salut. de ce a avut dubla tractiune si dupa Predeal? nu credeti ca arata mai frumos daca avea la tractiune o clasica decat o locomotiva sa zic normala? sau si un delfin daca ii punea. multumesc
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
Sunt curios cum le merge AC ul in cele 13 vagoane .. mai ales ca GM urile sunt un pic deficitare la generat curent pentru 13 vagoane =)) ... Si pana acum se pare ca nimeni nu stie raspunsul la problema... Pot fi legate 2 generatoare de la 2 locomotive GM in paralelel,cu cele 13 vagoane.
Am intrebat un naş la un sezonier lung de anul trecut care avea doua GM-uri si mi-a zis ca 1 GM face doar tractiunea si 1 GM face doar auxiliarele, inclusiv curentul pentru AC, acum nu stiu daca e adevarat sau nu.
Raspuns si pentru Lafont
Remember Orient Express 2012...
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Pai asa cred ca a fost si pe VSOE,dar al 2 lea GM a si tras la nevoie .. Intrebarea e daca poti lega cele 2 GM uri cu un cablu,astfel ca cele 2 generatoare sa fie in paralel,sa asigure curent vagoanelor.. Toti cei care au fost la mare stiu cat de performant e GM ul in a asigura curent la 8 vagoane de exemplu
Lafont
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti M300 Reputatie : 5590 Data de inscriere : 02/01/2011
Pai asa cred ca a fost si pe VSOE,dar al 2 lea GM a si tras la nevoie .. Intrebarea e daca poti lega cele 2 GM uri cu un cablu,astfel ca cele 2 generatoare sa fie in paralel,sa asigure curent vagoanelor.. Toti cei care au fost la mare stiu cat de performant e GM ul in a asigura curent la 8 vagoane de exemplu
Pai daca scazi 400kw din putere vei avea cam puterea unui H...
Am observat ca multi mecanici deconecteaza alimentarea cu energie electrica a vagoanelor la plecarea din statii pentru a avea intreaga putere disponibila pentru tractiune si o reconeteaza dupa... Cel mai bine sa observa la capetele culoarelor vagoanelor unde e tabloul ala electric de comanda la diferitele instalatii de pe vagon... asta la cele care au asa ceva...
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 00:28
Cel mai bine vezi in compartiment ,cand pica curentul la incalzire/ventilatie si pe prize =)) .. Eu am vazut ca deconecteaza generatoarele de tensiune doar la urcusuri accentuate.Anul asta exceptand cateva trenuri am avut compuneri pana in 5 vagoane trade de GM.. Si demareaza ok cu 3,4,5 vagoane si cu generatorul pornit.Tot nu raspunde nimeni la intrebare ... Oricum nu cred ca e posibil ,ca sunt 2 generatoare de c.a .. si defazarea ar produce un scurt circuit.. cred.Deci idealul e sa repunem WIT urile in functiune ) .. sa avem macar vreo 3,4 sa faca litoralul vara
Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Reputatie : 5249 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 01:44
Asa cum 2 stati de tractiune nu sunt puse impreuna (au o zona neutra intre ele) asa nici la GM la cele 2 tensiuni produse de generatoare nu se "intalnesc"...
Nu iese prea bine daca faci asta, e greu ca cele 2 MD sa aibe aceasi turatie astfel incat cele 2 generatoare sa produca aceiasi tensiune, daca unul se misca mai repede il transforma in motor electric pe cel de-al doilea stiind faptul ca la GM motorul diesel este pornit cu ajutorul generatorului alimentat de la grupul de bateri...
Sulzerul original de pe DA e un motor mare ca si dimesiuni, le-a fost greu sa puna un motor GM de putere mai mare, avea loc lejer in sala si rezolvau si tractiunea si alimentarea cu energie a vagoanelor...
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 11:25
Pai cum trag doua GM-uri cuplate? nu le conduce pe amindoua mecanicul de la tractiune si atunci ar putea regla turatia motoareleor diesel sa fie egala?
Daca ele sint conduse independent fiecare de mecanicul ei, atunci doar locomotiva rotasa da curent la garnitura? In acest caz pentru portiunile unde trebuie sa traga mai greu amindoua (Oncesti cum a scris cineva ) primul trage cu toata puterea iar al doilea trage cu puterea unui H. Tot e mai mult decit un singur GM. Si ramine si curent la garnitura.
Sau mai e varianta ca al doilea GM e pus doar ca sa aiba garnitura curent. E totusi un tren destul de special si cu un pret mare pentru o calatorie si cred ca aceste aspecte sint studiate cu multa atentie si cu mult timp inainte de cei de la VSOE cit si de ,,specialistii " nostrii.
__________
Daca mai tin eu minte, inainte de 1989 a fost un eveniment deosebit centenarul OE cred si acesta a venit in tara tras de o aburoasa, a fost si pe coperta unui mers de tren gara Sinaia si aburoasa daca nu ma inseala memoria.
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 11:58
Am intrebat un specialist si am primti cateva lamuriri:
1. Orient Express are in compunere vagon generator de curent pentru cazurile cand se produc avarii la locomotiva 2. Locomotiva (ele) asigura 1500 V c.a. la tren, e decizia celor din vagonul generator la ce o folosesc. 3. Se foloseste comanda multipla de tractiune la cele 2 GM-uri. E cea mai reusita din toate incercarile de comanda multipla la diverse locomotive 4. Orient Express are 900 tone, peste limita maxima la calatori de 850. De aceea se folosesc 2 GM-uri.
Inca nu am afla pe litoral de ce unele sezoniere au 2 GM la tractiune.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 13:28
@Bobby_TM nu e vorba de diferenta de potential(tensiune),e vorba de defazare(deci vorbin de oscilarea frecventei) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/3-phase-ro.svg
Datorita faptului ca in general daca iei 3 statii de alimentare a liniei ele provin din acelasi generator,vei intelege ca fie care statie primeste o faza din acel generator R,S,T.. De aia daca cele 2 se ating se va declansa scurtul... La cele 2 GM uri e alta poveste,mai ales ca ele sunt si cuplate prin comanda multipla.Si totusi eu n-am vazut ca 2 locomotive sa dea curent aceluiasi tren
@Dragos,mersi de clarificari,totusi ai nascut alte intrebari )) .. 1.Exista 2 circuite individuale prin vagoanele VSOE ? Adica curentul de la locomotiva ajunge la generator prima data si apoi la vagoane ? Sau te referi ca locomotiva alimenteaza vagoanele,iar in caz de avarie,Vagonul generator care e cuplat la reteaua aceasi retea de alimentare,dar e in stand by, e pornit,comunicand mecanicului sa lase generatorul de curent al locomotivei oprit? 2.Unde se duce curentul din celalalte 2 faze ale generatorului GM ului ?In MT'uri ?
Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6259 Data de inscriere : 27/04/2009
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 18:51
La GM, motorul diesel antreneaza direct un grup de generatoare constituit din: *generator principal *generator de incalzire tren *generator auxilar 2 (companion)
Toate cele 3 generatoare constituie o constructie unitara, fiind montate pe ax comun. Generatorul principal este un generator sincron cu doua infasurari trifazate. Cele doua infasurari alimenteaza doua punti redresoare care sunt legate in paralel pe partea de c.c.. Deci la iesirea din generator ai tensiune continua, nu alternativa.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Orient Express 2013 Sam 07 Sept 2013, 19:33
Ok Hurricane,asta inseamna ca teoretic cele 2 GM uri ar putea fi legate ,cum inseriezi 2 baterii(curent continuu),dar cum explici ca in vagon ajunge a.c. Stim asta pentru ca pe vegaoane scrie 1500 v ~(c.a). Eu cred ca ce zici tu acolo ajunge la MT.. e logic ca MT urile sa mearga cu c.c,dar probabil pentru vagoane se ia direct de pe infasurarea trifazica 1 faza. Din c.c sa faci a.c iti trebuie convertizor .. Dintr-un generator trifazic se face foarte foarte simplu c.c,cele 6 legaturi(cate 2 pentru fiecare infasurare) se leaga la o punte redreseoare cu 6 diode.Si ai c.c .. Asa merge se face si cu alternatorul masinii,care incarca bateria .. Dar noi avem nevoie de a.c in vagon .. deci nu stiu daca se scoate de unde zici tu curentul ..