Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Automotoare DESIRO

In jos 
+86
ldh80
Mihay
Bogdan Razvan
Theo A.
cristi ar
Mihai Nicolae
george.of.314
Luca tgv
Vale_ntin
Andrei Andras
Nk11
ets2oltromânia
vatmanul
IonutCFR2009
AndiCFR
kasapis2007
ALEXCFR
Katalyn
Lineus646
Jurnal Feroviar
lifetec
rich1974
deconectat
alexul
razvan22
AndreiCFRBucuresti
DB Robert
alinutz23
Simply18
Sabik
Dionis
buldozer2
pisti91
TonyCFR
IonutChircu
nenuandrei
decward
AeroX
tcm
mielutu zburator
didinul
marius_catalin84
cristy79
dan tm
c o r v i n
daniel_c
19jimmy84
Norbi
LanceR
lapsanszkitamas
TEE601
Vitosa
bubu
Adisoft1991s
63-1143-5
ako.ans
Raduku09
Bobby_TM
adrian.vidican.9
Razvan Tudor
Desiro256
Spartan1948
Gabry Gabriel
electrica912
Cont.dezactivat
mishu88
redeme
DanyCfrPascani
cfr500
ANDU2100HP
Dutzu
allred
Lafont
COSTACHE MIHAIL
Dr2005
MariusM
membru dezactivat ,
AlexD
stefanb.steff
@ndrey
DUAL
Nesebar
Adrian78
Adirmvl
Teodor
Andrey_tm
90 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 36, 37, 38  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMier 23 Mar 2022, 15:08

Se face licitație pentru retapitarea la 12 Desiro de la depoul Sibiu
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMier 23 Mar 2022, 18:33

Nu e schimbat niciun interior în poză, e schimbată doar tapiţeria scaunelor şi atât. Se observă braţele din lemn cu urme de uzuri, linoleumul original şi nişte pete de lichid pe el (de dragul discuţiei o să presupun că de cafea şi cola, nu de altceva)... practic interiorul de Desiro bulgăresc (fie el electric sau diesel) e la fel ca al nostru, doar că are mai multe geamuri care pot fi deschise.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 24 Mar 2022, 11:05

De când nu te-ai mai urcat într-un desiro al cfr călători să vedem ție îți place cum arată tapițeria scaunelor ? În comentariul anterior la faza cu tapițeria am bătut apropo.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 24 Mar 2022, 12:49

Vitosa a scris:
De când nu te-ai mai urcat într-un desiro al cfr călători să vedem ție îți place cum arată tapițeria scaunelor.
De vreo 3 săptămâni. Arătau OK scaunele, tapiţeria era nouă pe o parte din ele (nu pe toate). Numa' că nu mergea climatizarea...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeVin 03 Feb 2023, 17:41

Electroputere VFU Pascani SA a finalizat cu succes reparația capitală de tip R9 la automotorul Desiro cu numărul AM 2072, acesta fiind primul din cele 50, la care compania are semnat acord cadru cu SNTFC „CFR Calatori” SA.
Automotoarele Desiro SR20D, cunoscute popular ca „Săgeți Albastre”, au fost achiziționate de SNTFC CFR Călători SA în perioada 2003-2007. Reviziile capitale de tip R9 se realizează la 12 ani de operare sau la 2 milioane km parcurși și reprezintă un proiect complex, prin care se dezasamblează și se verifică, repară sau schimbă toate subansamblele automotorului, mai puțin motoarele acestuia:
Boghiul motor 1 și 2 - Demontare boghiu motor in subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
Reparație osii motoare cu atac de osie simplu, atac de osie simplu, osii motoare cu atac de osie dublu, atac de osie dublu.
Boghiu purtător -  Demontare boghiu purtător in subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
Reparație osii libere.
Cupla automată -demontare, verificare, reparare cu înlocuire de elemente.
Instalația de climatizare și instalația de încălzire – demontare, verificare, reparație.
Stația de încărcare baterii acumulatori – verificare și reparare.
Reparare modul principal WC .
Repararea ușilor de acces.
Reparație, verificare ferestre si înlocuire geamuri sparte sau fisurate.
Reparație intercomunicații (articulație vagon, burdufuri de intercomunicație).
Demontare, verificare, reparare scaune și strapontine, inclusiv înlocuire tapițerie.
Verificarea, repararea instalațiilor din postul de conducere.
Verificarea și reparația instalației electrice: baterie rețea bord, instalație comandă, instalație INDUSI, calculator frână, controler tracțiune frână, instalația de vitezometre.
Sistem combustibil – demontare, verificare, reparație cu înlocuiri.
Reparație sisteme de frânare (frâna magnetică, frâna pneumatică, uscătorul de aer, frâna de rastare, instalația uns buza bandajului și nisipar, cilindrii de frână și timonerie).
Caroseria automotorului – curățare, verificare, reparații după caz, vopsire exterioară.
Probe finale.
Electroputere VFU Pascani SA are experiența reviziei de tip R8 efectuată cu succes la toate cele 57 automotoare contractate cu CFR Călători și depune toate diligențele și eforturile pentru a duce la bun sfârșit noul proiect asumat, în condițiile în care licitația a fost inițiată la finalul anului 2021 iar prețul materialelor și subansamblelor a crescut cu până la 40-50%.

