|
| Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 | |
|
+73mariuscfrbucuresti marius_catalin84 florin94 sorinache96 alex1987 Luna IonutChircu mielutu zburator Katalyn bubu nokia2010 cosmin br Spartan1948 Vitosa buldozer2 IonutCFR2009 CalinPiatraNeamt Adrian78 Radu Tudor Katalin4653 Razvan Tudor ANDU2100HP Dutzu AndreiStefan Lafont Caravelle_Zg Alex Avram EuroNight decward Adirmvl Nesebar REGIOTRANS12 cfr500 andreiutzu membru inactiv ionutz85 The Legend Teodor Kriszti219 19jimmy84 Andrey_tm srazvi LanceR Marius Iulian nenuandrei 060-EA078 cont inactiv AlexD Nk11 Dr2005 AndiCFR ATM FeroFan97 Hurricane Horea36 pannonia express basil DUAL jimmy nitramonium kristi kkk bogdan srl COSTACHE MIHAIL vrabieionut PrisecaruFlorin Vlad12 didi MariusM razwy mureseanu_976 tudor_vl Lde 2100 myster2008 77 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cosmin br User Dezactivat
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 26 Localizare : Constanta Reputatie : 4481 Data de inscriere : 26/12/2012
| Subiect: Re:Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mar 26 Aug 2014, 23:54 | |
| Ce cauza i-a determinat pe cei din conducerea C.F.R. sa renunte la aceste vagoane? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mar 26 Aug 2014, 23:57 | |
| Încă mai circulă.
S-au scos pentru că nu prea mai corespundeau vremurilor actuale. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mar 26 Aug 2014, 23:57 | |
| Multe au fost transformate, devenind 19-83 si 20-83. La fel s-a intamplat cu majoritatea vagoanelor din seriile vechi. Asta sau au fost taiate. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:00 | |
| Au fost modernizate nu au renuntat la ele, primul val de modernizare a fost transformarea lor in 19-76 si 20-76 apoi al doilea val de modernizare a fost cand au facut 20-83 si 19-83 . |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:02 | |
| De renuntat la vagoanele vechi e bine. Trist, dar bine, avand in vedere ca e nevoie de DMU si de EMU. |
| | | cosmin br User Dezactivat
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 26 Localizare : Constanta Reputatie : 4481 Data de inscriere : 26/12/2012
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:06 | |
| Imi pare rau ca nu mai exista atat de multe vagoane vopsite in albastru ca inainte......imi aduc aminte cu placere de vremurile acelea |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:24 | |
| Nu stiu de ce la modernizari nu s-a pastrat sursa pe multitensiune.. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:44 | |
| Varianta aia de culoare e specifica anilor '90 si inceputului de ani '00. Si mie imi plac asa, dar buba e ca acum fiecare serie are schema ei de culori. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:51 | |
| - DUAL a scris:
- Nu stiu de ce la modernizari nu s-a pastrat sursa pe multitensiune..
S-a mers pe ideea ca astea raman pentru parcurs intern iar pentru extern folosesc 21-90 in principiu sau 21-86 in Ungaria ca acolo pot merge . |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Mier 27 Aug 2014, 00:55 | |
| 21-86 sunt pa pa .. Au puscat.. Se baga acum 21-76 la internationalele spre maghiari. Iar 21-90 au nevoie grav de upgrade .. scaune cum au bagat pentru toti strainii, prize si puse termostate pentru AC/ fiecare compartiment. |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Vin 29 Aug 2014, 21:07 | |
| Cum de au ajuns aceste vagoane să fie importate în România într-o epocă în care nu prea se mai făceau importuri? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Vin 29 Aug 2014, 21:19 | |
| La inceputul anilor '80 au adus seriile 50 si au fost bagat pe trenurile internationale, atunci circula un vagon 39-50 pe ruta Bucuresti-Paris pentru ca atunci Orient Expres circula zilnic, era un tren cum este Dacia/Ister acum dar timpul a trecut si legaturile internationale ale CFR cu Europa se cam limiteaza la Budapesta in mare parte, mai e ala de Viena si Sofia . Atunci aveam legaturi directe la Paris/Munchen/Praha/Warszawa/Beograd/Istanbul/Atena/Zagreb ...... toate din Bucuresti ! Vremuri adevarate nu praful de acum ! |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7658 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Vin 29 Aug 2014, 21:31 | |
| - nokia2010 a scris:
- Cum de au ajuns aceste vagoane să fie importate în România într-o epocă în care nu prea se mai făceau importuri?
CAER-ul ne obliga, schimbu' intre comunisti! |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Sam 30 Aug 2014, 00:12 | |
| - Atunci aveam legaturi directe la Paris/Munchen/Praha/Warszawa/Beograd/Istanbul/Atena/Zagreb ...... toate din Bucuresti ! a scris:
Asta asa-i, dar nu aveam WizzAir, BlueAir, iar Taromul plimba BAC111-le pe curse interne gen Caransebes, Tulcea etc. Si, oricum, era greu al naibii sa pleci cu avionul de la noi, ca nici strainii nu prea aveau curse (deh, politichia). Acuma, ai destinatii aeriene cam peste tot, e absolut normal ca legaturile lungi cu trenul sa fi disparut intre timp. - CAER-ul ne obliga, schimbu' intre comunisti! a scris:
Poate unul din putinele lucruri bune ale CAER, c-asa am primit si noi, de voie de nevoie, vagoane de calitate incomparabil mai buna fata de ce facea Astra. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 Sam 30 Aug 2014, 00:34 | |
| Şi vagoanele Astra aveau la bază tot Y-urile. Iar suburbanele erau copiate după un model produs de PAFAWAG Wroclaw care, la rândul lui, era copiat după nişte vagoane nemţeşti. Din Germania au venit şi etajatele, atât TE-urile, cât şi vagoanele 26-26. Pe cele din urmă, Astra Arad a încercat fără prea mare succes să le copieze, ,,clonele" circulând doar vreo 15 ani.
Prin CAER s-au achiziţionat şi tramvaie T3R şi T4R, iar pe la început şi autobuze Skoda, distruse repede de lipsa de piese (cehii au refuzat să mai trimită piese, după cei cei de la Autobuzul au copiat cutiile de viteze automate şi le-au instalat pe pe atunci noile autobuze Dac 112 UDM şi 117 UD) şi Ikarus, care au avut cam aceeaşi soartă cu Skodele, dar compatibilitatea cu piesele de Dac (că doar motorul era la fel, articulaţia de Dac era copy-paste după cea de Ikarus, iar tabla de Ikarus oricum era de Sidex) le-a mai ţinut în viaţă.
Tot în anii '80, pe baza prieteniei dintre Ceauşescu şi Tito, s-au achiziţionat o groază de autobuze Ik4 fabricate la Zemun (acum cartier al Belgradului), maşini care în Bucureşti au rezistat până în 1995, unul fiind şi acum folosit pe post de vehicul de transport tehnologic (şi modificat ca atare). Ik4 au circulat la Bucureşti, Piteşti, Iaşi, Constanţa, Deva şi cred că au ajuns şi prin alte părţi, fiind superioare Dac-urilor şi relativ simple dpdv constructiv (unele soluţii tehnice au fost adaptate şi la Dac-uri, de exemplu uşile cu cilindrii pe podea, întâlnite la seriile de Dac-uri produse până prin 1986) şi care erau echipate şi cu suspensie cu arcuri în foi, mult mai rezistentă la drumurile şi supraaglomerarea de atunci decât pernele de aer de la Dac şi Ikarus. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 | |
| |
| | | | Vagoane seria 19-50,20-50 si 39-50 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |