Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Sam 06 Iul 2013, 18:13
Cum se strunjeste roata de tren, Grivita Bucuresti (Wheel lathe) - ARHIVA, [Iulie, 2009]
Eram în a doua zi de practică la Revizia de Vagoane Grivița București. Am fost îndrumați de profesorii coordonatori de la Facultatea de Transporturi să asistăm la explicațiile unui operator aparat strunjire roți de vagoane de călători, automotoare sau locomotive.
Iată câteva dintre operațiile care se realizează atunci când un vagon sau locomotivă vine cu rotile la strunjit, un material video realizat în cadrul celor două săptămâni de practică de la Facultatea de Transporturi, Universitatea POLITEHNICA din București:
"Se ridică rolele auxiliare ca să nu fugă în stânga în dreapta, după care pleacă la măsurat; se lipește un timbru pe fanta laserului din stânga care citește ambele diametre și care face prima măsurătoare. Avem un tabel cu variante de grosimea si inaltimea buzei, qR; noi alegem varianta corecta, introducem in memorie, apoi dam START sa mergem la strunjit. Dupa ce se strunjeste, el revine pentru a fi curatat si apoi se da masuratoarea finala, dupa care se scoate rezultatul actiunii la imprimanta.
Mai este o osie etalon care se pune la cateva luni sa vedem daca mai e in parametri masina. Sunt mai multe feluri de prinderi, de exemplu unde avem generator, folosim un fel de prindere; la locomotive, la fel; la Sageata are cardan sau la LDH trebuie sa suspendam osia cealalta pe cricuri ca sa putem strunji; osiile sunt toate patru antrenate de acelasi ax cardanic."
Vă mulțumesc pentru atenție!
***
Va urma!!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Dum 04 Aug 2013, 10:09
Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar” Jurnal de student – ziua I: 7 iulie 2009
După un an de studiu în cadrul Facultăţii de Transporturi, secţia „Material Rulant pentru Calea Ferată”, iată că am participat şi la orele de practică susţinute atât în catedră, cât şi în cadrul Reviziei de Vagoane Bucureşti - Griviţa.
Împreună cu as. drd. ing. Camil Crăciun şi cu d-na as. drd. ing. Mădălina Dumitriu, am învăţat despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea şi descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate şi am învăţat despre notarea marcajelor de pe vagoanele de călători.
Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane de călători în Grivița
Personal am fost uimit şi am înregistrat orice informaţie primită, atât pe suport fotografic şi scris, cât şi în bagajul de cunoştinţe. Mi-a plăcut foarte mult să stau printre oameni care lucrează cu trenuri şi, în cazul de faţă, care au grijă ca orice detaliu de siguranţă al circulaţiei să fie respectat şi astfel încât călătorii să poată ajunge la destinaţie în bună regulă.
Că tot vorbim de destinaţie, pentru mine, drumul însuşi a însemnat destinaţia mea, astfel că ori de câte ori când mergeam în tabere şcolare spre Brăila, Constanţa, Braşov, Bucureşti sau Paşcani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotive…
6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de călători
Toate aceste curiozităţi au fost, în mare parte, desluşite în cadrul practicii. De îndată ce am găsit Instrucţia 250 privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare, am citit-o şi am încercat să corelez informaţia din documentaţie cu realitatea. Astfel, am reuşit să disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, înţelegând proprietăţile fiecărui semn inscripţionat pe cutia vagonului.
În continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile şi informaţiile pe care le-am cules în timpul zilelor de practică. În viitor mi-aş dori ca, în timpul anului universitar, să se pună mai mult accent pe partea practică a orelor de studiu şi mai puţin pe teorie.[/b][/color][/color]
Prezentați legitimațiile la control pentru că intram în Revizia de Vagoane Grivița
7 iulie 2009 O cruce a Sfântului Andrei şi un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societăţii, în timp ce o hală mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne aşteptau să descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru alţii nu înseamnă nimic, dar care pentru mine reprezintă un stil de viaţă, un mijloc de relaxare.
Vagon de călători rămas singur lângă Magistrala 800, București – Constanța
Revizia de Vagoane Grivița Bucuresti
Am mers toţi şi am semnat protecţia muncii într-o sală dedicată instruirii personalului din societate, personal care depăşeşte cifra de 800 de persoane.
Convoi de vagoane de călători care aștepta revizia
Panouri descriptive pentru vagoanele de călători
La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societăţii şi am urcat în vagoanele de călători parcate garate aici. Numărul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este numărul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru reparaţii erau montate pe deasupra becuri roşii care atenţionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.
Vagoane de călători pentru revizie
M-am bucurat când am văzut că vagoanele cu viteze sporite de circulaţie (160 km/h) au fost proiectate încă din anii 90’. Am intrat, alături de un inginer foarte bine documentat şi de d-nul profesor şi ni s-a făcut o trecere în revistă a principalelor caracteristici constructive şi de confort oferite. Majoritatea siguranţelor de pe tabloul de control sunt siguranţe bipolare, însă cele care sunt conectate la reţeaua de înaltă tensiune au rămas fuzibile.
Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Grivița București
Panou de control al vagonului de călători
Panou siguranțe vagon de călători
Am urcat în trenul internaţional Bucureşti Nord – Viena, unde proporţia de vagoane-cuşetă în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente şi capabile să circule cu viteză maximă de 160 km/h. Confortul era excepţional, se oferea baie cu WC şi duş incorporat, oglindă, cuier şi două paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proaspăt schimbată. D-nul inginer ne-a atras atenţia că acest vagon de dormit a fost pus la dispoziţie regelui Mihai în timpul deplasărilor sale prin Europa. Nu am uitat să spun nici de faptul că tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afişa programe TV, filme DVD şi aşa mai departe.
Luăm Internaționalul până la Viena
Compartiment vagon de dormit 71-70
WC CFR Călători de vagon de dormit
Patul de la etaj
Sleeping car de Romania
Plăcuțe de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului
Butoanele pentru acţionarea luminilor şi pentru chemarea însoţitorului de vagon sunt plasate lateral, lângă paturile de dormit, facilitând astfel accesul la funcţiile primare ale vagonului.
Mai apoi, am lăsat trenul internaţional în urmă şi am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a şi de clasa I. Cuşeta era un 71-31, 11 compartimente şi viteză de circulaţie de 140 km/h.
Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt?
Butoane de închidere și deschidere a ușilor
Panou de control al unui vagon 21-90
Vagoane Astra Arad cu licență Alstom
Marcajul numeric pe un vagon CFR Călători
Vagonul unui Tren Rapid de Constanța
Marcaj numeral și literal al unui vagon de dormit 71-31
WC al unui vagon de dormit 71-31
Traseul unui vagon de călători pe Trenul Accelerat Baia Mare – București Nord
Diferenţele de rang de tren s-au făcut văzute prin prisma aranjării paturilor în compartimente, a WC-ului şi a opţiunilor pe care le oferă. În schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spaţiilor de călătorit este aceeaşi, deoarece am văzut prin toate vagoanele muncitori care spălau şi aşezau pilote noi în compartimente.
Vagon de dormit 71-31
O locomotivă diesel-hidraulică manevra vagoane de călători
Niciun vagon nu scăpa de revizie
Plăcuță de vagon construit sub licență 50 53 20-76 021-6
Suspensia principală la un vagon 20-76
După ce am părăsit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei şi am făcut cunoştinţă cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arată un vagon lăsat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare şi ordine interioară ar trebui să fie apreciată pentru că găsim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ţine de nivelul de educaţie al călătorilor şi nu de modul cum CFR are grijă de vagoane.
Elemente de suspensie și timonerie la un vagon de călători de clasa a II-a
Capacul cutiei de osie la un vagon de călători
Articulația elastică de tip silent-bloc a bielei de legătură cu lonjeronii boghiului
O osie montată cu discuri de frână pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licență Alstom
Terminațiile conductelor de aer cu furtune de aer și robineți Akermann
Afară, d-nul profesor şi d-na profesoară ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabilă.
Suspensia primară a unui boghiu Y32R
Saboți de frână pentru vagoane de călători
Îmi place mult atunci când mi se vorbeşte despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care să se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus că în anul I voi studia mai mult materii generale, şi mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.
Afișaj electronic al unui vagon de călători clasa a II-a
Sursa de alimentare pentru un vagon de călători
Vagon de călători aflat în Revizia de Vagoane Grivița
Sediul CFR Gevaro
Vidanja portabilă Vogelsang
Vagoane de călători trase la gard din cauza expirării Reviziei Tehnice Periodice
Capăt de vagon etajat de călători
Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Pașcani
Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit roţi, unde ne-au aşteptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce şi pentru ce se strunjeşte o roată de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.
Suspensia primară a unui boghiu Y32R
Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor
Un operator de strung ne prezenta etapele operației de strunjire a bandajelor de vagoane
Discul de frână, plăcuțele de frână, cilindrul de frână și suporții plăcuțelor de frână
Cilindri de frână pentru timoneria de frână a vagonului dotat cu frâna pe disc
Vagon de călători cu boghiu Y32
Cote admise la ieșirea din reparația de la strungul subteran pentru circulația in condiții de siguranța circulației
La plecare, am fost plăcut surprins că avizierul societăţii era compus dintr-o secţiune longitudinală a unui vagon de călători de clasa I cu 4 osii. Am aşteptat cu nerăbdare a doua zi de practică. Dorind să aflu mai multe despre codificarea numărului de înmatriculare şi despre inscripţiile şi semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro şi am răsfoit instrucţia 250.
Vagoane de călători modernizate și colorate în Revizia Grivița
Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat
Vagon de călători modernizat la Ateliere CFR Grivița seria 20-83
Studenți de la Facultatea de Transporturi primind explicații cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de călători
Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume
Urmează episodul II. Vă mulțumesc!!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Dum 11 Aug 2013, 14:17
Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar” Jurnal de student – ziua II: 8 iulie 2009
În această zi de practică aveam să intru în cele mai moderne vagoane de călători care circulă pe rutele României. Am vizitat un vagon-salon ce aparţinea de Intercity 531 de Bucureşti – Târgu Mureş, timp în care am avut timp să remarcăm confortul deosebit şi dotările avansate tehnologic. Am aflat despre acest vagon că este supravegheat video, este dotat cu aer condiţionat, priză la fiecare măsuţă, scaune deosebit de confortabile şi o ambianţă plăcută. Conform standardelor europene, constructorul de vagoane a proiectat WC-ul astfel încât să nu polueze natura, acesta fiind dotat cu vacuum.
Acceleratul Rodna Veche - București Nord la Revizia Grivița
Vagoane CFR Călători pentru trafic intern
Marcaj numeral și literal al vagonului 21-76 033
Vagonul 10-70 008
Boghiu GP 200 S al unui vagon de dormit 71-70
Marcaj numeral și literal al unui vagon 21-76 de clasa a II-a și construit la Astra Vagoane Arad
Așezarea scaunelor vagonului de clasa a II-a 21-76
Afișaj electronic și camera de luat vederi în vagonul 21-76
Panoul de control al vagonului este aproximativ identic cu panourile văzute şi la vagoanele cuşetă/vagoane de dormit, el fiind uşor de manipulat pentru conductorul trenului.
Panou de control al serviciilor auxiliare de pe vagonul 21-76
Vagoanele-salon de clasa I încep să se facă din ce în ce mai cunoscute prin rândurile românilor, datorită punerii lor în circulaţie pe trenuri lungi, unde timpul de călătorie depăşeşte 5-6 ore. Am avut ocazia să vizităm un vagon 10-70, capabil să atingă o viteză maximă de 160 km/h şi care circulă în traficul internaţional fără probleme. Aici, panoul de control este aproximativ acelaşi ca al vagoanelor vizitate ulterior, însă confortul creşte din ce în ce mai mult, oferindu-se, totodată, priză pentru conectarea laptopului, fotolii cu tapițerie roşie de înaltă calitate şi o ambianţă luminoasă de excepţie.
Marcaj numeral și literal al vagonului 10-70 007
Vagon 10-70 salon cu scaune de clasa I
Panou de control al vagonului 10-70
Confort de clasa I
Înaintând spre capătul trenului, am ajuns şi într-un vagon business ce oferă bar, locuri pentru clasa IA (Exclusive) şi pentru clasa IB (Standard). Constructorul de vagoane a exagerat cu măsura şi a montat scaune din piele, LCD-uri în tetierele scaunelor, control digital al poziţiei scaunelor, conectare audio jack pentru ascultarea propriilor posturi de muzică sau filme selectate de pe tastatura LCD-ului. Acest vagon a fost unul din seria 85-76 şi a făcut parte din trenul intercity Bucureşti Nord – Oradea.
