Salut!
Am gasit pe forum un topic cu poze si explicatii despre gara Jenbach din Austria (vezi aici). Asa ca de atunci m-a tot framantat cum e sa mergi cu acel tren cu abur.
Si framantarea venea de la faptul ca in februarie 2011 era in plan o vacanta la schi in Zillertal. Asadar miercuri, 1 februarie 2011, eram de dimineata in Jenbach si m-am imbarcat in trenul de epoca catre Mayrhofen.
Vagoanele arata excelent, au incalzire, miros ok, lemnul arata frumos. Au nume dupa locurile din vale si sunt rosii
Locomotiva si ea este foarte ingrjita, fabricata in 1902, reconditionata in 1991 la Meiningen (in vara am un drum de afaceri acolo si sper sa stau peste weekend sa vizitez Dampflokwerk Meiningen)
Ruta Jenbach - Mayrhofen are 32 km, cred ca sunt pe la 150 m diferenta de nivel de urcat pana la Mayrhofen. Eu am inteles ca a fost data in folosinta pe la 1899, in fine nu asta e important ci faptul ca o au inca activa. Pe an sunt circa 1,9 milioane pasageri pe trenurile diesel normale, pe cel cu abur undeva la 66000 pasageri.
Pe drum am tot oprit si ne-am strecurat in programul celorlalte trenuri, asa ca am facut vreo 2 ore pe cei 32 de km. In total sunt 17 gari si halte (statii cu oprire la cerere). trenurile circula la interval de 30 de minute.
Revenind la calatoria cu mocanitza, trenul asta avea vagoane de epoca, avea vagoane mai moderne, avea locuri si pt biciclete. Mai avea un vagon ce ducea generatorul sau ceva de genul: se auzea un zgomot ca de motor diesel din el.
Ajunsi in Mayrhofen, au alimentat locomotiva cu apa si apoi au legat-o la capatul celalalt (mergea cu spatele ca sa zic asa). Am mers inapoi cu trenul pana aproape de Jenbach, vroiam sa mai pozez trenul, aveam o lumina mai buna (am si filmat ceva, insa nu am terminat editarea).
Pot spune ca m-am simtit bine in acel tren, am avut de curatat nasul si ochii de cenusa ca am stat mai mult pe afara
Povestea initiala, mai multe poze si o harta pe unde trece linia sunt aici: poveste cu abur.