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Fb_im599
Automotoare DESIRO - Pagina 37 Fb_im600
Automotoare DESIRO - Pagina 37 Fb_im601
Automotoare DESIRO - Pagina 37 Fb_im602
Sus In jos
t1972




Numarul mesajelor : 380
Localizare : 01 08 1972
Reputatie : 2979
Data de inscriere : 22/10/2017

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Reparatii   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeLun 06 Feb 2023, 13:47

Acesta o sa faca serviciul pe Bucuresti Nord, aeroport..Aceste automotoare sint foarte bune ce exceptia scaunelor.Pe Galati Bucuresti Nord am vazut, dar au fost anulate,,,,din lipsa de calatori si economie de motorina asa am inteles..
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMar 28 Feb 2023, 23:08

Automotoarele Desiro sunt readuse la viață. Cunoscute și ca "Săgeata Albastră", primele două automotoare dintr-un contract cadru de 50 (deocamdată 15 semnate) au părăsit fabrica VFU Pașcani după reparații capitale de tip R9, adică inclusiv aducerea interioarelor la starea originală. Cu o întreținere adecvată în continuare, ar trebui să se evite surprizele neplăcute pentru călători. Adică normalul.

Efectuarea unei etape standard de mentenanță nu ar trebui să fie o știre! Însă CFR Călători are buna tradiție de a pune ceva nou pe traseu cu surle și trâmbițe... și atât. Mai bine zis avea tradiția, deoarece din anii 2000 nu am mai văzut material rulant nou, deceniu din care fac parte și automotoarele Desiro.

Mai mult, nu a existat o strategie coerentă de mentenanță, astfel că noile investiții s-au transformat relativ rapid în dezamăgiri. Contrar aparențelor, achizițiile sunt ușoare fiindcă presupun doar bani, însă mentenanța adevărată trebuie planificată și are costuri de aceeași magnitudine ca procurarea.

Întreținerea nu are priză nici la public, nici la buget. Astfel au rezultat inclusiv vagoane de călători noi trase la gard încă din primii ani de exploatare. Cum am ajuns aici? Strategia: fiecare etapă de întreținere e o licitație cu obiectiv restrâns, în care repari pe termen scurt, ieftin. Că poate la următoarea licitație în câțiva ani vine altcineva. Astfel, firmele serioase se feresc să participe ca să nu riște să cârpească în pierdere, cu impact cel mai mare în timpul reparațiilor capitale, acestea având cea mai mare complexitate.

Totuși vedem o tendință lăudabilă a ARF: materialele rulante recent semnate ori aflate în licitație au mentenanța inclusă în contract, astfel încât să se prindă două reparații capitale. Astfel, cel care se ocupă de întreținere are interesul să facă intervenții de calitate. În caz contrar, defectele vor avea impact financiar tot asupra sa.

Din caietele de sarcini publicate în consultarea pieței, deducem că și vagoanele care se vor moderniza vor avea întreținere inclusă 9 ani, adică vor prinde și o reparație capitală.

Dacă CFR Călători ar avea astfel de contracte semnate pe întreaga flotă de material rulant, foarte probabil nu am fi într-o continuă criză de vagoane. Și nu ne-am mai minuna de reparațiile capitale ale Săgeților Albastre, prezentate la începuturi drept achiziție-minune, simbol de modernizare.

