Schita aproximativa a statiei Vatra-Dornei (in capul Y facuta pe baza unei schite dintr-un raport de investigatie AGIFER iar in capul X facuta pe baza unor filmari tip "cab view"):
Statia are: cca 10 linii, instalatie CED, sectie linii (SL-6), district exploatare utilaje, district IFTE-LC, remiza de locomotive (cu 5 linii; apartine de CFR-Marfa), post revizie vagoane calatori, o hala pentru revizia vagoanelor de calatori, dormitor pentru personalul CFR-Calatori, rampa si magazie de marfa.
In trecut, printr-o linie industriala care mergea pana in dreptul haltei Vatra Dornei Bai hc, deservea si fostul "Combinat de prelucrare a lemnului".
*Celelalte doua unitati industriale mai mari, din zona Vatra-Dornei (fabrica de imbuteliere a apelor minerale si fabrica "Dorna lactate") sunt deservite, prin linii industriale, de statia Floreni.
SMDS
Numarul mesajelor : 574 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2499 Data de inscriere : 30/08/2019
Gara Vatra Dornei in timpul unei zile calde de vara. Sa fiu sincer, m-am asteptat la mai mult. Orasul e minunat, destul de nemtesc in arhitectura, iar infrastructura modernizata (ma rog, lucrarile erau in desfasurare la momentul filmarii, septembrie 2023). E mare pacat ca o atractie turistica precum Vatra Dornei abia de are cateva conexiuni feroviare vara. In fine, poate iarna sunt mai multe, cum statiunile de schi sunt toate deschise, dar vara, sunt baile minerale care atrag turisti. SIngura problema este ca aceste bai nu sunt publice. Trebuie sa ai recomandare de la medic ca sa poti merge la bai, si si cu recomandare, din ce am auzit, dai de niste bai invechite, slab mentinute, cu stricaciuni de la trecerea timpului. Atat de mult potential irosit cu populism ieftin. "Vatra Dornei destinatie turistica strategica", "Vatra Dornei pe harta turismului". Sa fiu sincer... nimeni nu prea vine pe-aici. Nimeni nu stie de Vatra Dornei si chiar de ar sti, ce ar putea face? Sa pleci poate...
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Vatra Dornei este un oraș destul de frumos, pe care am avut ocazia să-l vizitez ! La băi, pentru partea de tratament medical nu am fost - nu am avut de ce! Dar așa pentru odihna și relaxare se merita de mers la Vatra Dornei, condițiile de cazare din pensiuni fiind destul de bune.
Însă, dpdv economic, întradevăr nu prea mai exista industrie (era fostul combinat de prelucrare a lemnului, demult dispărut, nu știu dacă mai funcționează fabrica "Dorna lactate" și ar mai fi fabrica de îmbuteliere a apelor minerale). O parte din locuitorii din Vatra Dornei trăiesc din turism (proprietarii de pensiuni, angajații din hoteluri).
Pe parte feroviară se discuta de o eventuală reparație majoră la linia 502 și bun ar fi și o dublare a liniei pe întreaga distanța Suceava- Floreni.
Daca toate trenurile regio care circula pe linia 502 ar fi compuse cu rame electrice noi (așa cum ar fi normal, că sa nu mai vedem anomalii de genul locomotivă 060 EA și un singur vagon pe 502) atunci cred că s-ar putea desființa postul de revizie vagoane călători din statia Vatra Dornei!
Între Suceava- Vatra Dornei ar merge și 6 sau 7 perechi de trenuri regio/zi (compuse cu rame electrice noi) iar trenurile interregio de lung parcurs, care circula pe linia 502, să oprească numai în: Gura Humorului Oraș, HM Câmpulung Est, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei și Vatra Dornei Bai hc.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Marea majoritate a dornenilor sunt plecați în Spania Italia Anglia. Cum crezi că și-au construit vilele și pensiunile ?! Că dacă rămâneau aici trăiau dintr-un salariu mizeriu de vânzător la magazin.