Nu e tocmai un reportaj! Asa poate a fost sa fie... Astazi am iesit cu familia (deloc putin numeroasa - sotia si cei patru copii, cel mai mare 10, cel mai mic 3,5 ani) la o mica si scurta excursie pe singura relatie la indemana Hunedoara-Simeria. Dus-intorsul a durat vreo ora iar cealalta ora petrecuta pe traseu am "trait-o" intens prin gara Simeria si imprejurimi! Ne-a "carat" in spate RegioTrans-ul vizavi de care aveam reticente dar la final am avut parte de o surpriza cat se poate de placuta! Las imaginile sa vorbeasca iar comentarii o sa fac doar pe unde cred ca este cazul...
...in Hunedoara h. nu a oprit...
Un LDH muncitor nevoie-mare chiar si sambata!
..Un pic la Barcea Mica...
...un pic mai mic la Barcea Mare...
...Aici pe DN linia a ramas dar la intersectare a fost taiata linia de tansiune plus ca sinele a fost acoperite cu strat gros de bitum...
... Intalnirea cu M200...
Treceri printr-o parte de triaj...
Intrare in Simeria...
65-1179-4 in asteptare...
Prima treaba serioasa gasita in gara Simeria au fost doua garnituri de marfa - cisterne si containere - trase de doua perechi de vaza..., cisternele trase de 40-0477-6 cu 40-0647-4 iar containerele erau trase de un EA care, spre toata rusinea mea si cu toata invarteala de pe acolo nu am reusit sa-mi dau seama "cine" e dar am dibuit dublura, un EC 43-0063-8. Poate reusiti voi sa o descoperiti(adevarul e ca apar ceva numere insa dureros de sterse!)... Oricum le-am prins intr-un "ofsaid" fain...
... Densitate mare... 4 locomotive pe "metru patrat"!...
... LDH 80-0603-3 plasand vagoanele de Lugoj pe care le va prelua..., o sa vedeti!...
... Apoi se odihneste o vreme, doar e sambata!
... "Capetele" de Lugoj si Arad vazute de pe pasarela!...
"Cap tractorul" de Simeria-Lugoj 82-0190-7, O piesa cel putin frumoasa!
... Doua clasice inhamate la Simeria-Arad - 40-0047-7 si 53-0461-086! Prima chiar mi-a ramas la "suflet" cu toate ca nu arata prea ingrijit iar numarul... pot spune, ...o mica simetrie numerica!
...Si cateva "butoiae" asteptand "refacerea"...
...dar si "noutati" de la Simeria!!!
La intoarcere venind tot facand poze, am observat usa cabinei de comanda deschisa si m-am "repezit" sa fac si pe acolo ceva... De mentionat ca trenul era impins de o "frantuzoaica" dar comandata din fata! Apropiindu-ma de cabina am avut marea surpriza sa dau peste un mecanic care a dat dovada de o ospitalitate greu de intalnit... M-a invitata fara sa ma bag in seama, cu tot cu copii, acolo la el!!! A fost prima incursiune a mea intr-un astfel de loc! Omul mi-a marturisit ca a fost cumva racolat de cei de la RGT el fiind de facto pensionar al Cfr. Acum, spunea el, are mari probleme cu tinerii veniti sa invete meserie dar care sunt greu de strunit... A ramas socat vazand ca tinerii astia n-au auzit de tensiuni, presiuni,hidraulice, unitati de masura etc - tot felul de obligatii pe care evident un mecanic trebuie sa le cunoasca! A mai spus si ca Rgt sta bine la "perspective" onorand toate obligatiile pe care le prezinta contractul de concesiune a liniei constituit pe cinci ani! Sincer m-a bucurat nespus siguranta lui! Acum, fie vorba intre noi, chiar daca este vazut ca "Regiocosciug", sa stiti ca in tren conditiile erau infinit mai "prezentabile" decat la Cfr sau alte companii!
...Aplic aici si ultimile fotografii ale acestei incursiuni care mi-a picat foarte, foarte bine! Vizionare placuta!