Însă o astfel de strategie cere și un buget pe măsură. Este mult mai simplu să ascunzi sub preș defectele, ținând trenurile pe margine, și să nu aloci banii. Nu e nicio presiune când nu există cineva extern care să ceară expres fonduri pentru mentenanță, că are obligație contractuală. În mod normal ar trebui să existe penalizări când nu amortizezi investiții anterioare.

Concluzia e simplă: contracte extinse de mentenanță care să includă 1-2 reparații capitale. Evident, pe lângă cumpărarea de material rulant nou.

📷 Electroputere VFU Pascani
Sus In jos
t1972




Numarul mesajelor : 380
Localizare : 01 08 1972
Reputatie : 2979
Data de inscriere : 22/10/2017

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Reparatii   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMier 01 Mar 2023, 10:25

Pentru a imbunatati flota sa repare si herghelia de lvt-uri si automotoare malaxa, sint foarte multe inutilizabile..la cate sint macar sa le revalorifice la fier vechi sa scoata ceva bani din ele..si asa nu mai au unde circula. Au anulat si au inchis tot ce sa putut inchide..Statul roman sa elaboreze o lege prin care toate sectiile inchise fara trafic sa vorifice sinele de tren caci sint sute de mii de tone de otel special, si pe trerenul dezafectat sa planteze perdele forestiere de protectie..Caci oricum foarte multe sectii ....neintetoperabile... au un grad de uzura asa de mare incit nici pe jos nu se mai poate merge din cauza vegetatiei crescute...Cu bani incasati din revalorificarea sinelor cumpara trenuri noi..Dar la cum se inchid la noi sectiile se se anuleaza trenuri in citiva ani nu o sa mai fie linii sa mai circule trenurile..in afara de vestitele coridoare pan europene care inghit o groaza de bani in celelalte sectii nu sa facut absolut nimic, doar li sa prelungit agonia...Pe unde mergi prin tara asta vezi un peisaj lugubru ca dupa bombardament cladiri darapanate si sine pline de balarii..Asa ca o sa fim o tara de.....neinteroperabili....De rusine mare se mai tine deschisa si sectia Oravita Anina, o bijuterie, peisagistica,,daca era in alta tara era mult maibine pusa in valoare..Noi avem mai multe regionale ca trenuri in circulatie.nu acuz si nu defaimez pe nimeni.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMier 01 Mar 2023, 10:47

t1972 a scris:
De rusine mare se mai tine deschisa si sectia Oravita Anina, o bijuterie, peisagistica,,daca era in alta tara era mult maibine pusa in valoare..Noi avem mai multe regionale ca trenuri in circulatie.nu acuz si nu defaimez pe nimeni.
Ai fi dispus să plăteşti măcar 25 de euro pe un bilet ca să circuli cu un tren turistic pe acolo?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2161
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6764
Data de inscriere : 25/05/2012

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMier 01 Mar 2023, 11:36

Nu vreau sa extind si eu off-topic-ul, dar da, eu unul as plati macar 25 euro daca la Oravita s-ar reactiva macar o locomotiva cu abur si la destinatie sa se asigure optiuni decente de luat masa, nu 2 pizzerii obosite si alea departe de gara. Si macar sa se poata ajunge garantat fara masina personala, fara delasarea autoritatilor locale sau a patronilor de microbuze care au curse mai mult cand vor muschii lor, in weekend deseori exclus sa se mai tina de programul regulat, iar L-J/V cine sa vina, lumea are si alte treburi, nu sa se plimbe cu trenurile. Noroc si cu agentiile alea de turism ca altfel ... pe cont propriu ar veni mult mai putini turisti.
Nu am pretentia sa mai circule tren intre Berzovia si Oravita, dar macar sa ofere CFR Calatori variante oficiale la toata aceasta experienta turistica, inclusiv propriile microbuze, daca e mai simplu.
Nici pretentii la alte vagoane mai bune n-am neaparat, dar sa fie macar o aburoasa, daca tot e sa fie vintage. Nici mocanitele private din Romania nu ofera ceva mai bun dpdv confort. Ar costa mult rau sa activati si voi 2-3 locomotive cu abur de dragul turismului? Mai bine dati 90% gratuitati la studenti. Acolo e baza. Laughing Desiro le repara tot ei ca se plimba cu 3 lei. Aceeasi inutilitate din care Romania nu invata nimic. Curand o sa ne puneti sa platim tarif special de Regio la malaxe ca e turistic.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMier 01 Mar 2023, 20:48

Nu există în România nicio societate autorizată ISCIR şi AFER pentru reparaţii la locomotive cu abur! Doar Remarul 16 Februarie Cluj mai avea echipamente şi specificaţii cum să le folosească, dar mă îndoiesc că mai are personalul care să ştie să umble cu ele... şi nici nu cred că firma e dispusă să se re-autorizeze doar ca să repare 1 - 2 - 3 locomotive şi atât.

Îţi zic eu că nici pentru locomotivă cu abur nu ar plăti nimeni 25 euro. Românul nu vrea să plătească unei firme de stat, crede că dacă e de stat, e musai să fie moka. Dar bine că se duc la Vişeu unde dau cei 25 euro (sau cât o mai fi biletul) să se plimbe cu L45H cu vagoane la mâna a doua din Austria sau Elveţia Laughing
A, da, la Vişeu poţi merge doar cu maşina. Şi tot îşi umplu ăia trenuleţele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13104
Data de inscriere : 06/04/2012

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMar 07 Mar 2023, 21:16

Adrian78 a scris:
Automotoarele Desiro sunt readuse la viață.

N-ar fi pus niste prize si scaune mai breze in caietul de sarcini. Cu confort sporit ar fi putut fi folosite in continuare in compunerea Acceleratelor.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMar 07 Mar 2023, 21:49

Adirmvl a scris:
Adrian78 a scris:
Automotoarele Desiro sunt readuse la viață.

N-ar fi pus niste prize si scaune mai breze in caietul de sarcini. Cu confort sporit ar fi putut fi folosite in continuare in compunerea Acceleratelor.

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Mq-95-10


Prin alte părți le-au pus măsuțe și prize dar la noi atât s-a dat ,atât sa făcut
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4066
Data de inscriere : 24/08/2017

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMar 07 Mar 2023, 23:34

A mai ramas pictograma cu bicicletele pe ele sau au sters-o smechereste?
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8301
Data de inscriere : 18/03/2011

Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitimeMar 11 Apr 2023, 13:17

Am citit pe alt topic ca aceste automotoare nu ar putea pornii fara sa fie bagate in priza la 380 de volti, asa sa fie oare? Ca nu imi vine sa cred sa nu aiba baterii si pornire ca la autobuz, din ce imi amintesc din putinele calatorii ce le-am facut cu desiro parca am prins odata si pornire dar nu mai stiu daca era fir tras sau nu la automotor. Refuz sa cred ca Siemens dupa anul 2000 a livrat ceva la care daca se opreste motorul in camp/tunel/etc. din diverse motive nu mai poate reporni fara ajutor extern.

Dr2005 a scris:
Nu există în România nicio societate autorizată ISCIR şi AFER pentru reparaţii la locomotive cu abur! Doar Remarul 16 Februarie Cluj mai avea echipamente şi specificaţii cum să le folosească, dar mă îndoiesc că mai are personalul care să ştie să umble cu ele... şi nici nu cred că firma e dispusă să se re-autorizeze doar ca să repare 1 - 2 - 3 locomotive şi atât.

Îţi zic eu că nici pentru locomotivă cu abur nu ar plăti nimeni 25 euro. Românul nu vrea să plătească unei firme de stat, crede că dacă e de stat, e musai să fie moka. Dar bine că se duc la Vişeu unde dau cei 25 euro (sau cât o mai fi biletul) să se plimbe cu L45H cu vagoane la mâna a doua din Austria sau Elveţia Laughing
A, da, la Vişeu poţi merge doar cu maşina. Şi tot îşi umplu ăia trenuleţele.
Nu cred ca nu se pot gasi solutii pentru locomotive cu abur. Si la Viseu din ce stiu se poate merge si cu trenul, am tot vrut sa merg dar ba nu am avut bani ba timp ca e departe. Si tot la Viseu deregula e locomotiva cu abur din ce stiu, sau nu?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Automotoare DESIRO - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare DESIRO   Automotoare DESIRO - Pagina 37 Icon_minitime

Sus In jos
 
Automotoare DESIRO
Sus 
Pagina 37 din 38Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 36, 37, 38  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Automotoare DESIRO
» AUTOMOTOARE SERIA 55 ELECTROPUTERE
» 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei
» Rame CFR Desiro implicate in accidente
» Automotoarele clasa 76 Transferoviar Grup

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: AUTOMOTOARE SI RAME ELECTRICE-
Mergi direct la: