M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca
2 participanți
Autor
Mesaj
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca Sam 20 Oct 2012, 13:02
28 noiembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă București - Dolhasca
Era toamnă, sfârșit de toamnă și cu ocazia alegerilor parlamentare din 2008 cei de la Guvern au decis ca studenții să călătorească gratuit spre casele lor pentru a vota. Și uite așa, alături de Ionuț Ipate, am pornit într-o călătorie feroviară către casă. Trenul cu care am circulat a fost Rapidul 751, București Nord – Botoșani/Suceava, cu vagoane construite după licență Alstom, 20-76.
Distanța între București Nord și Dolhasca este de 407 kilometri și a fost parcursă într-un timp de 6 ore, viteza medie fiind de 68 km/h. Trenul trece prin stațiile Ploiești Sud, Mizil, Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Mărășești, Adjud, Bacău, Roman, Pașcani și Dolhasca. Aparatele pe care le-am folosit în fotografierea traseului au fost un BenQ C640 și un Canon A550. Sperăm să vă placă drumul parcurs de doi studenți către locurile natale!
În drum spre casă!
10:50
După seminarul de chimie, ne-am luat bagajele și am plecat către Gara de Nord unde urma să așteptăm gararea Trenului Rapid 751 Nicolae Iorga, București Nord – Botoșani, dar cu vagoane și pentru Suceava Nord.
În așteptarea Trenului Rapid, București Nord - Suceava Nord
11:00
Ne-am pus bagajele în compartimentele foarte confortabile din vagoanele construite sub licență Alstom, 20-76 și am ieșit pe coridor să comentăm trenurile care vin sau pleacă din București Nord. Despre o călătorie pe ruta București – Ploiești puteți citi aici: http://trenuriromania.blogspot.ro/2012/08/plimbare-pe-cea-mai-profitabila-ruta.html .
Două locomotive diesel-electrice 060-EGM la manevre în Grupa Tehnică Basarab
Locomotiva diesel-electrică EGM 65-1143
Sărutul locomotivelor
41-0617-5 așteptând să preia un tren din Grupa Tehnică București Basarab
11:40
Trenul circula susținut cu 120-140 km/h, astfel că în 40 de minute eram deja în Ploiești Sud. Mirosul specific de produse petroliere a intrat prin instalația de climatizare în vagonul cu care călătoream, în timp ce afară se putea observa un peisaj specific industriei petrochimice.
Turnuri de răcire cu tiraj natural de la Rafinăria Brazi
Un LDH din Ploiești Sud manevra vagoane 21-47
Ieșire din Ploiești Sud
11:50
Dacă rafinăria Petrobrazi Ploiești am văzut-o la intrarea dinspre Sud a orașului, iată că în partea nordică a Ploieștiului se mai poate vedea încă o rafinărie. Aceasta se numește Petrotel Ploiești, sau Rafinăria Româno-Americană – cum se mai numea înainte de 1945. În prezent, rafinăria este deținută de Lukoil cu un pachet de acțiuni de 51% și prelucrează 3,5 milioane de tone de produse petroliere pe an. Liniile din stația Ploiești Est sunt folosite intens pentru manevra operatorilor feroviari care încarcă cisternele în rafinăria Petrotel.
Rafinăria Teleajen
Cazane pregătite pentru încărcare cu benzină și motorină
12:50
În Gara Buzău trenul Rapid 751 ajungea fără întârziere. Aici, pe linia 1, staționa și urma să plece spre București Basarab Trenul Personal 5024 format chiar în Buzău.
Trenul Personal Buzău – București Basarab, pregătit de plecare
13:20
La 34 de kilometri nord de Buzău se află Municipiul Râmnicu Sărat, care are o gară cu o arhitectură interesantă și atrăgătoare. Deși nu are mai mult de 40.000 de locuitori, urbea se remarcă cu o gară proiectată și construită în stil italian de arhitectul Nicolae Mihăescu.
Gara Râmnicu Sărat
14:10
Am trecut chiar și de Mărășești și eram la jumătatea drumului dintre casă și București. Recunosc că nu prea am avut dispoziție să fac poze, însă Ionuț era mai curajos decât mine și a fotografiat câteva aspecte de pe traseu.
În apropierea podului de la Putna Seacă
Râul Putna și urmele viiturilor
Trenul se apropie de stația Putna Seacă
14:20
Dar văzându-l pe Ionuț cu cât devotament își făcea datoria de pasionat feroviar, mi-am scos aparatul foto din amorțire și am început să apăs pe declanșator îndreptând obiectivul către șarpele de metal. Deocamdată, ne aflam la Mărășești și aici ne-am întâlnit cu Personalul 5104, Mărășești – Buzău.
Pod feroviar peste râul Tișița
În brațele vântului, al dumneavoastră
EA-658 la Trenul Personal 5104, Mărășești – Buzău
Număr UIC al cuplului etajat TE 84a
14:30
Mărășești este un nod feroviar important, de aici ramificându-se liniile 507, Mărășești – Panciu, respectiv linia 704, Mărășești – Tecuci. Însă Magistrala 500 urcă lent către Adjud de-a lungul Văii Siretului.
Trenul Rapid ”Nicolae Iorga” ieșea pe linie abătută din Mărășești
În linie dreaptă, pe M500, către Adjud
Atenție, deconectează disjunctorul
Se poate conecta disjunctorul
Limitare de viteză la 70 km/h
Podul peste canalul Siret – Bărăgan
Poduri feroviare peste râul Zăbrăuț
14:40
Până la Adjud, trenul avea să treacă prin Pădureni Putna, Călimănești Vrancea, Pufești și Domnești Târg. De asemenea, pe distanța de 25 km calea ferată întâlnește mai mult de 5 cursuri de apă, dintre care cel mai important este Trotușul.
Poduri după poduri, motive de limitări de viteză
Peroanele stației Pădureni Putna
Spre Adjud
Magistrala 500 între Adjud și Mărășești
Atenție, în 1000 de metri urmează o haltă
Fotografiam curbele care urmau, una câte una, între Mărășești și Adjud
Halta Călimănești Vrancea
Într-una din curbele mai strânse de pe M500
Îndreptare feroviară
Lăsam în urmă drumul de fier către București
Semnale luminoase de intrare în stația Pufești
Liniile stației Pufești
M500, km234
Limitare de viteză 100 km/h
Peronul Haltei Domnești Târg
Altă limitare, dar de 95 km/h
14:50
După limitări de viteză în cascadă între Mărășești și Adjud, trenul trece pe podurile peste Râul Trotuș și intră în Stația Adjud. Pe partea stângă se află liniile de garare ale locomotivelor CFR (îndeosebi CFR Marfă), iar în acel sfârșit de toamnă am văzut la gard locomotivele care apar în fotografiile ce urmează.
Verde către Adjud
Semnal prevestitor înaintea unor poduri feroviare
Urmează podurile peste Râul Trotuș
Râul Trotuș, văzut printre fiarele podurilor feroviare
Semnal repetitor și o curbă largă înainte de Adjud
Spre Adjud
Intrare în Gara Adjud
EA1-724 cu Trenul Personal Comănești – Mărășești
Și acum, o suită de fotografii cu locomotivele CFR Marfă din remiza Adjud.
40-0446-1
40-0771-2
40-0652-4
40-0483-4
40-0376-0
40-0521-1
40-0495-8
Adjud a reprezentat un important nod feroviar și tot aici se găsește un triaj de 24 de linii care era folosit intens în perioada trecută. Stația deține și un pasaj denivelat peste Drumul Europen 85, pasaj ce aparține liniei secundare 501, care duce către Siculeni (fostă stația Ciceu) de-a lungul Văii Trotușului și săgetând Carpații Orientali.
Remiza Adjud și placa turnantă din Adjud
Urmează Gara Adjud
Semnele frigului - la Adjud, feroviarii erau îmbrăcați gros
Trenul Personal 5205/5208, Mărășești - Miercurea Ciuc
How it’s made
15:00
Deși cred că gândul v-a trimis la peisajele liniei 501, totuși n-o să vă ”întrerup” visul și vă propun o serie de trei clipuri înregistrate în 2011 pe linia pitorească a Văii Trotușului: https://www.youtube.com/watch?v=gC-yEpt3LE0 și https://www.youtube.com/watch?v=fIoRHyON6_ și https://www.youtube.com/watch?v=-iDjha0nArY . Revenind, reamintesc că ne aflam în Trenul 751 cu direcția Suceava.
Între Adjud și Bacău, trenul circulă cu 120 km/h
Trenul Internațional 383 Bulgaria Express tractat de EA1-891
Cu 120 km/h, către Bacău
Curbă între Adjud și Bacău
15:10
Lumina serii începea să fie prezentă cu tentele ei roșiatice pe relieful Văii Siretului. Trenul gonea în viteză spre Bacău, astfel că distanța de 59 de kilometri dintre Adjud și Bacău este parcursă în 38 de minute.
Atenție, urmează o zonă neutră
Nu știu trenul, nu știu locomotiva.
Spre Bacău
15:20
Am observat un trafic slab de mărfare în acea zi de vineri, însă un Sulzer cu vagoane GPL și cereale staționa în stațai Galbeni (km 324).
VS, VS!!
Coada unui tren cu cereale în stația Galbeni
Același mărfar cu Sulzer și vagoane cu GPL
15:30
La Bacău ne-am întâlnit cu Trenurile Rapid 754 de București Nord și Personalul 5444, Pașcani – Bacău. Nu stăm decât 2 minute și fluierul șefului de tren este auzit de mecanicul locomotivei, pornind trenul către Suceava.
Încă puțin până în Bacău
EA1-717 cu Trenul Rapid 754 Petru Rareș, Suceava/Botoșani – București Nord
15:40
Frigul s-a instalat așa cum trebuie în trupurile noastre care au stat la fereastra vagonului de vreo 3 ore. Era aproape iarnă… Dar trenul fuge, fuge, nimeni nu-l ajunge!
În drum spre casă, cu Ionuț
Aleargă, trenule, aleargă să ajungem acasă mai repede!
Intre Bacău și Roman, tot cu 120 km/h
Găsiți asemănările?
16:00
Între Bacău și Roman sunt doar 43 de kilometri, viteza trenului nu scade sub 110 km/h decât înaintea podurilor peste râul Moldova și curbei în formă de S care întâmpină trenurile care vin dinspre Sud. Tot aici merită să amintim că există o remiză și o placă de întoarcere a locomotivelor care datează încă din 25 decembrie 1869.
Câmpia Siretului și Magistrala feroviară 500
Poduri peste Râul Moldova, semn că ne apropiem de Roman
Tancuri. Foarte multe tancuri la Roman
Succesiune de curbe, cele mai strânse de pe M500, înainte de Gara Roman
Gara Roman, luminată de Apus
Semnale luminoase de ieșire din Stația Roman
16:10
Și uite așa am trecut și de Roman, moment care a semnificat și retragerea Soarelui de pe bolta cerească. Oficial, seara a început! Ecoul roților de tren răsuna în urechile noastre și ne mai dădea încă putere să dârdâim pe coridorul vagonului.
Un LDH îndatorat cu manevra celor de la MittalSteelRoman
Soarele apune la sfârșit de toamnă
La revedere, Soare! Pe mâine…
16:20
În drumul spre Pașcani ne-am întâlnit cu Personalul de Iași – Bacău tractat de locomotiva electrică EA1-708.
Trenul Personal 5407/5404, Iași – Bacău
Înainte de Pașcani
16:30
La Pașcani, trenurile de lung parcurs au o staționare de aproape 10 minute pentru ca revizorii tehnici să aibă timp să efectueze revizia în tranzit a trenurilor care vin de la sute de kilometri depărtare. Astfel că Ionuț a avut inspirația să realizeze și un cadru cu locomotiva EA1-829, ”vinovată” de bunul mers al trenului Rapid ”Nicolae Iorga”.
Trenul Personal 5443, Bacău – Pașcani
Locomotiva EA1-655 la Trenul Personal 5507, Pașcani - Suceava Nord
EA1-829, la tractiunea Trenului Rapid 751, București Nord - Suceava Nord
Ionuț, alaturi de locomotiva electrica EA1-655
De la Pașcani la Dolhasca mai sunt doar 21 de kilometri, așadar ne-am pus aparatele foto în bagaje și ne pregăteam cele necesare să coborâm la timp. La Dolhasca ne aștepta Trenul Personal 5537 spre Fălticeni, care atunci era un tren Săgeata Albastră, Siemens Desiro VT 642.
Sper că v-a plăcut Excursia FeRoviaRă de pe M500 alături de Ionuț, prilej cu care vreau să-i mulțumesc pentru acceptul de a publica fotografiile în această postare de blog. Filmul plimbării poate fi urmărit în clipul de mai jos!
Kriszti219
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 28 Reputatie : 5048 Data de inscriere : 29/02/2012
Subiect: Re: M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca Sam 20 Oct 2012, 19:43
Excelent reportajul! Mi-a plăcut!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca Sam 20 Oct 2012, 22:07
Kriszti219 a scris:
Excelent reportajul! Mi-a plăcut!
Îmi pare bine!! Mulțumesc!
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca
M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca