km 4.8 si altitudinea de 956 metri ca in final sa ajunga pe malul lacului la Achensee la 931 metri altitudine dupa ce a strabatut 6.7 km.
Materialul rulant
De la deschiderea caii ferate Achenseebahn in 1889, sunt utilizate patru locomotive de tip 020t.
• N° 1, type 020t, livrée en 1889 par Florisdorf ŕ Vienne, (N° construction 701), "Theodor",
• N° 2, type 020t, livrée en 1889 par Florisdorf ŕ Vienne, (N° construction 702), "Hermann",
• N° 3, type 020t, livrée en 1889 par Florisdorf ŕ Vienne, (N° construction 703), "Georg",
• N° 4, type 020t, livrée en 1889 par Florisdorf ŕ Vienne, (N° construction 704), "Carl",
Locomotiva nr. 4 a fost utilizata din 1945 pana in 2005 ca magazin de piese de schimb pentru intretinerea celorlalte trei, care sunt cele mai vechi locomotive cu cremaliera in activitate din Austria.
La aceasta data, s-a luat decizia de reconstruire a locomotivei nr. 4, din care nu a mai ramas decat sasiul intreg,in scopul de a pregati perioada de revizie grea, indispensabila functionarii celorlate 3 locomotive, in urmatorii ani.
Locomotiva nr. 1, a fost grav avariata ca urmare a incendiului izbucnit la depoul din Jenbach la 16 mai 2008.
Vagoanele
Trenurile circula in general cu doua vagoane, unul inchis si altul deschis. Vagoanele sunt impinse la urcare si retinute de locomotive la coborare. Vagoanele deschise dispun la partea din sus de o platforma pe care se urca conductorul, pentru a da semnale mecanicului de la distanta.
Mai exista cateva vagoane, a caror folosire este limitata la intretinerea caii ferate, deoarece aceasta nu asigura si servicii de transport marfa.
Sursa: https://fr.wikipedia.org/wiki/Chemin_de_fer_de_l%27Achensee