| 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus | |
|
+23cristi ar Norbi Andrey_tm Sabik dan tm Vale Katalin4653 Ioan seby1998 Silviu Sintea MariusM Czirjak Arpad cfr500 TVlad szymek alex.alexus.tm jionutz ATM Nesebar cortexedge Vlad cristi CFR myster2008 27 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7374 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Mar 24 Iul 2012, 23:47 | |
| https://www.youtube.com/watch?v=_GMBqsbMQwY&feature=channel&list=UL C.F.R. 100 de ani cu Căruța cu foc pe BÂRGAE 1898-1998 |
|
| |
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4829 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: transcarpatica Mier 08 Aug 2012, 14:18 | |
| Am descoperit o hartă din 1940, pe care este desenat calea ferată de la Bistrița în sus, pe valea râului Bistrița, paralel cu șoseaua, nu doar până la cap de linie cel de azi, Prundu Bârgăului, ci și mai departe, trecând Carpații prin apropierea pasului Bârgău, fără nici un tunel. M-am uitat pe google-maps, imagine prin satelit, și parcă realmente se văd rămășițele acestei linii. Interesant de remarcat, tot pe această hartă, că M 502 apare doar între Ilva Mică - Ilva Mare. Este posibil ca în anul 1940 aceasta era situația căilor ferate din zonă? Cred că da. Dar nu înțeleg atunci de ce s-a scos linia asta fost-transcarpatică, prelungirea de M 406? Din cauza construirii M 502? Nu știu! Voi ce ziceți? |
|
| |
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8343 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Mier 08 Aug 2012, 14:33 | |
| "In 1915 s-a construit totusi o linie normala care lega Prundu Bargaului cu Dornisoara in lungime de 34 km, o parte din traseu(24 km) urmarind soseaua mentionata mai sus(n.a. DN 17). Pentru a nu se recurge la cremaliera, intrucit linia avea declivitati de 24/1000, cu peste 230 de curbe cu raze pina la 20 m, s-a adoptat sistemul de tractiune folosit la Tirol, cu un tip de locomotive numit "benzino-electrice". Un tren era compus din 6 vagoane si o locomotiva, care era de fpa un electrogenerator, greu de 8400 kg, cu motor Daimler de 150 CP cuplat direct la dinam. Cu acest sistem, se sporea aderenta utilizindu-se greutatea intregului tren. Pe aceasta linie foarte grea, austriecii au evacuat din Polonia si Nordul Moldovei, pina la finele primului razboi mondial, 100 de locomotive grele si peste 2000 de vagoane. Dupa razboi, linia a fost refacuta si repusa in circulatie la 8 iunie 1922. Materialul rulant gasit in depourile Cluj si Apahida a necesitat, in majoritate, reparatii. In anul 1939, dupa deschiderea liniei Ilva Mica - Vatra Dornei, aceasta linie a fost desfiintata. Prin realipirea Transilvaniei si Bucovinei la patria mama, constructia unei linii a devenit de o deosebita importanta economica, circulatia in nordul tarii facindu-se de la Cernauti la Satu Mare prin Polonia si Cehoslovacia. Indrumarea transporturilor bucovinene spre Transilvania utilizind ruta ocolitoare prin Adjud-Ciceu-Razboieni, incarca mult costul marfurilor cu cheltuieli considerabile de transport, iar linia normala "benzino-electrica" era total nesatisfacatoare." (C. Georgescu, D. Iordanescu - Constructii pentru transporturi vol.1) |
|
| |
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4829 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: prelungire M 406 Mier 08 Aug 2012, 14:48 | |
| Mulțumesc pentru detalii! Păcat că s-a renunțat la această linie! Dar iată deci o altă hartă CFR, din 1938, aici sunt desenate ambele variante transcarpatice, atât prelungirea M 406, cât și M 401 + 502:
http://trainz.uv.ro/maps/cfr/images/harta_cfr_1938.jpg
Aici vedem desenate toate stațiile. Observ că racordul era făcut la Vatra Dornei...
|
|
| |
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4829 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: rectificare Mier 08 Aug 2012, 18:06 | |
| Fosta prelungire transcarpatică a M 406 în sus de Prundu Bârgăului făcea racordul cu M 516 la Dornișoara - Floreni, care și azi mai există, din 1 ianuarie 2012 din păcate fără trafic de călători! Poate dacă mai interesează vreun privat, cu ceva automotoare până-n centrul Bucovinei, la Suceava... Vezi:
http://www.feroviarul.ro/images/stories/diverse/Harta_cailor_ferate_din_Romania.jpg |
|
| |
Silviu Sintea
Numarul mesajelor : 94 Reputatie : 5132 Data de inscriere : 11/02/2011
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Sam 01 Dec 2012, 08:47 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Fosta prelungire transcarpatică a M 406 în sus de Prundu Bârgăului făcea racordul cu M 516 la Dornișoara - Floreni, care și azi mai există, din 1 ianuarie 2012 din păcate fără trafic de călători! Poate dacă mai interesează vreun privat, cu ceva automotoare până-n centrul Bucovinei, la Suceava... Vezi:
http://www.feroviarul.ro/images/stories/diverse/Harta_cailor_ferate_din_Romania.jpg Mai exista prelungirea aceasta? Ca eu n-am vazut-o. Ar fi interesant de repus in functiune linia aceasta, pt. turisti. Deci ar fi nevoie de asocierea a doua Consilii Judetene, lucru nu chiar imposibil de realizat. A existat o linie ingusta intre Bistrita Bargaului si Colibita. Aveti date despre ea? |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Sam 01 Dec 2012, 09:06 | |
| Nu mai exista nimic din linia Dornisoara - Prundu Bargaului. Poate ceva urme de terasament prin padure. |
|
| |
seby1998
Numarul mesajelor : 92 Varsta : 26 Localizare : Giurgiu Reputatie : 5003 Data de inscriere : 01/07/2011
| Subiect: M 406 Ludus - Bistrita Bargaului hcv. Mar 19 Feb 2013, 21:31 | |
| Care sunt vitezele de circulatie pe aceasta sectie??? Multumesc anticipat... |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Mar 19 Feb 2013, 21:50 | |
| Bistrita Bargaului - Suseni 30 km/h Suseni - Bistrita 50 km/h Bistrita - Saratel 80 km/h Magherus Sieu - Ludus 50 km/h |
|
| |
Ioan
Numarul mesajelor : 45 Localizare : Tg. Mures Reputatie : 5491 Data de inscriere : 24/01/2010
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Lun 25 Feb 2013, 15:42 | |
| - Vlad a scris:
- Bistrita Bargaului - Suseni 30 km/h
Suseni - Bistrita 50 km/h Bistrita - Saratel 80 km/h Magherus Sieu - Ludus 50 km/h De la Magherus Sieu la Sarmasel este cu 40 km/h, limitare prevazuta in BAR |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Lun 27 Mai 2013, 11:55 | |
| http://www.libertatea.ro/detalii/articol/accident-feroviar-betoniera-lovita-tren-448722.html |
|
| |
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| |
| |
Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6322 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Dum 25 Aug 2013, 14:35 | |
| |
|
| |
Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6322 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Dum 25 Aug 2013, 14:54 | |
| |
|
| |
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus Dum 22 Iun 2014, 19:18 | |
| |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus | |
| |
|
| |
| 406 : Bistrita Bargaului hcv. - Bistrita Nord - Saratel - Ludus | |
|