Marcaj numeral al vagonului Business 85-76
Fotolii confortabile și acces la display LCD pentru călătorii clasei Business
Scaune pentru clasa 1B (Business standard)
Barul vagonului Business
De asemenea, am observat pe faţă laterală a unui vagon că scria tipul de vopsea folosit pentru interior este epoxidic, în timp ce pentru exterior s-a folosit vopsea poliuretanică.
Vagon de clasa a II-a cu bar-bistro 89-87 la Trenul InterCity București – Oradea
Treptele vagonului B6
Tipul de vopsea folosită pentru vagonul 89-87
Chiuveta din grupul sanitar al vagonului 89-87
Următoarea noastră ţintă a fost un vagon bar-bistro. Aici spaţiul este dedicat special consumării de băuturi răcoritoare, cafele şi alte bunătăţuri, călătorii beneficiind de scaune individuale şi fotolii care oferă confort ridicat. Spaţiul călătorilor este dedicat unei călătorii plăcute şi, în cazul meu, poate de neuitat. Spun asta deoarece preţurile alimentelor şi băuturilor de aici sunt destul de mari, însă bănuiesc că cine îşi permite o călătorie de clasa I până la Cluj-Napoca, Baia Mare sau Viena, nu se va sfii să plătească 5 lei pentru o cafea, 10 lei pentru un baton de ciocolată sau 50 de lei pentru un whiskey de calitate. Să nu uităm că la fiecare bar se ofereau mai multe cărţi de ultimă oră, disponibile pentru călători în orice moment.
Nu cred că mai merită să menţionăm de uşi automate, aer condiţionat, becuri economice, scaune confortabile şi aşa mai departe.
Aş vrea să amintesc că, trenul, fiind pe punctul de plecare, dădea dovadă de o *urăţenie fără cusur.
Însoțitorul de vagon salon cu bar-bistro
Lectură în tren - Tolkien sau Meyer
Fotoliile vagonului 89-87
Culoarul vagonului salon cu bar-bistro
Taburet din vagonul bar-bistro
Vagon 89-76 bar-bistro WRlee
Plăcuța de identificare a vagonului 89-76 reconstruit la Astra Vagoane Arad după licență Alstom
Cineva se ocupa să pună și flori în vagoanele de călători, nu?
Canapeaua portabila din vagonul 89-76
Am ieşit pe rampa de revizii şi am zărit în depărtare trenul accelerat Bucureşti Nord – Rodna Veche. Era compus din vagoane roşii pe boghiuri Minden-Deutz.
Vagoane de călători ce compuneau Acceleratul Rodna Veche - București Nord din Revizia Grivița
Linii cu canal pentru revizia vagoanelor de călători
Am ieşit din revizie şi am admirat sunetul unui motor Maybach cu 6 cilindri în linie, aparţinând locomotivei 80-0103-4, care completează lista de vehicule motoare de tracţiune din incinta societăţii. Ziua precedentă am văzut modelul 80-0100-0, iar astăzi am mai remarcat la manevră maşina 80-0620-7.
Vagon de călători la Trenul Rapid București Nord – Iași
Locomotiva LDH125 – 620
Aspect frontal al locomotivei diesel-hidraulice de 1250 de cai putere
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0103-4
Cabina de conducere a locomotivei diesel-hidraulice de 1250 CP
După un moment de recreație în sunetul cilindrilor uriaşi ai locomotivei, am poposit în atelierul pentru reparat şi probat distribuitoare de frână. Aici lucrau o mână de oameni care ne-au vorbit frumos despre sarcinile pe care le aveau de îndeplinit. Fiecare tehnician avea câte o menghină, pe care era plasat un distribuitor şi care era suflat, *urăţat, uns şi aşa mai departe. Odată terminat, distribuitorul avea să fie probat într-o altă cameră unde exista un aparat de mari dimensiuni dotat cu robinet KD-2 şi care înregistra pe o bandă presiunile suportate. Mi-a plăcut, de asemenea, că spaţiul era amenajat cu scheme şi planşe de informare a sistemelor de frânare.
Atelier de reparat distribuitoare de aer pentru vagoane de călători
Ștand de probă pentru probarea robinetelor Knorr D2 (KD2 – robinetul mecanicului)
Ștand pentru probarea distribuitoarelor de aer
Distribuitoare de aer pentru probat
Aceasta a fost ziua de practică, urmând ca împreună cu doi colegi de-ai mei, pasionaţi şi ei la fel ca mine, să mergem în gară să admirăm bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.
După terminarea zilei de practică, am purces către gară!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Joi 29 Aug 2013, 18:43
Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar” Jurnal de student – ziua III: 9 iulie 2009
În această zi ne-am întâlnit cu toți studenții de la MR pe strada Dej, unde am avut acces într-o altă secţiune a reviziei de vagoane, care era dotată cu canale de reparaţii şi vinciuri pentru ridicarea vagoanelor de călători în vederea schimbării boghiurilor şi a remedierii defectelor apărute pe parcurs.
În drum spre locul unde aveam să poposim, am văzut osii montate care prezentau defecte, ca de exemplu: locuri plane, fusuri de osie stricate.
Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
Vagon de călători aflat pe canalul de revizie
Marcaj numeral al unui vagon de călători B11 21-86 036
Blee 20-76 060
19-76 015
Osie montată cu fusul de osie defect
Automotor seria 79-0002-0 construit de Uzinele 23 August București care a circulat pe ruta București - Snagov Plaje
Boghiu Y32RS capabil de 160 km/h
După părerea mea, aici mi-a plăcut cel mai mult, deoarece am intrat pe sub vagoane şi d-nul profesor ne-a făcut să înţelegem anumite comportamente ale boghiurilor în timpul deplasării în curbel, ale frânei şi ale pieselor aparatului de tracţiune, legare și ciocnire.
Am remarcat, de asemenea, că unele boghiuri de aici erau construite în Germania de către o fabrică de profil - Deutsche Waggonbau GmbH. Cutiile de osie erau vopsite cu tipul de ulei / unsoare care trebuia folosit, iar fusurile de osie erau notate corespunzător cu plachete şic şi număr galben. Am vorbit despre suspensia primară, cea care se ocupă de suspensia pe roată, apoi despre suspensia secundară, cea care atenuează şocurile mecanice apărute între cutia vagonului şi boghiu.
Plăcuța fabricantului Deutsche Waggonbau GmbH
Suspensia primară a osiei boghiului GP 200 S
Arcuri elicoidale duble la suspensia primară
Suspensia secundară a boghiului GP 200 S
Ansamblul pivot (vagon) și crapodină (traversa centrală)
Traversa frontală a boghiului GP 200 S
Pietrele de frecare dintre boghiu și cutia vagonului
Amortizor hidraulic din suspensia secundară a boghiului GP 200 S
Arcurile elicoidale ale suspensiei secundare de la boghiul GP 200 S
Ni s-a zis, totodată, despre amortizorul uscat şi amortizorul cu ulei, am discutat despre avantajele şi dezavantajele dintre ele, am învăţat cum să deosebim un boghiu GP-200 faţă de un Minden-Deutz. Ajunşi dedesubt, am identificat componentele boghiului, am vorbit despre frâna electromagnetică, cum şi când funcţionează ea, explicaţiile primite ajungând departe undeva, în adâncul sufletului meu. Mulţumesc, pe această ocazie, d-nului profesor şi d-nei profesoare, care au avut grijă ca fiecare imagine de boghiu sau de simbol înscris pe vagon să capete înţeles şi însemnătate pentru mine.
Patina electromagnetică de la boghiul GP 200 S
Patina electromagnetică cu bobinele aferente
Detaliu cu patina electromagnetică
Am învăţat, de asemenea, cum se aşează tampoanele între vagoanele de călători şi cum se aşează tampoanele între vagoanele de marfă, cum se cuplează semiacuplările de aer şi ce rol au fiecare dintre ele (5 bar şi 10 bar). Am văzut unde se află priza electrică şi, de asemenea, am discutat despre avantajele şi dezavantajele procedeului de frânare pe disc contra procedeului de frânare prin saboţi.
Aparat de legare și tracțiune alături de semiacuplări de aer Akerman
Mufă electrică de conectare a conductei electrice de 1500 V
Osia propriu-zisă și timoneria de frână
Roata monobloc și arcurile elicoidale ale suspensiei primare
La mijlocul vagonului, pe dedesubt, se află inima sistemului de frânare la vagon, unde fiecare ţeavă a fost construită astfel încât vagonul să ştie să frâneze în timp util şi fără ca roata să se blocheze, ci să se rostogolească.
Discul de frână autoventilat
Cilindrul de frână, timoneria și discul cu garnitura (plăcuța) de frână
Suspendarea patinei electromagnetice la o distanță standard de ciuperca șinei
Vagon de călători 19-83 în Revizia Grivița
Boghiu Y32RS al vagonului 19-83 de clasa I
Rezervoare de aer din componența instalației de frână de pe un vagon de călători
Leviere de comandă ale regimului de frânare (P-G-R), precum și un robinet de izolare a frânei cu aer comprimat
Robinetul de izolare a frânei cu aer comprimat
În timp ce alţi colegi de-ai mei au intrat sub vagon, am mers alături de d-na profesoară şi am înţeles rolul amortizoarelor, rolul suspensiei şi anumite considerente despre regimul de alimentare al vagoanelor şi posibilitatea circulării lor în străinătate.
Osie montată cu roți și discuri de frână
Date tehnice despre o sursă statică de tensiune la un vagon de călători
Detaliu cu boghiul Y 32 RS
Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
Plăci din arc cu rol de fixare pe direcție longitudinală a cutiei de osie a unui boghiu Minden-Deutz
Patină electromagnetică montată pe un boghiu Minden-Deutz
Bateriile de acumulatori la un vagon de călători
Ușa laterală de acces în vagonul de călători
Boghiu Y32R capabil de 200 km/h
Pe rampa de verificare a reviziei am văzut un vagon de culoare roşie cu seria 61 53 21 90 025 – 5, pus pe boghiuri Y32R cu frână electromagnetică şi cu o viteză maximă de 200 km/h. Am rămas plăcut surprins să aflu că boghiul a fost construit în 1998 la Arad, cu licenţă De Dietrich Franţa. Acest lucru mi-a dovedit, încă o dată, că România, deşi calea ferată românească este subfinanţată într-un mod nesimţit, totuşi firme ca Astra Vagoane Arad, Remarul Paşcani, Remarul Cluj-Napoca, Softronic Craiova şi multe alte firme reuşesc să se remarce prin produsele construite.
Vagon 21-90
Boghiu Y32RS al unui vagon de călători
Baterii de acumulatori pentru vagoane de călători
Marcaj numeral și literal al unui vagon 89-87
Continuitate electrică, mecanică și pneumatică între două vagoane de călători
Vagon de călători 10-70
Vagon 19-83 cu diferite leviere de control
Mâner de acționare a ventilului de descărcare rapidă din camera de comandă a distribuitorului de aer
Vinci pentru ridicarea cutiei vagonului de călători
Osii montate cu cutii de osie pe ele
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Joi 29 Aug 2013, 22:17
Mai sus e un boghiu Y32R. Y32RS nu are amortizor antişerpuire.
_________________ :TTT:
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Vin 30 Aug 2013, 10:43
Posibil, aici pe site am găsit că boghiurile Y32R sunt pentru vagoanele de 200 km/h, iar Y32RS - boghiuri de până la 160 km/h.
Mai știam că Y32RS - fără patină electromagnetică (160 km/h) și Y32R - cu patină electromagnetică (200 km/h)
Acum nu știu de unde a venit notația ”S”, ești sigur că vine de la ”șerpuire”?
Ultima editare efectuata de catre mishu88 in Vin 30 Aug 2013, 11:04, editata de 1 ori
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Vin 30 Aug 2013, 11:00
Y 32 RS a fost conceput pentru a se monta sub cutii vechi (adică de 20-50 şi 20-47/57, vezi 20-83/76 şi 20-81), care nu permit prinderea unui amortizor anti-şerpuire. Viteza maximă e 160 km/h, pentru că la viteze mai mari te dă jos şerpuirea. La Y 32 R poţi avea viteza maximă 160 sau 200, în funcţie de echiparea cu patină electromagnetică.
Y 32 RS
Y 32 R
_________________ :TTT:
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Vin 30 Aug 2013, 11:17
Ok, mulțumesc de precizare! E prima dată când aud/iau la cunoștință explicația.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]